Ik heb de tweede hcg-uitslag binnen. De waarde moest 2x zijn verdubbeld van 39 naar 156. Het is nu 171, dus so far so good Vrijdag weer testen. Oh en ik werd weer gebeld voor een sollicitatiegesprek, men wil me heel graag zien. Ik hen ook Leuke uitdagende baan en op mijn oude salarisniveau. Klinkt helemaal goed. Donderdag duimen voor me ajb!
frustrerend gevoel brengt dat met zich mee he. ik ben er nog lang niet aan toe om op te geven maar ik zou niet weten wat ik verder nog zou moeten doen als prednison. ja ivig maar dat wilt mijn man absoluut niet. we duimen maar dat dit het is en dat het ons allemaal gaat helpen. je zou denken dat je na 10 weken er volledig in vertrouwd dat het goed komt maar helaas kijk ik iedere keer nog steeds uit naar woensdag dat ik weer voor een echo mag.
Ik kan me je blijvende onrust heel goed voorstellen, Mimi. Dat staat mij ook te wachten helaas. Ik heb even de apotheek gebeld. Toen ik de prednisolon haalde, wist men niet dat ik ook asprine slik. Zij zeggen ook dat bij de combi prednison/asperine een maagbeschermer gebruikt moet worden en dat dat wel belangrijk is. Vaak wordt Omeprazol voorgeschreven. Ik vroeg of dat veilig is bij zwangerschap. Moest ze even nakijken, wel getest bij dieren, nog onbekend bij mensen. Hetzelfde bij Zantac. Weinig gegevens over bekend en daarom liever niet. Ik neem aan dat jullie voorschrijvens het bekeken en akkoord bevonden hebben toch? K.t medicijnen, was het maar niet nodig allemaal :x
Toch lastig. Ik heb even een afweging gemaakt wie ik eerst zal bellen voor een recept, Gent of mijn huisarts. Omdat men in Nl al niet blij is met het voorschrijven van predn en asperine bij miskramen, dacht ik eerst Gent. Zij schrijven immers ook de predn en asprine voor. Ik zou het niet heel gek vinden als mijn huisarts zo redeneert (al hoop ik dat niet natuurlijk). Maar Gent schrijft nooit maagbeschermers voor, zei men. Huisarts maar proberen.
meleka je kan gewoon gent bellen daar heb ik het ook van gekregen. het was mij mij zelfs zo erg dat de apotheek de huisarts ging bellen (dat wist ik dus niet) of zij me maagbeschermers wou voorschrijven. nou toen kwam de assistente terug met de mededeling dat ik de prednison helemaal niet mee kreeg omdat ik zwanger ben. ik heb toen natuurlijk een zooitje stennis staan maken en toen hebben hun gent gebeld en zij hebben me toen die maagbeschermers voorgeschreven. ik weet niet of het al een keer gezegt is tegen je maar je kan het beste 's morgens de prednison innemen met de maagbeschermer en 's avonds bij het avond eten de aspirine. op deze manier heb ik er dus echt geen last van sterker nog ben als de dood dat ik straks moet gaan stoppen met 12 weken het gaat nu zo goed waarom zou je dan stoppen met 12 weken maar goed ik snap natuurlijk dat het moet maar vind het dood eng het over een paar weken zonder te moeten doen.
