Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 5

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dreamz3, 13 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat alles goed met je gaat Babss en dat je zo geniet, liefs

2. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Brix, wat vreselijk voor je meid :( :(
    Heel veel sterkte!

3. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Brix knuffel

Babss oh wat heerlijk

4. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Butterfly, de intralipid moet je zo dicht mogelijk rond je TP krijgen. Standaard advies is tussen de 1 en 3 dagen ervoor en tussen de 1 en 3 dagen erna. Ik deed het in de laatste maanden ook 1 keer in de week ervoor.

5. Alf

Alf Niet meer actief

Babss, Fijn om wat van je te horen en dat alles goed gaat! 3 kilo alweer.. binkie!!

Butterfly, Spannende tijd gaat eraan komen! Denk aan je!!

6. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Brix, wat erg! Ik hoop dat je goed geholpen wordt in Gent en dat ze gauw een oplossing vinden voor je probleem. Wat een ellende toch, heb je een probleem, is er zo slecht een oplossing voor te vinden. Heel veel sterkte in ieder geval!

Babbs, wat fijn dat het zo goed gaat met je kleintje! Heel veel genieten en veel geluk gewenst!

Hier, ben ik maar teruggegaan naar de ha want van de verwijsbrief naar dokter klopte helemaal niets! En zat vol spelfouten. In mijn 'journaal' stonden ook allemaal dingen die niet relevant waren voor de gynaeoloog en die waren trouwens ook onvolledig. Wat onzorgvuldig! Ik moet echt overal bovenop zitten, doodvermoeiend!

7. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Brix:ik heb zo met je te doen meid! Wat erg vind ik het! Dan denk je de infectie achter de rug te hebben en begin je weer vol goede moed en dan dit! Dit verwacht je niet.....hele dikke knuffel meid en snel bellen naar Gent hoor!

@Butterfly stars:spannend weer...ik heb er nooit mee te maken gehad,dus ik kan je niet helpen helaas.Ik hoop zo dat het deze keer goed gaat komen!

@Babss:wat fijn dat je zo geniet meid.En fijn om weer van je te horen! Heb je een foto van de kleine?

@Tammy:ik herken het dat je overal achtereen moet zitten...het is om doodmoe van te worden! Sterkte ermee!

8. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Brix, waar ik wel nog aan dacht, maar wou dat niet eerder zeggen omdat je net pos had getest.
    Ik heb jouw resultaten van Gent nog eens gezien, je hebt die hier eens gepost, en ik zag dat je homocysteine 11 was.
    Ik had 11,3 en prof de Sutter zei dat het onder de bovengrens lag, wat 15 was, maar dat dit toch aan de hoge kant is (zeker in niet-zwangere toestand). Neem jij intussen de actieve B's al? Mss kan heparine toch een antwoord zijn in jouw geval dan ook ..

Babbs, hier ook heel erg benieuwd of je homo of hetero bent voor Mthf. Hier ook homozygoot verklaard

9. Babss

Babss Actief lid

23 feb 2011
    471
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een homozygote afwijking aan het mthfr gen...
    Brix, is dat bij jou ook uit de onderzoeken gekomen?
    Elpie, weet jij al lang dat je die afwijking hebt? Je gebruikt wel extra b vitamine zoals ik begrijp?

X

10. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    ik heb mijn afspraak verzet naar maandag dan heb ik ook een echo. dan zet ik er nog 1 voor vrijdag ik weet niet of ze in het weekend komen

11. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Pff hoe tegenstrijdig alles kan zijn

Noens had ook nog die factor VIII opnieuw laten testen, en wat blijkt nu, nu is die volledig normaal.
    Ik vroeg hem dan ook of die clexane 40 mg volgens hem voldoende zou zijn, ook ivm homozygotie mthfr en nu zegt hij mij doodleuk dat het naar aanleiding van de nieuwe resultaten helemaal niet nodig is. Snappen wie het snappen kan.
    Nu ik ga natuurlijk de clexane wel gebruiken, zou het mezelf nooit vergeven als het opeens weer zou mislopen daardoor, maar altijd al die tegenstrijdige info. Ik ben het soms zo ongelofelijk beu!

12. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Butterfly, bij de thuiszorgorganisatie waar ik het doe, komen ze ook in het weekend en op feestdagen. Zonder extra kosten. Dus wellicht kun je dat navragen bij jouw organisatie.

13. Babss

Babss Actief lid

23 feb 2011
    471
    0
    0
    NULL
    NULL
    Was je factor 8 eerst te hoog? Bij mij was deze hoog maar net binnen de normaalwaarden toen de sutter het liet testen. Ik heb zelf wel het gevoel gehad dat die factor 8 en de mthfr mutatie elkaar misschien negatief versterken. Ik heb nu niets bloedverdunnends gebruikt tijdens de zwangerschap, maar het is in het laatste trimester niet helemaal goed gegaan natuurlijk. Ik vraag me wel af of bloedverdunnende mee dit had kunnen voorkomen. Ik weet niet wat de nadelen zijn van het gebruik van bijv clexane, maar als die niet te groot zijn zou ik het zeker gebruiken! Kan me helemaal voorstellen dat je gek wordt van de tegenstrijdigheden!!

14. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Ja mijn waarde was eerste keer bij de Sutter 193 (waar hij 185 mocht zijn) maar ik bel net naar prof Noens omdat hij dat opnieuw heeft laten testen, en die zegt me nu dat het terug binnen de normaalwaarden is, hoeveel weet ik niet exact.
    Heb jij mthfr homozygoot of heterozygoot.
    Als je er de Engelstalige fora op naslaat lees je alleen maar verhalen met vrouwen die homozygoot mthfr hebben en veel miskramen. En een heel deel daarvan neemt Lovenox (= clexane)

15. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    ah oeps erover gelezen, nee sinds 8 oktober, heb ook alle onderzoeken in Gent doorlopen en op 8 oktober nabespreking gehad. En dat is er dus uitgekomen homozygoot mthfr en verhoogde factor VIII (was 1 maand na miskraam, intussen mss normaal maar kan het geen indicatie zijn dat mijn bloed tijdens mijn zwangerschap wel niet goed was, en dat dat er nog een nasleep van was. Alle dat in normale omstandigheden bloed goed is, maar onder invloed van hormonen ...) MTHFR zou zorgen voor microklonters in de placenta, en laat me nu net te weinig vruchtwater en een groeiachterstand gehad hebben op 20 weken ... Ik nam tot 13 weken asaflow, dat heeft het wss gerekt, maar niet lang genoeg

Ja ik neem nu sinds een tweetal weken L-methylfolaat (actief foliumzuur- en methylcobalamine (actief B12). Vanaf eisprong moest ik van de sutter clexane 40 mg beginnen spuiten

16. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Babss, ik ben heterzygoot, de S zei dat dit geen probleem was en niet geassocieerd is met miskramen. Ik lees op internet verhalen van vrouwen die het zelfde hebben en die wél bloedverdunners gebruiken. Tegenstrijdig dus....

17. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Volgens prof Noens in Gent, en dan nog wel een hematoloog, is zelfs homozygotie mthfr heel mild en heb ik daar geen clexane voor nodig :(:(

18. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Misschien is er al geantwoord (ben nog niet helemaal bij gelezen).
    Lipid is het beste 2 a 3 dagen voor én na de terugplaatsing.

19. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @Brix: Tjee meid wat vreselijk. Ik kan me voorstellen dat je na de behandeling van je ontsteking goede hoop had, en dat nu bruut verstoord is. Heel veel sterkte *knuf*

@Babs: Fijn dat het zo goed gaat met je kleintje! Heerlijk!!

@Hoop: spannend, veel succes op het wachtbankje!

20. Babss

Babss Actief lid

23 feb 2011
    471
    0
    0
    NULL
    NULL
    @brix en elpie: Ik heb tijdens deze zwangerschap alleen 5 mg foliumzuur en 100 mg b6 geslikt. De Sutter vond clexane o.i.d bij mij op voorhand ook niet nodig. Ik heb meer verhalen gelezen van vrouwen die alleen dit gebruikte en vervolgens een goede zwangerschap hadden...

Deel Deze Pagina