Ja, was heel fijn. 100% meegevallen, zowel het vliegen als wat we allemaal nog konden doen om de slaapjes heen
@Butterfly: Super! En ook heel spannend, ik duim mee! @Tammy, moedervh (weet niet zeker of wij elkaar al "kennen") en Lindra: Ik merk dat waar jullie nu mee bezig zijn, de medicatie soorten en onderzoeken me iets boven mijn pet gaat (en ik dacht er al heel wat van te weten) maar wou jullie even laten weten dat ik jullie doorzettingsvermogen bewonder en zo hoop dat het snel zal worden beloond! @Tammy: Ik ben het eens met wat al eerder werd geschreven. Goed vragen aan braverman wat hij precies nodig heeft van Barcelona, zodat je niet voor niets gaat. Het kost je allemaal al zoveel tijd/geld en energie. Je uitslagen van athene zijn blijkbaar gekomen tijdens mijn vakantie, wel fijn dat ze nog weer mogelijke oplossingen voor je hadden. Heb je er een goed gevoel bij?
Hoi Y30: fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad. Is heerlijk en juist ook met een jong kind (gefeliciteerd nog trouwens). Ongeveer een jaar geleden heb ik heel kort hier even meegeschreven, soms las ik nog een beetje mee maar ik vind/vond het lastig om meerdere topics in de gaten te houden . Hier ook last van herhaald miskraam met een heleboel redenen die in mijn handtekening staan. Gelukkig heb ik dan al wel 1 wondertje ze is in 2007 geboren en ze wordt volgende week alweer 6 (!) Toen stond ik er nog vrij naïef in, hoewel zij al wel mijn 2e kindje is, de eerste verloor ik bij 10 weken zwangerschap). De huisarts zei me toen dat dat heel vaak voorkwam en ik nam dat toen voor waar aan (naïef weet ik nu ). Tijdens mijn zwangerschap van H. en ook erna waren er eigenljk al een heleboel alarmbellen, maar ik dacht dat het er allemaal bij hoorde . Met haar heb ik gewoon retemazzel gehad dat alles goed ging, ik heb toen niks extra's van medicatie gebruikt (wist geeneens dat dat kon). Ik heb in de periode ervoor wel visolie in een goede dosis en actief foliumzuur en B12 gebruikt, maar dat was allemaal puur toeval doordat ik toevallig naar de "juiste" homeopaat ging die me dat voorschreef. Ik raak(te) altijd wel snel zwanger, eigenlijk als ik ging liggen was het raak maar vasthouden lukt(e) me (nog) niet meer. Ook in 2010 was het bij de eerste poging raak, maar iets van bij 6,5 week ging het mis en daarna werd het steeds sneller dat het mis ging. Toen bleek ik antistoffen te maken tegen mijn schildklier (anti-TPO) en ik heb ook de Serum test gedaan waaruit bleek "Hidden-C". Verder nog wat problemen zoals altijd laag ijzer en nu dus ook laag zink en huidproblemen. Ook heb ik een aantal genen die ervoor zorgen dat mijn bloedstolling te snel werkt (vandaar de aspirine en vit. E) en mijn internist wilde vanwege mijn opnamestoornis (te weinig ijzer en zink) dat ik een glutenvrij dieet ging proberen. Sinds ik dat doe voel ik me echt 10x beter (veel meer energie en bijna geen huidproblemen meer). De medicatie die ik voor mijn huidproblemen nam ben ik sinds vorige week totaal mee gestopt en het flakkert opeens niet meer op. voor mijn gevoel maak ik nog steeds kleine positieve stapjes. Mijn boodschap aan Lindra was vooral bedoeld dat ondanks dat het nu lijkt alsof er geen andere opties meer zijn dat er nog steeds veel andere oorzaken kunnen zijn voor het niet lukken. En dat houdt in dat er dus misschien ook nog wel een oplossing is ipv ecd. Want dat is natuurlijk niet een heel makkelijke stap (denk ik). Vanaf nu ga ik Lindra er vooral over e-mailen zodat ik dit topic niet verder "vervuil" want dat is niet mijn bedoeling .
