Hallo Allemaal, Ik moet ff mijn verhaal met jullie delen. Dinsdag voor 2 weken terug werden wij verblijd met een positieve zwangerschapstest. Afgelopen donderdag kreeg ik mijn eerste echo (ik dacht dat ik 6 weken en 2 dagen was) Op de echo was alleen maar een leeg vruchtzakje te zien. Ik ging er gelijk van uit dat het niet goed was omdat ik al 5 miskramen gehad heb. De gynaecoloog vroeg nog wel of ik korter zwanger kon zijn. Ik legde me er al gelijk bij neer dat het niet goed was dus ik gaf aan dat dat niet kon. Moest nog wel ff hcg prikken. Nu belde hij vrijdag op met de mededeling dat mijn hcg ruim 4000 was en dat er eigenlijk maar 2 opties waren. Of ik was minder ver dan ik dacht of het is een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Had net proberen te accepteren dat het niet goed ging en toen kreeg ik deze mededeling. Weer allemaal spanning. Later ging ik nadenken over de vraag kan je niet korter zijn dan je denkt. Dinsdag was mijn NOD. Zondag daarvoor had ik een vroege zw-test gedaan. Deze test kon je 6 dagen voor je NOD doen. Die was toen negatief. Dinsdag weer een gedaan en daar zat een heel licht streepje op. In de loop van de week werden te testen steeds iets donkerder en vrijdag zag je duidelijk een streep. Die week erop nog een test gedaan (woe en vr) en die waren bijna net zo donker als de controlestreep. NU denk ik idd 2 dagen voor je NOD heb je een test gedaan die je 6 dagen voor je NOD kunt doen en die was negatief. Het kan idd zijn dat je iets minder ver bent als je denkt. Word hier echt enorm onzeker van. Vind het alleen heel vaag dat de dokter en de gynaecoloog zeggen dat bij de echo en mijn hcg hoogte er niet vanuit gegaan wordt dat het een miskraam wordt. Wie heeft er een soort gelijk iets mee gemaakt? En hoe kan een arts praten over een BBZ terwijl er een leegvruchtzakje in mijn baarmoeder zit? Ga er zelf nog steeds vanuit dat het mis gaat. Alvast bedankt! Liefs
Als je een paar topics naar beneden gaat vind je twee topics van mij. Verleden week vrijdag gingen wij voor een echo omdat ik wat bloedverlies had gehad en ineens niet meer misselijk was. Volgens de berekeningen zou ik 7.3 weken zijn. Op de echo was niets te zien behalve een lege vruchtzak. Ik heb toen te horen gekregen dat het een miskraam was en kreeg een verwijzing voor de gynaecoloog om de vervolg stappen te bespreken. Als mijn lichaam het niet zelf oploste dan zou een curettage een oplossing zijn. De dag na de echo werd ik weer erg misselijk. Heel de week was ik depri omdat het mis was gegaan en dan nog die stomme misselijkheid erbij. Gisteren hadden wij de afspraak bij de gynaecoloog en die wilde toch nog even een echo maken. We schrokken ons rot: een vruchtje met hartslag! Wij gingen dus voor een miskraam maar er zat ineens een kindje. Het kan twee kanten op meid maar ik wil toch even mijn verhaal met je delen.
Ik had het ook maar met 8+3. Toen ik met bijna 12 weken nog steeds geen miskraam had gehad een nieuwe echo laten maken. Zie mijn banner De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ik zou zeggen houd nog even de moed er in en wie weet over een week ofzo kunnen ze al meer zekerheid geven. T kindje is nu een paar mm groot als hij er is kan die ook een beetje tegen de wand van het vruchtzakje zijn gekropen en dan zien ze hem niet. @furby. Wat een super nieuws.
Beste Guus Bij mijn 1ste zwangerschap 5.2 weken had ik ook een echo. Mijn HCG was toen 4300. Er was een.lege vruchtzak. Een week later bij 6.2 was er een hartje. Ik hoop dat je gewoon te vroeg bent!! Sterkte.
Bedankt voor jullie reacties! Vind het echt heel spannend! Wat fijn dat het bij jullie allemaal goed is gekomen. Ik hoop dat het bij mij ook zo het geval is. Heb geen bloed verlies of buikpijn. Wel last van mijn borsten en 's morgens en 's avonds misselijk. Groetjes
Bij mij dan wel geen positieve afloop maar dat had anders kunnen zijn als ze me niet meteen aan de cytotec hadden gezet! Ik ging ook met 7 weken naar t ziekenhuis alleen een lege vruchtzak te zien. Cytotec gekregen en een dikke week later terug toen zat er niet alleen een vruchtje in maar een dag of wat later ook een zwakke hartslag. Grootte was precies goed (het was dus nog meegegroeid) uiteindelijk ging het toch nog mis want het hartje stopte ermee. Wat ik wil zeggen laat je alsjeblieft niet wegsturen met dit is een miskraam voordat je minimaal nog 2 weken erna een of twee echo's hebt gehad! Je kunt namelijk ook een langzame innesteling hebben gehad... Succes ik duim voor je!
