Joehoe, wat fantastisch! Is dit de eerste keer met hartactie dat de termijn ook klopt? Wat de kwalen betreft: ik heb vaak genoeg weken gehad, ook in het begin, dat ik totaal geen kwalen had. (Maar wel bloedverlies.) Vreselijk was dat, maar het zegt dus echt officieel niks. Bovendien last ik laatst dat stress een verhoogde cortisolspiegel geeft, waardoor het hcg tijdelijk iets zou dalen. Ongevaarlijk, maar wel een verklaring voor het verdwijnen van klachten bij stress en drukte.
klachten komen en gaan , zo ben ik in begin van mijn zwangerschap opeens 3 dagen klachten vrij geweest , had ik er toen maar van genoten want daarna kwam de misselijkheid enzo
Joehoe gefeliciteerd enne, eet smakelijk Ik had ook rond die tijd minder gevoelige borsten. Je lichaam went aan de hormonen. Wacht maar tot je misselijk wordt >_<
Joehoe wat super! Ben echt heel blij voor je! En wat betreft de klachten sluit ik me aan bij de anderen. Al neemt dat jouw onzekerheid natuurlijk niet weg, probeer vertrouwen te hebben! Dikke knuffel en een heel fijn weekend!
Super nieuws Joehoe! Ik ben helemaal blij voor jullie. Wat de rest ook al zegt. Klachten zijn soms ineens een paar dagen weg. Wat Maria zegt over stress heb ik ook gelezen. Het kan tijdelijk de zwangerschapsklachten doen verdwijnen. Ik vond het wel fijn toen ik misselijk werd en mijn brood naar zeep ging smaken. Wist ik in ieder geval dat ik zwanger was.
Hey meiden, Dank jullie voor de lieve reacties... wat betreft die klachten, ik heb wel constant honger en ben bij vlagen misselijk (maar ben er niet uit of dat van spanning komt of van de zwangerschap), alleen tja die borsten... ik hoop idd dat het tijdelijk is en moet maar denken dat het elke zwangerschap anders kan zijn (vorige keren stopte het ook telkens voordat het misging). @maria: dit is de eerste keer deze zwangerschap dat het hartje klopt en de termijn klopt. afgelopen maandag leek het nog 5 dagen achter te lopen... Ik heb bijna alle zwangerschappen een kloppend hartje gezien, ook met kloppende termijnen, maar toen stopte het telkens toch weer (de laatste keer met 9 wk 2 dagen gestopt... ) Hopen dat nu de prednison, ascal en utro het verschil maakt dus! X
Joehoe, dat had ik ook, eerst vijf dagen achter, en na twee weken liep ik ineens voor. Zenuwslopend dit, en dat met die borsten, dat had ik echt ook. Achteraf heb ik gewoon alleen in het begin een piepklein beetje steekjes erin gehad, het hoorde gewoon niet bij mijn zwangerschap. Sowieso weinig kwalen, vooral kramperig en vermoeid. Het blijft gewoon ontzettend spannend, maar het begin is goed, en wie weet wat de prednison doet... Angel, goed dat het hcg negatief is, al blijft het gewoon ontzettend k. Dikke knuf.
Wat super fijn dat de echo goed was!! M.b.t. je borsten daar zou ik niet voor mailen, ze kan er waarschijnlijk weinig over zeggen. Je borsten reageren op het HCG dus als er even een minder snelle stijging is (wat rond dit termijn prima kan) kunnen ze minder gevoelig zijn. Het kan inderdaad ook een slecht voorteken zijn, maar aangezien er net een goede echo is gemaakt, gewoon vanuit proberen te gaan dat het goed zit. Vind het zo fijn voor je!!
@angel: Fijn dat je HCG vrij bent, is snel gegaan. Jij (en wij voor jou) had het natuurlijk heel graag anders gezien, maar gelukkig herstelt je lijf in ieder geval wel snel. Hier: Geen reactie gehad op mijn laatste mail van gister avond aan dr. P. Ik ben een beetje verwend geraakt doordat hij steeds zo snel reageerd. Als ik niets hoor bel ik er maandag even heen. De wetenschap dat als het éénmaal rond is, ik daar snel terrecht kan, scheelt een hoop.
