Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 5

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dreamz3, 13 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alf

Alf Niet meer actief

Ik had vanmorgen mijn gegevens meegekregen ivm mijn arbeidsongeschiktheidsvetzekering en daarin staat dat ik een GUO ga krijgen. Ik heb nl officieel een aangeboren afwijking van mijn baarmoeder.

2. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Wat is een GUO Alf?

Ik heb dat eigenlijk nog niet geprobeerd of met warm drinken de pijn vermindert.Kunnen ze dat verhelpen met een ontstoken wortelpunt?
    Weer een paar spuiten verdoving zeker? Ik gebruik nu ook nog antibiotica,vanavond nog 1 tablet en morgen nog 2.....ohh..en ik ben zo bang voor de tandarts:(

3. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Tja, dat zal ik dr.P vragen maar hij zal waarschijnlijk zeggen dat hij dat niet weet, niet zijn veld is. En mijn gyn die ze normaal voor schrijft is op vakantie...zij had ze voorgeschreven t/m 12 weken.
    Afbouwen was ik wel van plan, maar door gebruiken eigenlijk niet, maar ik twijfel nu wel, merk ik...

4. Lindra

Lindra Actief lid

8 apr 2012
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Y30 ik zou denk ik ook afbouwen ipv ineens stoppen. Ik moet morgen toch nog ff met gent bellen als je wilt dan kan ik het daar nog eens navragen wat hun advies s ivm utrogestan. Misschien heb ik het ook niet goed begrepen en was het de aspirine waar ik mee moest stoppen na 12 weken.

5. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Als je het wilt vragen, zou heel fijn zijn!
    Gezien dr.S (en de rest in Gent) veel ervaring hebben met utrogestan, heb ik op dit punt meer vertrouwen in hun oordeel dan in dat van dr. P (aangezien hij geen gyn is).

6. Alf

Alf Niet meer actief

#3046 Alf, 8 aug 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 aug 2012
    Als warm water verzacht is dat een teken van wortelontsteking. Ik begrijp dat je hoektand al eerste behandeling heeft gehad?
    Dan halen ze noodvulling eruit en sluiten ze medicament in. Meer niet. AB moet ook zijn werk gaan doen nu.
    Niet twijfelen, maar bellen hoor *kijkt streng*

GUO is nog uitebreider prenataal onderzoek tov 20 wkn echo.
    Omdat ik dus een aangeboren afwijking heb willen ze schijnbaar meer checken (?)

7. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    Y30:
    zelfs als je afbouwt zou ik je Prog gehalte wel laten monitoren zodat als je te weinig P zelf opbouwt je dit snel weer kan compenseren door toch in te nemen en evt. nog later af te bouwen.
    Ik zou ook zelf niet zo snel het lef hebben om een "winning team" te veranderen als ik in jouw schoenen stond.

8. Alf

Alf Niet meer actief

Wat ik niet snap met die utrogestan (dat is toch progresteron niet?) Dat je dat met twaalf weken zou moeten stoppen/afbouwen. In al mijn boeken staat dat het hcg in je lichaam pas rond 16/17 weken wordt vervangen door prog, dus je zou verwachten dat dat moment wordt afgewacht. Als dan blijkt dat lichaam het zelf kan zou stoppen logischer zijn toch?

9. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Dat is wel fijn dat ze alles dan goed gaan onderzoeken!Laten ze het maar goed in de gaten houden.

Het lijkt of de hoektand vandaag wat rustiger voelt,maar toch maar even bellen en uitleggen dat ik echt veel last heb(gehad).Ik weet natuurlijk niet hoe het zich vandaag ontwikkeld.
    Ik ben ook een kies getrokken naast die hoektand,dat was 1 dag voor de zenuwbehandeling.Dus er is behoorlijk gerommeld in mijn mond.Misschien duurt het daarom ook wat langer voordat het opgeknapt is....wat is wijsheid? Toch even bellen nu?

10. Alf

Alf Niet meer actief

11. Sprokkel77

Sprokkel77 Actief lid

17 mei 2011
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Alf: Mooi dat het hartje zo snel gevonden was en ook geruststellend dat je een GUO krijgt.

@Y30: Ik heb prof. De S wat weken geleden gemaild en ze zei destijds dat ik na 12 weken kon stoppen, maar niet hoe. Ik heb 2x2 gedaan gedurende 5 dagen en toen nog 5 dagen 2x1. Maar mijn situatie is anders dan de jouwe, dus ik zou het zeker even zelf navragen.

12. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

:(ok....maar ben bang! Wil geen gerotzooi meer in mijn mond!
    Maar ik ga nu bellen!

13. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Ik kan om half 5 pas terecht....maar fijn dat ik toch nog langs kan komen.

Bedankt Alf voor het meedenken!

14. Alf

Alf Niet meer actief

Goedzo! Met kiespijn in een vliegtuig en naar een Mexicaanse tandarts wil je echt niet..
    Komt vast goed. Ws maken ze een foto, krijg je medicament in je kies en zeg dat je op reis gaat, krijg je evt extra ab mee voor het geval dat.
    Succes vanmiddag x

15. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Thanx! je hoort wel wat er gedaan is!

16. Lindra

Lindra Actief lid

8 apr 2012
    318
    0
    0
    NULL
    NULL

Y30 in gent zeggen ze na 12 weken stoppen maar dat kan dus afwijken per persoon en ze willen geen adviezen geven voor een ander ( wel logisch eigenlijk).
    Maar zou het kwaad kunnen om langer te gebruiken dat is denk ik belangrijker voor jou.

17. monique k

monique k Nieuw lid

8 aug 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi
    ik heb sinds gisteren bloedverlies het begon met een lichte kleur en nu is het rood rood en heb een ongesteldsheid gevoel heb ik nu een miskraam of hoeft dit niet persee? wie o wie kan me snel helpen en beantwoorden ben hierdoor erg onzeker geworden wel heb ik vandaag mijn eerste echo maar toch vrees ik het ergste moet ik dit doen ?

18. Lindra

Lindra Actief lid

8 apr 2012
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Monique ik kan je helaas niet geruststellen. Bloedverlies en krampen kan op een miskraam wijzen maar hoeft niet. Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt na je echo. Heb je de echo straks of pas vanmiddag?

19. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    In principe neemt de placenta het vanaf week 12 over, dus kun je stoppen, tenzij er aanwijzingen zijn dat je placenta (nog) niet voldoende utro aanmaakt, maar ze meten het niet, dus dat weet je niet.

Maar het feit dat Gent het voorschrijft tot week 12, betekent dat ze dat ook doen bij terugplaatsingen in niet-natuurlijke cycli, waarbij het lichaam de eerste maanden niet altijd voldoende progesteron aanmaakt, omdat er niet altijd een geel lichaam is (van na de eisprong).

Kortom, in Gent nemen ze het zekere voor het onzekere, en toch schrijven ze tot week 12 voor. Als je de feiten op een rijtje zet, dan kun je op dit vlak echt wel op DS vertrouwen.

Maar ik was panisch, en ik had nog wat Utrogestan, dus ben ik doorgegaan, met minder. Dat heeft niets te maken met de ratio, en waarschijnlijk had ik net zo goed kunnen stoppen.

20. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Inderdaad Monique, het kan alle kanten op. Bij miskramen had ik krampen en bloedverlies, maar bij mijn goede zwangerschap ook. Ik hoop dat je vanmiddag een mooie echo hebt.

Deel Deze Pagina