@meleka: wauw meid, al 13 weken en een hartje gehoord, zou inderdaad super zijn als je kunt beginnen te genieten.
Geweldig toch! Heb je mn positive fibes nog ontvangen? En nu toch echt proberen te genieten, Misschien zo'n angelsound of hoe zo iets heet aanschaffen? Weet niet vanaf wanneer je zelf het hartje kan horen, mss geeft t wat vertrouwen.
Y30, succes vandaag met je echo! Ik begrijp dat je waardes stabiel zijn gebleven tov vorige week. Kan me voorstellen dat je liever een verbetering zou zien, maar als Dr. P tevreden is geeft dat wel wat moed misschien? Helemaal als je straks een mooie echo hebt.. Ik denk aan je!
Linda, het kan heel goed zijn dat dit de nasleep is van de miskraam en curretage. Ik heb zelf 2 curettages gehad en na de 1e heeft het bij mij ruim 5 maanden geduurd voordat ik redelijk normaal menstrueerde. In die 5 maanden was het paar dagen niks, paar dagen bruin, paar dagen rood. Ging alle kanten op. Om gek van te worden. Kan soms dus wat langer duren voordat je lichaam weer in balans is.. Niks om je zorgen over te maken, maar wel heel vervelend. Zeker als je het gevoel hebt dat je te laat bent. Ik zou dan ook zeker een afspraak maken in dusseldorf. Alle kansen en mogelijkheden benutten.
@Angelica, knuffel voor jou, hoop dat je snel weer op één lijn zit met je mannetje. Komt vast goed, jullie zijn hardstikke sterk samen. @Hoop, wat balen van je menstruatie, blijft gewoon keer op keer een tegenvaller... Wel fijn dat je dichter bij huis terecht kunt, en zeker fijn dat je positieve verhalen over deze arts hoort! Als de Sutter zegt dat je bij hem in goede handen bent, zou me dat toch wel een goed gevoel geven, en bij twijfel mail je haar gewoon natuurlijk. @Tammy, fijn dat jullie door kunnen zonder cyste! @Y30, de uitslagen van gisteren klinken best goed toch? Al heb je natuurlijk altijd liever dat het nog beter is... Ik duim voor een goede echo vandaag, dat zal je vast ook vertrouwen kunnen geven! @Maria, gefeliciteerd met je dochter! @Lindra, hoop dat de anderen je al wat gerust hebben kunnen stellen. Bij mij was de eerste menstruatie na een mk vaak ook wat rommelig hoor. Verder zou ik vooral doen waar je je goed bij voelt, sterkte! @Meleka, over de twaalf weken grens, super!!! @Alf, hoe gaat het met je, voel je je al wat rustiger? Korte up-date over mijzelf (om eerlijk te zijn twijfelde ik of ik dit hier moest posten, maar het voelt ook raar om het niet met jullie te delen, maar als jullie het vervelend vinden laat het me dan weten hoor): Toch weer een beetje spanning op het moment. Gyn kwam er vorige week achter dat het buikje van de baby een groeiachterstand heeft, dit kan komen door een verminderde werking van de placenta. Krijg nu wekelijks een 'pi' meting waarbij de doorbloeding van de navelstreng wordt bekeken. Deze was vorige week goed, gisteren viel de meting ook nog binnen de normaalwaarden, maar wel aan de hoge kant. Verder is er genoeg vruchtwater en voel ik de baby goed, dat zijn ook belangrijke punten. Zodra ik twijfel of ik minder leven voel moet ik direct naar het ziekenhuis is me op het hart gedrukt en dat geeft wel wat spanning, maar gelukkig voel ik hem tot nu toe nog erg goed. Lfs Babss.
@Meleka: super fijn meid! @Y30: succes vandaag! @ Lindra: ik begrijp je angst en je gevoel meid.Ik ben 43 jaar en mij worden ook nog kansen geboden....ook al geloof ik er zelf niet meer zo heel erg in.
Hoi Y30: inkorten is prima . Bedankt voor de info 20 mg is niet weinig maar idd voor het goede doel. Nu manlief nog overtuigen dat dit echt wel goed is om te doen. Gezien het geld zeg maar. Zelf zou ik ook MTHFR gecontroleerd willen hebben, maar vlgs mij doen ze dat ook in Gent (maar heb eigenlijk geen geduld, kan daar pas 10 aug terecht) en dan prikken en dan waarschijnlijk weer 3 weken wachten.... die samenwerking met dr. Pf klinkt als geweldig (hoewel het natuurlijk wel zelf betalen is...maar ach..dan weet je ook wat).
deze kort ik ook in . Babss..ik las over het MTHFR gen en enige vermoeden van groeiachterstand. Neem je ook bloedverdunners zoals heparine? en gebruik je de speciale vorm van foliumzuur en B6 voor makkelijke opname bij MTHFR gen mutatie? niet in de stress schieten hoor...'t komt vast goed.
