@kaboutertje: Ik had ook nog nooit van een niche gehoord, maar wat een lange weg zullen jullie gegaan zijn voor je daar achter was. @Tammy&Angel: wat vervelend dat dr.P niet reageert. Inderdaad gewoon bellen hoor! Hier: Hoop morgen de uitslag van de urine kweek te krijgen. Laat me toch niet erg los. Vanmorgen had ik wat vocht verlies toen ik opstond, en toen dacht ik toch "het zal toch geen vruchtwater zijn". Inmiddels wel gelezen dat heel veel meiden vanaf het 2e trimester veel afscheiding hebben, dus dat zal het wel zijn geweest. Voel me verder niet fit, slaap al dagen slecht.
Hopelijk mag dat dan eens werken he. Intralipid geven ze toch in andere landen ook al tijdens IVF? .... ff nagezocht, ja dus Calorierijke drankje verhoogt kans op zwangerschap na ivf | Gezondheid Hier vinden ze dat dus flauwekul, want het is niet bewezen volgens NL * slaakt een hele diepe zucht* Y30, dat valt op zich wel mee. De laatste IVF poging was okt meen ik. En nu in juni hoorde ik van iemand hier van het forum over een niche. dan is het afspraak maken ( de week erna al) en krijg je de diagnose niche. Dus op zich was dat snel alleen had 2 jaar geen troep hoeven te nemen. Dat is dus allemaal voor noppes geweest. Al die mooie emmy's die zo mooi waren zomaar weggegooid( nou ja tp) voor niets. Eng he als je iets verliest daar, vocht bloed wat dan ook. dat wil je gewoon niet.
Ik voel me erg goed bij het gebruik van Intralipid. Ik heb ook echt het idee dat het samen met de Prednisolon 40mg voor mij de oplossing is. Fijn aan de Intralipid is dat het geen medicijn is, alleen een dikmaker. Ik kan het echt aanraden. Zeker als je het wat vaker neemt. Ik doe het twee weken voor de IUI wekelijks en tijdens de wachtweken twee keer per week.
Y30 en Alf, ik kan me het helemaal voorstellen, die onzekerheid en dan nog die hitte erbij. Persoonlijk ben ik erg blij dat de hitte nu voorbij is. Ik stond soms 5 keer onder een ijskoude douche. Lang leve de bijverschijnselen van de Predmed. Y30, hopelijk gaat het meevallen de uitslag van de kweek en had je misschien nog last van de hitte. Dat wordt morgen een dag met uitslagen voor ons allemaal, zo te lezen, succes voor ons allemaal!
Ik was na mijn eerste miskraam onmiddellijk terug zwanger, maar wel met een licht positieve test na een cyclus van 67 dagen. En mijn hcg was maar heel laag 79 dacht ik, progesteron 8. Hormonaal zat dat dus gewoon al niet goed. Ik denk dat het gewoon te snel was na mijn eerste miskraam. Nu bij Niene had ik een starthcg van 698 en een progesteron van 26. Ook was ik ontzettend ziek. Daarom geloof ik wel dat dit een andere zwangerschap was als de andere 2, en dat ik de reden van verlies ook gewoon elders moet gaan zoeken. Als het iets immunologisch zou zijn, waarom zou mijn lichaam dan steeds een ander tijdstip kiezen. Of was het brute pech? Ik weet het echt niet, maar dan moet mijn volgende zwangerschap toch echt wel eens goed gaan aflopen.
@Maria999: Heb geloof ik toch nog even wat bevestiging nodig. Hoe merkte jij dat je vruchtwater verloor destijds? Ik heb namelijk het idee dat mijn blaasontsteking (zou me echt verbazen als dat er niet uit komt) toeneemt, meer kleine plasjes en veel aandrang met beetje zeurderig gevoel in onderbuik. En aangezien ik ook al een paar dagen af en toe wat vocht verlies, vandaag meer dan andere dagen... Het is niet constant en ook geen hele plens of zo, maar dacht als ik nou weet hoe het bij jou was, kan ik het vergelijken.
Y30, verlies je vocht als je op je arm blaast? Ik zou denk ik wel bellen. Just in case.. x All, succes met alle uitslagen!
En? weet je ondertussen al wat meer? Dat is wel te hopen, want het duurt zo toch wel lang allemaal....
