Hoi Alf Leuk dat je blijft ik reageer ook niet overal op. Soms door tijdgebrek soms omdat ik het gewoon niet weet. Maar we bedoelen het toch allemaal goed hier .
Elpie, succes vandaag! Hier, druk in de navelstreng is weer verder afgenomen, ik kan het haast niet geloven, maar ben er super blij mee natuurlijk, ik lig dus niet voor niets hele dagen op bed!! Lfs babss.
Wat Superfijn Babss! Als je dan toch moet blijven liggen, dan iig met resultaat! Gaan ze je wel houden tot aan de bevalling?
Babss, leuk dat het zo goed gaat, dat je beebje nog maar even blijft zitten he We waren veel te vroeg daar en werden bijna onmiddellijk geholpen Hysteroscopie was niet echt pijnlijk, alleen erna in de auto had ik wel wat last van krampen en nu wat bloedverlies nog. Mijn baarmoeder is perfect in orde zeiden ze: geen tussenschotten, geen fibromen, geen verklevingen ... Weet je ik ben blij he, maar ik word soms ook een beetje ellendig van het nieuws dat alles in orde is. Soms wou ik gewoon dat eens iets niet in orde zou zijn, dan kan ik tenminste een reden vinden. Brix, had jij ook een vrouwelijke dokter? Hier was het een stagiair die het deed, de dokter keek dan mee, hebben ze nog druk moeten toevoegen omdat baarmoeder niet genoeg vulde. Twas eigenlijk gepiept op 5 min, en dan vraag ik me af of die zeker alles goed gezien hebben. Toen ze begonnen zag ik precies ook zo van die rode puntjes, maar niemand zei er iets van, dus vermoed dat het dan wel niks zal geweest zijn zeker. Das dus echt he, door alle fouten die er in het verleden al gemaakt zijn heb ik soms gewoon zo moeite met het vertrouwen van dokters, ben gewoon nooit zeker of ze alles wel goed gezien hebben. Maar ok, de woorden van de dokter, mijn baarmoeder ziet er helemaal prima uit
@ Elpie: gelukkig is alles goed verlopen vandaag. Wat betreft je gevoel dat het zo snel klaar was dat ze misschien niet alles hebben gezien: de baarmoeder is maar kleine en de baarmoederholte is dus heel makkelijk te overzien, voor een hysteroscopie heb je niet veel tijd nodig. Bij mij waren ze ook na een minuut of 2 al klaar. Ik heb geprobeerd een foto te vinden van hoe het bm-slijmvlies er bij mij uit zag, maar ik kan geen goede foto vinden op google. Je zag bij mij allemaal felrode stippen, verspreid over het gehele slijmvlies. Bij mij deed de arts het zelf, ze heette Vankeirsbilck. De stagiair stond ernaast. Maar als het bij jou andersom is geweest, maakt dat niet uit, als de arts maar meegekeken heeft, dan is het goed. Ik snap dat het frustrerend is dat er niks gevonden is. Maar er is ook nog een hele batterij aan bloedonderzoek ingezet en daar kan nog vanalles uitkomen. Geef de moed niet op!
Weet je, naarmate ze niks vinden wordt de kans om ooit een zwangerschap opnieuw uit te dragen natuurlijk wel groter, maar wordt de kans om ons verlies een plaatsje te geven wel ook bemoeilijkt. Ik heb gewoon het idee dat ik gewoon eventjes niet meer leef, alsof ik hier wel nog rondloop maar dat alles aan me voorbij gaat ... gelukkig heb ik een prachtig ventje, die me recht houdt, maar vaak voel ik me ook zo schuldig tov hem. Want hij verdient echt wel meer aandacht dan hij momenteel krijgt van mij. Iedereen zegt nu wel ook: niks genetisch , baarmoeder in orde ... daar zijn al een aantal dingen die je toch kan uitsluiten maar toch de gedachte dat ik nooit zal weten waaraan Niene is gestorven is gewoon ondragelijk voor het moment. Het zal nog een lange weg worden met ups en downs tot 08 oktober.
