Maria, Met die schuim ging ie wel een stukje met een slangetje mijn eileider in hoor! Was bijmij ijdnes hystero, heb het op scherm gezien. Misschien doen ze dat daar ook ipv de sis? Hoewel ik daar ook niets van voelde.. Vreemd idd Tammy... en wat klote de (waarschijnlijke) diagnose..
Dames, dank julle wel voor de reacties. Ik lag gisteren om 19.30 uur in bed en was snel in slaap. Ik heb redelijk gebloed gisteren en vandaag weer een beetje. Jeetje, hij heeft wel huis gehouden daar zeg! Ik heb best veel last. Lijkt net of ik weer ongesteld ben. Dus een poging deze maand zie ik in ieder geval niet meer zitten. Als ik zoveel verlies dan moet het een rommeltje zijn binnen. Ik heb trouwens nog maar 1 eileider, vandaar mijn zorgen. Maar ik heb gisteren wel een HSG afgedwongen in Gent. Helaas ben ik te laat in mijn cyclus en moet dus wachten op volgende maand. Ik heb ook een telefonische afspraak met het Maasstadziekenhuis om daar een HSG te doen. Dan wordt het vergoedt. In Gent niet. Toen ik een HSG had vorig jaar was dat op de röntgenafdeling met een radioloog erbij die de contrastvloeistof in mijn eileider spoot, 20 seconden van hele heftige pijn. Er was ook een gynaecologe bij voor de rest. Bij deze arts voelde ik een steek van pijn en toen weer niets en toen weer een heftige steek. Dus ik kan me voorstellen dat hij steeds een stukje verder ging. Ik zou het niemand aanraden en hem ook niet trouwens! Zijn advies van een laproscopie ga ik zeker nog niet opvolgen. Eerst een HSG. Wat een domper, maar als zijn diagnose juist is dan is het duidelijk dat ik al die maanden voor niets pogingen heb gedaan. Nu eerst opknappen, afvallen en weer een beetje in beweging komen en een beetje beter van het sociale leven genieten en vriendinnen bezoeken, en laten we die infectie niet vergeten. Ach over 3 weken ben ik weer ongesteld dan op voor de HSG. Nogmaals bedankt voor alle reacties!!!
Tammy, ik wil je niets opdringen, maar wat Maria zegt is zo gek nog niet. Stel dat diagnose juist is dan is DrE degene bij wie je zijn moet. En zijn schuim onderzoek is vergelijkbaar met hsg maar veel minder gevoelig en belastend (geen röntgenstralen maar echo) Ik vond de lapro trouwens niet zo heel erg belastend. En de diagnose was wel meteen duidelijk.
Alf, die laproscopie dat is toch een hele operatie? Ik heb grote problemen met onder narcose gaan (geen angst, maar lichamelijke problemen). Duurde die operatie lang? Heb je eerst andere onderzoeken gehad? Wat Maria zei zou bij mij ook waar kunnen zijn, dat het resten van de laatste miskraam zijn. Die verliep over 3 maanden tijd en werd eigenlijk niet echt gecontroleerd.
@tammy, wat een ellende weer, en pech. Lijkt me heel lastig met het taalverschil. Ik weet alleen dat je bij dokter E zeker in goede handen bent, dat zei dokter de S ook nog tegen mij: hij is de expert op dit gebied. Waarom zou je een HSG in Gent niet vergoedt krijgen- althans de vergoeding die je ook in Nederland zou krijgen? Gent lijk mij nl. een goede 2e. Wens je veel sterkte, ik vind dat je wel heel veel op je bordje hebt. @ Lindra, hoop dat ik volgende cyclus mijn ei op dag 9 heb! Heb ik nog een kans.... Maar heb hetzelfde - waardeloos zo'n cyclus die door de war is. Je komt weer zo strijdbaar over, echt super knap van je. Inderdaad mooie Avatar Hoop!
