Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 5

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dreamz3, 13 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lym

lym Actief lid

8 okt 2010
    445
    0
    0
    NULL
    zuidholland
    tnx alf!
    ja die CB gaf me alweer kriebels, maar toen ik mn later op de dag deed kwam de 3+ direct te voorschijn, gelukkig.
    Zag het alweer gebeuren...
    Nu gisteren nog even hcg geprikt, morgen uitslag.
    Dan weten we weer wat meer, :)

2. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    Lym: gefeliciteerd met je zwangerschap! Goed dat er een protocol voor je gevonden is. Heeft dr. P al die middetjes voorgeschreven?

Y30: wat goed dat je onder behadeling van dr. P bent. Gefeliciteerd met je zwangerschap. Slik je veel pred? Ik had telefonisch contact gehad vorige week (of die week ervoor alweer). Ik was toen net pril zwanger (maar wist het nog net niet...zucht). Hij had het over pred en intralipid voor ANA en anti-TPO.
    Of je kan stoppen met pred. hangt af van je waardes. Het gebeurt idd ook dat patienten het de hele zwangerschap doorslikken. Weet jij waar dr. P op controleert tijdens de zw.schap?

Tammy: tsjonge ook bij dr. P, al enige resultaten geboekt? Is het duur dan die intralipid en prednison? (sorry hoor maar ik ben daar nog niet van op de hoogte).
    Ik had de vorige ronde 5 dagen utro gebruikt en wat denk je 5 dgn overtijd + een positief streepje. Ik viel toen echt van mijn stoel...waarom heb ik het niet doorgeslikt.

Noorus: heftig he zo'n vruchtje of vruchtzakje. dankjewel voor de knuffel, zeker ook een voor jou...

Brix: ja hoi! idd ook van Gent topic iemand had daar gewezen op meerdere miskramen topic en misschien voelt dat ook wat natuurlijker omdat ik geen IVF of ICSI doe/wil/kan (man wil niet). Dus wij doen het gewoon "ouderwets" zeg maar ondanks laag AMH en 38 jr jong:). Ik heb een afspraak 10 aug. in Gent en was bij dr. N geweest op 3 juli. Maar voor de rest nog hopeloos zoekende dus :). Ja die hoge ANA en anti-TPO leken mij (ik heb dr. Beer boek gelezen) voldoende stof tot immuunbehandeling. Nee, hoor in Nederland zijn ze zo bleu ...ze sturen je gewoon weg...sterker nog zelfs als je utrogestan vraagt (mijn waarde voor P op dag 21 was 17 met ondergrens 16,4) vonden ze niet nodig. Maarja..ook progesteron zorgt voor een TH2 omgeving, en ach...laat mijn frustratie ook maar zitten :)...ik ga gewoon positief denken...

Angelica: je bent op een goed pad, heb je enig idee wat voor immuunproblemen je kan hebben? Astma kan al een aanleiding zijn. Mijn man maakt zich overigens ook zorgen over alle supplementen (laat staan als ik dan ook nog eens een berg medijcnen moet nemen). Bij ons levert dat wel eens wat uuhhh 'problemen'op. Ook discussie van niet verder willen maar misschien niet teveel de discussie voeren...
    Volg je gevoel met de intralipid...! Hebben ze bij jou weleens naar trombofilie gekeken?
    Koortslip is vervelend, neem je daar wat voor?

Alf: je bent ook zwanger, heerlijk. Kan me voorstellen dat de spanning blijft. Succes met de echo vrijdag.

Hoop42: au...wat pijnlijk van de kistjes opgraven en ook nog bruin spotting. Dat van het niet meer lukken herken ik helemaal ...hormonen doen veel met emoties. Knuffel en sterkte voor jou.

Vorige week dr. N gebeld, ik heb geen trombofilie. Dus dat is fijn.
    Hoewel ik weleens gelezen heb, dat bij hoge ANA ook fraxiparine ingezet wordt. Alleen NL gyns zijn er niet happig op (en dat is een understatement).
    Deze week moet ik terugkomen bij NL immunoloog die had NK cellen en cytokines etc. geprikt. Ben benieuwd...
    De endo die mijn schildklier behandeld gaf aan dat bij positieve zw.test ik direct met 25-30% hormoon moet ophogen. Dus nu maar hopen op weer een goede ronde.

Succes voor iedereen hier.

sorry als ik nog iemand vergeten ben.

3. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Haha, op naar de Baileys dan, en daarna naar de zon, nietwaar?

xx

4. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Jij hebt wel wat anders aan je hoofd.

En lief, dank je. We verdienen het allemaal, daarom hang ik hier nog steeds rond. :)

5. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ja, het is echt een prettig ziekenhuis, althans, de afdeling gynvlos. De rest ken ik niet...

6. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Lym, goed bezig. Ik duim voor je!

7. Alf

Alf Niet meer actief

Mee eens!

Alleen bedoelde ik even speciaal voor jullie dat je geluk en gezondheid verdient na het hobbelige eerste jaar met jullie kleine dame :)

8. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Haha, I know. Thanks.

9. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Hier inmiddels ongi geworden:(

Ik heb me inmiddels over laten schrijven van Gent naar Rotterdam Maasstad.Ik vond het wel moeilijk....ds de Sutter vind ik een erg kundig arts en ik heb veel vertrouwen in haar.Maar aangezien we de IUI ook in Rotterdam kunnen doen is dat beter haalbaar voor ons.
    Ds de Sutter mailde me dat ik in goed handen ben bij Dr Verhoeven van het Maasstad Ziekenhuis,dat gaf me wel rust.