@Elpie: fijn dat de hystero vrij pijnloos is verlopen. En ondanks dat ik heel goed snap dat het heel dubbel is dat ook hier niets uit kwam, is het wel weer iets wat je af kunt strepen in je zoektocht. Ik kan me goed voorstellen dat het jullie zou helpen het verdriet te verwerken als je weet waardoor het mis is gegaan met Niene. *knuf*
Kunnen jullie hier mss ook eens posten wat jullie allemaal qua meds nemen? Ik kom hier vaak ook vanalles tegen van omega vetten en vitamine D, vitamine E .. maar kan iemand mss eens uitleggen waarom deze worden voorgeschreven en in welke doseringen Ik neem momenteel al 5000 mcg foliumzuur, 1000 mcg vit B12 en 25 vit B6. Voor de rest nog niks, dus alles wat kan helpen is welkom. Ik heb wel al ergens gelezen dat die visolie ook de schildklierwerking terug kan stabiliseren, dus mss sowieso het proberen waard, maar heb geen verstand van doseringen, waar bestellen? alle tips zijn welkom
Babs, wat een geweldig nieuws! Broeden, broeden, broeden! Elpie, ik kan me je teleurstelling voorstellen. Ik bleek tijdens zo'n hystero op een gegeven moment Asherman te hebben. Het was 'fijn' dat er iets te zien was, maar ook weer helemaal niet, want toen hadden we er een flink probleem bij én was het nog steeds verre van zeker dat dat de oorzaak van de miskramen was, het kon ook louter het gevolg zijn. Wie weet wat er nog uit de bloedonderzoeken komt? Sterkte. Ik nam tarwekiemolie voor doorbloeding, en E. Gewoon van het kruidvat. Ook visolie, van VSM. Normale dosering. Geen vitamine C dus, en wel die hoge doseringen B-vitamines die jij ook neemt.
Misschien heb je iets aan selenium voor de schildklier, maar ik moet zeggen dat ik daar geen expert in ben. Elders op het forum zijn ze dat wel, google maar eens op miskramen en schildklier + zwangerschapspagina.
Ja maar die selenium is enkel voor de eventuele anti-TPO en die heb ik dus niet Ik heb dus geen schildklierziekte, enkel een schildklier die onder invloed van hormonen een beetje van slag geraakt.
daarom dat ik ook vaker denk dat het niet echt iets immunologisch is bij mij ik heb geen anti-TPO (en die zouden blijkbaar aangeven dat er iets met het immuunsysteem fout is) ik heb geen ANA's (of ANP's), dus ook weer iets wat toch ook weer wijst op immuniteit. Ik weet het soms echt allemaal niet meer. Maar het feit dat we gewoon nog niet alles geprobeerd hebben geeft me wel moed. Heb nu zo de drang om zoveel mogelijk info te verzamelen, om een volgende zwangerschap gewoon zoveel mogelijk kans te geven. Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook maar enkel tot week 10 foliumzuur genomen en voor de rest niks, was gewoon te mottig.
ja dat heb ik wel ook al gehoord, best geen multivitaminen nemen, omdat je best die vitamine C niet teveel opneemt. Dus nu enkel de B's, ik heb wel gezien dat mijn zwangerschapsvitamines ook met DHA zijn (gewoon roze pilletje + gele gelcapsule (dat zal de vis zijn). Die ben ik nu wel aan het innemen, maar het roze pilletje laat ik even voor wat het is.
Hi Elpie, Wat fijn dat de hystro goed verlopen is. Ik heb me verder stil gehouden want bij mij was het super pijnlijk en duurde 25 minuten. Gelukkig was het resultaat wel positief en geen afwijkingen. Na het eerste bezoek aan dr. P. kreeg ik in ieder geval zijn standaard advies om vitamine D (1000 IU) te gaan slikken. Ik begon met 2 per dag maar zit nu op 6 per dag omdat mijn vitamine D niet eens te meten was. Verder ook Omega 3 capsules (heel belangrijk geen 6 en 9 erbij) Daar slik ik er een van per dag. Deze vitamines zijn van Solgar vitamine D3-25 1000 IU en Omega 3 (700) en zijn te verkrijgen bij de vitaminestore, www.vitaminestore.nl Deze hebben ook winkels in verschillende grote steden. Deze staan op hun website. De ene dag besteld de andere dag in huis. Heel handig. Ik heb de potten laten controleren door dr. P. en hij was tevreden. Deze vitamines zijn volledig onschuldig en kun je dus nu al gaan nemen. Verder gebruik ik dus op voorschrift en onder begeleiding van dr. P. Prednisolon en het Intralipid infuus (geen medicijn maar een voeding, gevuld met Omega 3 vetten en mineralen) Naar vitamine D en het Intralipid infuus is in Duitsland onderzoek gedaan wat voor effect het heeft op het tot stand brengen van een zwangerschap en het in stand houden van een zwangerschap. Verder vermijd ik alles wat mijn immuunsysteem kan activeren. Dat betekent geen suiker en geen zout (niet helemaal te vermijden, maar geen snoep, koek, chips suiker) en antioxidanten. Eigenlijk lees ik de etiketten van de dingen die ik koop. Als erop staat activeert het immuunsysteem laat ik het staan. Als je nog iets wilt weten, hoor ik het wel. Succes!