Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 5

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dreamz3, 13 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    @ Y30: jeeeee!!! Goede echo, goede waardes!!! *doet vreugdedansje*:D

@ Elpie: oei, van schildklier heb ik geen verstand. Maar overleggen met een endocrinoloog kan zeker geen kwaad, al helemaal niet als ik jouw afwijkende TSH-waarde zie. Eerst maar eens afwachten wat die te zeggen heeft, voordat je het allerergste gaat denken. Adem in, adem uit. Maar dat is lastig weet ik, ik ben net als jij, meteen aan het allerergste scenario denken ;)

2. Joehoe

Joehoe Bekend lid

17 mei 2008
    558
    0
    0
    *breekt even in*

Y30 Superrr!! Gefeliciteerd met weer een goeie echo!

Hier alles goed, voel de kleine nu elke dag en 20 wk echo was prima.

Denk nog steeds veel aan jullie en lees nog mee hoor!

Veel liefs

3. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Y30, super dat je waarden zo goed zijn en je beebje het ook zo goed doet!

Ja mijn waarde was wel op het allerlaagste 0.01, nu zou die de laatste keer 0.23 geweest zijn. Dus ja dat gaat toch alweer stilaan naar de 1
    Ik heb me voorgenomen morgen even secretariaat te bellen en dan haar persoonlijk aan telefoon vragen om even te overleggen

ja en in Gent hebben ze TSH ook opnieuw bepaald, ook omdat die schildklier toch wel fel schommelde. Maar mijn endo heeft me steeds verzekerd dat het absoluut niet schadelijk was voor de baby, en nu zegt de gyn dat het wel een belangrijke reden kan zijn voor intra-uteriene vruchtdood. Wat moet je dan nog geloven?

4. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @joehoe: wat een fijn goed nieuws!! Leuk om te horen!

Hier: Bedankt voor de lieve reacties! Morgen een weekje naar mijn vaders stacaravan hier in de buurt. Voelt niet echt als vakantie, maar wel fijn om even er uit te zijn, en van daar kunnen we ook naar duitsland en naar het ziekenhuis dus dat is het voordeel.
    Mocht ik niet meteen internet hebben, dan tot over een paar dagen.

5. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Ik merk wel dat ik echt al begin te stressen om die hysteroscopie, bloedverlies is ook nog niet volledig gestopt, hopelijk tegen vrijdag wel
    Zit nu op dag 4 van mijn cyclus.

Maar ja, moet dat gewoon laten doen anders ga ik nooit alles kunnen uitsluiten.

6. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Geen zorgen, ik ben op dag 5 van de cyclus gegaan en ik verloor toen nog een heel klein beetje bloed. Was geen probleem.

7. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Y30: geweldig nieuws meid! Ben heel blij voor je!
    Veel plezier op ,vakantie,.

@Elpie: ik geloof dat ik meer waarde zou hechten aan wat de gyn zegt.Hij/zij is toch meer op de hoogte wat je schildklier met een ongeboren kindje doet.Ik begrijp dat je het erg moeilijk vind,anderzijds is het wel"fijn" dat ze de oorzaak van je miskramen/vroeggeboorte misschien gevonden hebben(en kunnen ze er wat aan doen)
    Over de hysteroscopie moet je je echt geen zorgen maken,ik heb het ook gehad in Gent en ik vind het eigenlijk gewoon een inwendige echo alleen dan met water erbij....geen pijn...niks.Duurt heel kort ook.

8. Sprokkel77

Sprokkel77 Actief lid

17 mei 2011
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Y30: Geweldig, op naar de 12 weken!! :D

@Elpie: ik had nog iets bruinverlies met de hysteroscopie. Was geen probleem. Mijn schildklier is iets te traag (eigenlijk nog binnen de Nedelandse marges) en ik weet weinig van een te snel werkende schildklier. Ik vond deze link wel duidelijk. Schildklier en Zwangerschap / Schildklierstichting Nederland
    Ze houden bij de Schildklierstichting net andere marges aan voor zwangerschap (voir een te langzaam werkende schildklier iig) én zijn op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.
    Mijn ervaring is dat veel huisartsen/gynaecologen niet zoveel van de schildklier weten. Ik zou dus zeker contact zoeken met een endocrinoloog. Als ik iets wil weten mail ik prof. De S weleens, ook zij geeft heldere antwoorden.

