Beste allemaal, lBedankt voor jullie reacties. Besef me maar al te goed dat er hier teveel mensen zitten die meerdere miskramen hebben gehad. Had van tevoren nooit verwacht dat het zoveel met je zou doen, het beïnvloedt mijn hele leven. Morgen wordt ik opnieuw gebeld door Gent, ze willen een vervolgafspraak maken om te kijken wat we nog meer kunnen doen. Daarnaast heb ik ook de stap genomen om met een psycholoog te praten, misschien te overdreven, maar wil me echt graag beter voelen en mezelf weer worden. Is dat iets wat jullie herkennen? Ik ben eigenlijk een 'niet lukken, maar poetsen' persoon en merk nu aan mezelf dat ik een beetje een softie begin te worden
Even dikke knuffel voor iedereen die dat hard kan gebruiken !! @ Bijna mama; tjee zeven miskramen, heftig ! Ik neem aan dat je een volledig chromosomen onderzoek hebt gehad ? Een karyotype, bedoel ik. Ook al eens aan acupunctuur gedacht ??? Ik ken meiden die ook zo veel miskramen en zelfs nog meer hebben gehad en uiteindelijk toch een kindje hebben mogen krijgen, ik hoop dat je dat hoop geeft... Je slikt ook de actieve foliuumzuur ? Dus de l methylfolaat ipv het reguliere foliumzuur ?? Andere meiden, ik lees nog steeds mee..in stilte... Hier gaat het goed met me, ben begonnen met de aspirine. Slik nu dus: thorne, visolie, aspirine 80 mg en 1 mg l methylfolaat extra. Verder heeft acupunctuur me heel erg geholpen, ik viel uit op hormonen en littekenweefsel (heb twee keer keizersnede gehad). Een storing daar zorgt voor slechte doorbloeding. Heb druppels gehad, elke avond met laserpen over litteken heen en verschillende accupunctuur behandelingen en ik kan jullie vertellen dat ik me nog nooit zo fit en goed heb gevoeld ! Ben eigenlijk niet van de alternatieve geneeswijze maar ben er van overtuigd dat dit mij heeft geholpen ! Verder zijn we nu actief voor een brusje....spannend....
Oh ja mamavh: ik ben nog in gesprek met mijn gyn over de utrogestan en de dosering van de clexane..... Ik heb prof de Sutter hierover nog gemaild en kreeg keurig een mailtje terug, geweldig he. Zij gaf aan ook geen bezwaar te zien in het gebruik van utrogestan en dat ik dit gerust kan gebruiken tot 20 weken. Heb dit weer naar mijn gyn gemaild en zij gaat nu weer in overleg... Ik heb voor mezelf besloten dat ik evt de utrogestan wel zelf koop en heb inmiddels een bestelling geplaatst. Over de dosering van de clexane, daar heb ik helaas geen invloed op. Als ze niet hoger wil dan 20 dan ga ik aspirine 100 mg nemen. Of een goede monitoring van mijn bloed zodat het evt opgehoogd kan worden....We shall see....
Hallo meiden, Ik heb besloten om afscheid te gaan nemen van dit topic. Ik merk heel erg dat naarmate deze zwangerschap vordert, ik me steeds minder wil bezig houden met wat ik in het verleden allemaal heb meegemaakt en me wil richten op de toekomst met het wonder dat zich nu in mij afspeelt. Ik wil iedereen hier heel veel succes en sterkte wensen en hoop dat jullie droom toch uit mag komen. Liefs
@Dreamz: Begrijpelijk hoor, je wilt nu ook fijn met je geluk bezig zijn. Spreek je wel weer op het andere topic.
Tammy heb jij een hysteroscopie gehad in athene? Wat is nu de beste tijd voor een hystero, mag je ongesteld zijn?
