Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 5

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dreamz3, 13 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Was zeker gezellig!

2. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat het zo gezellig was meiden, ik lig weer met kramp op de bank dus heb goede beslissing genomen om niet te komen maar vind het nog steeds erg jammer. Liefs

3. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Mooi dat het gezellig was!

4. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    @ Tammy: ik ben toch even gaan googlen naar aanleiding van wat je zei over kamillethee. Ik kan nergens vinden dat het afgeraden wordt in de zwangerschap. Ook op voedingscentrum.nl staat het niet bij de verboden kruiden. Het is zelfs goed voor van alles en het werkt licht ontstekingsremmend, dus dat lijkt me alleen maar prima bij immuunproblematiek ;). Misschien heb ik dan toch mijn dochter te danken aan de liters kamillethee die ik tijdens die zwangerschap dronk (ach, vast niet, maar ik vind het een leuk ideetje :))

Ik drink er nog een kopje kamillethee op :)

5. Mar999

Mar999 Actief lid

28 jun 2010
    234
    0
    16
    We gaan naar Gent hebben we na lang overleg besloten. Ik zie er (uiteraard) wel tegen op. Ik had zo gehoopt dat het allemaal niet nodig was (naief natuurlijk), maar ja.

Wat fijn dat je met de kinderkamer aan de gang gaat! Heerlijk! Probeer er echt van te genieten, je zwangerschap is al zo zwaar in zoveel opzichten dat je soms echt jezelf moet dwingen om er ook van te genieten. En ik weet hoe moeilijk dat is, omdat de angst eigenlijk steeds overheerst. Tenminste dat was bij mij wel.

Vraagje nog voor iedereen. Ik blijf erg veel buikpijn houden sinds de laatste miskraam. Vooral tijdens de tweede helft van mijn cyclus. Ik begin mij een beetje ongerust te maken, zeker om dat het ook nog niet gelukt is om weer zwanger te raken (en dat was voorheen nooit een probleem). Iemand een idee waardoor dit veroorzaakt zou kunnen worden?

6. Mar999

Mar999 Actief lid

28 jun 2010
    234
    0
    16
    En dan meteen nog maar wat vragen:
    We hebben dus besloten om in januari naar Gent te gaan voor verder onderzoek/behandeling. Gezien de behoorlijke reisafstand (ruim 3 uur enkele reis), zou ik graag zoveel mogelijk onderzoeken enzo op 1 dag willen laten plannen. Heeft iemand een idee of er meteen al onderzoeken enzo gedaan worden de eerste keer? Of is de eerste keer gewoon een algemene intake en moet je vrij snel daarna weer terug voor bloedafnames / hysteroscopie etc.? Hoe kan ik dit het beste regelen en heeft iemand een telefoonnummer / emailadres waarvan ik het beste gebruik kan maken?
    Kan ik met 1 doorverwijzing een afspraak maken bij zowel de S. als bij N.? Want naar laatstgenoemde wil ik ook zeker toe gezien mijn voorgeschiedenis.

Dank alvast voor alle reacties!!

7. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @Mar: Dat van die buikpijn na de eisprong ken ik eigenlijk niet. Aangezien je miskraam toch al wel weer even geleden is, zou het toch wel hersteld moeten zijn. Zou er even mee langs de gyn gaan.

In gent heb ik geen ervaring, wens je er wel veel succes, hopelijk brengt het je snel een goede zwangerschap!

8. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Mar999: je hebt pb!

9. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Nou jullie zullen dit niet geloven. heb een brief van het lumc binnen of ik mee wil doen aan een onderzoek.......... jawel naar herhaalde miskramen en het immuumsysteem... grrrrr beetje laat. ga ze wel bellen
    sxan het morgen wie het wil lezen stuur me een pb meg je email

10. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden, ook van mij bedankt voor een gezellige meet. Zeker vatbaar voor een vervolg!

Brix, bedankt voor het opzoeken. Ik ga het de eerst volgende keer aan dr. P. voorleggen. Maar ik vind het ook lekker, dus zou het fijn zijn het af te kunnen wisselen.

Mar, ook ik heb je gePBed. Gent is echt geweldig.

Hoop, vraagje voor jou. Ik zit nog steeds met die vervelende schimmel in mijn mond. Hoelang duurde het bij jou voordat je er vanaf was? Ik gebruik nu weer een zalf die je erop moet smeren. Heel smerig trouwens. Is verder niet besmettelijk voor anderen begreep ik van de dokter. Maar ik word er wel gek van, dat branderige gevoel, zeker nu ik het groene licht heb gehad om het de komende cyclus weer op te pakken, maak ik me bezorgd ivm mijn immuunsysteem. Ga het ook aan dr. P. voorleggen.

11. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Mijn ervaring met Noens is dat hij eerst wilt dat je naar De Sutter of een andere arts op de fertiliteit gaat. De onderzoeken die hij doet zijn ongeveer gelijkaardig, alleen dat hij heel veel van het gynaecologisch deel weglaat: hij doet vb geen reumatesten, geen immuuntesten.
    Ik heb eerst een intake gehad, waarop ik onmiddellijk de nodige bloedonderzoeken kreeg. Erna afspraak gemaakt voor hysteroscopie, dat moet gebeuren als je regels gedaan zijn, maar voor de eisprong, dus is even zoeken. Drie dagen nadat we van Gent terug kwamen van de intake kreeg ik mijn regels dus een week later stond ik weer in Gent. Het is dus wel even op en af rijden

Noens gaat je eigenlijk pas verder helpen als de onderzoeken allemaal binnen zijn, je kan natuurlijk wel al info vragen ivm de baxters zelf, maar hij gaat niks kunnen zeggen over resultaten van stollingsonderzoeken. Bij mij was hij vrij principieel, alle onderzoeken afwachten en dan mocht ik langskomen over info ivm de baxters. Nu wanneer je die info van hem krijgt maakt ook niet zo heel erg uit, want in Gent gaan ze je toch aanraden om even te wachten met proberen, tot alle resultaten binnen zijn en ze een soort "behandelplan" kunnen maken

Wij hebben 26/07 intake gehad in Gent en op 08/10 pas bespreking van de resultaten gehad + gesprek bij prof Noens. Wij gaan ook in de studie stappen met de baxters bij een volgende zwangerschap.

En tip: vraag zeker dat ze je MTHFR checken, ik lees regelmatig dat dit wel eens vergeten wordt. Ik heb daar echt op gedrukt toen ik naar daar ging, en bij mij is die ook nog positief teruggekomen. Dus zeker vermelden! Veel succes!

12. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Goh...worden ze in nederland nu ook wakker...ben benieuwd wat het onderzoek zal gaan inhouden.

13. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ongelofelijk! ik ben benieuwd wat je gaat doen. Voor jezelf gaan in ieder geval, zoals ze jou behandeld hebben zit mij nu nog dwars. Gelukkig beginnen ze hier in niet langer ontkennen dat er een verband is en dat is op zich goed nieuws. Liefs

14. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Was inderdaad gezellig meiden, goed geregeld :)

Ik ben wel heel benieuwd! Ik heb je een pb gestuurd :)

15. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Even een vraagje aan de Gentgangers, ik heb 6 december een afspraak maar dat is met een intake arts. Als ik perse prof. De Sutter wil, dan moet ik rekenen op een flink langere wachttijd :(

Iemand ervaringen met andere artsen in Gent? Tammy, ik weet van jou dat jij ook een positieve ervaring met een andere arts hebt, iemand anders ook?
    En word je ook wel in het team besproken of maakt elke arts zijn eigen plannetje?

16. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Hier terug van echo geen folikel te zien...ei waarschijnlijk gesprongen
    of... ik had toch een mk vorige maand. had in de ochtend licht positief getest en in de avond ongi... dan is mijn cyclus altijd van slag

17. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    @McKenzie, ik had ook de intake met een basisarts, heb in het gesprek aangegeven dat ik perse bij dokter de S wilde. Dat was geen enkel probleem. Ze was naar mijn idee zeer kundig en bovendien zeer aardig, 3 maanden daarna bij de S alles doorgesproken. Ik vond het prima zo. De basisarts gaf aan dat wanneer ik een hysteroscopie zou doen deze in het team besproken wordt. Wellicht de andere onderzoeken ook maar dat weet ik niet. Al met al veel kundiger dan in Nederland. Succes!

18. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Butterfly, wat een ellende! Hopelijk heb je je ei nog niet gemist en is je cyclus gewoon erg lang. Ik hoop het voor je! Blijven testen hoor! Ik heb je trouwens ook een PB gestuurd. Ben heel erg geïnteresseerd in het artikel. Zeker voor Leiderdorp en het IVF traject.

Mckenzie, ik had een aantal keren dokter De Baerdemaker (dame) en ik vond haar ook geweldig (toen nog niet gehoord van Dr. DS). Zij ging zeker mijn situatie overleggen in het team. Ik kan haar ook zeker aanbevelen. Ik ben het met Puckje eens, de doktors daar zijn veel kundiger en vrouwvriendelijker dan hier en hebben een passie voor het vak. Succes!

19. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@butterfly stars: oh meid..wat balen! Waarschijnlijk weer een vmk? er word jullie ook niks bespaard.Hele dikke knuffel!

20. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Hoi meiden,

Na heel lang afwezig geweest te zijn heb ik wat nieuws voor jullie..

Mijn toenmalige relatie is helaas op de klippen gelopen, maarrrr ik ben iemand tegen gekomen!!
    Als alles erdoor is, wil ik het misschien toch gaan proberen om met mijn nieuwe liefde voor een kindje te gaan.

Knuffel voor iedereen!

Deel Deze Pagina