Hi Y30, Ja erg leuk! Fijn dat alles zo goed was. Stelt toch gerust. Ik ga nu direct de volgende dag na de IUI naar DD voor het bloed en krijg dan snel de uitslag. Wat blijkt, ik was overtuigt dat afstoting begint bij innesteling in de baarmoeder maar het blijkt al direct na de bevruchting in werking te treden. Ik was dus altijd te laat met de bloedtesten. Na de uitslag van de bloedtesten zou mijn Predmed dan tijdelijk verhoogd kunnen worden tot een positieve test en dan weer naar beneden gaan. Ook krijg ik gelijk AB erbij. Ik heb ook IVI-G besproken en hij was niet meer afwijzend. Heb zelfs een boek meegekregen om te lezen over IVI-G. Als ik ongesteld wordt dan maak ik de afspraak voor de waterecho en mag/moet direct door met IUI omdat het gunstige effect dan het grootst is. Fijn hoef ik geen maand over te slaan. En dan midden oktober naar Prof N. Ik zie het weer helemaal zitten, kom maar op met die ongesteldheid!
Y30 en Tammy, leuk dat jullie elkaar zijn tegen gekomen! Y30, fijn dat je waarden in orde waren, nog fijner dat je utro hebt gekregen! Wad dar puur op jouw verzoek, of raadde Dr P het ook aan? Tammy, wat super dat er meer duidelijk en mogelijk is! Je 'klinkt' ook helemaal blij en opgelucht. Hopelijk shel ongesteld en meteen doorpakken!
Wat grappig dat jullie elkaar daar hebben ontmoet. Tammy klink wel logisch ga duimen dat deze aanpak snel voor je gaat werken. Y30 goed dat je de utro hebt gekregen. Alf 22 weken!! Dat schiet mooi op, voel je je goed?
Tammy en y30 Hoe zijn jullie bij dr P terechtgekomen? Zijn jullie doorverwezen? Kan dr p ook gelijk stolling meeprikken en hadden jullie een lijstje met wat je onderzocht wilde hebben. Denk dat ik zelf ook verder moet zoeken, gent heeft alleen aspirine geadviseerd wegens hoge fact 8.
Gaat opzich goed. Ik blijf onzeker. Heb al vier weken licht bruinverlies en naar alle waarschijnlijkheid 'gewoon' bekkenpijn. Ik associeer alleen alles met paniek. Lekker onbezorgd zwangeren wil nog steeds niet lukken..
Y30, wat fijn dat de waarden goed zijn. En doorgaan met Utro en de touwtjes in handen houden (!), fijn! Tammy, klinkt goed, dat protocol. Ik ken iemand bij wie dat ook gewerkt heeft. Duim duim. Alf, ik wou dat ik je kon geruststellen, maar helaas is het vertrouwen ver te zoeken na zo'n geschiedenis he. Je bent altijd op je hoede. Gelukkig word je goed in de gaten gehouden en ben je zelf scherp. Xx
Alf, dank je wel. Ja ik ben zeker opgelucht omdat ik toch direct door kan en er dus wel iets zal veranderen in de medicatie. Geeft goede hoop! Hopelijk kun jij tussen de zorgen door toch een beetje genieten van je zwangere buik. En vast al leuke dingetjes kopen voor de babykamer. Heerlijk lijkt me dat. Maria, goh wat leuk dat er nog iemand is dat gedaan heeft. En zij is zwanger geworden en gebleven? Is haar Predmed tijdelijk verhoogd en later verlaagd? Met hoeveel, als ik dat vragen mag? Wow, dat is echt goed om te horen! Lindra, na mijn miskramen ben ik gaan spitten. Eerst op Freya en zo kwam ik op het boek van Dr. Alan Beer 'Is your body babyfriendly?' Echt mijn lijfboek, het ligt hier standaard in de kamer en ik kijk en lees er bijna dagelijks nog in. Fantastisch boek te bestellen bij Bol.com en behandelt allerlei miskramenproblemen met de nadruk op het immuunsysteem. Het kost ongeveer EUR 30 en is alleen in het Engels, wel goed te volgen hoor. Via de site van Freya kwam ik uit eerst in het UZGent en later in DD bij dr. S. gynaecoloog en via hem bij dr. P. Ikzelf kon niet geholpen worden in Gent. Maar naar DD gaan was voor mij de allerbeste keuze! Ik zou eerst het boek lezen en kijken of je er wat van jezelf in herkent. Ik las mijn symtomen terug in het boek en ben toen afspraken gaan maken. Zo kon ik ook gerichte vragen stellen. Ik kan me voorstellen dat dr. P. ook allerlei waardes die voor jou van belang zijn kan prikken en beoordelen. Ik ben niet doorverwezen (ja door dokter Scholtes) en moet dus alles zelf bekostigen. Er wordt tot op heden niets vergoedt. De wachttijd bij dr. P. is maximaal 2 weken dus lekker snel! Ik ben nog steeds erg tevreden en vind het een fijne arts met een goed inlevingsvermogen. Als je meer wilt weten, dan hoor ik het wel!
