Hi Mamavanh, Ik heb wel Clomid gebruikt, 100mg maar dat heeft niets gedaan. Normaal gesproken zou ik dan sneller moeten ovuleren. Deze dag is als in mijn natuurlijke cyclus, dag 16. Dus geen progesteron gebruiken vandaag? Morgen dan beginnen? Ik wist hier niets van en begon altijd direct 's avonds na de IUI.
Even een korte reactie; LIT wordt ook aangeraden door dr.Beer. Ik heb er destijds bij dr.P naar gevraagd. Hij is geen voorstander vindt het controversieel omdat er zeer wisselende onderzoeks resultaten van zijn. Maar hij gaf aan dat hij wel weet waar het gedaan wordt hij noemde een plaats in Noord duitsland (weet de naam niet meer, maar zou je hem zo kunnen vragen). Voor mij kwam dit als verassing want vanuit het boek van dr. Beer meende ik dat het nergens "in de buurt" gedaan werd.
@Brix: wat "fijn" dat er wat gevonden is wat ze makkelijk kunnen behandelen. En dat NL hier niet naar kijkt is inderdaad een schande! Ik hoop zo voor je dat dit het enige is, en je na de AB snel opweg kunt naar een goede zwangerschap. @Angelica: fijn om te horen dat jij en manlief tijd nemen voor gezelligheid, heel belangrijk! En daarna gaat de Lipid je hopelijk helpen!! @Tammy: wat fijn dat je follikel weer "boven water" is. Nou hopelijk gaat dit een roze ronde worden!! Hier: Morgen weer een "Big Day". 's ochtends eerst lipid en waarden check, daarna gesprek met dr. P over hoe verder, ik wil na de 12 weken onder behandeling blijven. Heb inmiddels even te veel gelezen over dood geboren kindjes en te laag geboorte gewicht door immuun problemen. Die stomme auto-immuun stoffen gaan zich namelijk richten op de placenta wat maakt dat je kindje niet genoeg voeding krijgt. Nou is het maar afwachten of ik zo ver kom, maar ik wil wel graag even af stemmen met dr.P En dan 's middags weer echo....BRRR blijf het zo spannend/eng vinden. Maar goed ga zo lekker in bad en morgen is het snel genoeg.
Spannend, Y. Goed om het te bespreken. Je zult de eerste niet zijn die doorgaat met pred, onder zorgvuldige begeleiding. Xx
Wat weet je het toch altijd goed te verwoorden, Maria! Echt heel fijn om jouw inbreng te lezen . Ik blijf het schandalig vinden hoe ze in NL hun ogen sluiten voor vrouwen met herhaalde miskramen. De statistieken gaan over hele groepen en ja, daar zullen idd vrouwen bij zitten bij wie het na een aantal miskramen "gewoon" goed zal gaan. Maar als individu heb je niks aan statisktieken. Vrouwen met herhaalde miskramen vormen een heterogene groep waarbij er verschillende oorzaken kunnen zijn en ze kijken niet verder dan hun neus lang is. Zoiets als Utro, daar zeggen ze doodleuk over dat het in de grote groep niet werkt. Maar vervolgens testen ze niet eens de progesteronwaarde. Ze zouden eens moeten kijken wat Utro doet bij vrouwen met een progesterontekort, dan komen ze vast tot andere conclusies. Ik ben een mens, geen protocol! Over die sneer gesproken: ik heb besloten het bloedonderzoek af te maken in het UMCU. Daar zal niks uitkomen, maar dan kan ik ze zelf die sneer verkopen als Gent wel iets vindt en ik daar zwanger vandaan kom. Een mooie klachtenbrief zullen ze dan van me ontvangen. Ik weet dat het niks zal uithalen en ik dan een antwoord zal krijgen als: "Het komt door toeval dat u nu wel goed zwanger bent en niet door de behandeling." Maar ik vind dat ik ze moet laten weten dat ze elders veel meer kunnen betekenen voor vrouwen met miskramen. Als je niks zegt, leren ze het nooit.
@ Tammy, wat fijn dat ze jouw follikel hebben gevonden en dat jouw cyclus "naar behoren" werkt. Ik duim voor je! @ Y30: Ik had ook al in het boek van Beer gelezen dat immuunproblemen ook doorwerken na het eerste trimester. Goed dat je dit gaat bespreken en dat je door wilt laten behandelen. Het mag niet zo zijn dat het later in de zwangerschap alsnog mis gaat.
