Als je thyrax krijgt, dan waarschijnlijk je hele zwangerschap. Dan moet er regelmatig bloed worden geprikt. En TOP dat er nu wat gedaan wordt! EINDELIJK! Suus
Suus, ik heb even in je fotoalbum gespiekt. Je meisje is zo mooi. En heeft ze een boller toetje gekregen?
Je moet sowieso op papier zetten en bij het UWV verklaren dat je niet akkoord gaat met je ontslag. Want volgens mij kun je nog problemen krijgen met een uitkering ook als je op staande voet ontslagen bent. Ze zullen wel aanvoeren dat je werk hebt geweigerd, dat is in principe grond voor ontslag op staande voet. Schrijf samen met een jurist een brief en laat die deze week nog aangetekend bezorgen bij je werkgever, anders ben je nergens. Suus
Ja die gynaecoloog zal vast opnieuw laten prikken. En anders zal ik er vriendelijk doch heel beslist op aandringen Maar ja op vrijdagmiddag half 3.... Het was handiger geweest al de nieuwste gegevens paraat waren. En zo simpel te realiseren (zucht).
Ik probeer dat nu te visualiseren met 2 pakken suiker (heb natuurlijk nog niet echt verstand van babietjes en gewicht)
Joh, ik ook niet hoor. En ik kan me niet eens meer voorstellen dat ze ooit 1600 gram woog en vind haar nog steeds zo ontzettend klein en mupsig . Suus
Ja, ik moet gewoon op zoek naar een andere huisarts. Ik had het plan even in de ijskast gezet, omdat ik 1 van de 2 huisartsen toch wel geschikter vond dan de ander waar ik bij was onderbracht. Bij dat vlekje in de mond heeft hij heel adequaat gehandeld (een beetje te door de ingreep maar in mijn vakantie te plannen ). Ik heb ontdekt dat je hem altijd op vrijdag krijgt, dat is te plannen. Maar het blijft moeizaam gaan. En ik vind dat ze op dit terrein weinig kennis in huis hebben. Ik ga trouwens mijn dossier opvragen in Gent. De wetgeving in België zal wel niet veel afwijken van de wetgeving hier, vermoed ik. De huisarst vroeg me correspondentie van Gent mee te nemen naar het ziekenhuis. Heb ik niet, ga ik opvragen, maar gaat even duren. Ben benieuwd hoe erop wordt gereageerd.
ja ik heb een brief gekregen van de jurist die ik aangetekend op moet sturen. ja ik denk ook dat ze dat gaan doen, maar is t niet zo dat je als zwangere overwerk mag weigeren? ik heb gister wel trouwens 1 uur overgewerkt maark was daarna kapot en ben naar huis gegaan.. dus helemaal geweigerd heb ik niet. wel heb ik vndaag geweigerd extra te komen omdat ik vandaag zonder auto zit en zonder oppas.
Ik heb net even zitten zoeken op overwerk en zwangerschap en kon zo snel niet meer vinden dan dat geen overwerk gevraagd mag worden als je 3 maanden zwanger bent of verder. Zal nog eens even kijken. Ik ga maar wachten tot vrijdag. Er zit even weinig anders op.
Ik heb geen idee, daar weet Angelica meer van, die werkt op HR. Maar voor al deze zaken zal wel gelden dat het in goed overleg moet gaan. Dus zij kunnen niet op stel en sprong eisen dat je komt werken, en jij moet laten weten wanneer je niet werken kan, en bij calamiteit overleggen. Als je dat gedaan hebt, kunnen ze je niets maken. Suus
Zou het niet om nachtdienst gaan wat ze niet kunnen verplichten? SZW Arboportaal.nl : Nachtdienst Suus
Ik wilde weten onder welke cao je valt De verplichting om over te werken is [cursief]niet[cursief] geregeld in de Arbeidstijdenwet. In de Arbeidstijdenwet staat alleen de maximale arbeidstijd per dag. Om na te gaan of je verplicht bent om over te werken, kun je de volgende stappen nemen: Kijk wat in je cao staat over verplicht overwerken. In een aantal caos zijn duidelijke afspraken gemaakt dat een werknemer tot overwerk verplicht mag worden. Kijk ook je eigen individuele arbeidsovereenkomst na. Staan daar eventuele afspraken in over overwerken? Zeker in sectoren of bedrijven waar geen cao is, kunnen afspraken over verplicht overwerken opgenomen zijn in uw arbeidsovereenkomst. Als in je cao en/of arbeidsovereenkomst niets staat over overwerk, dan kan een verplichting ook nog geregeld zijn in een werktijdregeling die via de ondernemingsraad (or) is afgesproken. Zijn de voorgaande punten niet van toepassing? Dan nog kan een verplichting tot overwerk gelden omdat dat al jaren gebruikelijk is. Bij de toetsing van dit criterium kijkt de rechter ook naar de redelijkheid en billijkheid van een verplichting tot overwerk. Dit zijn nogal vage begrippen, maar er zijn links en rechts gerechtelijke uitspraken gedaan die enige houvast geven.
Moes, je hoeft inderdaad geen overwerk te doen als je zwanger bent volgens mij, en je bent als zwangere extra beschermd door de wet: Arbo-advies.nl - Zwangerschap