@Tammy: Hoe ze de punctie doen. Ik kreeg dormicum en een pijnstiller, maar Gent verdooft volgens mij en narcose komt in het buitenland ook weleens voor. Bij mijn kliniek hebben ze mijn hormoonwaarden niet van tevoren geprikt, De S raadt het wel aan en ik weet dat er ziekenhuizen in Nederland zijn die het standaard prikken. (Bij mij maakte het trouwens niet uit, mijn stimulatie was goed).
@Tammy: Ik sluit me aan bij Puckje en wil je heel veel succes wensen voor morgen. Ervaring heb ik niet.
Succes vandaag Tammy! Brix: ik had vooral zere en opgezwollen borsten door de Utro, moeheid viel wel mee. Maar moeheid is inderdaad een bekende bijwerking ervan. Ach, het is voor een goed doel Ander vraagje: iemand ervaring met Geertgen hier of alleen Gent/DD? Ik zit te denken aan een second opinion in Geertgen, zij schijnen net wat meer mee te denken en tot wat meer bereid te zijn dan de normale ziekenhuizen hier.
@McKenzie: Ik ben bij Geertgen geweest voor ik naar Gent ging. Ik ben er erg positief over; over zowel de artsen, de verpleegkundigen als de receptionistes. Erg patiëntvriendelijk. Het ligt er wel een beetje aan welke arts je treft. Ik - en veel anderen - zijn erg enthousiast over dr. Wissman. Hij neemt de tijd voor je en stemt zeker niet met alles in (prednison was een no go voor hem - vooral ook omdat ik al 1 gezond kind heb, dus die immuuntheorie vond hij niet bij mijn situatie passen). Hij kan in begrijpelijke taal uitleggen waarom hij niet achter bepaalde behandelingen staat en is betokken. Geertgen is wat flexibeler in onderzoeken en medicatie (wel minder onderzoeken dan Gent en qua medicatie ligt het eraan welke arts je treft - ze gaan niet zo ver met medicatie als Duitsland of België). Ik heb ook 1x ICSI gedaan bij Geertgen. De nadelen zijn dat het met OV slecht bereikbaar is (Elsendorp is een heel klein dorp - ca. 20/25 min. van de snelweg) en dat de wachttijden in de wachtruimte soms erg lang zijn (45 minuten uitloop is niet raar als je een afspraak bij dr. W hebt), maar dat komt ook omdat hij de tijd neemt voor zijn patiënten.
Lekker is dat dan :x. Je gaat toch ook niet pas een gordel dragen in de auto als je al een auto-ongeluk hebt gehad. Zucht! Ik ga me maar eens in de materie verdiepen, mijn zorgen bespreken met de VK (als ik daar ooit nog naar toe mag). Ik voel er zelf voor om het eens te kweken tijdens de zwsch, maar ja, wanneer, waarvan? Ook begreep ik van de microbioloog dat GBS niet altijd makkelijk te vinden is in kweek en dat een negatieve kweek dus niet altijd wat zegt. Ook zij zegt "eens drager, altijd drager". Misschien een keer AB in een vroeger stadium? Ik moet het allemaal nog eens uitzoeken. Het verband tussen GBS en eerste trimester miskramen vind ik ook nergens terug, behalve in het boek van dr. Toth, Fertile vs.infertile. How infections affect your fertility and your baby's health. Deze gyn beschrijft in zijn boek de rol van infecties van het voortplantingsstelsel in infertiliteit en zwangerschapsproblematiek. Hij acht de rol van infecties veel groter dan men algemeen denkt. Ik vind het een interessante theorie. Het enige is dat ik het idee heb dat hij hier alleen in staat en ik vind er dus niks over terug in de medische literatuur. Het zou dus nog volkomen onzin kunnen zijn wat hij allemaal schrijft, maar voor mij klopt het gevoelsmatig wel. Goed, hij denkt dat GBS wel degelijk miskramen kan veroorzaken, ja zelfs onvruchtbaarheid. Wat ik een fijn idee vind, is dat de Augmentin die ik heb geslikt voor de endometritis waarschijnlijk mijn GBS (tijdelijk) zal hebben uitgeroeid .
@ Tammy: heel veel succes! Ik heb ook geen ervaring met IVF/ICSI,dus ik je daar niet mee helpen. @ McKenzie: het heeft dus helaas weer niet zo mogen zijn . Heel veel sterkte met dit verlies. Het is zo oneerlijk . Is Gent niet iets voor jou?
Dames, hier slaat de stress weer toe voorzover ik gerust gesteld was vrijdag, gisteren en eergisteren al minder moe en gisteravond opeens geen zere borsten meer. Word er niet blij van en eerdere echo dan vrijdag over 2 weken gaat in dit ziekenhuis niet lukken, mijn arts is op vakantie en bij de assistentes wil ik niet zijn. Nog maar weer anderhalf week volhouden... Sorry voor m'n ego bericht maar dit soort dingen zijn weer zo herkenbaar helaas. Pfff...
McKenzie, kan je niet gewoon een afspraak vastleggen in Gent? Ik weet dat de wachttijden intussen immens lang zijn, en dan kan je dat eens goed laten bezinken en evt de afspraak nog afbellen. Maar ik zou er nu niet teveel tijd over laten gaan, heb al gehoord van iemand dat wachttijden momenteel voor prof de Sutter al oplopen tot februari 2013
Dikke knuffel meid Hoever ben je nu exact? Ik denk wel dat het volledig normaal kan zijn dat de vermoeidheid en de algemene kwaaltjes op een bepaald moment kunnen verminderen/verdwijnen en dat er dan niet noodzakelijk iets aan de hand hoeft te zijn!
Och Puckje toch, die ellendige onzekerheid . Kun je niet een echobureau bellen voor een uitwendige echo? Het kost je wel wat geld, maar volgens mij valt het mee en dan heb je weer even geruststelling.
Mckenzie, wat een rotbericht toch! Heb je al eens het een en ander laten onderzoeken? Ik wens jou en McKenzieman veel sterkte de komende tijd. Puckje, wat lastig toch al die kwaaltjes en dan weer niet. Ik zou ook een uitwendige echo ergens laten doen en dat zelf betalen. Is beter voor je gemoedsrust! Meiden bedankt voor het meeleven met mij. Het was niet echt heel leuk. Het gesprek verliep stroef en de dokter werd erg schichtig van mijn immuunprobleem en de Prednisolon die ik daarvoor slik. Het moest eerst in het team besproken worden, maar waarschijnlijk word ik geweigerd! Hiephoi voor de Nederlandse gezondheidszorg! Tsja eerlijkheid duurt het langst maar brengt je wel in de problemen. Had ik nu maar niets gezegd. Nou ja ik heb direct DD gebeld dr. S zijn assistente en daar ook het IVF/ICSI traject opgestart. En heb een mail naar mijn arts in Gent gestuurd met de scan. Ze zou er naar kijken. Misschien zien zij wel een oplossing. Ik stel me er maar op in dat wat er ook gaat gebeuren, het pas volgend jaar wordt. 2012 wat een rotjaar voor mij!:x:x
@tammy, wat ontzettend rot voor je, ik denk dat je het goed gedaan heb hoor alles vertellen. Dat doe ik ook. Misschien had deze arts wat opstartproblemen vandaag. Niet de hoop verliezen hoor, waarom ga je niet naar Gent als je daar toch al bent geweest? DD is ook heel goed hoor ik uit de verhalen maar was gewoon benieuwd... Sterkte meid, het zit je echt even niet mee maar ik duim dat 2013 jouw topjaar wordt. Dikke dikke knuffel
@Mckenzie: wat moeilijk weer meid! Heel veel sterkte!Knufff @Tammy: wat dramatisch zijn ze toch hier in Nederland.....goed dat je gelijk verder gegaan bent meid! Ik word zo boos om het feit dat ze hier in Nederland gewoon niet verder willen kijken dan hun neus lang is!Dikke knuff @Puckje: wat ontzettend killing die onzekerheid he.Ik wilde dat ik je gerust kon stellen,maar helaas kan ik dat niet.Ik leef wel erg met je mee en hoop dat de kleine beeb gewoon lekker bij je is! Hier zit ik echt niet goed in mijn vel.Ik ben echt zwaar depri,kan heel de dag wel huilen,voel me bibberig en heb nergens zin in.Ik ben vorige week begonnen met Puregon te spuiten en het lijkt er verdacht veel op dat ik daar zo,n last van heb.Zou dat kunnen denken jullie?
Thanks meiden, ik word er gek van en heel onzeker. Zit nu echt in het voor mij zo bekende depri & doemdenken ... Weet niet of ik dit nog 2 weken volhoud in onzekerheid, misschien inderdaad maar over een week een echo bureau bezoeken, heeft iemand nog een fijn adres in de buurt van Utrecht en/of Amsterdam? Heb dit nog nooit durven doen...
Hoop, ik denk dat je inderdaad heel sterk op de hormonen reageert, dit had je vorige keer met die andere hormonen toch ook? Wat balen... Hoe lang moet je nog spuiten? Is het te overzien? Sterkte en knuffel