Goedemorgen allemaal, ik lees af en toe nog wel mee maar ben beetje druk in mijn hoofd met alles wat te gebeuren staat.. Kan pas in januari voor de operatie.. Babss, Verdorie.. toch weer ongesteld.. kan me voorstellen dat je er angstig van raakt als het ineens niet meer lijkt te lukken.. Ik hoop dat de maanden snel gaan en dat je antwoorden o/e hulp krijgt.. Dreamz, Spannende temps dus! Nog 5 daagjes.. Ik hoop het zo voor je!
Leo, kan me voorstellen dat je niet altijd zin hebt om iets te schrijven. Dat heb ik ook weleens, maar dan lees ik ondertussen ook mee. Het is moeilijk, maar probeer de operatie voor nu een klein beetje los te laten, anders zit je nog 2 maanden in spanning. Dikke knuf voor jou! Het is hier idd erg spannend, ik ben die temp niet gewend. Maarja eigenlijk durf ik niet zo goed te hopen, bang voor de teleurstelling. Heb me ook voorgenomen om niet te vroeg te testen en als mijn temp vrijdag nog mooi hoog is ga ik een testje wagen!
Spannend! Het is inderdaad alleen geen garantie dus kan me je terughoudendheid voorstellen.. Hoop dat het snel roze-vrijdag is
Meid, ik snap het, je wilt liever geen tijd verspillen, dat herken ik zelf ook best wel. Maar na die operatie ben je weer helemaal good to go en kun je er vol tegenaan! Laat die roze vrijdag maar komen! Wordt weleens tijd! Zo!!
Dat weet ik. En ik zou ook mega op mijn hoede zijn in jouw situatie!! Weetje, het is ook zoals het is. De een beleefd het anders dan de ander, en dat geeft niet. Ik zou het ook heel naar vinden als ik het gevoel kreeg dat ik niets meer dan een nummer ben.. Maar omdat mijn ervaring er zo anders is krijg ik soms het gevoel alsof ik niet in de gaten heb dat ik belazerd wordt daar.. En dat vind ik naar mezelf toe niet fijn, maar ook niet helemaal fair tov de artsen die (voor mij iig) hun uiterste best doen.. Ik loop nu in het Spaarne en daar is het zo anders dan in MCA. Het is daar zo rustig, kleiner ook. Het MCA is echt heel druk. Veel Poli's op de gang, veel mensen die heen en weer stormen.. Toen ik op de verloskamer lag moesten ze ook vanaf de poli komen rennen omdat ik op het laaste moment besloot dat ik toch maar wel een vwp wilde.. Onuitstaanbaar was ik, maar ze bleven correct. Dus ik snap dat het soms zo chaotisch kan gaan zoals het daar vaak gaat.. Ben zelf -meerdere keren- de oorzaak geweest.. En als ze je dan niet groeten als je ze passeert.. ik vind dat -als ik het lees- niet perse te maken hebben met 'je behandelen als een nummer' Zelf werk ik een grote tandartsen en mondhygienistenpraktijk en als ik tussendoor (letterlijk tussendoor, want elk half uur een volgende klant in de stoel) naar de receptie moet rennen voor het een of ander groet ik ook niet ieder persoon die ik onderweg tegenkom.. Ik glimlach -denk ik- als ik oogcontact heb maar loop ook wel eens alleen maar langs.. Nu in het Spaarne is iedereen superaardig. Ze weten je naam als je inchecked.. en ze werken correct op afspraak (die keren dat ik er was iig) Maar hier duurt het allemaal zo lang voordat ik voor die operatie aan de beurt ben. Terwijl het er zo rustig lijkt en uitziet. Dat vind ik ook niet leuk. En ook een beetje raar omdat ik immers aan hun onderzoek meedoe.. kom me dan tegemoet denk ik dan stiekum.. Maar het is onontkoombaar.. ook daar ben je maar een nummer op de wachtlijst.. Er is overal wel wat bedoel ik maar.. en uiteindelijk is het het belangrijkst dat je goed geholpen wordt..
En ik ben ook gewoon jaloers op Mykelti. (kan het net zo goed eerlijk zeggen nietwaar..) Want uiteindelijk is ze wel zwanger.. ondanks dat het mca werd beticht van niet mee willen werken en verkeerd tegen de zaken aankijken hebben ze het bij het juiste eind gehad.. met resultaat: namelijk een gezonde zwangerschap.. Ik vind het dan (kinderachtig i know) gewoon zielig voor mezelf dat ik dan bijna alleen maar negatieve verhalen lees over het zkh dat ik heb aangeraden en dat gedaan heeft wat ook de hulpvraag was: een zwangerschap bewerkstelligen.. Kijk daarom ben ik er ook even wat minder.. ik heb het even moeiljk met relativeren en vind mezelf momenteel gewoon even erg zielig..
