Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 5

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dreamz3, 13 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Het ligt vaak ingewikkelder. Immuunproblemen kunnen zich op allerlei terreinen manifesteren. Met onderzoek vlgns standaarden Gent was het bij mij ook niet aantoonbaar, toch geslaagde zwangerschap bij eerste poging met prednison. En uit de verhalen van (oa) dr. P lees je ook dat immuunproblemen niet altijd eenvoudig aan te tonen zijn. Daarom schrijven ze in Gent soms ook prednison voor als immuunproblematiek niet keihard aan te tonen is, en met succes.

2. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Maar ik denk dan die prednison geven ze maar tot 12 weken, hier liep het bij Niene wel pas mis op 20 weken. Gaat dat wel nuttig zijn
    Ik opteer dan mss liever voor de baxters van prof Noens, die ook inwerken op immuunsysteem, maar die worden gegeven tot 20 weken en hebben naar ik gelezen heb minder bijwerkingen.
    Ik weet dat prof de Sutter me wel eerder de prednison zal aanraden,maar als ik daarmee ga moeten stoppen op 12 weken ga ik nooit gerust zijn. Ik ken iemand die ook de keuze prednison of Ivig heeft moeten kiezen en zij is uiteindelijk toch ook voor de baxters gegaan.

Ik heb bij prof Noens ook afspraak instaan op 08/10, wil zijn uitleg horen om dan een beslissing te kunnen nemen.

3. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ik snap het. Er zijn er meer die pred tot 20 weken nemen, via Pfeiffer weliswaar. Maar zou er in jouw geval ook niet gerust op zijn om bij 12 al te stoppen.

Ik ken van dit forum nog niemand die het tot meer dan 10 weken heeft geschopt dankzij de IVIG (baxters) van Noens, maar dit is een beperkte groep mensen uiteraard waarvan maar een enkeling IVIG heeft gekregen. Zelf durfde ik IVIG niet aan, omdat het een bloedproduct is, maar laat je gewoon goed voorlichten en zoek veel info op internet. Het zal vast veilig zijn, maar voor mij voelde het niet fijn.

Ik hoor iets meer goede verhalen over de combi prednison en Intralipide van Pfeiffer, maar dat kan ook een kwestie van aantallen zijn.

Sterkte met je beslissing.

4. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @Elpie: ik heb een vergelijkbaar regiment als Tammy je al beschreef. En daarnaast gebruik ik nog utrogestan.
    Ik ga overigens niet stoppen met prednison met 12 weken, en dr.P heeft dit al goedgekeurd. Of ik doorga tot 24 weken (staat in boek van dr. Beer, of dan verder afbouw en 5mg blijf gebruiken tot het einde van de zwangerschap weet ik nog niet.
    Eerst maar eens afwachten of ik zo ver kom.

5. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Y30, Hopelijk geniet je nog samen van jullie vrije dagen. En kun je heerlijk ontspannen!

Nog even een vraagje over het HCG prikken. Wanneer krijg je daar de uitslag van? Ik mag zelf een paar dagen later testen.
    Enne weet jij nog hoe je je een beetje voelde in de wachtweken? Ik zit nu op wachtdag 5 en tot nu toe ging het redelijk maar nu voel ik van alles binnen (of ik verbeeld me het, dat kan ook).

Ik probeer me zo rustig mogelijk te houden en mediteer met de CD van Zita West maar wou dat het al een week verder was:D!

6. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Ja ik denk dat ik nu ook maar gewoon ga afwachten, omdat ik al licht positief heb getest op antifosfolipiden. Wie weet ben ik met bloedverdunners alleen al een heel stuk geholpen.

Ik heb al super veel goeds gehoord van de baxters en schrik heb ik er niet voor, maar ga natuurlijk een eerlijk gesprek met die prof voeren en dan ook eens polsen naar de risico's / bijwerkingen ...

7. Alf

Alf Niet meer actief

Elpie, Ik snap heel goeddat je heel graag een reden wilt vinden zodat je antwoord krijgt op de vraag waarom..

Maar met de schilklierwaardes is er toch een spoor gevonden waarmee je verder kunt?
    Ik zou uit dat oogpunt blij zijn dat er niets geks uit je hystero gekomen is..
    Bij mij duurde de hystero ook hooguit vijf minunten en ik heb er ook niks van gevoeld. Kleine rode puntjes had ik ook, is teken van goed doorbloed slijmvlies. Kijk maar eens aan de binnenkant van je wang.. zelfde aspect.

