Hoi butterfly, mag ik vragen hoe hoog je B-lymfo's en NK cellen waren? misschien is dat dan inderdaad niet het probleem bij jou, ik hoop het voor je. weet je al hoe de planning voor de TP er nu uitziet?? en had je deze combi al eens geprobeerd bij een TP? spannend hoor!
Interpretation: Blood count without signifcant pathologic findings, the ratio soluble transferrinreceptor/ log ferritin (0,7) indicates a sufficient iron resvere (reference range: < 1,54), Vitamin-D in the refererence range, but under the advised range of > 54 µg/l; in the specific cellular immune system no signs for a immunodeficiency, a defect or a significant overactivation, no signs for a acute T-cellactivation; regulatory T-cells as T-cellsubset, responsible for the essential induction of tolerance towards the fertilized egg as an transplant for the female immune system, rather in a good range, as prognostic good sign for a sufficient capability for inducing tolerance; missing results will follow Preliminary summary: The actual blood analysis show no distinct abnormalities in the specific cellular immune system; the capabilzty for inducing tolerance seems wuiet good, the Vitamin-D levvel is need to be increased Preliminary advise: Due to the multiple immunologic effects of Vitamin-D, especially by reducing the number of receptors on antigen presenting Cells (APC), and by this triggering a more TH2-directed answer towards the fertilized egg as an allotransplant, a supplementation with 2 x 1000 I.U. Vitamin-D/ day, in order to increase the suboptimal level, is recommended; also in order to modulate the specific cellular immune system in a way, that increases the potential for tolerance inducition by modulating the specific cellular immune system down, a food supplementation with 500 mg Omega-3-fatty acids (EPA and DHA) is also recommended; in order to produce a distinct antiinflammatoric ewffect around the time of first contact to the next new fertilized egg, a lipid infusion (high dose of Omega-3-fatty acids), 3 days prior and 3 days after transfer/ ovulation is also advised; regarding the history of IVF-tretament, a additional support of the immune system by preventing rejections through the intake of 5 mg Prednisolon/ day, starting 10 days prior transfer/ ovulation (intake always in the morning) until the 12th week of pregnancy, is also advised. Blood controls: Due the the compromising effect of Prednisolon, a blood check 3 days prior and 3 days after transfer just to proof, that no significant infections occurs under the use of Prednisolon, is recommended; 6 - 7 days after testing positive for pregnancy, a check of the regulatory T-cells and the T-cellsubset, in order to check, wether tolerance induction is functioning, is also recommended; follow up controls depending on previous lab results
Weer wat nieuws: 'Kans op miskraam groter door ingeblikt of opgewarmd eten' | nu.nl/gezondheid | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
ja komt geloof ik door de stoffen die vrijkomen. Er staat hierover veel te lezen in het boek 'InNESTeling'. Daar staan trouwens ook wel handige dingen in. Als je alles gaat volgen wordt het een beetje radicaal. Maar ik pik er dingen uit. Een superboek, echt een aanrader!
ja je hebt wel gelijk. Het is wel jammer dat ze hier in Nederland zo weinig meewerken en dat alle onkosten voor ons zelf zijn. We gaan in ieder geval weer flink aan de klus
ik zet effe de dr. Beer ranges ernaast, hij houdt veel scherpere marges aan waarvan ik ook denk dat die meer kloppen bij afstoting ondanks dat dr. Pf een ander lab heeft. CD 3 - 63 - 86% CD 19 - B lymfocyten - 2-10% CD 4 - helpercellen - 31 - 53% CD 8 - surpressorcellen - 17 - 35% CD 16-56 - NK cellen - 3 - 12% Dan zie ik dat zowel je B-lymfocyten als je NK cellen beide randnormaal hoog zijn. Als die gaan oplopen na de TP is het zaak een hogere dosis prednisolon met dr. Pf te overleggen. Kun je daar wat mee? Verder mis ik nog de TNF (Tumor Necrosis Factor alfa) ik weet dat hij die ook test. wat ik verder een belangrijke marker vind is de "trombocyten" waarde, die kan elke huisarts voor je prikken en ik ben benieuwd hoe hoog die momenteel