9. Alf

Alf Niet meer actief

#2949 Alf, 2 aug 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 aug 2012
    Als jullie het me niet kwalijk nemen dat ik dan niet altijd op iedereen reageer.. :)

Y30, super! Mooie waardes en een goede echo! Goed teken dat de groei goed gaat zeg! Ik zou ook je eigen termijn aanhouden, nog twee weken, dan zetten ze hem vast! Op naar de 12!

10. Sprokkel77

Sprokkel77 Actief lid

17 mei 2011
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Elpie: Ik las net, omdat ik me afvroeg of je nu naar de gyn of de endicrinoloog moet, dat mensen met een te snel werkende schildklier (mocht dat bij jou het probleem zijn) vaak onder controle staan van een endicrinoloog én een gyn tijdens een zwangerschap. Misschien komt er iets uit je TSH-waarde in Gent. Prof. De S kan je vast meer vertellen en mocht er iets gevonden worden dan zou ik een second opinion vragen aan een andere endicrinoloog.

11. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Ja ik werd nu ook opgevolgd door een endocrinoloog
    Mijn waarde stond vlak voor mijn zwangerschap te hoog (rond de 4 dacht ik) en moest toen eerst die in orde krijgen vooraleer we terug zwanger mochten worden.
    Toen ik zwanger was ben ik dan opgehoogd met medicatie en opeens begon mijn schildklier dus echt wel veel te snel beginnen werken. Mijn waarde ging van 1.40 op 4 weken naar 0.03 op 12 weken. Nu staat die ongeveer op 0.23 (dus ook veel te snel). Ik ben tijdens mijn zwangerschap maar liefst 12 kg afgevallen, wss ook door het vele overgeven maar mijn schildklier zal daar toch ook wel een rol in hebben gespeeld.

Nu ik heb net opnieuw gebeld om afspraak te krijgen bij endo omdat ik toch eens met haar wil bespreken ivm wat de gyn me gezegd heeft (die radioactieve slok) en zo maar heb toch het gevoel dat dat niet echt iets voor mij is, maar eerder voor Graves patiënten. Maar ik wil sowieso mijn antistoffen waarden allebei opnieuw bepaald hebben (TPO en TSI) en dan nog eens de schildklier laten opvolgen. Die TPO antistoffen zijn al bepaald voor mijn zwangerschap en die had ik niet, maar ik weet niet of een zwangerschap daar iets aan kan veranderen.

12. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Y30 stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter stuiter

13. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joehoe, wat een fijn en geweldig nieuws. Heerlijk lijkt me dat!

Elpie, wat goed dat je alles laat onderzoeken en je je erin vast bijt. Je weet nooit wat er komt. Van de schildklier weet ik zelf niets. Maar dat je zolang zou moeten wachten met weer zwanger worden, is natuurlijk wel een domper. Heel veel succes met de hystro!

Y30, dus alles was weer beter, wat fijn een goede en lekker uitgebreide echo! Ook fijn voor mij om te weten dat dat Intralipid zulk goed werk doet. Ik heb er deze week en volgende week twee per week. Ben benieuwd.

Ik ga trouwens volgende week donderdag naar Langenfeld voor infuus en bloedtesten. Wellicht heeft het dan zelfs zin om het bloed op HSG te prikken om te zien of ik al zwanger ben? Het is dan dag 9/10. Misschien een beetje vroeg maar het bloed moeten ze toch afnemen. Ga nog even contact opnemen met mijn Belgische gynaecoloog.

14. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @Alf: je kunt toch ook niet overal op reageren, doe ik ook niet hoor. Zoals nu het veel over schildklier waarden e.d. gaat, daar heb ik geen verstand van, dus reageer ik niet veel. Denk dat dat toch voor meer meiden zo werkt ?

