Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 5

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dreamz3, 13 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Ik dacht wel dat je dan ook helemaal niet gemakkelijk zwanger kon geraken ... en zouden we Lenn dan wel gehad hebben? Ik denk dat ik gewoon veel te ver ga zoeken. Maar ik ga het alleszinds wel vragen aan de Sutter, ze zal er ook wel een mening over hebben en dan kan ik dat evt ook wel in uz gent laten onderzoeken veronderstel ik.

2. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    en had eens opgezocht en er zijn zoveel koppels waarbij partners toch wel allebei een negatieve bloedgroep hebben, en die hebben allemaal vaak meerdere kinderen

3. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    En ik blijf hier maar tetteren he ... we zijn begin augustus bij een prof menselijke erfelijkheid geweest ivm de miskramen. Ik had toen niet over de vraag nagedacht.

Ik heb die prof nu gewoon een mailtje gestuurd met deze vraag. Eens kijken of hij terugstuurt, of hij dat mogelijk acht en of we dat evt kunnen laten testen ...

Ik ben op dreef vandaag ...

4. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @Elpie: je bent gewoon heel gedreven bezig je droom te verwezenlijken en daar is helemaal niets mis mee!

5. Alf

Alf Niet meer actief

Even een snelle groet uit Rome.
    Hot hot hot...

Y30, Blij dat as mee is, al laat beeb zich moeilijk vinden. Mooi snel hartje, maar volgens mij duikt ie diep in.me erg zodra ik met dat ding aankom hihi..

Angel, wat erg voor je opa en voor jullie.. sterkte!

Kel, kan ff zo snel niet vinden hoe het met je paps gaat. Hopelijk al in HM. Ik denk veel aan jullie!

6. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Angelica wat krijg je toch veel voor je kiezen :(
    Ik wens je opa een succesvolle operatie en heel veel sterkte voor jou.

@ de anderen, ik blijf jullie volgen.

7. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Mmm ik vraag me toch soms af of ik gezond bezig ben, met alles op te zoeken en of ik daardoor niet gewoon een stuk van het rouwproces oversla. Ik heb ook echt zo moment dat de schrik mij echt overvalt dat het nooit meer zal lukken, en andere dagen zie ik het zo pos in dat het met de baxters en zo wel zal lukken.

Iemand had dat trouwens, erfelijk materiaal dat te zeer op elkaar leek. Wat was hun behandeling, juist ja Ivig.
    In het boek van A Beer staat ook een stukje over lage vruchtwaterlevels en groeivertraging en wat was de oplossing, juist ja Ivig.
    We moeten 8 oktober op gesprek maar ik denk dat ik voor ons de beslissing al genomen heb en mijn man is ook helemaal akkoord. Wij gaan sowieso voor de baxters gaan, alleen hopen dat Noens erin wilt meegaan. Maar had van hem een antwoord teruggekregen, en hij was zo vriendelijk. Dit stuurde hij :

Beste Elke,

inderdaad bijzonder zwaar om verwerken!

Voorstel: bespreek dit in alle openheid met Prof De Sutter : zij kent de procedure en zal niet aarzelen je door te verwijzen.
    Ik verkies dan jullie de hele uitleg en procedure te bezorgen, vooraleer je opnieuw zwanger bent.

Daarna nemen jullie het besluit om al dan niet de Immuunglobuline behandeling voor dreigend miskraam te volgen.

Tot binnenkort.

Vriendelijke groet,
    LNoens.

8. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Hey meiden,
    Kom ff snel buurten, moeten zo weer de hele dag op pad.

@Meleka: de Utro zat bij de post, dank je wel!
    @Alf: Mooi dat de AS je rust geeft. Veel plezier verder in Rome!

9. Lindra

Lindra Actief lid

8 apr 2012
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames, ff een berichtje uit venetie, geen wifi hier dus heb niks bijgelezen. Hoop dat alles goed s met iedereen. Hoop heb je toch nog een fijne vacantie gehad?

Met mij gaat het probeer er niet teveel aan te denken toch een stukje zelf bescherming. Alleen heb ik een ontzettend dikke buik ????? En borsten ook erg gegroeid bij de vorige zwangerschappen had ik dit
    niet waarschijnlijk de utro. Herkent iemand dit?

Liefs voor iedereen

10. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Hey meid, hopelijk komt alles goed daar. Probeer er toch ook maar een beetje van te genieten!

11. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Dit las ik trouwens net nog in de krant, heb daar nog wel al eens van gehoord maar ik hoor wel vaak dat vrouwen die heel snel zwanger worden, veel miskramen krijgen.
    Ook hier was ik bij alle drie de zwangerschappen die misliepen eigenlijk onmiddellijk zwanger. Terwijl de zwangerschap van Lenn langer op zich liet wachten

Meerdere miskramen: het gevolg van extreem hoge vruchtbaarheid? - HLN.be

12. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @lindra: dat kan inderdaad van de utro komen. Maar ik heb ook het idee dat ik bij iedere zwangerschap sneller groei, alsof je lichaam sneller reageert, omdat ie kort geleden nog zwanger was.

13. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Hoi,

Oude bekende? Ik lees nog weleens mee.
    Zie een hoop zwangeren voorbij komen gelukkig.

Elpie die link interessant. Maar volgens mij is dat iets wat ik al jaren terug riep. Snap toch die NL medische wetenschap niet, zucht...

Zo lees even verder terug ( paar blz maar) Ik hoor hier niet meer, maar ben soms toch nieuwsgierig naar jullie

14. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Inderdaad interessant! Bij beide miskramen was ik ook meteen de eerste ronde al zwanger.

15. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    angelica, sterkte meid.

Mykelta gefeliciteerd!

16. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Het klinkt best interessant, dat artikel, maar ergens zit er in mijn ogen toch weer die verkapte boodschap in van "miskramen zijn meestal het gevolg van afwijkingen aan het embryo" en daar ben ik het gewoon niet mee eens. Bij vrouwen met herhaalde miskramen ligt het probleem bij de vrouw en niet bij de embryo's. Ik vind het artikel een beetje omgekeerde wereld. Ze zeggen niet dat er iets mis is waardoor je steeds een vruchtje afstoot, maar ze zeggen dat wij dus de vruchtjes té goed vasthouden. Dat klinkt zo onaannemelijk. Ik heb het gevoel dat dit idee niet klopt, maar wie ben ik ;)?

17. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Brix, ik zeg ook niet dat ik daar helemaal in geloof hoor. En zeker niet dat dit dan nog op 20 weken of zo zou gebeuren, dan moet je lichaam toch wel veel eerder het selectieproces doen

Seg, en even over mijn illusie van te compatibel erfelijk materiaal
    Nu praat ik net even daarover met iemand en die zegt dat bij een chromosomenonderzoek (karotypering) de resultaten van man en vrouw ook naast elkaar gelegd worden, om zo te kijken of het een goede "match" is. Dat als je een chromosomenonderzoek hebt laten doen, zowel jij en je partner , dat zoiets er dan wel moet uitkomen.
    Iemand weet hiervan? Ik dacht dus echt dat ze gewoon erfelijk materiaal man bekeken en dat van de vrouw en daar gewoon op keken of dat ok was of niet. Maar blijkbaar gaan ze de twee toch naast elkaar leggen

18. Sprokkel77

Sprokkel77 Actief lid

17 mei 2011
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Elpie: Als je googlet op 'niet kieskeurige baarmoeder' vind je meer info. Ik sluit me aan bij Brix: ik denk dat het vaak aan de moeder ligt, maar de oorzaak niet gevonden wordt. En dat bij vrouwen bij wie het 1x wel lukte en daarna niet meer de omstandigheden in het lichaam anders waren. Ik vraag me nu bijv. af of mijn schildklier de eerste goede zwangerschap ook niet raar deed. Mijn dochter had een laag geboortegewicht (ik weet niet of ze dysmatuur was of een grensgeval), maar het is wel iets wat wordt geassocieerd met een te traag werkende schildklier.

@Angelica: Heel veel sterkte woensdag.

19. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Maar waarom hebben vrouwen die hh mk -en hebben dan zo vaak dat ze in 1 of 2 x zwanger zijn?

20. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Ja dat valt me ook wel op, dat vrouwen die echt veel miskramen krijgen meestal ook heel snel terug zwanger zijn

Ik ben op 11 maanden tijd 3 x zwanger geweest, toeval of niet?

Ik ga het sowieso eens aan de Sutter voorleggen, ik weet dat zij er zelfs achterstaat om via ivf te gaan om zo te garanderen dat er wel een goede eicel/zaadcel wordt teruggeplaats

Van andere omstandigheden in het lichaam, ik weet het niet, ik heb al heel mijn leven last gehad van mijn schildklier. Als tiener was die ook randje van te traag. Bij Lenn hebben ze me daar nooit iets van gezegd. En hij was 54 cm en 4 kg 095, dus niks dysmatuur of niks groeiachterstand.

Deel Deze Pagina