O.k. dan ga ik het eerst bij dr. P proberen. Over het algemeen werkt die wel mee aan dingen. Moet ik het overigens ook zelf betalen omdat dr.P niet is aangesloten bij de Menzis, maar dan kan ik wel een deel terug krijgen via de belasting volgend jaar.
@ Lindra: heel veel sterkte! Hopelijk hoef je niet lang te wachten en verloopt alles pijnloos. Nou hier weer een staaltje nederlands ziekenhuis vanmorgen, zucht! Bel ik net voor de uitslag van de kweek naar het ziekenhuis, doet de assistente weer moeilijk over eerst de uitslag aan de gyn voor moeten leggen en me terug te zullen bellen...Vraagt ze ook nog of ik er nog over terug gebeld wil worden...ehhh JAAA, want misschien moet ik nog anti-biotica ophalen. Ik snap daar dus niets van hé, hoe kan het nou zijn dat een huisarts assistente me wel zo'n uitslag kan geven, maar als je de controle test dan in het ziekenhuis laat doen (waarvan je denkt meer kennis e.d.) moet het weer zo omslachtig. Verder hier weer wat bruine afscheiding. Ik maak me maar geen zorgen het zal de voorliggende placenta wel weer zijn, maar ik had me net bedacht dat ik van het weekend wel weer in bad kon. (anderhalve week na bloeding) en dat kan nu dus weer niet, GRRR.
Y30, Ik heb laatst op de echo mijn bm hls/mond laten checken en die was goed dicht. Ondanks de bruine afscheiding mocht ik gewoon zwemmen en in bad van Dr E.. Het is en blijft vervelend.. heb het nu alweer bijna 4 wkn af en aan..
Apart van die assistente zeg! Volgens mij worden die meiden er zelf ook doodloof van... zo wil je toch niet werken? Ik voel beepje vandaag een stuk minder.. hopelijk betekent dat dat meneertje inderdaad gedraaid is en ik niet voor Jan Doedel naar Hoofddorp rij
Y30,Als ik mijn medicijnen van dr. P. krijg voorgeschreven, dan lever ik dat gewoon in bij mijn eigen apotheek en dan hoef ik niets te betalen. Zo ook met de progesteron. Maar ik heb het wel in mijn verzekeringspakket zitten dat ik medicijnen 100% vergoedt krijg, of ze nou van hem komen of mijn Belgische gynaecologe. Zijn bloedtesten krijg ik niet terug helaas.
En ja jippie, Nederlandse ziekenhuizen...ik ben een echte fan! Alf, veel plezier vandaag, weer nieuwe fotootjes!
@Alf: veel plezier vandaag! Hopelijk kan er vandaag bevestigd worden dat het inderdaad een meneertje is. M.b.t. in bad, ik heb het gevraagd aan de gyn en die zei dat er een kans op infectie was en daarom liever niet in bad. Of mijn BM mond open staat weet ik niet, is niet gecheckt. @maria999: Was hier nog even aan het puzzelen: Hoe kan het nou zijn dat dr. S aan mij mailt dat de utrogestan niet in je bloed komt en alleen plaatselijk werkt, en dus de bloedwaarde niet beïnvloed. Terwijl jij het oraal hebt moeten slikken om vroeg geboorte uit te stellen. Oraal is natuurlijk vanalles maar niet "plaatselijk" althans niet de plaats waar ik bedoel. Ga er dus vanuit dat het bij jou toch via je maag/ darmwand in je bloed werd opgenomen en zijn werk deed. Denk ik nu heel dom, of komen deze twee dingen niet echt lekker met elkaar overeen? Mocht het namelijk wel de bloedwaarde beïnvloeden dan is de mijne met utro echt laag.
even Elpie hier, ben niet ingelogd dat utro niet in het bloed terecht komt lijkt me eigenlijk onzin, maar ik veronderstel dat prof de sutter beter weet ik weet toch dat mensen die utro nemen opeens een waarde hebben die 4 x zo hoog ligt, dus wss dan toch door de utro mijn waarde was vorige keer met utro 3 x 200 gedaald van 26 naar 22 op 1 week tijd. Ben toen echt beginnen paniekeren en daarna nog 3 x 200 oraal bijgenomen. Op 16 weken dan gestopt, ik ga het in ieder geval bij een volgende zwangerschap (als die er nog komt) doornemen tot het einde. Maar volgens mij zie je het echt wel in je bloedwaarden hoor. Heb ik toch altijd zo gehoord!
Hoi meiden, ook hier iemand met meerdere mk's (mei 2011 (10w3d, okt 2011 vmk en mei 2012 11w (ma 7w4d). Ik ben nu voor de 4e keer zwanger en ik vroeg me af of jullie weten waar je utro kunt bestellen zonder recept. Mijn huisarts en gyn vinden het onzin en zeggen dat de werking niet bewezen is, maar ik wil na 3 mk's graag een gezonde zwangerschap. Mijn LF is vrij kort en de temp in de LF is ook niet heel hoog. Mijn hcg op 16 dpo is maar 94. (Mocht nu voor 't eerst eindelijk eens prikken). Uit een Amerikaans onderzoek dat ik vond, blijkt dat dan bij 75% van de vrouwen de zwangerschap eindigt in een MK. Er staat ook dat een laag hcg vaak in relatie is met laag progesteron. Progesteron zou de zwangerschap kunnen redden. Nou ja jullie begrijpen, ik wil er alles aan doen om dit kindje wel een kans te geven. Enig idee hoe ik dan zsm aan utro kan komen? Ik heb een link gevonden naar dokteronline.nl, maar daar heb je een recept nodig (heb ik niet) en ze verzenden ook pas 9 dagen na betaling. Mogelijk is dat voor deze uk te laat.