Interpretation: Blood count without signifcant pathologic findings, the ratio soluble transferrinreceptor/ log ferritin (0,7) indicates a sufficient iron resvere (reference range: < 1,54), Vitamin-D in the refererence range, but under the advised range of > 54 µg/l; in the specific cellular immune system no signs for a immunodeficiency, a defect or a significant overactivation, no signs for a acute T-cellactivation; regulatory T-cells as T-cellsubset, responsible for the essential induction of tolerance towards the fertilized egg as an transplant for the female immune system, rather in a good range, as prognostic good sign for a sufficient capability for inducing tolerance; missing results will follow Preliminary summary: The actual blood analysis show no distinct abnormalities in the specific cellular immune system; the capabilzty for inducing tolerance seems wuiet good, the Vitamin-D levvel is need to be increased Preliminary advise: Due to the multiple immunologic effects of Vitamin-D, especially by reducing the number of receptors on antigen presenting Cells (APC), and by this triggering a more TH2-directed answer towards the fertilized egg as an allotransplant, a supplementation with 2 x 1000 I.U. Vitamin-D/ day, in order to increase the suboptimal level, is recommended; also in order to modulate the specific cellular immune system in a way, that increases the potential for tolerance inducition by modulating the specific cellular immune system down, a food supplementation with 500 mg Omega-3-fatty acids (EPA and DHA) is also recommended; in order to produce a distinct antiinflammatoric ewffect around the time of first contact to the next new fertilized egg, a lipid infusion (high dose of Omega-3-fatty acids), 3 days prior and 3 days after transfer/ ovulation is also advised; regarding the history of IVF-tretament, a additional support of the immune system by preventing rejections through the intake of 5 mg Prednisolon/ day, starting 10 days prior transfer/ ovulation (intake always in the morning) until the 12th week of pregnancy, is also advised. Blood controls: Due the the compromising effect of Prednisolon, a blood check 3 days prior and 3 days after transfer just to proof, that no significant infections occurs under the use of Prednisolon, is recommended; 6 - 7 days after testing positive for pregnancy, a check of the regulatory T-cells and the T-cellsubset, in order to check, wether tolerance induction is functioning, is also recommended; follow up controls depending on previous lab results.
Interpretatie: bloedbeeld zonder signifcant pathologische bevindingen, de verhouding oplosbare transferrinreceptor / log ferritine (0,7) geeft een voldoende resvere ijzer (referentiewaarden: <1,54), vitamine-D in het refererence bereik, maar onder de geadviseerde bereik van > 54 mg / l, in de specifieke cellulaire immuunsysteem geen tekenen voor een immunodeficiëntie, een defect of een significant overactivering, geen tekenen van een acute T-cellactivation; regulatoire T-cellen als T-cellsubset, die verantwoordelijk is voor de essentiële inductie van tolerantie in de richting van de bevruchte eicel als een transplantatie voor de vrouwelijke immuunsysteem, in plaats van in een goed bereik, als prognostische goed teken voor een voldoende capaciteit voor het induceren van tolerantie; ontbrekende resultaten zullen volgen Voorlopige samenvatting: De werkelijke bloed analyse blijken geen duidelijke afwijkingen in de specifieke cellulaire immuunsysteem, de capabilzty voor het induceren van tolerantie lijkt wuiet goed, wordt de vitamine-D levvel moeten worden verhoogd Voorafgaande adviseren: Vanwege de meerdere immunologische effecten van vitamine-D, met name door vermindering van het aantal receptoren op antigeen presenterende cellen (APC), en deze triggeren een TH2-directed antwoord naar de bevruchte eicel als allotransplant een suppletie 2 x 1000 IE Vitamine D / dag om de suboptimale verhogen wordt aanbevolen; ook Ter modulatie van specifieke cellulaire immuunsysteem zodanig, dat het potentieel voor tolerantie inducition vergroot door regeling van de specifieke cellulaire afweersysteem een ​​voedingssuppletie met 500 mg omega-3-vetzuren (EPA en DHA) wordt aanbevolen, om een ​​afzonderlijke antiinflammatoric ewffect rond de eerste contact met de volgende nieuwe bevruchte eicel, een lipide infusie (hoge dosis produceren Omega-3- vetzuren) wordt 3 dagen vóór en 3 dagen na overdracht / ovulatie ook aanbevolen; over de geschiedenis van IVF-tretament, een extra ondersteuning van het immuunsysteem door het voorkomen afwijzing door inname van 5 mg Prednisolon / dag, vanaf 10 dagen vóór overdracht / ovulatie (intake altijd in de ochtend) tot de 12e week van de zwangerschap, wordt ook geadviseerd. Bloed controles: Door de de compromitterende effect van Prednisolon, een bloed controleren alvorens 3 dagen en 3 dagen na de overdracht alleen maar om het bewijs, dat er geen significante infecties treedt op bij het gebruik van Prednisolon, wordt aanbevolen, 6 - 7 dagen na het testen van positief voor de zwangerschap, een controle van de regulatoire T-cellen en de T-cellsubset, teneinde na te gaan, of je nu de inductie van tolerantie in werking is, wordt ook aanbevolen; follow-up controles afhankelijk van de vorige lab resultaten.
