Hey meiden, Ik heb al heel wat keren bij jullie meegelezen en vind het super om te zien dat je ook na meerder miskramen weer goed zwanger kan worden. Vandaag een zou ik 8.2 weken zwanger zijn, maar het kindje is al bij een week of 6 gestopt en zowat niet te vinden. MK 3 voor mij. Donderdag ga ik naar de gyn. Kan iemand mij vertellen wat voor onderzoeken ik kan laten doen? Liefs Kwebbel
Alf YESSSSSSSSS Y30 succes vandaag Iedereen mag mee hahaha Kwebbel oh wat erg meid. Je bent hier van harte welkom.
Welkom Kwebbel, ikzelf kan je niet zo goed adviseren mbt je vraag tot onderzoek, maar ik weet zeker dat je bij de meiden hier antwoorden zult vinden. Sterkte, wat een ellende weer
Succes vandaag Y30. Wat een supernieuws Alf! Kwebbel, helaas welkom. Op de site van herhaaldemiskramen.nl wordt de hele lijst volgens mij genoemd.
Oh, dankje Sprokkel! Dank, voor jullie welkom. Ik kijk eerst maar eens wat er uit de onderzoeken hier komt, al lees ik overal dat daar niet veel van te verwachten valt.
het loont wel de moeite om even te informeren wat er te onderzoeken valt. De standaard onderzoeken zijn bij de meeste zkh karig. Succes!
Y30, de woensdag is weer aangebroken. Succes vandaag! Kwebbel, welkom hier. Ik heb je een PB gestuurd met de onderzoeken die ik heb gedaan. Wellicht heb je er wat aan.
@kwebbel: welkom hier, wat ontzettend naar dat het weer mis is! Ik zie dat je al reacties hebt gehad m.b.t. de onderzoeken, lijstje mee naar de gyn nemen en goed voor jezelf opkomen! Heel veel sterkte!! Hier: beetje gemengde gevoelens. De acceptatie waarde was erg gezakt, maar de afstoot waarden waren ook laag, dus volgens Dr.P geen reden voor acute zorgen. Heb weer een infuus gehad (ga ik voortaan maar iedere week direct doen, want het moet toch steeds en dan kost het minder tijd en heen en weer rijden). Verder dr.P overtuigd om de prednison te verhogen (moest twee weken geleden met de zelfde waarden ook, maar nu twijfelde hij, omdat hij niet wil dat ik te kwetsbaar wordt voor ziekten) We hebben afgesproken dat we het een week proberen, dus nu 15 mg per dag, zijn de waarden die me beschermen tegen ziekten volgende week te laag, dan moet ik terug naar 10 mg. Wat verder een beetje naar is, is dat de terugvloeing van de utrogestan (normaal melkwit) vandaag een beetje beige is. Ik heb al meerdere keren gelezen op het forum dat dit een bijwerking van de utrogestan kan zijn, maar had het liever niet gehad. Aangezien mijn mk's ook altijd met beige beginnen, en ik precies in de periode zit waarop het vaak mis gaat. Doordat ik geen afstoot waarden had, ga ik er maar vanuit dat het niet nu mis aan het gaan is, en het beige dus inderdaad van de utro komt. Morgen echo, sta er zeker niet zorgeloos in.
Ik hoop dat je je morgen na je echo wat meer kunt ontspannen Y30. Het is hoopvol dat dr. P. het geen reden voor acute zorgen vindt, maar ik snap heel goed dat je er niet zo gerust op bent. Hoe laat heb je morgen echo? Ik ga een kaarsje voor je branden meid.
Y30, eerst een dikke digitale hug voor jou!!!! Het komt vast allemaal goed. Gelukkig sta je onder stricte controle bij dr. P. en wordt er direct ingegrepen als er iets verandert. Die afscheiding is vast een bijwerking van de Utrogestan. Je hebt echt nog ruimte in je prednisolon inname (ik 40mg) en ik ken weer iemand en die kreeg er van dr. P. antibiotica bij. Dus dat is ook nog een mogelijkheid om in gedachten te houden en volgende week te opperen. Wel fijn dat je morgen weer een echo hebt. Dan zul je vast zien dat je je voor niets bezorgd hebt gemaakt. Hier nog steeds niet ongesteld (gromgrom) wel een hoop bruine troep en veel pijn in mijn buik en rug. Ik weet dat het er zit maar het wil er nog niet uit. Dat had ik vorig jaar ook, heel irritant! Een poging deze maand staat dus op losse schroeven, balen.