Heeft iemand van jullie ervaring in het Maasstad Ziekenhuis en deze arts?

Dr Verhoeven heeft me gisteren opgebeld en we hebben even overlegd over de komende nieuwe ronde.Ik ga deze maand overslaan.....de clomid heeft er enorm ingehakt en ben een depressie nabij.Ik was er al bang voor want ik kan totaal niet tegen hormonen.We gaan over 2,5 week op vakantie,dus de IUI zou dan heel kort voor de vakantie geweest zijn. We hebben dus besloten om deze maand zelf te proberen en na de vakantie weer te beginnen.Ik ga dan wel de helft aan clomid minder slikken.Ik had een goede ei-opbrengst...dus de gyn hoopt dat ik dat met minder clomid ook hebt.

@Mamavanh:helaas welkom hier.Hoe hou je het vol meid....8 miskramen! Wat erg!
    Hopenlijk mag het de volgende keer goed gaan!

@Y30: morgen weer echo?

@Lym: gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik hoop dat alles goed mag gaan!

Ik leef met jullie allemaal mee meiden!

10. lym

lym Actief lid

8 okt 2010
    445
    0
    0
    NULL
    zuidholland
    Good for you.
    Je moet vooral doen wat voor jou goed voelt.
    En je kan de S altijd mailen, al ben je niet meer bij haar onder behandeling, de schat antwoordt altijd...
    Je moet ook ff een weg vinden met de hormonen, goed naar je lijf (kijken) en luisteren. Eerst maar op vakantie en lekker zelf proberen
    (lees de romantiek terug erin, wijntje, zonsonsdergang, lekker genieten van elkaar) dan zie je volgende maand wel weer.
    Ik heb geen ervaring met het maasstad maar wel met IUI.
    Dus vraag maar raak...:)

11. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Er was vroeger iemand op dit forum die ook naar Maasstad ging (na in Gent te zijn geweest). Voor zover ik me herinner, waren de ervaringen positief. Maar misschien wil ze zelf nog reageren?

12. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Hoop balen zeg ik hoopte het zo voor jou.

mamavanh Ik maak anti-spermalichamen aan. Ik heb alle onderzoeken die je kunt hebben gehad (geloof ik)

Ik gebruik: ascal. prednison, fraxiparine en utro voor herhaalde mk.
    Daarnaast heb ik ook nog IVIG geprobeerd. Nu wil ik voor intralipid gaan.
    Ik ga dat denk ik al doen bij mijn tp van mijn laaste cryo.

13. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ik wist niet dat je nog een cryo had, Angel. Wat goed.

14. Alf

Alf Niet meer actief

Angel, dat wist ik ook niet! Dat is natuurlijk het proberen meer dan waard!

15. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Angelica, de Intralipid vind ik echt fijn om te gebruiken en ik heb het idee dat het bij mij mijn immuunsysteem ook tot rust brengt. Ik gebruik het zelfs nu ik een pauze heb op aanraden van dr. P. ben ik doorgegaan. Het is ook geen medicijn maar een voeding voor patiënten die zelf niet kunnen eten. Helaas word ik er dik van. Het is een echte calorieënbom!
    Hoop, wat jammer dat het nu niet gelukt is, maar fijn dat je verder kan in het Maasstad. Ik ben zelf bij dokter Verhoef begonnen omdat hij positief tegenover alleenstaande vrouwen met een kinderwens staat en mij aangaf dat hij mij (behalve de IUI) met alles kon faciliteren, echo's en onderzoeken heb ik daar allemaal kunnen doen. Het is een wat oudere arts maar heel rustig. Ik vind hem erg fijn. (Blijf trouwens weg bij de vrouwelijke gyn, zij is niet zo leuk).
    Y30, veel succes weer vandaag!

Eindelijk ben ik dan ongesteld geworden (maandagavond) en nu ga ik straks naar het Maasstad om te kijken of die cyste weg is. Allemaal duimen graag, ik vind het erg spannend en wil zo graag weer verder!

16. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Tammy: succes in het ziekenhuis!
    Dank je wel voor je toelichting over het Maasstad ziekenhuis en dr Verhoef....ik zal uit de buurt blijven van de vrouwelijke gyn:D bedankt voor de tip!

17. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    @Angelica: ik hoop dat je man nog een keer te gok wil wagen...en dat een nieuwe aanpak het oh zo gewenste effect heeft!

@Hoop: tav het last hebben van hormoonschommelingen helpt mss het gebruik van zuigtabletten B12. Die kunnen eea wat afvlakken. Het kan iig geen kwaad om te gebruiken en wellicht voel je je er dan wat beter bij. Wel fijn dat je dichterbij terecht kunt.

Alle anderen een dikke knuffel.

18. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    tammy ga jij naar duitsland voor het infuus?

Op dit moment ben ik fanatiek aan het sporten. door die hormonen ben ik aangekomen...... ik weet wel dat ik niet dik ben heb nog steeds maat 34/36 alleen het is slap geworden. Met mijn nieuwe hobby moet ik wel spieren kweken hahahaha

ik wil na de vakantie mijn cryo tp met intralipid. wil iemand zijn email pb naar mij

19. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
  20. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0