Welkom terug Kick, spannende tijd weer voor je. Lindra, fijn dat alles relatief 'goed' is gegaan en je weer voorzichtig vooruit kijkt. Kan me voorstellen dat je mbt die factor alles wilt uitzoeken voor een volgende keer. Spannend Hoop morgen. Tammy, wauw ben onder de indruk van je, duim zo dat je hiermee de oplossing hebt gevonden. y30, fijn dat je waardes goed zijn en je je utro hebt! Liefs aan allen
Afschuwelijk verhaal Maria, ook nog Asherman.... Jij voelde het dus ook aan. Je zou die artsen toch..........
Was op mijn verzoek, maar toen ik mijn afweging uitlegde vond hij het heel logisch om te blijven door slikken. Hij gaf trouwens ook aan dat ondanks dat je utro vaginaal gebruikt er echt wel een deel in het bloed komt, en hij dus snapt dat ik niet blij ben met die lage waarde.
Ik ben op eigen gelegenheid naar dr.P gegaan, nadat ik er op het forum over gelezen had. Qua onderzoeken heb ik het boek van dr.Beer als handleiding gebruikt.
@Tammy: klinkt als een goed plan! Fijn dat hij nog ideën had, en je er weer hoop in hebt. @Alf: Erg herkenbaar wat je schrijft, ik blijf hier ook twijfelen. Je wilt er vertrouwen in hebben en je richten op leuke dingen zoals het kamertje e.d. maar die zorgen houden je tegen.
Het lijkt soms wel alsof ik niet functioneer zonder zorgen.. ze hebben al een paar keer gegeken, er is een verklaring, en ik voel manneke hartstikke goed. En toch zorgen maken.. moe word ik ervan!! (van mezelf dus!)
Herkenbaar hoor Alf. Zwangerschappen zullen nooit meer leuk zijn. Het is een kwestie van overleven. Misschien moet je proberen dit te accepteren...
Dat heb ik dus ook. En zie ook mijn bovenstaande berichtje aan Alf. Een zwangerschap (mocht het al lukken), zal vast weer een hel worden. Wil en kan ik dat nog wel eens doormaken... Moeilijk allemaal he..
Thanks voor alle andere welkom teruggen (is dat een woord) Y30 jij bent ook al ver zeg, super!! Met ons pleegzoontje gaat het goed!
Je hebt helemaal gelijk Kickk.. ik probeer ook wel te berusten in 'ons' lot.. maar moe word ik er wel van
Ja dat snap ik. Het is ook allemaal niet niks. Ik heb ook echt gesmeekt dat ze ons meisje eerder zouden halen. Uiteindelijk was dat enigszins gelukt, maar ze besloot uiteindelijk zelf eerder te komen. (de avond voor de geplande keizersnede). Maar ze zeiden dan ook tegen me, als je kindje eenmaal geboren is kan er ook nog van alles gebeuren. ik zei ja dat klopt, maar dan kan ik het tenminste zien, dan kan ik zien dat ze nog leeft, haar id gaten houden. En dat heb ik vervolgens dan ook gedaan, dag en nacht...
Ja dat is het zeker Alf. En naarmate de tijd verstrijkt, en we natuurlijk een heerlijk pleegzoontje mogen opvoeden, wordt die twijfel alleen maar sterker..