@leonieke: Jezelf af en toe even zielig vinden is heel gezond. Je kunt niet altijd relativeren en hier hoeft dat ook niet. Kan me helemaal voorstellen dat je er tegen op hikt dat je nog zo'n lang traject hebt voordat je weer actief met je kinderwens verder kan. Ik vond deze ene ronde pauze op sommige (dip) dagen al best lastig en dat gaat maar over 1 ronde. Zou lekker voor je zijn als je wat afleiding kan vinden om de tijd te overbruggen. even een tijdelijke focus. Voor mij helpt een reis plannen alijd goed, maar ik weet natuurlijk niet hoe dat voor jou is. Nu je sowieso niet zwanger bent de komende tijd, zou je wellicht van de gelegenheid gebruik kunnen maken om ff lekker op vakantie te gaan. (is wat ik zou doen, maar kan voor jou natuurlijk heel anders zijn). Wou in ieder geval ff zeggen dat het heel begrijpelijk is dat je je rot voelt, knuf. @Dreamz: Ga mee duimen voor een roze vrijdag! Hier: nog geen ongi, zucht!
De assistente heeft gelijk. Maar dat is dan ook meteen het probleem, de meeste gyns weten of geloven niet dat een progesterontekort in de eerste fase van de zwangerschap (dus niet in de tweede helft van de cylcus) een mk kan veroorzaken. Het is leuk dat je nu weet dat je een eisprong hebt, maar dat wist je al, anders krijg je geen mk. Nu moet je haar nog zover zien te krijgen dat ze je bij positieve test ook op progesteron gaat testen, en dan eens in de paar dagen. Suus
Dreamz, spannend zeg! Leo, klikt idd alsof je niet lekker in je vel zit, en dat lijkt me ook heel logisch. (Januari vind ik trouwens súperlaat hoor, daar zou ik het niet bij laten zitten.) Maar waarom zou je twijfelen aan je eigen inschattingsvermogen? Het kan toch zijn dat de een wel geholpen is in een bepaald ziekenhuis en de ander niet? Hoe dan ook, het is een frustrerend traject waarin vrijwel iedereen tegen onwelwillende of lakse artsen aanloopt. Dus ook in het MCA. Zoals je zelf al zegt, het Spaarne is veel persoonlijker en E is een geweldige arts, maar ook daar heb ik niet alleen maar goeie ervaringen. Sterker nog, hun laksheid had me m'n kind kunnen kosten. Dat ik het Spaarne toch geen rotziekenhuis vind, is omdat E me van mijn Asherman heeft afgeholpen, en natuurlijk ook gewoon omdat het dankzij het AMC met een sisser is afgelopen. Dat stemt ook wat vergevingsgezinder. Nou ja, dit weet jij allemaal ook wel. Het is gewoon kut voor je, meid. En dit niemandsland waarin jij nu zit, dat is gewoon uitzichtloos en grauw. Je kunt het inderdaad niet overzien, was het maar waar. Ik snap heel goed hoe je je voelt. Suus
{breek in} Aowyn heeft een zoon gekregen, hij is nu 3 dagen oud. Meer weet ik niet maar goed nieuws dus {breek uit} Leonieke..... Kan geen passende woorden vinden.... Sterkte meid met deze strijd. Grtjs
Suus. Het is mega druk bij dr.E. De anaesthesist zei ook al; wat is dat met die man? Ze komen uit het hele land voor hem.. Ik sta wel op de lijst voor als iemand afbelt.. maarja.. misschien zijn er wel meiden met ashermann die al veel langer wachten. En ik wil perse en alleen maar bij hem. Niet naar Gent. Ach het is nu eenmaal zo. En het is goed. Maar niet leuk
Sterkte Leonieke. Wachten is zo moeilijk en voelt zo onnatuurlijk als je zo graag wilt. Hier alles rustig. Alleen mijn humeur! Verschrikkelijk wisselvallig. Niet plezierig voor mijn man. En aangezien hij mij een week alleen gaat laten, geef ik hem alvast voor een week in het voren, zodat hij niets van mij hoeft te missen! Komt vast omdat ik zo slecht slaap. Nou ja ik slaap wel, maar droom de meest nare dromen. Erg realistisch en ik heb een halve dag nodig om van het rare gevoel af te komen. Ik ben gewoon boos op de mensen waarover ik droom en ze kunnen er niets aan doen
Meleka, arme man.. Logisch dat je op een top gespannen bent.. doodeng! Maar ben je dan ook alleen als je de volgende hcg uitslag krijgt?
Ja, dat hoort wel bij hcg, dat dromen . Neem je de prednison overigens des morgens? Dat is iets rustiger voor je lijf, omdat 's ochtends het bijnierschorshormoon normaal gesproken ook piekt. En neem er calcium en vitamine D bij, om botontkalking te voorkomen. Suus