Hi Annabeth, wat fijn dat je nu zwanger bent. Ik wens je veel geluk. Toevallig heb ik mijn utrogestan verhaal twee bladzijdes hiervoor neergezet. Op pagina 368 berichtje 3679. Ik haal ze via een vriendin uit Spanje maar bestel ze ook gewoon online via Goldpharma. Toen kwamen ze uit Griekenland. In Spanje en Griekenland zijn ze zonder recept verkrijgbaar. Hier en in Duitsland en België niet. Veel succes!
@Tammywynet: bedankt voor de tip, ik zal even kijken hoe die site van Goldpharma werkt, want ik kan utro wel vinden maar kan het nergens in mijn winkelmandje kieperen. Bovendien zag ik dat de levertijd 6-10 dagen is. Ben bang dat deze zwangerschap dan alweer mis loopt.
Hoi Annabeth, Je kunt het ook hier bestellen: Utrogestan | Bij menstruatieklachten, PMS | Online bestellen Je hebt geen recept nodig. Binnen een paar dagen in huis, niets 9 dagen hoor. Ik heb er zelf ook besteld. Het is alleen wel duur en je krijgt niets vergoed, maar ja, dat had ik er zelf graag voor over! Aanvulling: zie mijn ordergeschiedenis. Uw aanvraag tijdstip : 09/07/12 - 19:26 Tijdstip goedkeuring recept arts : 09/07/12 - 22:44 Tijdstip recept doorgestuurd naar apotheek : 09/07/12 - 22:48 Status verzending bij apotheek : verzonden Datum verzending door apotheek : 10/07/12
@McKenzie: Thanks, dan kan ik het wel proberen dus! Gewoon meerdere doosjes tegelijk bestellen, dan valt het met de prijs ook wel mee.
McKenzie, ook namens mij bedankt! Ook ik ga het maar hier bestellen als de mijne op zijn. Succes Annabeth!
Het is onzin dat het niet in je bloed komt, maar de bloedwaarde zegt niet alles omdat je het daar gebruikt waar het nodig is. Ik denk dat ze dat bedoelt. (Ik weet het wel zeker .) Ik kón het niet meer plaatselijk gebruiken, omdat mijn vliezen gebroken waren. Er mocht helemaal niets meer in de buurt van mijn onderste komen. Het slikken was dus een noodgreep, en niemand weet of het geholpen heeft, nogmaals. En ik moest het niet, in tegendeel, in Nederland wilden ze er niet aan meewerken omdat het protocol voorschrijft dat je het pas krijgt als je al een vroeggeboorte hebt doorgemaakt :x. Ik wilde het heel graag tóch nemen, en DS wilde daarbij helpen. Maar wat ik er altijd van begrepen heb, is dat slikken óók kan, maar dat inbrengen effectiever is.
ik dacht eigenlijk dat ik de utro gewoon niet goed opnam, ik gebruikte de 3 x 200 vaginaal en toch daalde mijn bloedwaarde van 4 op 5 weken van 26 naar 22/23. Ik ben toen meer beginnen nemen, omdat ik dacht als mijn progesteron al daalt zelfs met de utro. Wat ik wel geloof is dat twee resultaten van twee verschillende labo's kunnen verschillen. Bij mij waren het twee verschillende labo's en dat kan denk ik wel een verschil maken. Mss ook dat je bij de ene bloedafname net utro had opgestoken, terwijl het bij de andere bloedafname mss al aantal uren geleden was. Mss dat dat ook kan schommelen dan naargelang de tijdstippen tussen het utrogebruik. Ik zwets maar wat he ... maar zo heb ik mezelf toen toch staande gehouden
@Utrogestan: Dit is wat dr.S schreef: Geachte mevrouw Ik zou verdergaan tot zestien weken en dan stoppen, dan overlapt u meer dan voldoende met wat de placenta zelf produceert. Ik heb nooit gehoord van progesteron tekort in het tweede trimester overigens, u hoeft helemaal geen bloedspiegels te bepalen. Zeker niet als u Utrogestan gebruikt want dat komt gewoon niet eens in het bleod terecht maar werkt lokaal. Succes! Mvg Prof. dr. Petra De Sutter Ze zegt dus echt dat het niet in het bloed komt. En als ik naar mijn waarden kijk dan moet dat ook haast wel, want ik heb sowieso al een lage waarde voor deze termijn, laat staan als de utro mijn waarde erg zou verhogen... Ik snap er in ieder geval geen bal meer van, en ga maar proberen te regelen dat ik gewoon door kan gebruiken.