Heej lieve meiden. Nogmaals dank voor alle lieve reacties! Dat doet me echt goed. Gisteravond kreeg ik krampen en bloedverlies wat de hele nacht heeft geduurd (wat een pijn!) Vanmorgen op het toilet ons vruchtje verloren. Heel mooi vruchtzakje en best groot ook vond ik! Embryo zelf niet gezien, wilde het niet uitpluizen Bij de gyn een echo gekregen en mijn baarmoeder is mooi leeg. Gyn gaf ons ook meteen groen licht weer, maar dat heeft natuurlijk ook tijd nodig. Over 2 maanden krijgen we uitslag van chromosoomonderzoek en over 3 maanden kunnen we voor vervolgonderzoek als we dat nog willen (we gaan er niet op wachten in ieder geval). Al met al, we zijn verdrietig maar opgelucht. En de gyn heeft ons met een goed gevoel naar huis gestuurd
hahaha onze berichten kruisden elkaar dat was nog een reactie op de vorige bericht hij vindt het met zn tweeen ook gezellig
Noorus, veel sterkte meid, ik hoop dat het met de pijn nu beter gaat. Wat heb je met het vruchtje gedaan. Ik weet dat ze daar in nl niet op zitten te wachten maar dat dat in het buitenland onderzocht wordt. Fijn dat je een goed gesprek had. Angelica, dat klinkt pittig bij jou thuis. Veel succes. En nog gefeliciteerd met je verjaardag. Hier nog steeds veel ongi pijn, loop hele dagen met kruiken te sjouwen. Zie af en toe wel iets aan helder bloed maar niet veel. Gelukkig heb ik woensdag een echo kunnen afspreken. Ben erg benieuwd. Ik ga ervanuit dat juist dat inwendige onderzoek de echte ongesteldheid op gang zal brengen. Ik hoop dat het natuurlijk eerder doorzet.
Hallo dames, Mag ik meeschrijven? Ik heb vorige week zondag m'n 8ste vmk gehad. Zucht.. Gelukkig heb ik al 1 kindje van 2007 maar een brusje is heel erg welkom. We zijn sinds 2010 bezig en in de tussentijd gaat het dus niet goed. Zwanger raken lukt nog wel (ondanks lage AMH 0,7) maar blijven! Das een probleem . Na veel gezeur van mijn kant en bloedonderzoeken is al wel duidelijker wat er aan de hand is. Ik heb hoge ANA en Anti-TPO en als ik hier aan een arts vraag om een behandeling sturen ze me naar huis met probeer het maar. Ja...daag... Volgens mij heb ik prednison en intralipid nodig..maar bij wie/waar en hoe hoog? Ik slik nu kinderaspirine en Eutirox en melatonine 2 mg (voor ovulatie niet erna). Iemand advies? Heel graag.. Voor Noorus en Angelica: sterkte met het verlies en het opkrabbelen.
@Tammywynet: wat vervelend dat je zoveel pijn hebt . Enig idee wat de menstruatie tegenhoudt? @ Mamavanh: welkom hier! Ik ken jou toch van het Gent-topic? Ik dacht dat je daar al onder behandeling was, of moet je nog een afspraak maken? Nou, als je anti-TPO en hoge ANA hebt, dan is er een oorzaak voor je miskramen gevonden. Suffe Nederlandse gyns om je met deze uitslag gewoon weg te sturen :x. Het lijkt mij dat Gent hier een behandeling voor zal starten. @ Angelica: wat staan jullie voor een moeilijke keus . Tot hoever je wil gaan, dat is moeilijk . Ik hoop dat jij en je man er samen uit komen. Knuf! @ Noorus: "gelukkig" is het nu vanzelf los gekomen. Heel veel sterkte met het verlies! Ik ben ook wel benieuwd wat je met het vruchtje gaat doen...
Meiden, ik heb niks met het vruchtje gedaan (ja doorgespoeld...) Ik heb er even aan gevoeld en werd er naar van, dus zag het niet zitten om de vruchtzak open te maken en erin te kijken... Brrr word al naar als ik eraan denk. Voor onderzoeken gebruiken ze dat hier ook niet volgens mij (zei de gyn niks over). Vriendlief en ik gaan wel een tattoo nemen om onze frummels letterlijk een heel mooi plekje te geven. Maar nee wij zijn niet van het ceremoniele begraven in het bos ofzo... @ Mamavanh, jeetje 8 vmks, wat heftig zeg Alle termen die je gebruikt daar ben ik heel onbekend mee, dus daar durf ik niks over te zeggen... Maar ik wil je in ieder geval een knuffel geven!
