Lindra knuffel Update: Mijn opa is overleden 2 wk geleden. Dezelfde dag op vakantie voor een week. Afgelopen maandag was de dienst. Daarna het vliegtuig in voor mijn werk naar Engeland (een week) Ondertussen staat onze eiceldonatie op hold. Papwaarde was niet goed en ik krijg een biopt. Moet ik nog even een afspraak voor maken.
Gecondoleerd Butterfly, wat verdrietig. En wat waardeloos van die pap, potverdorie. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt en dat het toch goed is. Xx
Lindra hoop dat alles goed is gegaan. Butterfly gecondoleerd met je opa. Wat rot van die pap waarde.. Verschrikkelijk dat afwachten. Hoop dat alles goed is.
Maria Belgie is heel strikt..........ik wil gewoon verder. Ik merk aan mezelf dat ik misschien wel geen kind meer wil..... Voor mijn gevoel zit het gewoon mbt zwanger raken alles tegen.............begin langzamerhand het gewoon zat te worden
Ja, ik weet dat ze strikt zijn in dat soort protocollen. Ik snap dat je er doodmoe van wordt en na al die jaren van onzekerheid gewoon duidelijkheid wil. Alles draait daarom, dat is vreselijk. Maar het is, uiteraard, een beslissing die jij alleen kan nemen, of het genoeg is geweest. Heel veel sterkte.
Hallo meiden, Ik kom even bij jullie binnen vallen, aangezien er hier veel meiden zijn die miskramen hebben mee gemaakt en ik er niet een heel nieuw topic hoef voor aan te maken! Hierbij m'n vraag waar ik en m'n partner niet zo goed weten of we het nou moeten doen ja of nee. Ik heb voor mijn zoontje een miskraam gehad met 8 weken.. Daarna na 7 maanden weer zwanger en een gezonde zoon uit voortgekomen! Nu heb ik afgelopen april een missed abortion gehad met 12 weken, waar eerst de echo heel goed waren met sterk kloppend hartje. Nu zijn we 6 maanden verder sinds de ma.. En de gyn was er achter gekomen met controle echo's voor de curettages die ik heb gehad dat ik een t vormige baarmoeder heb en dat de kans op t zwanger worden wat kleiner kan zijn vanwege t bemoeilijken van het innestelen , hij zei er wel bij dat er een kans bestaat maar het hoeft dus niet.. Jullie snappen natuurlijk wel dat ik daar nu wat ongerust over ben en niet zo goed weet of ik toch maar niet een afspraak voor moet gaan maken bij de gyn om dat eens goed te laten bekijken en bespreken? Anderzijds wil ik gewoon het nog even aankijken omdat het bij m'n zoontje ook is gelukt! Maar dan spookt het ook door m'n hoofd van was dat dan een gelukje geweest, ook vanwege die 2 miskramen.. Wat zouden jullie doen? En wie heeft er ervaring met een t vormige baarmoeder?
Ha Iris, ik had er nooit van gehoord, maar volgens mij heb je dan een tussenschot, oftewel een septum. Er is wel iemand op dit forum die daar meer over weet. Zij is onder behandeling geweest van dr. Emanuel in het Spaarne Ziekenhuis in Hoofddorp. Dit soort baarmoederafwijkingen is een van zijn specialiteiten. Misschien een idee om eens naar hem toe te gaan. Ik vind het wel knap dat je arts dat kan zien met alleen echo, trouwens. Normaal wordt dit vastgesteld dmv hysteroscopie, laparoscopie of MRI.
@Butterfly: gecondoleerd met je opa. Wat een naar nieuws weer van je pap-waarde. Het zit je ook echt niet mee meid. Kan me goed voorstellen dat je er zo moedeloos van word en het helemaal niet meer ziet zitten. Dikke knuff @Lindra: hoe is het nou? Kun je het allemaal een beetje aan?
Butterflystars, gecondoleerd met het verlies van je opa. Het zit jou ook niet mee he? Gedeelde smart is halve smart. Ook ik word er soms zo moedeloos van! Heel veel sterkte en ik hoop dat de uitslag straks toch meevalt. Lindra, ik denk aan je en stuur je een dikke knuffel. Hopelijk kom je er snel weer bovenop. Iris, wat lastig van die baarmoeder. Ik ben zelf een keer bij dokter Emanuel geweest en ga volgende week weer. Voor andere zaken. Maar het is echt een fijne arts en zo ongeveer de enigste die ik tegen gekomen ben die ik een ingreep zou toevertrouwen. Zijn wachttijd voor een consult is ongeveer een maand nu. Hier word ik helemaal hoorndol van mijn cyclus. Die eisprong was nu ook weer heftig, maar minder heftig dan de vorige maand. Vanavond het laatste pilletje Primolut N. Niet dat mijn cyclus zich daar veel van heeft aangetrokken. Vloeien en vreselijke krampen de hele dag door. Woensdag ga ik wel weer lekker sporten na ongeveer twee weken. Hopelijk komt het dan ook sneller op gang. Iemand anders nog ideeën?