Ik zou nog even reageren op wat er eerder gezegd is. Ik heb voor mezelf besloten dat ik eerst afwacht wat de S te zeggen heeft, voordat ik evt. naar dr Pf zal gaan. Ik merk dat ik zeker na het endometritisverhaal vertrouwen heb in Gent. Ik wil eerst kijken wat de AB voor effect gaan hebben en wellicht schrijft ze ook nog prednison en Utro voor? Ik ga dat eerst afwachten. Mocht het dan alweer niet goed gaan, dan kan ik altijd nog naar dr Pf. Dit besluit geeft me rust, heb ik gemerkt.
@Brix: mag ik zo brutaal zijn te vragen wat jij voor antibiotica krijgt? Ik zit nu namelijk ook aan de antibiotica omdat ze bij mij ook een infectie gevonden hebben.Maar dit is niet de eerste keer..ik slik deze tabletten al voor de derde keer het afgelopen jaar. Toen ik jou berichtje zag schrok ik geweldig want ze hebben bij mij altijd alles weggewimpeld dat dat niks met de miskramen te maken had
Ik krijg axoxicilline/clavulaanzuur (augmentin) gedurende 10 dagen. Wat voor een infectie hebben ze bij jou gevonden dan? Ook endometritis? En welke AB slik jij dan?
@Brix: de arts heeft wel verteld wat voor infectie het was,maar kan even niet meer op de naam komen. Het was volgens hem een bacterie die iedereen zomaar kan krijgen,maar dat wel behandeld moet worden.Ik heb daar metronidazol(flagyl) voor gekregen.
Metronidazol wordt gegeven bij vaginale infecties. Wellicht had je dat? Is het gegeven naar aanleiding van een vaginakweek of naar aanleiding van een hysteroscopie?
Geen idee of dat een verband heeft met miskramen. Als het zich niet heeft uitgebreid naar de bm wellicht niet, maar ik weet het niet.
Hoi Brix Volgens de NAPRO technology artsen krijg je dikker baarmoederslijmvlies bij het nemen van amoxilline (dus ms dubbel pluspunt?). Neem voor de zekerheid ook iets van probiotica zoals VSL#3 om te voorkomen dat je een schimmelinfectie krijgt.
Dr. R doet dit in "Kinderwunsch Centrum München-Pasing" maar ook in Engeland zitten meerdere artsen ook een arts in Denemarken. Ik kan je wel een lijst mailen alsje wilt. Die naam in Noord Duitsland ken ik niet.
Hoi meiden, Ik verhuis met mijn zwanger-posts naar het andere topic.. lees hier wel met jullie mee! Omdat jullie zo in de uitzoekelarij-rats zitten en ik technisch niets kan toevoegen/betekenen voelt het niet lekker om af en toe wel vrolijk met mijn blije banner voorbij te hopsen.. Alles gaat goed hier. Liefs aan jullie allen!!!
Nee, tenzij je arts dit natuurlijk uitdrukkelijk heeft aangegeven. Ik gebruik overigens niets van pregnyl ofzo, maar gewoon "natuurlijk" zeg maar. Ik krijg altijd een LH piek die dan ong. 2-2,5 dag duurt en dan weg is. Ik "voel" mijn ovulatie bijna altijd óf links óf rechts, soms beiden en soms is dat direct bij begin van de ovulatiepiek en soms pas rond het "midden" van mijn ovulatiepiek en soms zelfs pas helemaal aan het eind. Het voelt een beetje als een steek ter hoogte van je navel en dan een beetje opzij (bij je eierstokken). Bij mijn vorige "succesvolle" cyclus (die helaas alleen in een streepje bleef en daarna wegebde) ben ik pas op de 3e dag na mijn ovulatiepiek begonnen in de avond. Je kan het ook een beetje "zien" , als je slijm veranderd is na je ovulatiepiek zie je als het goed is van beneden een beetje wittig slijm dat anders is (alsof je een beetje een schimmelfinctie krijgt...sorry weet niet hoe anders te schrijven). Op dat moment begon ik omdat ik dan weet dat de eisprong echt voorbij is. als je te snel begint met Progesterone dan kan dat de eisprong tegenhouden. Misschien zijn er andere dames die hier ook ervaring mee hebben of anders kijk je op het draadje "anderen die ook utrogestan gebruiken" (zoiets heet het).
Meiden heel lief dat jullie meedenken. Ik kies voor Lipid... ik heb zulke goede verhalen over gelezen en de s is ook geen fan van sperma inspuiten. Voor poging 4 wil ik bij dr pf zijn geweest en ik wil opnieuw bloedprikken Y denk aan je Maria knuf Trouwens iedereen knuf