Mamavanh, ook weer een heftige geschiedenis! Weet je toen ik hieraan begon 2,5 jaar terug dacht ik over een kindje na, zwangerschap, leuke dingen als kleertjes en later fijn verzorgen en spelen. Ik kende niemand die ooit een zwangerschap verloren had. En nu besef ik pas echt dat onze groep best groot is. En ik vind het zo frustrerend dat er in Nl weinig van bekend is of aangedaan wordt. Ik ga voor de IUI's naar Gent en ben onder behandeling van dr. P. in DD. Die kan ik je van harte aanbevelen. Prednisolon en Intralipid krijg ik via hem voorgeschreven. En omdat ik dat in mijn eigen apotheek haal, wordt dat gedeelte gelukkig vergoedt. De rest moet ik allemaal zelf betalen. Mamavanh, let daar ook goed op als je je gaat orienteren. Het moet ook financieel op te brengen zijn. Dr. P. heeft maar een korte wachttijd van een week tot twee weken. Dat is nu misschien iets langer ivm zijn vakantie. Brix, ja ik word er gek van die piijn! Ik heb het idee dat het gewoon nog klem zit in de baarmoeder. Volgens mij even wrikken met de echokop en het is verholpen. Hopelijk is die cyste dan ook weg. Ik ben erg geduldig geweest in de, door dr. P., gedwongen pauze maar nu wil ik weer verder en dan nu weer dit, gromgrom.
@Hoop: wat heftig om die kistjes op te graven en mee te verhuizen, maar ik kan me zooo voorstellen dat je ze ook niet achterlaat. @angel: nog gefeliciteerd met je verjaardag, is dubbel ik weet het "weer een jaar verder..." Wat naar overigens dat jij en manlief momenteel niet op 1 lijn zitten, is ook wel eens anders geweest toch? Ik meende dat hij vorige week nog meteen verder wilde gaan, en jij toen even wilde wachten i.v.m de vakantie. Is hij van gedachte veranderd? @Noorus: "fijn" dat je lichaam zelf voor afronding heeft gezorgd, en jullie verder kunnen. @kickk: wat heerlijk dat het zo goed gaat met jullie "pleegje" Voor mijn gevoel hebben jullie nog best snel een kindje geplaatst gekregen, echt fijn dat het ook leuk klikt met jullie meisje. @moedervh: 8 vmk's PFFF dat is niet niets. En met hele duidelijke immuun oorzaken dus. Ik sta zelf ook onder behandeling van dr.P in dusseldorf. Het is niet goedkoop, maar ja je weet wat ze zeggen "beter duur, dan niet te koop". En in NL is dit soort begeleiding zeker niet te koop. @Maria: Ik weet van dr.P dat hij in ieder geval 1 patiënte de hele zwangerschap door heeft laten slikken omdat ze zo onzeker was. Maar dat was 5 mg en ik zit inmiddels op 20. Mijn eigen gyn geeft aan dat alles boven de 10mg schadelijk is/ kan zijn voor het kind na 12 weken. Weet jij daar toevallig iets meer over? Hier: vandaag veel misselijk geweest, ik hoop zo dat dit een goed teken is voor donderdag. Afgelopen weekend voelde ik me namelijk helemaal niet meer zwanger, dus ergens wel fijn dat ik vandaag weer meer klachtjes had. Maar ja van prednison kun je ook last van je maag krijgen, dus wie zal het zeggen...
Angel, wat heftig dat je man twijfelt. Misschien probeert hij zichzelf (en jou) te beschermen, of kan hij de gedachte aan een nieuwe poging nu even niet aan. Ik hoop dat de vakantie jullie beiden goed doet. Y30, Beer schrijft in zijn boek over 20 mg tot week 20 en dan afbouwen. Als je googlet op prednison en zwangerschap (in het Engels) vind je veel verhalen over vrouwen die bv door astma die hoeveelheid of zelfs meer moeten slikken gedurende de zwangerschap. Hoewel er bij mijn weten geen grootschalig onderzoek geweest is naar de effecten van prednison op het ongeboren kind, zijn er ook geen duidelijke aanwijzingen dat het het kind schade berokkent. Het enige wat ik heb kunnen vinden is een zeer licht verhoogde kans op neurale buisdefecten, maar aangezien de aanleg van het zenuwstelsel juist vroeg in de zwangerschap plaatsvindt, lijkt het me onlogisch dat doorslikken na 12 weken dat risico nog eens zou vergroten. Er is bij mijn weten geen hard bewijs dat prednison schadelijk is bij hoeveelheden beneden de 30 mg in de zwangerschap, zeker niet als je bij 20 weken gaat afbouwen. Wel is het risico op infecties verhoogd, vandaar dat het zo belangrijk is om ontstekingswaarden goed te blijven monitoren en zonodig AB te slikken. Kickk, ik ben je zeker niet vergeten. Xx
Y30 spannend... je krijgt een mooie echo Ik heb astma en ik heb begrepen dat je niet meer dan 40mg mag slikken tijdens je zw. Mijn man maakt me zorgen om mijn lichaam. al die medicijnen en de reacties erop... hij wil mij beschermen en dat kan hij niet...... hij voelt zich machteloos. Maria hoe is het met je mooie meid. Y30 wil je mij een pb sturen met de email van dr P?