Butterfly gecondoleerd met het verlies van je opa. Wat een tegenvaller de papscore. Heb je misschien elders in jou lichaam een ontsteking? Ik hoorde van van iedmand dat een onsteking elders ook je papwaarde kan beinvloeden. Ik herken je gevoel van willen opgeven en het tegen wil en dank mee doorgaan. Je bent al zo ver gekomen probeer het nog vol te houden. Ergens vind je nog wel de hoop en kracht. Ik stuur je in iedergeval wat van mij.....knuf Tammy mthfr heb ik ook er is een topic over. Clexane en thorn pregn multivit is goed hiervoor. Ik heb geen idee wat je kunt doen om je cyclus wat te beinvloeden. Hoop het gaat wel weer een beetje. Vrijdag was de curettage deze keer heb ik meer napijn gehad. Een paar hele donker dagen volgden vandaag voor het eerst weer een beetje terug. Hoe doe jij dat? Waar haal je je hoop en kracht vandaan? Alle anderen thanks voor de lieve berichtjes. Knuf voor jullie allen.
@Lindra: die donkere dagen na de curretage had ik ook zo erg. Je voelt je zo leeg. Opeens ben je niet zwanger meer en dat merk je ook gelijk aan je lichaam. Het is en harde realiteit. Fijn dat je je gisteren iets beter voelde(hoop dat het nog zo is) Op jou vraag waar ik mijn hoop en kracht vandaan haal: dat kan ik moeilijk uitleggen denk ik. Ik heb dagen dat ik echt nog hoop heb en dagen dat ik dat totaal niet meer heb. Ook aangezien mijn leeftijd(44). De kracht om verder te gaan krijg ik denk ik omdat ik ook besef dat er nog andere leuke dingen zijn. Dingen die niet zoveel energie vreten en waar je juist zo van opbloeit. Ik kan bijvoorbeeld heel erg genieten van mijn konijnen....zeker nu ik een nest konijntjes heb van 5 weken oud. Ze zijn zo vertederend...ik kan daar oprecht van genieten. Maar tevens kan ik mezelf dan weer pijn doen door sarcastisch te denken dat het konijn er nog meer van bakt dan ik. En zo heb je dagen dat je hoop en kracht hebt....maar vervolgens weer terugvalt in een diepe put. Ik ben eergisteren weer ongesteld geworden....eerste keer na de curretage. Er zat gewoon netjes een maand tussen en daar krijg ik dan weer hoop van,dat mijn lichaam toch echt nog wel goed functioneert.....maar dan blijft de vraag waarom het verkeerd gaat iedere keer. Ik wens je heel veel kracht om deze moeilijke tijd door te komen. Hoe gaat het bij jou nu verder? Want jij hebt tenslotte toch medicatie gebruikt om deze zwangerschap in stand te houden(wat helaas weer verkeerd ging)...kan me voorstellen dat je daar zo je hoop op gezet had. En nu ging het weer mis. Wat zegt de gyn daarvan...en hoe nu verder? Andere medicatie?
Lindra thanks mop. Jeetje het is allemaal niet makkelijk. Ik denk zelf ook een ontsteking hoor. TOevallig had ik die week last van een schimmelinfectie Wanneer moet je terug voor controle?
Tammy: je had gemaild en ik mailde terug maar kreeg een foutmelding . Butterfly: mijn PB-box is weer een beetje opgeruimd.
mamavanh hahaha ik krijg nog steeds de foutmelding hahaha hoeveel berichten heb je gestuurd Ik zit juist boven het gemiddelde met mijn vitamine waardes. Uit de verschillende onderzoeken bij serum, gent, dusseldorf en prius is alleen anti spermalichamen gevonden zelfs mijn t cellen zijn niet aggressief Tijdens het uitstrijkje had ik last van een vaginale schimmelinfectie ik denk dat dat het is hoe gaat het met jou
blijkbaar teveel hahaha... ja ik weet het nog hoe je uitslagen waren en dat er niet veel te zien was, maar is het recent nog bekeken? als het goed is ben ik weer PB bereikbaar ik heb wat meer weggegooid. met mij? uhm, druk met een zieke man (ws. b12 tekort), zenuwachtig over een aankomende eisprong (en man die weinig por heeft...grrr), zelf heb ik een zinktekort (kan ook mijn miskramen verklaren en onvruchtbaarheid dus nu zwaar aan de zink supplementen), ook de Thorne neem ik trouw in (ivm MTHFR), heb nog steeds een ijzertekort wat mijn af en toe ietwat beroerde eisprong kan verklaren dus weer aan de ijzer (lactoferrine neem ik ervoor), en ik sport weer meer in de aanloop tot ovulatie, mijn dieet is nu geheel glutenvrij (en mijn hemel de mist trekt op en mijn energie niveau stijgt - knijp -!), schildklier slingert nog steeds een beetje en antistoffen idemdito, volgens Serum moest ik na 6 maanden na de antibiotica kuur deze nog eens herhalen, dus daar ga ik om vragen bij mijn huisarts, en ik heb de 23andme test gedaan en daar is veel uitgekomen (zie weblogje). is je B12, foliumzuur, B6, zink, ijzer, ferritine recent nog bekeken butterfly? als je wilt wil ik nog weleens een keer kijken naar je uitslagen (ik weet nu weer meer als een jaar geleden - helaas). je mag altijd mailen. sorry als ik zomaar dit topic kom binnenvallen - ik breek ook weer uit.
He mama, Tijdje geleden is het ook weer door de huisarts geprikt. Ik sport 4x in de week. Mijn waardes zijn goed.......bij mij ligt het echt aan de kwaliteit van mijn eitjes. Ik slik als ik bezig ben met de mmm Folium zink b6 b12 omega 3 Ook DHEA geslikt misschien wel meer
welke vorm folium, b12 en b6 slik je? methyl vorm of gewoon? dat maakt uit voor de kwaliteit van je eitjes namelijk. en hadden ze in Gent naar je MTHFR status gekeken? en hoe hoog waren je trombocyten? (ben ik dantoch weer he?)
Lieve hoop, De dagen van hoop en kracht en dan weer terugval herken ik heel erg. Heb me sinds gisteren weer een beetje herpakt. Ik geniet ook nog wel vn dingen maar toch hebben deze miskramen wel iets gedaan, er is wel iets gebarsten. Ik weet eerlijk niet meer hoe nu verder, moet ik nu verder met iui of toch nog ivf, Of overstappen naar dusseldorp. Geen idee. Ik ga de S een mail sturen maarbik denk dat ze de keuze aan ons zelf laat. Dit was de eerste keer met de thorn supple en met clexane maar het heeft niks geholpen. Fijn dat jou cyclus alweer op orde is je hebt gelijk dat is een goed teken je lichaam doet dat prima. Bij wie ben jij onder behandeling? Liefs L
@Lindra: ik begrijp wat je voelt. je kan nog wel genieten,maar op de achtergrond is het verdriet altijd aanwezig. het valt vaak als een schaduw over je heen. Het heeft je gevormd...niets is meer vanzelfsprekend. Ik denk dat je er goed aan doet de S een mail te sturen. Zij kan je misschien nog advies geven hoe nu verder. Misschien is Dusseldorf een optie. Hoe staat je man hier tegenover? Sterkte meid
@Lindra, meid wat verdrietig toch..... Ben benieuwd wat de S. zal zeggen. Dat je nu een miskraam hebt gekregen wil natuurlijk niet zeggen dat alle medicatie niet zal werken. Het kan ook iets chromosomaal zijn, laat je dat onderzoeken ? Maar neemt niet weg dat het gewoon heel verdrietig is.... Ik denk aan je... @Hoop, hoe gaat het met jou ? Al klaar voor een volgende ronde ? @mamavh, leuk om je hier weer te zien, aan de sukkel met manlief en nog druk aan de klus, ik hoop voor je dat het bij jou ook snel raak mag zijn ! Met al je kennis moet dat toch eens lukken hè ? Hier ben ik vandaag weer bij de gyn geweest, was toch wel wat teleurstellend... Ze wil me liever geen utrogestan voorschrijven ivm risico's voor de foetus en het heeft helemaal geen nut.... Ze heeft het me uitgelegd maar moeilijk voor me om het terug te vertellen.... Ik snap er geen hout van, overal lees je over het gebruik van utrogestan en dat het absoluut geen kwaad kan, maar na overleg met Utrecht denken ze hier heel anders over ??? Verder was het advies 20 mg clexane, ook al zo raar, overal lees ik minstens 40 mg ?? De aspirine schreef ze zo uit, moet ik ju al mee beginnen. Ik mocht er over nadenken en aan haar laten weten.... Zou iemand, bv mamavh , eens met me mee willen denken ? Zou ik heel fijn vinden !