Ik begrijp dat je niet zit te wachten op de hele rompslomp rondom die schildklier, en al helemaal de bibbers krijgt van een half jaar (!) uit de roulatie, maar stel dat dit de oplossing is? Dan is het het waard meis..!

Ik weet eigenlijk niet of je mijn verhaal kent.
    Mijn dochter is december 2010 op ongeveer dezelfde wijze als jullie Niene* overleden. Niets aan de hand maar gewoon ineens geen hartslag meer.
    Alles wat ze daarna onderzocht hebben liet geen afwijkende waardes zien. Enerzijdts heel blij mij, anderzijdts natuurlijk de grote vraag waarom??

Ik heb de eerste maanden -net als jij- me rot gezocht naar mogelijke oorzaken. Alle onderzoeken die ik maar kon vinden er doorheen gedrukt, alles helemaal in orde. Geen oorzaak dus.
    Ik vond het op een bepaalde manier fijn om bezig te zijn, om te zoeken, te strijden en zodoende te overleven.

Uiteindelijk zijn ze er per toeval achter gekomen dat mijn baarmoeder een afwijkende vorm had, pas en nadat ik op eigen inititaief bij Dr.E in het Spaarne terecht ben gekomen is de juiste diagnose gesteld. Dit was een klein jaar na de doodgeboorte van mijn dochter*.
    Ik had een breed, diep septum in mijn baarmoeder.
    Waarschijnlijk heeft dit ertoe geleid dat mijn dochter* is overleden omdat ze niet heeft kunnen groeien. Maar dat is niet te achterhalen.

Pas nu het schot operatief is verwijderd, en ik opnieuw zwanger ben zal blijken of het geholpen heeft.
    Het operatief verwijderen hield in mijn geval in dat ik aan een onderzoek moest deelnemen mits is in NL door Dr E geopereerd wilde worden.
    Dat betekende een half jaar niet zwanger worden. *slik*
    Met name dat vooruitzicht heeft me heel veel moeite gekost maar ik heb het gedaan. En achteraf is dat heel goed en helend geweest.
    Ineens hoefde ik niet meer te strijden maar kon ik me in de veilige armen storten van een arts die ik vertrouwde.
    Ik had tijd voor de verwerking van het overlijden, de geboorte en het afscheid van mijn dochter en dat was zwaar. Ik had daar tot dan toe geen tijd voor genomen door mijn drukke speurtocht..

Na een half jaar kreeg ik de laatste controle hystero en een goede eisprong later was ik weer zwanger. Bijna anderhalf jaar na haar geboorte.
    Ik durf nu (achteraf) te beweren dat ik er persoonlijk eerder niet klaar voor was geweest.

Lieve Elpie, hoezeer ik je ook begrijp en je verhaal herken..
    Probeer een weg te vinden in wat je wel en wat je niet wilt laten onderzoeken en uitpluizen..
    Ik snap helemaal dat je het liefst gisteren weer zwanger was geweest, maar sommige dingen moeten worden hersteld voor je verder kunt.
    Ik hoop dat je heel snel het juiste spoor te pakken hebt en dat ze dat als een razende kunnen oplossen.. dan komt er ook bij jou weer een zwangerschap, ik weet het zeker!

Liefs

Edit, Mijn huisarts die erg met ons heeft meegeleefd en alle formulieren voor wat ik maar wilde laten prikken zonder mokken uitschreef zei me laatst:

Waarom is jouw kindje overleden? Waarom stopt een hartje ermee?
    We weten het niet. Net zo min als met wiegendood en net zo min als een jonge vent op een voeltbal veld..

Ergens gaf me dat rust. Ineens besefte ik me wat ons en onze dochter* wellicht bespaard is gebeleven.
    Ze heeft zelf al sluimerend 'het licht uit gedaan' en ons daarmee misschien hele nare dilemma's bespaard.. uit liefde voor papa en mama..

8. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alf, wat een heftig verhaal! Ik zit hier met waterige ogen. Wat ontzettend geweldig dat je nu zwanger bent en het allemaal goed gaat. Dat heb je wel verdiend na zo'n lange strijd! Dikke knuffel!

9. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Alf, mercietjes meid voor je eerlijk antwoord!
    Maar we hebben hier ook wel sowieso beslist om echt alles te onderzoeken en er pas voor te gaan als echt alles op zijn plaats valt.
    Maar als er nu iets uitkomt, dat ze kunnen oplossen, dan geloof ik erin.

