Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 5

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dreamz3, 13 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ga ik voor je duimen dat het een late positieve test wordt. Zul je zien heb je alles geregeld en afgedicht en is het niet meer nodig, zou fantastisch zijn. Dat had ik vorig jaar toen ik het IVF traject in zou. Dat was een ellende in Gent want het kon daar niet en toen naar Leiderdorp uitgeweken en bleek ik bij de laatste afspraak zwanger.
    Maar bereid je ook voor dat je ongesteldheid misschien uitblijft vanwege je stress. Nu alles weer geregeld is, zou die best nog kunnen komen. Ik ga duimen voor je positiieve test hoor!!

2. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Ja,ik hou overal rekening mee...we zien het wel!Zou natuurlijk wel heel mooi zijn he:)

3. Alf

Alf Niet meer actief

Je maakt het wel spannend Hoop! ;)

4. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend Hoop ga duimen voor je en supernieuws van dokter de S. Wat een top arts!

5. lym

lym Actief lid

8 okt 2010
    445
    0
    0
    NULL
    zuidholland
    Hi hoop, ik kom even reageren op je maasstad verhaal.
    Ook ik liep in NL tegen zo'n opmerking aan.
    Ik was inmiddels na 5 mk in LUMC terecht gekomen, en daar wilden ze ook geen ivf doen omdat ik toch " makkelijk" zwanger werd.
    Te veel kans volgens hun dat dat ook fout zou gaan, en teveel kans dat ik zelf goed zwanger zou raken.
    Ben toen naar de S gegaan en alle onderzoeken gehad. Na een lang traject van medicatie en 3keer IUI heb ik zelf aan de S gevraagd om IVF, omdat ik het idee had dat dat de kansen toch vergroot.
    Inmiddels was ik ook 3 keer weer "even" op de natuurlijke manier zwanger geweest.
    Zij ging daar gelijk in mee, snapte mijn redenatie meteen.
    De eerste keer hebben we twee 3 dags embryo's terug laten plaatsen (ook de enige 2 over) de tweede keer twee 5 dags embryo's en zie mn banner. Wel alles uit de kast gehaald mbt medicatie.
    Prednisolon, fraxiparine en uiteraard utro, wat ik in nederland ook niet kreeg. De 5dagen embryo keuze werd geadviseerd door de S, was heel spannend, want het kon maar zo zijn dat er niets overbleef.
    Gelukkig had ik 3 mooie, en werd er zelfs geadviseerd om er maar 2 terug te plaatsen zo goed van kwaliteit waren ze.
    LUMC wilde niet meewerken aan het voortraject maar gelukkig kon ik in het ziekenhuis om de hoek (den haag) terecht. Daar ben ik dus voor alle follikelmetingen geweest en loop ik nu onder controle.
    Ik heb trouwens menopur gespoten, weinig bijwerkingen en het zou de kwaliteit van de eicellen verbeteren...(ben inmiddels bijna 43, dus dat willen we)

Al met al toch een lang verhaal, hoop dat je er iets aan hebt.
    Al duim ik natuurlijk mee dat het uiteindelijk niet nodig blijkt te zijn.......

Kickk, wat spannend! en ook zo moeilijk! Denk aan je!
    @all, fijne zondag

6. Troelie

Troelie Bekend lid

21 jun 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    @hoop, heel toevallig kwam ik op jullie forum terecht en las ik de laatste posts. Ik werd er zelfs een beetje emotioneel van; wat lief van die dokter dat ze zo snel reageert en dan ook nog een positieve reactie! Wat een toppertje! Ik las ook dat je nog niet ongesteld bent geworden, ga ontzettend voor je duimen dat het raak is en dat het deze keer maar goed mag gaan!! Dikke knuffel van mij!

7. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Alf en Puckje; tis wel spannend allemaal...maar word er ook erg onrustig van.Zelf vermoed ik dat mijn lijf gewoon van slag is.

@Lym: wat lief dat je de moeite neemt om jou verhaal voor mij hier te vertellen.Door jou verhaal krijg ik toch weer hoop.Ook vooral omdat jij bijna 43 bent.Ik ben al 43 jaar,maar misschien is er voor mij dan toch nog een kans dat het in Gent gaat lukken.
    Wat geweldig dat jij nu al zo ver zwanger bent!Het is je van harte gegund! Ik zal jou verhaal zeker meenemen en in mijn achterhoofd houden...wie weet komt het van pas!geniet van je zwangerschap meis!

@Troelie:wat lief ook van jou om hier even te posten voor mij!Ik ben blij dat de Sutter zo snel reageerde en dan ook nog zo laat..echt een super arts! Ik hoop ook dat het niet meer nodig is alle hulp,maar toch betwijfel ik het.Heb al twee negatieve testen gehad.Denk dat mijn lichaam van slag is.
    Jij loopt nog steeds rond zie ik! En je bent de 40 weken voorbij!.....ik wens jou heel veel succes met de bevalling! Ik kom snel weer spieken hoe het er met jullie allemaal voorstaat daar!

8. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @hoop: Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt van je lijf, en dan natuurlijk het liefst in de vorm van een mooi tweede streepje op de test!

9. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Hier zijn net de rode duivels gearriveerd.Mijn lijf heeft me deze keer echt behoorlijk voor de gek gehouden!

10. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Balen Hoop! Een pot Ben&Jerry hielp mij altijd. En op naar de volgende ronde samen met dr. DS! Hopelijk heb je er niet teveel last van, zoals ik altijd. Lopen we wel gelijk op! Volgende ronde twee babies in de maak!

11. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    @troelie & lym, Lief van jullie om jullie verhalen te plaatsen, geeft mij weer hoop en houvast. Succes Troelie met de bevalling! En vooral heel veel genieten!

@hoop, het kan natuurlijk zijn dat je lichaam in de war is maar ik hoop het niet hoor! Duim nog even door. Ik voelde bij mn laatste 3 zwangerschappen niks meer: zat zelfs 1 keer bij mijn huisarts omdat ik toen dacht dat ik asherman had vanwege uitblijven menstruatie en het weinig bloedverlies (achteraf toch nog oude zwangerschspsrest) maar bleek zwanger... Geen symptoom niks!

@allemaal, heeft iemand nog ietsvan Babss gehoord. Ik moet aldoor aan haar denken.

12. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ hoop, lees net je bericht, Ben & Jerry's werkt hier ook altijd goed... Echt balen. Op naar dokter de S.

13. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @hoop: dat is niet het soort duidelijkheid waar ik op gehoopt had voor je. Maar inderdaad op naar de volgende ronde met hulp van dr. S.

Verder is het inderdaad lang geleden dat we wat van babs gehoord hebben...wellicht inmiddels bevallen.

14. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Lekker he Ben & Jerry!! Ik heb al dagen behoorlijke hoofdpijn en een rare buik,hoop dat nu de druk van de ketel gaat en ik juist minder last heb.
    Leuk dat we samen op lopen...zou heel tof zijn om samen zwanger te zijn!:)

15. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Ja,ben wel teleurgesteld...had toch stiekem hoop dat ik te vroeg getest had...maar op naar de volgende ronde!

16. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Ik heb me eigen al tegoed gedaan aan chocola en chips:)

Ik maak me ook zorgen om Babss...er zal toch niet iets ergs zijn?
    Hopenlijk is ze gewoon lekker aan het genieten van de kleine.
    Heeft niemand haar mobiele nummer?

17. Alf

Alf Niet meer actief

#3837 Alf, 16 sep 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 sep 2012
    Babss, ik denk dat ze nog steeds in zkh is, daar had/heeft ze geen internet.
    Geen nieuws is goed nieuws hoop ik maar..!

18. Alf

Alf Niet meer actief

Ah bah.. verdorie Hoop :x
    Die chippies heb je verdiend hoor!!

19. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @alf (en andere meiden die in het ziekenhuis lopen i.p.v. verloskundige):

Ik vroeg me gister in bed plotseling af, is het wel de bedoeling dat ik alleen voor controle in het ziekenhuis loop, of hoor ik daarnaast naar een verloskundige te gaan??
    In het ziekenhuis maken ze welliswaar een echo, maar verder gebeurd er niets, dus alle dingen die een verloskundige normaal meet/voelt en vraagt gebeurd niet.

En toen las ik ook nog dat als je gaat bevallen in het ziekenhuis of dit nu met of zonder medische indicatie is, dat je dan pas mag komen met 5 cm ontsluiting en dat het de verloskundige is die dit voor je in de gaten houd, maar hoe weet ik dat eer die tijd dan?? Voel me even mega blond, maar heb echt geen idee.

20. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Hoi meiden, ik kom ook maar weer eens langs. Vanochtend mijn echo gehad en het lijkt weer niet goed. Er zit een vruchtzakje in mijn baarmoeder, maar 't is veel te klein voor de termijn (4 mm en dat zou passen bij iets meer dan 4 weken? Morgen ben ik 6!). Er was ook geen frummeltje ofzo te zien en geen hartje. Mijn hcg is opnieuw geprikt en aan de hand van de uitslag wordt een verder plan uitgestippeld (al vinden ze eigenlijk dat ik gewoon nog een week of 2 moet wachten omdat de conceptie later zou kunnen zijn geweest, wat niet kan, want ik heb in heel augustus maar 1x zwemmertjes gehad omdat ik met een donor werk. Bovendien heb ik ovutesten gedaan en getempt en het is heel duidelijk wanneer mijn ei was). :(

Als dit weer een MK is (gyn gaf toe dat dat idd hoogstwaarschijnlijk zo is), dan mag ik EINDELIJK onderzoeken. (Ik schrijf EINDELIJK, want ik had een MK in mei 2011, een vmk in oktober 2011, een MA in mei 2012 en nu dus weer eentje waarschijnlijk).

Ik vroeg me af of jullie weten wat zinvol is om te onderzoeken. Heb hier al wat pagina's doorgeklikt, want ik hoorde dat 't hier vaker aan bod kwam, maar ik kon 't zo snel niet vinden.

Bij mij is er NIKS onderzocht. Ik heb alleen op eigen initiatief een keer een algemeen bloedonderzoek gekregen waarin ook B12 is meegenomen. Mijn B12 waarden waren te hoog (normaal tussen 300 en 500 ofzo en bij mij iets van 800). Maar dat scheen geen probleem te zijn met zwanger worden.

Daarnaast vroeg ik me af of hier meiden zijn die utro voorgeschreven hebben gekregen en hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen. Ik heb het mijn gyn gevraagd en ze wil er niks van weten. Ze zegt dat de werking niet bewezen is en dat NL ziekenhuizen het voor dit doel (voorkomen MK's) niet mogen voorschrijven omdat het niet tijdens zwangerschap gebruikt mag worden. Er zou in NL onvoldoende bekend zijn over de effecten op de foetus in het eerste trimester. Kortom: ik krijg het niet. Belachelijk, want ik weet dat ze 't in België wel doen en daar komen alleen maar positieve verhalen van. (Dus: alle argumenten om mijn gyn om te praten zijn welkom).

Deel Deze Pagina