is. Het zegt iets over je bloedplaatjes en in hoeverre die samenklonteren of mooi vloeibaar zijn. Te veel klontering zorgt voor dik(ker) bloed en dus mindere doorbloeding wat bij de aanleg van een placenta desastreus kan zijn. Ook hs-CRP (high sensitive C- Reactive Protein) is een handige marker (huisarts kan dit ook). Omdat het ontstekingswaarde weergeeft (CRP is niet sensitief genoeg hs-CRP wel). glucose en HbA1c zou ik ook 1x monitoren en na de TP rond dag 10-11 en dan een week later nogmaals de TSH en T4. Het is ook handig te weten hoe die voor de TP is. omdat het iets zegt over je schildklierfunctie. Ik heb net je PRIUS uitslagen in je foto-album zitten bekijken. Je TSH is me 2,3 licht verhoogd, daarom vind ik het een aanwijzing om die wel te monitoren voor, tijdens de TP en een week na de positieve zwangerschapstest. Overleg dat gewoon met Gent. Wat me verder opviel uit je PRIUS uitslagen is je verhoogde cholesterol totaal en je nog net acceptabele LDL-cholesterol. Daarom zou ik het nog eens hertesten in Gent of via de huisarts hoe dat nu is. Te hoog cholesterol zet ook je immuunsysteem aan het werk maar kan op duiden op vitaminegebrek van bijv B3, vit C en zo zijn er nog wel een paar die een relatie hebben met cholesterol. LDL cholesterol is cholesterol dat vervoerd wordt door het zogenaamde low-density-lipoprotein. Eigenlijk staat de term LDL dus niet voor cholesterol maar voor het lipoproteïne dat het cholesterol transporteert. LDL transporteert relatief veel cholesterol, wat maakt dat dit lipoproteïne meer gevaarlijk is. Bovendien is LDL een lipoproteïne met een lage dichtheid, zoals de volledige naam low-density-lipoprotein al zegt. LDL-deeltjes zijn dusdanig klein dat zij makkelijker door de vaatwand heen kunnen dringen waar zij vervolgens ter plekke neerslaan. Als antwoord daarop komen de zogenaamde opruimcellen (macrofagen) naar de plek van beschadiging om het LDL cholesterol weg te werken. Echter als er een te hoog LDL cholesterol is, raken de opruimcellen vol en gaan schuimen. De ophoping van dergelijke schuimcellen vormt een vette reep in de aderwand; dit is het begin van de ontwikkeling van aderverkalking. Meer over de rest van het aderverkalking-proces leest u op de pagina aderverkalking. Om aderverkalking te voorkomen, is het belangrijk dat u het juiste LDL cholesterolgehalte kent. Ook HDL cholesterol kan de kans op aderverkalking verkleinen, dit wordt in het volgende hoofdstuk uitgelegd. LDL-cholesterolgehalte Lager dan 2,6 mmol/l (= 100,54 mg/dl) 2,6 3,3 mmol/l (= 100,54 127,61 mg/dl) 3,4 4,0 mmol/l (= 131,48 154,68 mg/dl) 4,1 4,8 mmol/l (= 158,55 185,62 mg/dl) 4,9 mmol/l (= 189,48 mg/dl) of hoger Beoordeling v/d cholesterolwaarden - Optimaal - Niet optimaal - Nog net acceptabel - Te hoog - Zéér hoog Verder is het belangrijk om te weten hoe hoog je ijzer/ ferritine is, je Hb, MCV, MCHC omdat je daaruit kunt afleiden of er sprake is van bijv. ijzergebrek of vit. B12 gebrek of foliumzuurtekort of B6. Ook dit kun je herhalen in Gent ondanks dat het in het verleden bepaald is, dit soort dingen schommelt enorm.
ik heb nog een kleine aanvulling, (ik zit er nog in te prutsen in de tekst )(omdat ik moet switchen tussen je foto album en ZP, ik had het beter in microschoft word kunnen maken maar allee ik ben er nu bijna ). hmm zie net dat dat grafiekje er scheef uitrolt, nou ja je snapt het wel he? ik zou nog je glucose en je insuline en je HbA1c herhalen qua test en ook je homocysteine. Wat ik vreemd vind is dat je homocysteine op 9 staat (niet slecht) maar optimaal is 7 terwijl je in dat Prius onderzoek wel enorm hoge waardes hebt voor foliumzuur, B12 en B6. De vraag die ik heb is, neemt je lijf de B-vitamines wel voldoende op? met andere woorden zou het kunnen dat de homocysteine waarde nu gewijzigd is (in welke zin dan ook) en als die opgelopen is ondanks B-complex en schijnbaar normale waardes voor B-vitaminen (of hoge dan) dat je lijf meer kan met de methylfolate en methylcobalamine (begrijp je wat ik bedoel of klinkt het heel warrig?). als Gent er geen zin in heeft kun je het ook via je huisarts nog proberen en anders dr. Pf want tsja die doet (meestal) wat je vraagt.