In die afwijkende vorm van de baarmoeder denk ik dat we het hier niet moeten zoeken, ik heb een gezond zoontje en door de vroege miskramen lijkt het me dat we eerder elders moeten zoeken.

Maar het doet wel goed om verhalen van mensen te lezen die perfect snappen wat je voelt. Alle tis dubbel, je wilt dat niemand door hetzelfde moet als jezelf maar toch geeft het ergens moed dat er nog mensen in dezelfde situatie als ons zitten.

Ik ben gewoon als de dood voor nog een zwangerschap met zo een dramatische afloop dat ik zo hard probeer te zoeken naar een mogelijke oorzaak. Het voelt alsof ik het aan Niene verschuldigd ben, zodat ze tenminste niet voor niets is moeten gaan.

Gyn zei ook al dat de autopsie soms niets uitwijst maar dat 1 van de orgaantjes mss toch niet goed gewerkt heeft. Maar ik vind dat giswerk, dat is omdat ze geen verklaring vinden. Ze hebben zoiets van probeert maar opnieuw, zonder dat ze verder kijken dan hun neus lang is.
    In dat opzicht geeft Gent me rust, ik weet dat prof de Sutter niet gelooft in 3 x pech, en dat ze ons ook een eerlijk advies zal geven.

Ik heb die schildklierwaarden hier ergens gepost en daar geloven ze er ook niet in dat die schildklier er iets mee te maken had. Ze werkte te snel, maar zeker niet in die mate te snel.
    Ik moet wel ook eerlijk zeggen dat ik naar een acupuncturist ging en daar ook kruiden van nam, wss heeft die mijn schildklier al op een normaal niveau gebracht waardoor de medicatie eigenlijk gewoon teveel van het goede was. Heb me nu al voorgenomen om die acu al te schrappen, zodat daar geen medicatie meer door beïnvloed kan worden.

Het doet me goed een forum gevonden te hebben waarin we elkaar wel kunnen verstaan, ik kan ook niet op alles reageren omdat ik er ook niet voldoende van af weet, maar ik hoop wel echt voor iedereen het beste en kan alleen maar hopen dat ieders droom hier vervuld zal worden, op welke manier dan ook.
    Ik heb ook wel het gevoel dat een 3de kindje nog weggelegd is voor ons, maar vooraleer ik ons die kans wil geven wil ik echt alles uitgepluisd hebben. Het vergt heel veel tijd en energie, maar het is zoals je omschrijft, ergens geeft het moed omdat je weet dat je er alles aan doet en terugvecht, hoe hard het leven ook steeds is. Iedere tegenslag maakt me strijdvaardiger ... maar haalt me ook steeds onderuit

10. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Ik krijg de uitslag van mijn waarden (sinds ik zwanger ben) altijd binnen anderhalf uur, dus ook de HCG. Dus ik ga voor lipid, dan nemen ze eerst bloed af, ik gaf dan aan dat het ook voor HCG was. Dan brengen we het bloed naar DR.P gaan koffie drinken en even door Benrath lopen en als we terug komen zijn de uitslagen er en bespreken we of ik meer of minder prednison ga gebruiken de komende week.

M.b.t. de wachtweek, ik wist het heel snel dit keer. Voel het eigenlijk iedere keer wel, maar dit keer zei ik 2 dagen na eisprong al dat ik vrij zeker was dat het raak was. Ik krijg dan druk links in mijn onderbuik.

11. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Y30 dank je wel. Ik ga het zo ook maar doen. Moet toch langs dr. P. om meer medicijnen. Die zijn bijna op. Ik probeer me, dit keer niet teveel erop te focussen maar merk vandaag dat ik van alles 'voel'. Opgeblazen en onrustige buik. Vandaag een tikje duizelig vanmorgen. Ach het blijft een zenuwslopende tijd en ik gebruik ook de geweldige bollen en de Prednisolon, wie weet waar het van komt. Gelukkig zit de eerste week er bij op.

12. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    hi dames, vergeet vast een heleboel dames maar heb net weer even bijgelezen en lees nog steeds mee.

Allereerst wat een heftig verhaal ook van jou Alf en wat fijn dat het nu zo goed gaat. Elpie ook, jee ik begrijp heel goed waarom je alles wilt onderzoeken, ik hoop dat je een gunstige verklaring die jullie snel verder kan helpen met een mooi resultaat.