@Tammy: wat vervelend dat het wel rommelt maar niet door zet. Zeker als je daardoor juli moet overslaan. Heb trouwens inmiddels wel meer helderheid over dingen bij dr. P. Hij gaat van 12 - 26 juli op vakantie, maar ik kan met mijn bloed gewoon bij de laborante terecht en hij mailt mij via zijn mobiel de resultaten. Hij gaf wel aan dat het dan alleen wat langer kan duren voor ik de resultaten heb. Vind het al heel wat dat ie vanaf vakantie betrokken blijft! En de wekelijkse waarde check kost zo'n 200 per keer. Dus mocht je één dezer maanden zwanger raken, dan weet je waar je rekening mee kunt houden. Hij gaf vandaag aan dat hij het eigenlijk heel goed vindt dat ik iedere week kom, omdat hij op die manier veel beter kan ingrijpen, maar dat ie het nooit zo goed voor durft te stellen bij nederlandse patiënten omdat hij weet dat zij het vaak zelf moeten betalen, en de kosten dan zo oplopen. Ik heb gezegd dat wij liever iets meer betalen en dan goed onder controle staan, en dat er vast meer mensen zo over denken.
Was ik trouwens nog helemaal vergeten te vertellen. Mijn HCG was 56569,5 wat heel mooi aan de bovengrens is, net als voorgaande weken. HCG meten heeft vanaf nu echter geen zin meer omdat er vaak een plateau komt.
Pff Y30, wat een spanning. Ik hoop 'gewoon' toch dat het goed zit, waarden of niet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet zo gedetailleerd in zit als jij omdat ik bij DS liep en die meet niks, is ook geen immunoloog. Hoop op een prachtige echo morgen, heel erg. Die 200 euro is wel pittig ja, nog naast de kosten voor Intralipid en zo. Maar wel echt een fijn idee. En wat Tammy zegt is waar. AB geven bij te lage weerstand doet hij vaker. Wanneer mag je eigenlijk pred afbouwen? 12 weken? Duim voor je.
Y30, bedankt voor de waardevolle informatie van de vakantie en ook het bedrag waar ik rekening mee moet houden. Ik wil wel proberen of ik een verwijsbrief van de huisarts kan krijgen als ik eenmaal zwanger ben. Maar of dat lukt, ik betwijfel het. Veel succes en vooral plezier morgen bij de echo. Je HCG waardes klinken mij superhoog maar ik ben nooit verder gekomen dan 4356 bij de tweede zwangerschap van een tweeling. Vraagje doe je die meting ook bij dokter P? Ik zou niet weten waar ik dat anders zou moeten doen. Ook ik ben benieuwd wanneer je gaat afbouwen. Dr. P. deed daar nogal vaag over. In Engeland en Athene doen ze dat bij 12 weken en dan afbouwen maar dan gebruik je er wel AB standaard bij. Dat schijnt een andere soort te zijn dan de standaard die gegeven wordt.
HCG kun je gewoon in het ziekenhuis laten prikken, heb ik tussentijds ook twee keer gedaan. Verder laat ik het inderdaad bij dr.P mee prikken. Prednison is t/m 12 weken dan is het de bedoeling dat je stopt en daarna meet hij de waarden nog een laatste keer. Ik heb echter ook al van hem begrepen dat iemand in zijn caseload het de hele zwangerschap heeft door geslikt (5mg) omdat dit haar een beter gevoel gaf. Ik neig hier zelf ook naar. Ik weet dat de immuun reactie ook in een verder termijn van de zwangerschap gevolgen kan hebben, groei achterstand/ laag geboorte gewicht/ placenta die voortijdig op is. Dus waarom zou ik dat risico nemen? Maar dat moet ik t.z.t. nog met hem overleggen (als ik zover kom).
Tja, het komt dan op 270 euro per week, dat is natuurlijk niet weinig, maar hier gelukkig wel op te brengen. We gaan van de zomer niet op vakantie, dat compenseert ook al een deel.
@Kwebbel: welkom hier....je hebt al heel wat achter de rug meid. Sterkte ermee! @Y30: succes morgen met de echo meid. Ik snap dat je je wat onrustig voelt.....het is ook moeilijk om weer vertrouwen te krijgen.Maar ik geloof er echt in dat het deze keer goed gaat!