@Tammy: als je nog maar 1 eileider hebt,dan snap ik dat je je daar zorgen over baart.Misschien is zo,n echo met schuim zo,n gek idee nog niet,dan hoef je niet onder narcose. Het is altijd goed om weer eens tijd in andere dingen te steken.Ik voel het soms ook als een heerlijke ontspanning als je even gewoon met andere dingen bezig ben.Ga lekker sporten...lekker de stad in met een vriendin en leuke kleding scoren...richt je huis anders in met andere kleurtjes.....zulke dingen zijn ook erg leuk. Dikke knuff. @Alf: dank je wel! Mijn avatar is een foto van een stukje tattoo.Ik heb een grote tattoo laten zetten op mijn rug/schouder/zij. Ik was er een paar weken geleden mee begonnen.De namen van mijn man en kinderen staan er ook tussen. Er staan foto,s in mijn album....als je wilt kan je kijken. Ik heb overigens er ook wer een sterrteje bij laten tattoueren op mijn pols....van de laatste vmk
Alf Heel lief van je. De tumor is weg alleen ze vermoeden dat de kanker in zijn bloed zit. De tomor was te groot dus ze schatten de kans groot dat het ergens anders ook komt te zitten. Helaas is het niet meer te behandelen.Het komt van een melanoon dus chemo en bestraling helpen dan niet. Hoop heel mooi. Mijn vader heeft 5 sterren op zijn arm laten zetten (had toen 5 mk nu gaat hij er nog 2 bijzetten.
@Tammy: Je hebt al heel wat advies gekregen en ik heb hier niet heel veel verstand van, dus hou het even bij heel veel sterkte, en ik hoop voor je dat je kunt genieten van deze 3 weken pauze. Lijkt me inderdaad heel goed om weer even lekker met andere dingen bezig te zijn. Heeft mij destijds erg goed gedaan.
@hoop: Heb ff gespiekt, mooi hoor! M.n. die op je rug. Hier: vanmorgen wat heel leuks (schattig vond ik). Ik was met de angelsound het hartje aan het zoeken, en toen viel het me op dat ik steeds zwem geluidjes hoorde en dan was het kindje bij de angelsound. En als ik hem weer verplaatste gebeurde het zelfde nog een keer. Is de eerste keer dat het me opvalt dat kleintje echt naar me toe zwemt. Was helemaal een beetje vertederd.
Ja hoor, allemaal heel erg bedankt voor het meedenken. De beslissing is genomen, geen IUI deze cyclus. En HSG volgende maand. Ik mag mijn HSG in het Maasstadziekenhuis doen. Dokter V. heeft me net gebeld en verbaasd, ik dacht dat hij nee zou zeggen. Pfft, opgelucht. Geen gezeur met de verzekering en zo weet ik precies wat ik kan verwachten. Nu ga ik volop genieten van de leuke dingen om me heen!!! Hoop, wat een mooie gedachte achter je tatoo! Heel raar ik ben geen 'tatoo persoon', maar vond dit voor mezelf ook wel wat om over na te denken. Angelica, wat verdrietig dat het uitgezaaid is. Hopelijk kunnen jullie nog van elkaar genieten. Y30, wat leuk om te lezen, zo bijzonder lijkt me! Zo krijg je vertrouwen in je zwangerschap he? Alf, bedankt voor je advies, ik houd het in mijn achterhoofd. Voor nu ben ik blij dat ik in Rotterdam terecht kan. Lekker dichtbij voor de verandering.
Tammy, snap het. Het gereis komt op een goed moment ook wel echt je neus uit hè.. Super dat Dr V akkoord gaat! Ik hoop dat je oprecht even kunt ontspannen tor de volgende stap.. Y30, Nou.. hier zwemt ie hartstikke weg voor de as hoor! Ook voor hand op buik, de grapjurk hihi... Kan me voorstellen dat het vertederend is om contact te maken, ik wacht het rustig af. Angel, ach jee meis wat rot.. melanomen zijn gemene klote dingen! :x Ik hoop dat jullie nog veel (genoeg) leuke tijden samen mogen beleven.. x
Huh? Ik kreeg éérst schuim en echo, in de echokamer. Er was geen sprake van een slang in een eileider, sterker nog, het werd alleen m'n baarmoedermond in gespoten. Daarna kreeg ik de hystero, in een andere ruimte. Doet ie dat schuim tegenwoordig gelijk met de hystero?
Angel, wat een rotnieuws. Ontzettend triest en verdrietig. Tammy, fijn dat de HSG in NL kan. Mocht er een rest zitten, ga dan echt naar dr. E. Als iemand de schade kan beperken, mocht die er zijn (rest of verklevingen) dan is hij het wel. Y30, lief! Hier werd er ook altijd weggezwommen. Vond ik trouwens ook lief .
All, ik lees wel mee en leef ook mee, maar tis effe enorm druk en hectisch hierzo. Dus vandaar dat ik niet zo heel veel post. Zit ook nog op de wachtbank tot eerste ivf dus niet zoveel te melden eigenlijk. (op dit gebied dan)
Ik lag er voor de hystero en zodoende kon ik zien hoe hij dat deed met dat schuim. Hij ging echt een stukje eileider in..