Butterfly was je MTHFR in Gent getest? ik vind het zo raar dat je zo hoog scoort op je B-vitaminen en dan toch nog een best hoge (in verhouding dan tot de hoogte van je B-vita's) homocysteine hebt namelijk. Als je een kopie vraagt van je uitslag zou dat wel handig zijn denk ik.
jeetje nou ga ik even los hier hoor nog een laatste dingetje dat me te binnen schiet, ik zou een herhaling vragen van je ANF is van 2011 je bent bijna/dik 2 jaar verder of anders via je huisarts of dr. Pf en dan heet het ANA - anti nucleaire antistoffen ivm auto-immuniteit.
Ik heb meegedaan aan een tweelingonderzoek vorig jaar en daar was mijn glucose mooi gezakt. Na mijn prius onderzoek ben ik naar de huisarts gegaan en nog een keer getest. Ik heb ook mijn bloed laten prikken voor de doorbloeding te testen. De waardes weet ik niet maar het was PERFECT. Ik laat dat elk jaar prikken omdat ik astma medicijnen gebruik. Voor de rest slik ik altijd rond de 20 mg prednison als ik begin met de mmm. Ik hou ook BEER aan. Naast prednison krijg ik elke week intralipid. Zodra ik zwanger ben ga ik naar dr Pfeiffer om de waardes te laten prikken. Ik slik foliumzuur, B12 en B6 sinds 2 jaar en mijn waardes blijken weer goed te zijn. Ja in gent hebben ze dat ook geprikt en dat was prima ik kreeg alleen een print mee van iets wat niet goed was.
Nogmaals heel veel succes Butterfly! En mamavanH, ookal begrijp ik het niet allemaal, ik vind het fantastisch hoe je iedereen van raad en gegevens voorziet. De artsen hier weten zo weinig dat we wel genoodzaakt zijn om het zelf uit te zoeken en dan is jouw informatie heel welkom. Fijn juist dat je anderen helpt, ik ben hier ook ooit gekomen door ene Suus die ook zoveel wist!
Beste dames, Na het hele topic doorgelezen te hebben, plaats ik ook een reactie. Na 3 miskramen ben ik in Nederland het onderzoek ingegaan, hier kwam niks uit. Omdat het volgens mij helemaal geen 'pech' was, zijn we richting Gent gegaan, tijdens de onderzoeken weer 2 miskramen gekregen waardoor de teller op 5 kwam te staan. In Gent teste ik positief op MTHFR (homozygoot). Inmiddels slik ik elke dag prednison, vitamine B6, foliumzuur hoge dosis en gebruik ik ascal, utrogestan en fraxiparine. Helaas heb ik in september weer een miskraam gekregen en vandaag is miskraam nummer 7 een feit. Ik word er echt moedeloos van en heb vandaag een wanhoopsmail naar Gent gestuurd, hoop dat ze nog iets voor me kunnen betekenen. Ik zet mijn verhaal ook hier neer, misschien kan iemand mij hier verder helpen? Wat zou ik nog kunnen onderzoeken? Lieve groet, Bijnamama23
Dag bijnamama 23, (helaas) welkom hier en wat een ontzettend vreselijk en verdrietig verhaal, ik hoop dat deze miskraam zonder al teveel complicaties verloopt. Het is al weer enkele dagen geleden zie ik. Heb je nog bericht ontvangen van dokter de Sutter? Er is hier heel veel ervaring volgens mij ook van meiden met jouw MTHFR - ik hoop dat ze je verder kunnen helpen met goed advies - bij mij lag n andere oorzaak. Daarnaast zijn we allemaal ervaren dus je verhaal/frustratie en verdriet kan je hier altijd kwijt. Heel veel sterkte
@Butterfly: ik zie dat dr.P zijn standaard advies nog ongewijzigd is. Als je straks zwanger bent, kun je wekelijks langs gaan en samen met hem waakzaam zijn op de T-reg, CD4, CD8 en natural killer cellen. In mijn ervaring kun je heel goed met hem overleggen ook als je prednison verhoging wilt i.v.m. twijfelachtige waarden. @bijnamama23: Welkom! 7 miskramen wat vreselijk veel Hopelijk vindt je hier de steun en informatie die je zoekt! @mamavh: wat enorm veel kennis heb jij opgedaan, en wat fijn dat je iedereen hier er mee verder helpt!