@Babss: ik kan me voorstellen dat je erg in spanning zit.Je loopt er natuurlijk heel de tijd op te letten of je de kleine nog voelt. Wel heel fijn dat ze het goed in de gaten houden! Je bent alweer 30 weken meid! Wat goed zeg! Enne....schroom niet om deze dingen hier te schrijven! Ik vind dat juist fijn!
Ik weet dat de MTHFR mutatie, naast de miskramen, ook complicaties kan geven verderop in de zwangerschap. O.a. problemen met de placenta, en dat stelt me nu natuurlijk niet echt extra gerust... Dan is het ook nog een probleem wat door mijn nederlandse gyn niet echt serieus genomen wordt, helpt ook niet echt mee aan het geheel. Ik gebruik 5 mg foliumzuur en 100 mg vitamine B6 per dag (en daarnaast nog een algemene zwangerschapsvitamine waar van alles in zit). Dit heb ik voorgeschreven gekregen van de Sutter. Ik weet dat ze soms ook iets als heparine voorschrijft, maar bij mij heeft ze dat dus niet gedaan. Je hebt verschillende mutaties van dit gen, dus ik denk dat ze daar het verschil in maakt. Misschien moet ik haar toch nog maar eens mailen en vragen wat haar advies in deze situatie zou zijn... Ik wil je trouwens niet ontmoedigen, maar wij moesten 3 maanden wachten op de uitslag van de bloedonderzoeken in Gent (waar dus de mthfr mutatie uit naar voren kwam), dus als je sneller wilt weten waar je aan toe bent kun je misschien inderdaad toch beter naar Duitsland gaan... X
NL gyns nemen weinig serieus. MTHFR is serieus. Ik lees/schrijf mee op een Engelstalig forum en een immunoloog/gyn. uit de VS schrijft bijna standaard 40 mg lovenox (heparine) voor aan mensen met MTHFR. Zou idd Gent mailen als je dat mag, wie weet dat het helpt nu met deze rare situatie. Verder schrijft die Amerkikaanse dokter ook aparte vitamines voor die extra goed opneembaar zijn (niet alleen de dosis is aangepast maar ook de vorm waarin). Zal het vanavond eens opzoeken als je dat wilt. Gebruik je wel aspirine 100 mg? 3 maanden wachten op uitslag???!!!??? pfoejoehee...misschien zit ik dan al in de overgang o ben ik bejaard ..ok niet overdrijven maar ik ben 38 en heb HAAST . manlief maar goed overtuigen met wat vrouwelijke charmes dat we beter dr. Pf kunnen opzoeken hiervoor.
Toch weer fijn dat jullie even meedenken, ik ga de sutter mailen, wie weet wat het oplevert... Mamavanh, alle informatie is heel erg welkom natuurlijk! Mijn engels is niet zo goed, dus ik kom er op engelse sites vaak niet zo goed aan uit... Ik gebruik geen speciale vitaminen en ook geen asperine...
@ Babbs: Kan me heel goed voorstellen dat je hier spanning van hebt, zeker als je dan gezegd wordt dat je je meteen moet melden als je minder beweging voelt... Ben het wel met de meiden eens, als je toch al ingang hebt bij dr.S zou ik dit zeker even voorleggen. Wat ik me nog wel bedacht, al weet ik niet hoe gerust stellend dat voor je is, je bent de 28 weken wel voorbij dus als het wel spannend wordt dan heeft je beebje al wel goede kansen. En inderdaad gewoon posten hoor dit soort dingen! edit: zie dat onze mails gekruisd hebben, heel goed dat je al hebt besloten contact te zoeken met dr.S!
Hier: over een uur echo. Heb me de hele ochtend druk bezig gehouden met werk, maar nu komt de spanning toch wel op.
Babss, Wat naar dat je weer niet zorgeloos lijkt te mogen genieten. Ik hoop dat DS je kan helpen en geruststellen! Wel goed dat de arts het heeft gezien en gaat monitoren Y30, Succes meis! Denk aan je..
Ik zou haar zeker mailen om te overleggen. Ik zou namelijk zelf denken: heparine... Sterkte, het is niet leuk, dit soort extra stress.
MTHFR is niet zooo obscuur, je zou het ook bij je huisarts kunnen proberen. Dan zeg je dat je 'een kennis hebt' die herhaalde mk's had en waar een MTHFR-defect de oorzaak bleek te zijn. En dat je dat graag wil uitsluiten, liefst zo snel mogelijk. Bij mij is MTHFR overigens niet onderzocht, maar ben ik pragmatisch geweest. Ik heb 5 mg foliumzuur geslikt, en 50 B6 en 1 mg B12. (Ik bestelde het gewoon bij de Onlinedrogist.)