Ha Angel, logisch dat hij zich zorgen maakt. Even cold turkey en helemaal medicijnvrij (vr zvr mglk) zou heel goed zijn voor lijf en leden. En eens een borrel (te veel) kunnen drinken wellicht goed voor de geest. Maar ontspan maar eens op commando. Dat gaat niet. Hier zijn we het eerste jaar voorbij. Een tropenjaar, maar ze doet het goed. Het blijft een wonder. Xx
volgende week moet ik naar de uk voor werk en ik heb al gezegd dat ik Baileys erg lekker vind hahaahha. mijn gezicht zit helemaal onder de rode bultjes... heb ook nog een koortslip gekregen.......ben verschrikkelijk moe...... daaronder is het deze ronde rustig gebleven GELUKKIG! Deze melkfles gaat nu heerlijk bruin worden en weer even sporten. zo fijn dat ze het nu beter doet.....
Angelica, Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag. Moeilijk, maar ook lief en wel begrijpelijk van je man.. Hopelijk komen jullie samen tot een plan de campagne.. Als ik dat zo hoor zit het wel goed met jullie! Bruin worden? Ik neem aan dat je onder de zonnebank duikt? Anders kom ik nu meteen naar waar jij bent. Ik wil zon!!
Maria, jemig.. is jullie meiske alweer een jaar? Gefeliciteerd lieverd! Wat gaat dat snel allemaal.. (en waarom heb ik dat niet onthouden? foei Alf ) Fijn dat het goed met haar gaat nu! Jullie hebben het verdiend met z'n drieen!
Y30, Last van je maag hoeft niet automatisch misselijk te betekenen. Ik hou het op morning sickness! Gewoon omdat ik dat zo voor je hoop, en het je gun! (deze zwangerschap dan, niet de misselijkheid ) Ik wens je een hele mooie echo toe donderdag! Moet je nu evengoed naar Dr.P deze woensdag? Hoe gaat het met je man? Nemen zijn klachten al af?
Hier, nog steeds niet helemaal tof. Spanning zal er ook wel debet aan zijn. Heb voor as vrijdag extra echo geregeld. Spaarne vond het helemaal niet gek dat ik belde.. toppers zijn het daar!
Hi Ladies, hier ben ik dan ook weer eens. Ik heb al die tijd stil mee gelezen maar niet de moed gehad om te reageren. Zat er echt doorheen. Maar wat een verdriet hier ook weer, alle nieuwe meiden welkom. Ik herken het verhaal van jou, angelica, ook zo goed. Alleen ben ik een paar jaar ouder dan jij en zit ik echt tegen de uiterste houdbaarheidsdatum aan, Wel of niet doorgaan met het aangrijpen van alle middelen waarvan je denkt dat het zou kunnen helpen...pff om moedeloos van te worden. En dan al die medicijnen, je herkent je eigen lichaam niet meer. Op een gegeven moment gaat het hoe dan ook een wissel trekken op je leven en je relatie. Het is echt niet leuk meer. Ik had dan deze keer ook besloten om mezelf nu eerst eens op de eerste plaats te zetten, wat niet makkelijk was, want ik kan heeeel moeilijk nee zeggen. Het lijkt wel of mensen altijd wat van je willen... Dus heb me afgezonderd, ben anders gaan eten, ben weer rustig gaan sporten. En ben alle extra vitaminen gaan slikken waarvan ik denk dat ze wel eens kunnen helpen. (tnx to maria, en Y30) Het was nu ME time! En het werkte want ik zit nu veel beter in mn vel. Uiteindelijk ben ik nu weer zwanger, zij het met behulp van ICSI, pred, utro en fraxi en alle extra supplementen. Ik begin nu een beetje vertrouwen terug te krijgen in mijn lijf en in deze zwangerschap, al is het nog veel te vroeg om te kunnen gaan genieten.... @y30 Heel veel succes donderdag, spannend. Hoe ver ben jij nu eigenlijk? @hoop42, succes met de IUI @kickk, wat fijn te lezen dat het goed gaat met je pleegkindje en je dochter @meleka, hoop dat je je al weer wat beter voelt @alf, Hoe gaat het met jou? heb je inmiddels al een eerdere afspraak gemaakt? @maria,nog gefeliciteerd met je meisje's eerste verjaardag! @babbs, tjee 30 weken alweer, wat goed! @all, dikke knuffel! Sorry als ik iemand ben vergeten, ga nu weer meer mee schrijven. Kzz
Lym, Super dat je echt 100% voor jezelf hebt gekozen! idioot eigenlijk dat je omgevning soms maakt dat dat niet kan. Ik hoop dat dit de sleutel is voor een lange, gezonde zwangerschap! Las elders dat je inmiddels een 3+ op je CB hebt! Superfijn!!! Dat geeft de burger moed! x