Wouw dat kan dus ook gebeuren. Schandalig zeg dat ze je zo makkelijk medicatie hebben gegeven om de mk op te wekken.
Ik heb hier dan geen ervaring mee maar heb wel twee keer een bbz gehad en dan zien ze echt niks in je baarmoeder zitten. Ik duim dat alles goed is!!
Het kan echt nog 2 kanten op gaan. Dat je bv over 1/2 weken wel een vruchtje zit zitten. Bij mn mk vorig jaar had ik mn eerste echo ook bij 6. Dit was om te kijken of het een bbz was of niet ivm mn klachten. Dit was niet t geval want t vruchtzakje zat netjes in mn baarmoeder. Alleen was ie leeg. Nou ja, goed, we waren er vroeg bij. K werd ook een week terug gezet nav de grootte van t zakje. Er lang verrhaal kort (geen goede afloop dat wel). Mn HCG weet ik niet, maar het vruchtzakje bleef iedere echo gewoon groeien, maar bleef maar leeg. Pas toen t kleiner geworden was (week 11) hebben we de stekker eruit getrokken zeg maar. In t ziekenhuis vertelde ze me destijds ook, dat wanneer t nog groeit er een kans bestaat dat er toch iets in zit, maar nog niet zichtbaar is. Alleen was t dan bv na week 6/7 wel een erg kleine kans. Als jij t nog even wilt aanzien meis, dan moet je dat doen. Dan moet je gewoon wachten en wie weet heb je volgende echo wel een echo waar je een kleintje ziet met hartslag
Hallo allemaal, Bij mij helaas geen goede afloop. Ben gisteren geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Was gisteren zo overbluft. Voelde me verder heel goed nergens last van. Had maandag nog zwangerschapstest gedaan en die was lichter dan de eerste testen ik ging er al helemaal vanuit dat ik mijn 6e miskraam zou krijgen. Vooral omdat mijn schildklier niet goed is en ik daar pas achter kwam aan het begin van de zwangerschap en omdat de gynaecoloog al gewaarschuwd had dat de medicijnen waarschijnlijk niet op tijd waren om het vruchtje te behouden. Zat ik bij de gynaecoloog. Nou mevrouw uw hcg is mooi gestegen laten we een echo maken en kijken of er een vruchtje zit. Op de echo niets te zien. Wel wat onregelmatigheden bij je linker eileider. Sorry mevrouw, we durven u niet meer naar huist te sturen u wordt gelijk vanavond geopereerd. Was echt enorm geschrokken en snap er nu nog steeds niets van. Liefs mij
Jeetje, heftig zeg! Heb je je eileider wel kunnen behouden of is die ook verwijderd? Heel veel sterkte, is zowel lichamelijk als geestelijk echt ingrijpend dit!
Heftig! Heel veel sterkte. Ik ben ook Benieuwd of ze je eierstok wel hebben kunnen behouden of niet. Rust uit en doe rustig aan.
Ach meid wat ontzettend rot voor je. Had echt gehoopt op beter nieuws! Pas goed op jezelf en neem de tijd om dit allemaal te verwerken.
Hallo Guusj! Ik had op 16 april positie getest en ging op 9 mei voor mn eerste echo.. Daar zagen ze niks dus ik moest naar de gyn want ze dachten bij mij ook aan een buiten baarmoederlijke zwangerschap. Dit was gelukkig niet zo.. Ik heb 4 keer bloe laten prikken en mijn hcg hormoon steeg wel zoals t moest, maar de grootte vant vruchtzakje paste niet bij t aantal weken dat ik al zwanger moest zijn.. Aan t einde van de rit en bezoekjes aan de gyn was de conclusie dat mijn vrichtzakje leeg was.. Heb gemiskraamt en daarna nog gecureteerd.. Je hcg hormoon word aangemaakt door de moederkoek is mij verteld in t ziekenhuis.. Heel veel sterkte!! Wij zijn er voor je
Guusj wat naar veel sterkte. Ik ben ook benieuwd of je eileider gespaard is gebleven. Ik moet morgen terug voor echo. Afgelopen maandag echo gehad na bloedverlies en krampen. Er was een leeg vruchtzakje te zien en waarschijnlijk buiten de baarmoeder. Nu ben ik denk ik 6 w en 5 dagen zwanger morgen. Arts zei dat kans bijna nihil is dat het toch goed zit. Dus bereid ik me al een beetje voor op een curretage. Maar ben zo bang dat eileider er dan ook uit gaat.