Zo te lezen een spannende week voor jou Tammywynet!
    En wat fijn dat het rusten helpt Babss! Elke dag is er 1, duim voor je dat het zo verder zo goed mag gaan.
    Joehoe geweldig alweer 20 weken...

Hier nog steeds in de rustpauze...donderdag 2e hystersocopie bij dokter E. pies in mijn broek van angst -en dan eindelijk 3 sept naar dokter de S. dan zijn we 5 maanden verder.

van alle immuun en schildklier heb ik ook geen idee - wel goede tip om voor de zekerheid de multivitamines te laten liggen - mooit aan gedacht maar ga dat ook maar eens doen....

liefs voor iedereen die ik vergeten ben, gr Puckje

13. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Sorry dat ik de vraag opnieuw stel maar hoeveel moest je van vit D nemen? was dat 1000?

was eens op zoek op het net maar die doseringen zijn precies allemaal stukken lager, en zie me echt niet 10 pillen per dag nemen ...

Voor iedereen die in de wachtweek is, duimen staan hier omhoog!

14. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elpie,Ik nam in het begin 2 capsules vitamine D3-25pg per dag (1000 IU per capsule) en ik zit nu aan 6 per dag (dus 6000 IU). Van Solgar via Vitaminestore.nl. Ik heb het merk Solgar niet in de winkels kunnen vinden.

Puckje, fijn weer wat van je te horen. 5 Maanden wat een tijd! Vorig jaar ben ik er bij mijn tweede miskraam 3 maanden uit geweest. Dat vond ik al een hele tijd. Maar gelukkig gaat het nu wel voor je opschieten met de onderzoeken. Dan wordt er weer een begin gemaakt he? Dat geeft goede moed.

15. Lindra

Lindra Actief lid

8 apr 2012
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Wat fijn dat het zo goed gaat met de zwangeren onder ons.
    Babbs wat goed dat de doorbloeding beter is, voel je je ook wat beter?

Meleka sterkte vandaag wat een spannende dag.
    Y30 kan me voorstellen dat je onder behandelingwilt blijven in dusseldorf. Heb het boek van dr de beer net uit. Het immuunsysteem kan een zwangerschap zo in de weg zitten.

Tammywynhttp://www.bodyenfitshop.nl/vitamines/vitamine-d/natures-way/vitamin-d3-2000-iu/et solger kun je meestal bij mijn tuinen wel vinden.

Joehoe en alf hang in there jullie zijn al goed op weg.

Elpie wat een ellende heb je meegemaakt, hoop dat je snel wat duidelijkheid krijgt over de oorzaak.

Puckje, bij mij is de hystero erg meegevallen, misschien wat naproxen nmen voor de tijd. Ik was ook erg bang voor die hystero, toen het meeviel had ik helemaal een adrenaline kick. Ga voor je duimen.
    Pff 5 maanden wat een tijd, gelukkig is het al bijna sept, ik heb ik sept ook een afspraak in gent om de uitslagen te bespreken.

Hier vrijdag buikkrampen en beetje bruin, gisteren had ik ongesteld moeten worden maar niks. Vannacht flinke buikkrampen gehad heel veel dromen en nachtzweet bah. Op de vroege test van zwanger en kds een heel licht streepje. Wie weet misschien was het toch raak deze maand.

Kun je ook na een pos test beginnen met utrogestan?

Veel liefs voor iedereen die ik vergeten ben.

16. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lindra wat spannend!!!

Wat betreft de utrogestan: volgens mij wel - ik kreeg utrogestan pas na 6 1/2 week tijdens mijn tweelingzwangerschap.? Misschien dokter de S mailen?

17. Lindra

Lindra Actief lid

8 apr 2012
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb net maar snel een kruidvat test gedaan en die is positief!!
    Gelukkig kreeg snel verbinding in Gent, het advies s 100 mg aspirine en utrogestan nu beginnen. Er s een verhoogde factor 8 gevonden, dus teveel stolling. Kan helaas weinig vinden over factor 8 is dat nu hetzelfde als factor leiden?

18. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Lindra: gefeliciteerd meis! Wat geweldig! En fijn dat ds de Sutter zo snel reageert.....hopenlijk mag het nu goed gaan!!

19. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Puckje: fijn ook weer wat van jou te horen!
    Ik wens je veel succes met de 2de hystero...hoop dat het allemaal meevalt!

20. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Lindra, van harte.

Het is iets anders dan FVL, maar de gevolgen zijn vergelijkbaar. Ik zou denken dat je ook heparine moet gaan spuiten, net als ik.

Deel Deze Pagina