@Elpie: Succes met de hystero, ik heb ook altijd begrepen dat een beetje laatste dag ongi afscheiding geen kwaad kan.

@Tammy: Je kunt HCG zo mee laten prikken in Langenfeld, kost wel iets van 35 euro, staat dan bij op de rekening die je van dr.P krijgt.

Hier: wij zitten nu op de camping,internet was zo geregeld.
    En wel lekker dat we niet hoeven te wennen ofzo (vaders sta caravan) kun je meteen van je vrije tijd genieten.
    Maandag vanaf hier voor lipid en woensdag weer dan ook bloed waarden, en dan vrijdag naar het ziekenhuis voor echo en nekplooimeting. Blijven niet heel veel echt vrij in te vullen dagen over, maar dat is niet erg.

Verder even een vraagje:

Ik heb 2 pijnlijke bultjes op mijn binnenste schaamlip (sorry beetje onsmakelijk) weet iemand of dit van de utro kan komen, het inbrengen gaat namelijk sinds een paar dagen ook iets minder makkelijk.

15. Babss

Babss Actief lid

23 feb 2011
    471
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elpie, hoe gaat het met je? Ik vind je zorgen en angsten zo herkenbaar... Wist je maar dat het uiteindelijk goed zou komen, maar helaas kan niemand je die garantie geven en dat maakt het ook zo killing... Ik heb geen verstand van het schildklier gebeuren, maar het lijkt me heel nuttig om dat heel goed uit te zoeken! Sterkte meis!

Y30, wat blijft het toch ongeloofelijk spannend! Maar gelukkig weer goed nieuws:)! Kan me heel goed voorstellen dat je in Duitsland onder controle wilt blijven! Wat zegt dr P van het tweede trimester, wordt het dan vaak rustiger qua 'afstootcellen' e.d?

Joehoe, wat fijn dat het zo goed gaat!! Lukt het al een beetje om te genieten?

Meiden op de wachtbank; ik duim voor jullie!!

Hier is de situatie nog hetzelfde, dus op zich is dat naar omstandigheden goed.

Lfs babss.

16. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Ik zit te denk aan een cyste van Bartholin of een talgcyste. Het eerste is een cyste die ontstaat door ophoping van slijm in de klieren van Bartholin. Deze klieren produceren slijm om de vagina vochtig te houden. Het andere is een ophoping van talg in een talgklier. Moeilijk om te zeggen als ik het niet heb gezien ;).
    Het kan vanzelf over gaan, zo niet, dan even naar de huisarts.
    Ik weet niet of het van de Utro kan komen.

17. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Y30, goed nieuws! De bultjes komen me niet bekend voor.

Joehoe, woehoe!

Babs, goed om te horen. Elke dag is er één, echt waar.

Alf, ook superfijn dat het met jou goed gaat. Denk vaak aan je, spannend allemaal.

En Angel, aan jou denk ik ook veel.

xx

18. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @Brix: Bedankt voor je reactie op de bultjes. Ik wacht het even een paar dagen af.

@babs: mooi dat het goed gaat, en inderdaad iedere dag is meegenomen voor beebje.

M.b.t. je vraag: ik heb dr.P vertelt wat ik gelezen had over de immuun waarden en hoe die ook de placenta kunnen bestrijden met alle gevolgen voor beebje van dien. Hij vond het prima als ik prednison wilde blijven gebruiken maar wel in een lagere dosis.
    We gaan na de 12 weken voorzichtig proberen af te bouwen, met wekelijkse checks.

19. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Y30, van die bultjes van de utrogestan ben ik ook niet op de hoogte maar kan wel gewoon wat geirriteerd zijn door het gebruik he.
    Ik kreeg daar precies een iets gelere afscheiding van, dacht al dat ik een ontsteking had of zo, maar het rook niet of zo en de gyn zei dat dat normaal is als je utro gebruikt.

20. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Hier gaan we dadelijk naar Gent vertrekken ... toch blij als ik vanavond rustig in mijn zeteltje kan liggen :D

Deel Deze Pagina