Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 5

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dreamz3, 13 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alf

Alf Niet meer actief

Tammy, wat een rot ervaring zeg.. en wat ellendig dat je eileider dicht zit.. ik hoop dat je snel gebeld wordt zo en dat je wat meer duidelijkheid krijgt ovet get te volgen traject. Sterkte

2. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    of het hier een succesverhaal zal worden zal de tijd nog moeten uitwijzen he.
    Maar hoe dan ook, Lenn is sowieso al ons kleine succesverhaal :)

3. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Tammy, wat een afschuwelijke ervaring. Ik zou je aanraden naar het Spaarne Ziekenhuis in Hoofddorp te gaan, mocht er nog iets aan de eileider te doen zijn. Als iemand daar iets aan kan doen, is het dr. Emanuel wel.

Je kunt natuurlijk ook beslissen om voor ivf te gaan, afhankelijk van wat de arts zegt. Maar dat heb je zelf al bedacht natuurlijk.

Sterkte.

Puck, gefeliciteerd!

4. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks allemaal, ga voorzichtig duimen en vooral veel rust nemen..

Dank alf, ik hoop dat het bij mij net zo verloopt als bij jou.

@hoop, spannend allemaal en ben heel benieuwd of je beter reageert op de Puregon, ik hoop van wel.

@Tammy, ik sluit me aan bij Maria. Dokter E is een geweldig kundige man, zeker de moeite waard voor een second opinion.
    Vreselijk dat je zo'n nacht hebt gehad maar zo begrijpelijk. Ik had precies hetzelfde gedaan, ik hoop dat je arts je snel belt met meer duidelijkheid. Knuffel

5. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Tammy en sowieso, heb contact met aantal meiden waarbij de Ivig baxters heel succesvol zijn gebleken!

6. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden, dank jullie wel voor de steun. Zit nog te wachten op het telefoontje van de arts. Hoop dat hij dan wel kan zeggen wat er aan de hand is en of er wat aan te doen is. Ben wel bang geworden na de ervaring van gisteren. Als ze dat ook bij de operatie doen... Dan maar IVF? Ik heb nu in ieder geval Prof N zijn IVI-G dus hoop dat ik dan dezelfde kansen heb als iemand anders met IVF-ICSI want dat zal het wel worden in Leiderdorp. En het slopende wachten gaat weer verder;).
    PS ik houd dr. E. zeker in gedachten.

7. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Okee telefoontje gehad. De eileider zit dicht en er werd mij gezegd dat niemand in Nederland mij meer zou opereren met mijn leeftijd. Enige optie is IVF. Ik heb direct een IVF kliniek gebeld en kan maandag al terecht voor een gesprek. Ik heb daar vorig jaar al een IVF traject opgezet en gestopt ivm mijn zwangerschap toen.
    Ik ben vanmiddag direct het verslag van de HSG gaan halen in het ziekenhuis voor maandag. Dinsdag zal ik eens bellen met het Spaarne en zien of ze voor mij een afspraak maken met dr. E. Ik wil wel graag weten of het echt niet operabel is. Ondertussen start ik wel het IVF traject op. Zijn wachtlijst is lang toch? Beter op zijn wachtlijst en later afbellen dan later spijt hebben. Voor nu heb ik een dubbel gevoel maar ben opgelucht dat de afspraken staan en al snel zijn:).

8. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Tammy, bah wat een rotnieuws maar als iemand je kan opereren in Nederland is het dokter E. En anders kijken ze er in Gent wellicht anders tegen aan, dus dat is misschien ook nog een optie, daar vinden ze iedereen tot 46 jaar nog jong! Maar superfijn dat je meteen in het IVF traject kan. Ga duimen voor een goed gesprek en een snel behandelplan. Knuffel!

9. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @Tammy: meid wat een rotnieuws, en ook zo bot "niemand in NL zal u opereren op uw leeftijd" ik heb je kort in DD gezien, maar ik schatte je in de dertig, ben je al veel ouder dan?
    Wel fijn dat je al snel terecht kan voor een gesprek over IVF. En wie weet wil dr.E je wel helpen.
    Kan me je dubbele gevoel wel heel goed voorstellen, je hebt al een behoorlijke weg achter de rug...:(

@Puckje: Wat fijn dat de echo goed was!!:) Dat er nog bloedingen aan kunnen komen is natuurlijk minder, maar dan weet je in ieder geval wel waardoor het komt.

Hier: Vandaag weer echo gehad. Alles was goed, en de kleine ligt qua grootte en gewicht een week voor. Mocht ik echt tot 40 weken voldragen, zal het dus waarschijnlijk geen kleintje worden ;).
    Op de terug weg lekker even een terasje gepikt, en wat baby spulletjes gehaald. Want over een aantal weken komt de kraamzorg op visite om te checken of je alle benodigdheden hebt, dus maar begonnen aan hun lijstje ;):)

10. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Puckje, dat dacht ik al. Ik ga dinsdag zeker bellen met het Spaarne. Je weet maar nooit.
    Y30, je bent lief! En ik voel me niet mijn leeftijd en mijn eitjes ook niet trouwens. Alleen de transportband is blijkbaar geblokkeerd. Niet stuk, maar geblokkeerd.
    Geweldig dat alles zo goed gaat in je buik! En ja het was prachtig weer voor het terras en fijne babyspullen! Zo te lezen geniet je nu echt?!

11. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @Tammy: ja, dat probeer ik wel, om er van te genieten. Ik blijf nog wel erg uitkijken naar de levensvatbare periode, het idee dat niemand ons helpt als er nu iets mis zou gaan vindt ik echt heel naar.

12. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Zo, ik zit nu 3 dagen aan de Utro en ik heb al een bijwerking te pakken. Ik ben moe, heb zin om te slapen, gaap! Had iemand anders hier ook last van?

13. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ja, bekende bijwerking! En de hütenkase hoort er ook bij :D.

14. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Is ook afschuwelijk. Ze doen iets vanaf 23 weken en 4 dagen, geloof ik. Maar alleen in een academisch, tenzij je een goede arts treft. Dus je weet waar je heen moet als er iets gebeurt ;).

Genieten is lastig, ik snap het. Ik vond juist vanaf 20 tot 24 extra moeilijke weken. Maar ik geniet achteraf van momenten die de kleine en ik beleefd hebben, toen ze nog in m'n buik zat, in de wetenschap dat het goed is afgelopen. Dat is jammer, maar geen ramp. Als het maar goed komt, hè.

xx

15. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    ja ik werd ook enorm moe van die utrogestan, was echt verschrikkelijk
    en als je dan ook nog eens zwanger bent, dan heb je de moeheid van de zwangerschap en van de utrogestan

16. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Ja! Wat dat betreft zou ik graag stoppen met dat spul, maar dat doen we nog maar ff niet;).

17. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Ja, hier moet je dan naar zwolle, ik weet eigenlijk niet eens of dat een academisch ziekenhuis is, maar wel dat je pas vanaf (ik dacht) 32 weken hier in het streekziekenhuis kan bevallen.

Verder ben ik het met je eens, als mijn mannetje er straks gezond en wel is, zal er nog genoeg zijn om van te genieten. Dat ik dan in de zwangerschap minder genoten heb, zal denk ik niet meer zo heel belangrijk zijn.

18. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Y30: het ziekenhuis in Zwolle is geen academisch ziekenhuis, maar heeft wel een NICU (neonatale intensive care unit).

Hmmm, iedereen hier heeft de moeiheidsverschijnselen van Utro ervaren ;). Sodeju, wat was ik moe vandaag, ik ben zelfs op de bank in slaap gevallen.
    Maria, ieuw, hütenkäse, zo klinkt het wel heel erg ranzig :D.

Even een vraagje voor jou, Maria. Ik was benieuwd of jij ooit ergens hebt kunnen vinden of GBS een relatie heeft met eerste trimester miskramen? De relatie met latere verliezen wordt uitgebreid beschreven, maar ik kan niet zo gauw iets vinden over een verband met vroegere miskramen en al helemaal niet op Pubmed.

De reden waarom ik dit vraag, is omdat ik in 2004 GBS in mijn urine had, waarvoor ik AB had gekregen. Bij de zwangerschap van mijn dochtertje was ik dit soort van "vergeten" te vermelden aan de VK, ik had toen ook geen zin in gedoe. Gelukkig is het ondanks mijn naïviteit :)->) goed gegaan.
    Bij de zwangerschap van mijn zoon* had ik dit wél aan de gyn vermeld en die zei dat ik aan het eind van de zwangerschap (ik wist toen nog niet dat dit voortijdig afgebroken zou gaan worden) sowieso een infuus met AB zou krijgen; eens drager is altijd drager. Ik vond dat destijds erg rigoureus en ik wilde het eerst gekweekt hebben. Nu na alle verliezen en het meer ingelezen zijn twijfel ik geen seconde en denk ik: "Giet die AB er maar in!"
    Anyway, ik ben zo langzamerhand een beetje opzoek naar een plan wat te doen als ik het eerste trimester voorbij kom. Ik heb een medisch microbioloog in mijn nabije kring en die zou mij het huidige GBS-protocol sturen. Eerst dat maar eens afwachten. Maar mijn houding is er een van "better be safe than sorry" en dus wil ik er bovenop zitten.

Goed, lang verhaal om één vraag te stellen :);)

19. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ha Y30, ja in Zwolle zit je ook goed in het hypothetische geval.

Sorry, Brix, nog geen tijd gevonden het bericht aan jou opnieuw te formuleren.

Wat betreft je vraag, ik ken het verband niet. Maar het zou me niet verbazen als het wel een rol speelt. Ik zou graag horen wat de huidige inzichten zijn. Voor zover ik weet doen ze niets met die kennis als je nog niet eerder een vroeggeboorte hebt gehad. Tenzij je vliezen langdurig gebroken zijn of je eerder een kind hebt gekregen dat ook daadwerkelijk last heeft gehad van de GBS. Protocollen wederom.

Maar als de microbioloog er anders over denkt, hoor ik het heel graag. Ik worstel ook met deze vragen.

20. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik ben altijd moe van de Utro en ga dan regelmatig 's middags een uurtje plat. Daarbij slik ik dan de Predmed en ook dat maakte me heel moe in de middag, ik slaap er erg slecht van in de nacht. Ik had een paar cycli achter elkaar vreselijke trek in gebakken eieren met matzekoeken. Vind ik normaal ook wel lekker maar nu was het echt een verslaving.

Zijn er dames die mij nog (een) tip(s) kunnen geven voor het gesprek van morgen over de IVF/ICSI. Ik weet globaal wat IVF/ICSI is maar weet nog niets van spuiten en hormonen.
    Zijn er handige belangrijke zaken die ik nog zou kunnen vragen?
    Alvast bedankt voor jullie reacties.

Deel Deze Pagina