@Butterfly: spannend! Heel veel succes! @Mamavh: ik vind het niet erg als je hier al je kennis spuit....we kunnen er allemaal misschien wel wat aan hebben en ik denk dat veel vrouwen dit topic opzoeken om antwoorden te krijgen op hun vragen over herhaalde miskramen. Gewoon blijven hoor
Butterfly : heel spannend en heel veel succes. Had jij nou ook die Serum test gedaan? (zoiets meen ik me te herinneren). Zo ja, hebben ze je wel verteld om dan tijdens/na de terugplaatsing azitromycine te gebruiken (omdat een infectie die "bestreden" is dan weer kan terug opflakkeren?). Check het ff bij ze. Liefs. Heb je nog iets van een "protocol" voor je immuunproblemen? Ik ga hard voor je duimen....! Het is je zo gegund! Hoop42: oké, ik blijf spuien als ik denk dat het wat bijdraagt maar zal me toch een beetje inhouden . (als ik dat kan hoor...maar dan fluit je me maar gewoon ff terug). Want ik zou niemand willen wegjagen met mijn gezwam .
Ja, ik meende uit je handtekening al te begrijpen dat je een hele zoektocht achter de rug hebt. Wel fijn dat je nog steeds vooruit gaat, en je je steeds beter voelt. Ik vind je berichtjes overigens helemaal geen vervuiling van het topic hoor, ik merkte alleen dat er behandelingen en medicatie soorten genoemd werden die ik nog niet eerder was tegengekomen hier. Juist fijn voor alle meiden hier die nog wachten op hun wondertje dat er weer nieuwe informatie bij komt.
Mamah Ik krijg intralipid prednison ascal fraxiparine en nog vitamine supp. ja bij Serum ook laten testen kwam alleen een bact iets moest 27 dg antibiotica slikken mijn man ook. Ik ga ze even mailen thanks voor de info
Butterfly, wat fijn dat je volgende maand mag beginnen, de duimen draaien hier. Hoop ik ben 41 word in mei 42, mijn amh was mei 2012 1,3 prima voor leeftijd volgens de S en febr 2013 amh ineens lager dan 0,4. Maar ik heb begrepen dat dat nogal kan schommelen ik zou eigenlijk nog eens moeten checken ook in combi met fsh en nog wat dingn geloof ik. Y30 wat fijn dat jullie een lekkere vakantie hebben gehad. Ik heb soms hetzelfde hoor alle informatie is soms best veel.
Voor jou dringt de tijd dus ook. Ik vind het jammer dat we niet wat meer tijd hebben Ik ben al 44 en vraag me eigen vaak af waarom ik nog onderzoeken zal laten doen....maar ik voel me nog helemaal geen 44
Hoop42: als je je jong voelt en je raakt nog zelf zwanger vind ik het niet raar hoor als je onderzoeken laat doen. Van sommige is het zelfs belangrijk met het oog op je gezondheid ook voor lange(re) termijn. Verder is het overigens kansrijker om uiteindelijk toch nog een kindje te krijgen bij vrouwen met herhaald miskraam vermits ze de oorzaak hiervan te weten komen, dan bij vrouwen die in het geheel niet zwanger raken (maar ook is het daar vaak een kwestie van verder spitten naar de oorzaak van de infertiliteit). helpt dat?
mag ik vragen hoe hoog je pred dosis is? en laat je je opvolgen door dr. Pf in DD hiervoor? of is het via Gent? zijn je triglyceriden en cholesterol ooit bepaald? en zo ja waren die afwijkend?
Hi, In Gent en DD gaven beiden 10 mg predinson aan omdat er niets qua killers cells in mijn bloed te vinden waren. Ik laat me door allemaal begeleiden. Serum mail ik zodra ik zwanger ben en ze hadden niets gezegd.........Ik blijf bij Gent en DD hou ik contact per mail ER is bij DD helemaal niets uitgekomen......Wat wel fijn is