Ja, ik herinner me jouw verhaal Mimi. Maar ik heb Gent gebeld en men verwijst me naar de huisarts voor een recept: "dat schrijven we hier nooit voor, hier werken gynaecologen he". Mijn huisarts (de conservatieve van de twee) gaat me zo terugbellen. Ik ben benieuwd, ik maak me op voor een preek
wat een gedoe zeg.... Je kan pantozol (ook een soort omeprazol) ook zo in de drogisterij kopen. Flauw dat dat dan allemaal zo moeilijk moet. Nou ja alsof er bij ons allen wel eens iets makkelijk gaat,
Hey lieverds!!! Ik zit eindelijk beneden. MIjn laptop is zo traag en ik kan niet goed bij mijn mails en alles, en dus liever op de pc beneden alles lezen. Ik hoop straks bij te lezen. Ik ga zo eerst een poging doen stamppot te maken. Wou een korte update doen voor jullie! Afgelopen donderdag zijn om 11.55 mijn vliezen gebroken. Weeen kwamen goed op gang. Vk is ook een uurtje weggeweest voor 2 controles. Tegen 15uur voelde ik een verandering in de weeen die ik op de bank opving beneden. Mijn man belde de vk die al onderweg was. Toen zij binnenkwam was er een duidelijk verandering in de weeen, een soort druk gevoel van onderen. En ik had meer rust wetend dat zij er weer was. Naar boven gegaan en toen kreeg ik ineens ook persweeen tussendoor. Ik werd even later getoucheerd toen ik enigzins op mijn rug kon liggen en bleek al 7cm te hebben. Ik was heel blij maar vloekte in mijn hoofd hoe ik door de volgende 3 zou komen zo. Heel andere koek van een ruggenprik af komen om te persen en dat je van natuur die krengen krijgt menn van een oer gevoel ineens! Ik kreeg meteen heftiger persweeen en raakte in paniek. Gezien ik bij mijn eerste een subtotaal ruptuur opliep en ik al angst had voor een super snelle bevalling in combi met een grote kind (ik dacht aan 4500gr en vk toen 4200) Maar ik kon ze niet tegenhouden. Mijn vk had het snel in de gaten en zei ik moest persen. Ik durfde eerst niet want ik dacht 7cm en persen die is gek! Maar ze haalde mij over en 3 min na het toucheren van 7cm is mijn zoon D.ean O.wen geboren met een gewicht van !!!! 4820gr en 54cm lang Vraag mij niet hoe ik dat gedaan hebt... Maar helaas wel weer een sub-totaal ruptuur (lang leven moeder instinct had ik weer gelijk) en even later door naar het zkh voor hechtingen (vloekt alle lelijk vloeken en wenst zoiets niemand toe ><) . Gelukkig niet zo erg als bij mijn dochtertje en konden we weer naar huis erna. Alles gaat goed en zo onwerkelijk dat hij er is!! Ik neem elk moment intens op en het maakt alles van de afgelopen 2 jaar zoveel waard!
Het gesprek met de huisarts verliep heel goed! Echt prettig. Ik viel van verbazing bijna van de stoel. Hij heeft het recept voorgeschreven, liet de keuze aan mij na me uitleg te hebben gegeven. Deed helemaal niet moeilijk over de pred/asp. Gelijk gevraagd naar bloedcontrole op bacteriële infecties. Wil hij doen, maar hij adviseert net als ds om bij de geringste klacht langs te komen en dan te controleren. Volgens hem zijn de klachten van een infectie bij prednisongebruik direct nogal fel en meestal niet over het hoofd te zien. Dat geeft me een goed gevoel, dus zo ga ik het doen voorlopig. Al met al een heel fijn gesprek!
Meleka, van harte met het hcg, dat klinkt goeedddd. Maar: ik heb totaal geen klachten gehad van de blaasontsteking! Dus wel degelijk heeeeel goed over het hoofd te zien, en dat hoor je vaker. Ik ken ook iemand bij wie de ontstekingswaarden omhoog schoten en bleven toen ze prednison ging nemen. Als je huisarts er dus enigszins voor openstaat, zou ik zeker regelmatig op infecties laten prikken! Suus
En Aowyn, heel erg van harte. Wat een enorm kind! (Arme jij, ik kon na het baren van 1600 gram al een week niet meer lopen, zitten of staan, eerlijk waar.) Suus
Hoe langer ik erover nadenkt... Meleka, wat je huisarts zegt is echt onzin! Een van de kenmerken van prednison is nou juist dat het de uitingsvormen van een ontsteking verdoezelt, en dat maakt het nou juist link! Suus