Angelica, toch "fijn" ( ) dat het hcg is verdwenen. Geen complicaties die het verlies nog zwaarder maken. Maar al met al blijft het ontzettend klote hoe het gelopen is. Sterkte en een flinke knuffel. Joehoe ik kom even kijken hoe het is gegaan. Super om te lezen dat de echo een goed beeld laat zien bij je termijn
meiden,dank jullie wel voor jullie meedeleven! Het onderzoek is hier goed verlopen.Het is me enorm meegevallen! Klemmetjes op de baarmoedermond plaatsen voelde ik wel,maar deed absoluut geen pijn en doorspuiten van de eileiders voelde ik een klein beetje kramp,maar was heel goed uit te houden,stelde niks voor. Maarrrrrrr.....volgens gyn waren de eileiders gewoon open.daar zou ik blij om moeten zijn,maar ben eigenlijk teleurgesteld.Want dat zou een goede reden geweest zijn dat er geen zwangerschap ontstond. En wat is die reden nu?......dat ik toch te oud word? @Joehoe: GEWELDIG meid,fijn dat de echo goed was!Ik begrijp je onzekerheid volkomen,het is zo vaak mis gegaan en dan is het wel erg moeilijk vertrouwen te houden en te krijgen.Toch is dit heel positief nieuws!Probeer wat te genieten. Hebben jullie vanmorgen ook zolang in de file gestaan? Wij zijn om half 8 weggereden thuis en kwamen pas om 5 over half 10 aan. Het was echt zooo druk op de weg! @Angelica: Fijn dat de HCG al weg is uit je lichaam,het is zo wrang gezegd,maar je begrijpt wel hoe ik het bedoel. Ik vind je een dappere vrouw!
@ Hoop > wij waren om 5 uur weggereden en kwamen rond half 8 aan.... hadden er ongeveer 10 minuten langer over gedaan, dus waren de files net voor... dus niet voor niets zo vroeg weggegaan Fijn dat het onderzoek zo meeviel... maar ik kan me je dubbele gevoel ook wel voorstellen. Krijg je nu nog een vervolgafspraak met DS? @Angel > Dikke kus meissie... gatver, het is goed, maar ook weer zo confronterend... Dank meiden voor de geruststellende woorden... vooral over de borsten.. Ik ga proberen er niet teveel aan te denken en wat te genieten van het moment.. Dikke knuf voor iedereen...
Hoop, ik kan me je teleurstelling voorstellen. Als dat toch de verklaring zou zijn geweest en nu opgelost zou zijn. Ik leef en voel met je mee over die leeftijd die je niet kunt uitwissen
@Joehoe: 5 uur weggereden? Dan woon je ook wel een eind weg of niet? We hebben overigens nog een afspraak staan op 7 mei met Ds de Sutter.Ik denk niet dat ze verder nog wat gaat doen.Afwachten of ik weer spontaan zwanger word. @Meleka: ik ben echt bang dat we eraan moeten geloven dat we echt ouder aan het worden zijn maar ik voel me nog zo jong! Hoe is het op jou werk? Heb je het nog zo naar je zin?
@hoop: wat fijn dat het zo mee is gevallen. Het dubbele gevoel dat er niets gevonden is, kan ik me heel goed voorstellen. (Is heel herkenbaar) Iedere keer als er niets gevonden wordt denk je toch, "maar waar ligt het dan toch aan".
Hoop, wat een dubbel gevoel inderdaad, wel fijn dat het is meegevallen... En dat alles er goed uitziet is natuurlijk wel positief. Ben benieuwd nr je gesprek met de Sutter. Hoe gaan de voorbereidingen voor je huwelijk? Hier helaas geen krampje, ook niet een iniminie krampje van de cytotec. Wel heel fijn bezoek aan het ziekenhuis. Ze kon al zien dat het vliesje is losgelaten, er gebeurt wel iets, kan elk moment gebeuren... en zij gelooft niet in inkapselen bij zo'n jonge zwangerschap. Woensdag terugkomen en dan curettage plannen wanneer er niks gebeurt! Pfffff. Knuffel voor iedereen. Joehoe ben echt zo blij voor je!
Hoop fijn dat de ingreep meeviel. Kan me voorstellen dat het dubbel is om te horen dat je eileiders toch open waren. Je zult niet de eerste zijn die na het doorspoelen toch ineens zwanger is. Ja leeftijd speelt bij ons mee maar ik weiger daar minder hoop om te hebben. Zoveel vrouwen om ons heen krijgen op latere leeftijd kinderen dat kunnen wij ook! Misschien duurt het zwnger worden langer en hebben we meer kans op een miskraam. Maar als er verder niets aan de hand is dan moet er ook wel eentje blijven plakken. Joehoe hopelijk kun je ondanks de zorgen ook een beetje genieten. Het is zo herkenbaar ik zat ook telkens in de stress als ik mijn borsten minder voelde. Hoop heb jij ook een uitgebreid bloedonderzoek gehad in gent? Puckje goed dat ze denken dat er iets staat te gebeuren.
Hi meiden, lig inmiddels in het ziekenhuis... Denk zo'n 1 à anderhalf liter bloed verloren en nog geen vruchtje... Vrees een curettage al heb ik net echt een heleboel bloed verloren... Duimen dat het daarbij zit. Lieve groet, Puckje