He meiden, Oh ik heb geluk. Ik Gent een mail gestuurd ik moest weer een hysteroscopy laten doen. Ik heb sinds 2008 3x een kijk operatie gehad en 1x een hysteroscopy ben er wel beetje klaar mee Ze gaven me gelijk dus geen hysteroscopy zo blij
Hoi meiden, Mag ik met jullie meelezen en praten? Allereerst een dikke knuffel voor jullie allemaal en voor alles wat jullie hebben doorstaan en meegemaakt!!!! Ik zal mezelf even voorstellen. Ik ben 32 en al meer dan 10 jaar samen met mijn (sinds 6 jaar) man, we zitten nu 2 jaar in de MMM. In die 10 jaar samen zijn heb ik inmiddels 8 miskramen gehad. Ik zal 'mijn verhaal' zo kort mogelijk houden. Voor de MMM ben ik een aantal keer over tijd geweest en heb ik 3 x getest, met een positieve test als resultaat (ik heb ook een aantal keer niet getest, weet dus niet of mijn cyclus in de war was of dat ik toen zwanger ben geweest). Helaas was het zwanger zijn steeds van korte duur. Ik ging meestal binnen 2 weken bloed verliezen en dan werden mijn testen steeds lichter tot aan negatief toe. Einde oefening dus. Toen we eindelijk werden doorverwezen zijn er diverse onderzoeken gedaan en men kwam tot de conclusie dat het zaad van mijn man niet goed was. Eerst maar aan de ICSI en zien of ik dan wel zwanger bleef? Ik begreep nooit hoe daar de oplossing in zou zitten maar als de artsen het zeggen (nog naïef). Poging 1 had ik 1 verse tp en 3 cryo's die allemaal zijn ontdooit. Ik werd alle 4 de keren zwanger, allemaal met hetzelfde verloop. Ik ging een gesprek aan en ik moest hoop houden. 50/50 kans. Ik vond het moeilijk maar startte met poging 2 (ik loop trouwens bij MCK Leiderdorp). 1 verse tp, 9 (!) cryo's. Verse tp, weer hetzelfde verhaal. Zwanger, mk. Ik was het zó vreselijk zat dat ik een pauze in heb gelast en we zijn naar Gent gegaan om daar te praten over wat voor onderzoeken zouden willen en kunnen doen. Ik heb een overzicht van de onderzoeken mee gekregen en ik ben daarmee toch weer naar MCK gegaan. Ik werd doorverwezen naar de hh miskramen poli in LUMC. De arts wilde de onderzoeken doen (gelukkig) maar verwachtte er niet al te veel van. Ik dacht al die tijd al aan een auto immuunziekte dus was allang blij dat nu eindelijk ook hier naar gekeken zou worden, we wachten het af. De uitslag kreeg ik vorige week woensdag. Positief op ANA (ANF). Aardige kans op een auto immuunziekte dus. De artsen zouden tijdens teamoverleg gaan bespreken wat ze verder gaan onderzoeken, er is ook meteen weer extra bloed geprikt, komende woensdag hoor ik hoe verder dus ben erg benieuwd. Als ze kunnen vinden welke auto immuunziekte het is kunnen ze me behandelen met bijv. bloedverdunners of Prednisolon, afhankelijk van wat er uit komt/of er wat uitkomt. Inmiddels had ik verder ook al aardig wat onderzoeken gehad namelijk; * laparoscopie met tubatesten * diverse hormoononderzoeken * bepalen biologische leeftijd * uitgebreid bloedstollingsonderzoek incl Lupus c (bij dit onderzoek kwam een verhoogde Factor VIII naar voren maar toen die 4 maanden later opnieuw werd geprikt bleek die wel in orde) * mijn man en ik hebben een erfelijkheidsonderzoek gehad (DNA, chromosomen) * schildklier onderzoek gehad Behalve die factor kwam er niets uit tot nu dan die ANA positief was. De teller staat inmiddels op 8 miskramen dus hoop wel dat er nu een oplossing komt. Overigens heb ik sowieso een berg Utrogestan mee gekregen die ik ga gebruiken bij een positieve test maar momenteel doe ik nog geen tp, pas als ik meer weet van de vervolg onderzoeken. Heel verhaal hahaha, korter kon ik het niet maken, sorry
Hier ook mthfr homozygoot en ongeveer zelfde behandeling gehad als jij, met een pos resultaat. Neem je ook schildkliermeds, dit is blijkbaar ook kenmerkend aan mthfr homozygotie .... kan ineens tijdens zwangerschap ook opspelen Neem je actieve B vitamines of gewoon synthetische Hier MTHFR homozygote vorm en verhoogde factor VIII en na 3 zwangerschapsverliezen (waarvan 1 op 20 w) de supertrotse mama nog geworden van een prachtig dochtertje! Hier nam ik wel ook hoge doseringen: visolie en vit D en ik heb ook bijna hele zwangerschap tarwekiemolie geslikt. Ook acupunctuur heb ik gedaan om hormonaal ook bij te sturen!
Hoi Jordan, welkom hier. Wat naar dat je al zoveel miskramen achter de rug hebt! M.b.t de uitslagen van je onderzoeken. Het lijkt weinig alleen een verhoogde ANA, maar hierin kan het echt zitten hoor. Was bij mij ook zo. Met prednison en intralipid (+ wat vitaminen) is het bij mij goed gegaan. Ik hoop voor jou het zelfde!
Hoi Y30, dank je wel!!! