Hoop, wat vervelend dat je zo'n last hebt van de hormonen. Staat mij ook te wachten zeker. Hier heb ik iedereen in stelling gebracht. Mijn arts in Gent alles gemaild. Zij gaat het nog eens bekijken. Ik kan geen IVF doen in Gent/Belgiƫ ivm met mijn donorkeuze. Verder heb ik een afspraak gemaakt bij dr. S in DD. Nadeel is wel dat ik een nieuwe donor moet hebben. En dat is weer slecht voor mijn immuunsysteem. O ja en ik heb een afspraak gemaakt bij dr. Emanuel in het Spaarne. Dat is toch DE dokter? Enne daar kan ik 1 november al terecht! De dame aan telefoon was nog bezorgd of ik de afspraaktijd wel zou kunnen halen. Heel lief maar al moet ik overnachten... Opgelucht voor nu!!!
Sterkte Mc Kenzie wat ontzettend verdrietig, ik wilde meteen naar Gent maar puur vanwege m'n gevoel en m'n leeftijd (39). Zoals Elpie aangaf kan je altijd een afspraak maken, duurt inderdaad heel lang voordat je bij dokter de S terecht kan maar de testen nemen ze wel alvast af wanneer je een intake bij een basisarts wilt doen. De resultaten bespreek je dan een paar maanden later. Nogmaals veel sterkte en een dikke knuffel.
Fijn Tammy! Wat snel!!! Ik hoop op een positief bericht van dokter E. Goed dat je alles in gang heb gezet. Liefs
Tammywynet, fijn dat je er nu toch een beter gevoel bij hebt. En 1 november is idd snel daar he! Hopelijk valt er toch gewoon nog iets te doen aan die eileider van jou.
Dank jullie wel. Trouwens de assistente van dr. S uit DD belde terug. Zij mogen geen singles helpen dat is tegen de Duitse wet. Blijkbaar dacht dr. S. dat ik een partner had. Dat is dus wel een mogelijkheid minder. Ik ben in ieder geval blij dat ik geen Duitse single met een kinderwens ben. Zijn er dames die de rƶntgenfoto opgevraagd hebben van het HSG onderzoek? Misschien is daar op te zien wat er op het verslag staat en hopelijk iets meer. Morgen maar weer het ziekenhuis bellen. Ik wil alles zo compleet mogelijk hebben voor dr. E.
@Puckje: wat naar hƩ die onzekerheid de eerste weken! Klachtjes komen en gaan, bij mij waren bijvoorbeeld mijn (.) (.) alleen 's avonds gevoelig en dan ook nog niet eens iedere avond. Voor mij was het doorbikkelen tot 12 weken en toen gaf de Angel S. uitkomst. @Tammy: Vat ik het nu goed samen, dat ze je dus in Gent niet kunnen helpen i.v.m. de donor en in DD niet omdat je alleenstaand bent? Dat is toch te gek voor woorden!! Dan zou ik in die landen inderdaad niet graag vrijgezel zijn met een kinderwens. M.b.t die nederlandse arts van vanmorgen, het woord prednison ligt inderdaad heel gevoelig, maar ik denk dat je er goed aan hebt gedaan om eerlijk te zijn, als je later extra begeleiding nodig hebt (bijvoorbeeld zoals ik nu extra echo's moeten ze toch weten waarom). Vind het wel heel erg rot voor je dat je overal bot vangt! Vind het heel knap dat je toch iedere keer weer moed vindt om weer verder te zoeken. Ik hoop zo voor je dat dr.E je eileider kan opereren en je geen IVF nodig hebt. @mckenzie: ik geloof dat ik een berichtje van je gemist heb. Wat is er gebeurd?
Bedankt voor alle lieve berichten meiden! Misschien kan ik inderdaad alvast een afspraak maken in Gent, zeker als de wachtlijst 4 maanden is. Ga morgen eerst even uitzoeken of het vergoed wordt. Kan een Gent ganger mij de contactgegevens opsturen? Zodat ik zeker weet dat ik de goede gegevens heb? Zou heel fijn zijn als dat kan! Y30, weer een miskraam helaas, vorige week een positieve test maar vrij snel erna alweer mis Vandaag uitslag van bloedtest, niet zwanger. Dus momenteel miskraam nummer drie. Tammy, wat raar dat ze geen singles mogen helpen zeg. Ben inderdaad mooi klaar mee als je als Duitse single een kinderwens hebt. Hoop echt dat die andere dokter iets voor je kan doen!!
Mckenzie, ik heb je de gegevens gePBed. Succes! Y30, ja raar he? In Nl moeten donoren bekend zijn en in Belgiƫ juist anoniem. Heel ingewikkeld als je in mijn situatie zit. All, dikke knuffel!
Tammy, in mijn zoektocht naar een goed Nederlands ziekenhuis voor herhaalde miskramen kwam ik ook uit bij het LUMC omdat zij ook prednison voorschrijven - staat ernog ander artikel op hun site meen ik. Heb ze wel benaderd maar meteen voor Gent gekozen. Ik weet niet hoe lang hun wachtlijst is voor IVF maar misschien is het een optie om uit te zoeken net als Barrahus in het noorden van het land. NB ik heb geen ervaringen met beiden anderen hier misschien wel, maar wellicht een alternatief? Knuffel Y30, je woorden geven me n klein beetje rust en hoop. Lief!
Puckje, wat lief dat je zo met me meedenkt. Dat wist ik niet van het LUMC. Moet wel even uitzoeken of ze een 'bank' of te wel opslagruimte hebben. Daar ben ik afhankelijk van. Eerst volgende week donderdag afwachten. Ben super benieuwd.
Helaas liep ik in het LUMC voor mijn herhaalde MK.... Ik kreeg geen prednison. Ze gaan een trial beginnen of ze zijn al begonnen. Ik kreeg fraxiparine voor herhaalde mk meer niet. Het nadeel is dat het bij het LUMC gemixed is met de verloskundige. Je zit dus tussen zwangere vrouwen die voor controle komen. Ik ben vandaag naar de HA geweest en ik heb een verwijsbrief voor thuiszorg. Ik kan nu bij dr P intralipid bestellen en het via de thuiszorg infuus regelen. Mijn man wil niet voor controle terug. We hebben met dr P afgesproken dat ik elke week lipid krijg en 20 mg pred ga slikken. Wat ik ga doen is kijken of scal ook deze bloedtesten kan uitvoeren. Mijn ha wil dan een verwijsbrief maken.
Fijn Butterfly, dat klinkt goed en volgens mij heb je echt een top huisarts! Vervelend in die ziekenhuizen dat je naast de dikke buiken moet zitten, is bij ons ook zo. En zo pijnlijk... Misschien heb ik me wel vergist met fraxparine en prednison of heb ik gelezen over de trial in het LUMC. Was je verder wel tevreden over dit ziekenhuis? Ik vond ze aan de telefoon vriendelijker overkomen dat het AMC.
Butterfly, het zou geweldig zijn als de bloedtesten in NL zouden kunnen. Al is het maar op algemene ontstekingswaarden zolang je pred neemt. En natuurlijk regelmatig urine kweken. Xxxxx
Ja, misschien heb ik me vergist maar meen zo'n jubelverhaal ergens gelezen te hebben wat in het LUMC plaatsvond, Tammy hoop dat ik je niet te blij heb gemaakt mocht ik me vergissen... Liefs
Ben sinds vandaag ook een Gent ganger. Heb 6 december intake Heb trouwens binnenkort ook een afspraak in het LUMC, ook over autoimmuun en Pred. Maar zal er denk ik niet veel voor elkaar krijgen als ik de verhalen zo hoor