Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 5

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dreamz3, 13 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @Angel: veel sterkte vandaag, ik duim mee dat je opa er goed door komt!

@Alf: welkom terug! Goh da's al best lang (die afscheiding) goed dat je er naar laat kijken! Hopelijk heb je een hele mooie echo! Wat is overigens een GBS kweek?

Hier: de meeste waarden van vandaag zijn binnen, en waren redelijk. Mag weer proberen om de prednison iets af te bouwen, ben benieuwd of dat nu wel lukt. Verder gevraagd naar hoe nu verder met waarden checks en lipid infusen. Hij adviseert om wel iedere week te blijven komen zodat we spoedig in kunnen grijpen mocht dat nodig zijn. Lipid zou 1 x per twee weken mogen, maar ja dat maakt eigenlijk niet zo veel uit, want ik moet toch naar langenfeld om bloed te laten prikken (dr.P kan mij niet prikken, door de moeilijke aders). Blijft dus een wekelijks avontuur, wat voor mijn mannetje problemen begint te geven, hij heeft haast geen vrije dagen meer. Zal dus binnenkort zonder hem er heen moeten...

2. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Y30, GBS is Groep B Streptokokken, wat mij dus mijn vliezen heeft gekost en wat jij mogelijk ook hebt. Is ook een bacterie die meestal in de darm zit en niet in je blaas. Google maar eens, het komt vaker voor. (Meestal met minder ernstige gevolgen dan bij mij.)

Kun je niet een lab in Nederland vinden? 1 keer per week is inderdaad erg belastend! Tot welke week moet dit dan? Zolang de pred nog zo hoog is?

En zou de huisarts de waarden niet kunnen prikken en dat P ze dan interpreteert? Dat zou nog een stuk voordeliger zijn ook. Ik vraag het ook maar gewoon hoor, misschien kan het?

3. Alf

Alf Niet meer actief

De eerste twee weken zeker!! Ging elke avond gelukkig en kalm slapen. Nu voel ik beep elke dag en is de AS meer voor de leuk :)
    Maar tis de beste aankoop die ik lange tijd heb gedaan!

4. Alf

Alf Niet meer actief

Amen!!

Sterkte lieve Angel!!

5. Alf

Alf Niet meer actief

GBS zie antwoord Maria :)

Mijn placenta ligt achter, maar laag. Minder dan 2 mm en dat kan bloedverlies geven. Niets ernstigs maar wel rustig aan doen. Opgelucht!
    Maandag kweek (via uitstrijkje) doen, evt morgen proberen bij mijn ha, dan zijn de uitslagen er maandag misschien al.. scheelt weer een paar dagen.

6. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goh had een reactie getypt maar die is blijkbaar niet geplaatst.

Angelica, heel veel sterkte vandaag voor jou en je familie. Ik hoop dat je opa er goed doorheen komt en denk aan je!

Y30, pfft elke week DD, daar bereid ik me dan ook maar een beetje op voor. Reis me toch al helemaal suf, met Gent erbij. Fijn dat je waardes goed genoeg zijn om te proberen af te bouwen. Dat zou al weer een mijlpaal zijn. Ik ben die troep nu al zat:x.

Alf, lijkt me zo speciaal om je baby ook echt te voelen, geeft je vast een fantastisch gevoel. Neemt de onzekerheid nu een beetje af?

Maria, ook ik lees heel geinteresseerd mee met jouw verhaal en de verschillende infecties. Ik ga volgende week naar DD en ga dan toch nog wel even wat dingen daarover bespreken. Ik heb wel een bacteriële infectie, maar wat voor een dan?

Hier, mijn bacteriële infectie is niet weg maar hetzelfde als vorige week. Toen vond dr. P. het geen probleem voor de IUI. Ik heb hem gemaild met de uitslagen maar niets verder meer gehoord. Het is nu toch te laat om Gent af te zeggen dus laat ik het maar doorgaan morgen. Zit nog wel aan de AB. Soms wilde ik dat ik in DD woonde of Gent. Dat zou alles zoveel meer gemakkelijk maken.

7. Alf

Alf Niet meer actief

Tammy, onzekerheid neemt zéker af! Ik hoop dat jij het ook snel zelf mag ervaren meis!

Het gaat mn om die darm bacterie. Dat kan problemen in de zwangerschap geven en rondom geboorte.
    Als je gevoelig bent voor infecties zou ik het zeker op tafel gooien!

8. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Ik had bij Lenn ook een laagliggende placenta - placenta praevia of zoiets, en ik heb nooit bloedingen gehad. Ze moesten het wel goed opvolgen naar het einde toe, om te kijken of ik natuurlijk kon bevallen of niet. Maar met het groter worden van de baarmoeder is dat bij mij uiteindelijk nog goed gekomen.

9. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Hoelang rij je naar Gent en DD? Hier woon ik in België, maar helaas aan de andere kant van het land, dus hier is Gent ook een 1,5 uur rijden toch telkens.

10. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alf, ik heb eigenlijk nog nooit een bacteriële infectie gehad. Antibiotica was me tot dit jaar ook vreemd. Nooit gebruikt. Ik ben zelden ziek, maar daar schijnt dat overactieve immuunsysteem voor te zorgen. Rotprobleem, ik had liever iets anders wat gemakkelijk te verhelpen is.

Elpie, ik moet met het OV om 05.50 met de metro en ben dan om 11.00 uur in het ziekenhuis. Het AZ ligt helemaal aan de andere kant van Gent bij de havens. Het UZ is dichterbij het station. Morgen met de auto ongeveer 2, 2,5 uur. DD is voor mij zo'n 3 uur met de auto en met het OV zo'n 4,5 uur. Heb in mijn leven nog niet zoveel en vaak gereisd. Maar ik ben wel een tevreden treinreiziger hoor. Boekjes, broodjes en drinken mee, ik vermaak me wel. Alleen dat gehaast om over te stappen vind ik irritant.

11. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Zitten we een beetje in het zelfde schuitje hier ook placenta preavia, wat de bloeding van maandag waarschijnlijk heeft veroorzaakt, maar ze gaan er vanuit dat het nog "migreert";).

Zou mooi zijn als je maandag al uitslagen hebt!

En super dat je je beebje al kan voelen, wou dat dat hier ook zo ver was, lijkt me hele fijne bevestiging. Wanneer voelde je het voor het eerst (hoeveel weken).
    Trouwens maandag schiet al mooi op hé! Je 20 weken echo, willen jullie het geslacht weten?

12. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Ik meen destijds van de huisarts begrepen te hebben dat hij die specifieke waarden niet aan kan vragen, maar ik zou het nog eens kunnen vragen. Zou wel heel fijn zijn. Dan is alleen de vraag hoe lang het lab er over doet voor de uitslagen binnen zijn bij de huisarts, want dr.P verwerkt het de zelfde dag (binnen een uur/ anderhalf uur) zodat we meteen beleid aan kunnen passen. Daarom moet ik ook iedere week blijven komen (kreeg de indruk tot eind van de zwangerschap, of dat de prednison is afgebouwd en de waarden langere tijd stabiel blijven...)

13. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @Tammy: als ik zie wat jij er allemaal voor doet vind ik meteen dat ik niet mag klagen. Voor ons is het krap 2 uur rijden, en ik hoef niet ook nog naar Gent.
    Respect hoor meid dat je het allemaal doet, en dat ook nog alleen. Ik hoop dat al je inzet snel wordt beloond!

14. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Mm hier dan wss geen overactief immuunsysteem, ben vanmorgen opgestaan en voel me echt ellendig. Verkouden, kouwelijk, klieren in nek die pijn doen ... griepachtig. Moet wel zeggen dat het een hele tijd geleden was dat ik nog eens ziek was

15. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Joepie, ik heb eindelijk een foto erop kunnen zetten als avatar, de aanhouder wint :)

16. Alf

Alf Niet meer actief

Top! Handige donder dat je d'r bent ;) :p

Wat een leuk manneke is Lenn!

17. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Goed zo. En ook vd kweek. Een mens kan soms niet voorzichtig genoeg zijn.

18. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Y30, ik hoop dat je het kan regelen.

En de placenta praevia, die hebben er veel in beginfase. Ook ik. Ik kreeg achteraf het gevoel dat er wat te veel op werd ' afgeschoven', dusch blijft waakzaam.

Tammy, je bent een megabikkel, zoals velen hier. Respect en hoop, ook voor jou.

19. Alf

Alf Niet meer actief

20. Alf

Alf Niet meer actief

Precies.

Wbt placenta, mee eens. Ik heb haar laten meten en lag idd minder dan 2mm van bm mond (dat had ik gelezen, dus die verklaring klopte.. haha, erg hè? Zit ze gewoon voortdurend te testen daar)

Deel Deze Pagina