dat is op zich goed nieuws he meid ...dat ze niet echt iets hebben gevonden. Dus nu aan de vit D en aan de omega he!
@Angelica: Zou jijzelf in jouw geval niet iets verwachten met de T-cellen? Of zou dat pas op gaan vlammen bij een bevruchte eicel? Wat vind je zelf van de resultaten? Op zich lijken ze allemaal goed te zijn, maar ik hoopte altijd dat ze 'iets' zouden vinden, iets wat oplosbaar was.
Hoi meiden, Ik ben op jullie topic terecht gekomen, en heb gelezen en gelezen. Wat een herkenbaarheid, en wat een informatie. Hier "nog maar" 3 miskramen gehad, waarvan er 1 niet meegerekent word door het ziekenhuis omdat ik positief teste voor de testdatum en op de testdatum een vroege miskraam kreeg. ( ik teste 14 dpo en mocht van het ZH pas 18dpo testen) Hier willen ze nog geen onderzoeken doen, omdat daar volgens het ZH bijna nooit wat uitkomt, en als er wel wat uitkomt dat in de meeste gevallen niet te behandelen is. Op eigen houtje ben ik begonnen aan tarwekiemolie en vit D. Nu zit er in mijn vit D 10mcg, 400ie, dus 200% van de dah. Ik lees echter dat een aantal van jullie veel hogere doseringen voorgeschreven krijgt. Kan ik gewoon 2 van die tabletjes per dag nemen, of zou dat juist weer schadelijk zijn? Sorry dat ik zomaar binnen kom vallen, maar ik denk dat jullie de enige zijn die me wat op weg kunnen helpen.
Sprokkel, dit had ik niet verwacht. Misschien dat het bij mij pas komt zodra ik zwanger raak. Of mijn eitjes zijn van zulke slechte kwaliteit. Panter. Ik ben naar Duitsland en Belgie gegaan voor extra onderzoeken. In Nederland gooien ze het op pech. ik ga 2 x 1000 IE Vitamine D slikken en 500 mg omega-3-vetzuren Daarnaast slik ik ook prednison
Hi Angelica, Dat ziet er toch hoopgevend uit! En ik heb echt problemen met de Tcellen maar dat is dus pas te zien na een dag 5,6 of 7 als de bevruchte eicel in de baarmoeder aankomt en zich tracht thuis te gaan voelen. Ik heb zo'n dure Tcellen test gedaan op dag 3 of 4 na de IUI en toen was er niets te zien. Maar op dag 9 ging het met grof geweld fout. Dat was een zaterdag en toen ik op maandag naar DD ging, waren de waardes skyhigh en vreselijk slecht. Y30, weet je al wat? Ik hoop voor je dat het meevalt! Panter, op aanraden van de immunoloog dr. P. slik ik Omega 3 (700) 1 capsule per dag en vitamine D3-25 (1000 IU) 6 per dag. Dit gebaseerd op mijn bloeduitkomsten en continue bijsturing en controle van dr. P. Zijn standaard eerste advies is voor iedereen 1 capsule Omega 3 (700) Solgar en vitamine D3-25 (1000 IU) 2 capsules per dag, ook van Solgar. Ik koop ze via de vitaminestore.nl www.vitaminestore.nl Deze zijn goedgekeurd door hem. Misschien is het ook een aanrader voor jou als je immunologische problemen vermoedt om het boek 'Is your body babyfriendly?' van doctor Alan Beer aan te schaffen. Het is in het Engels maar goed te volgen en je kunt het kopen via www.bol.nl kost ongeveer EUR 30. Ik las mezelf terug in het boek. Wat een herkenbaarheid na teleurstellend dokteren in verschillende Nederlandse ziekenhuizen. Het is nu mijn lijfboek en gaat overal mee naar toe. Succes!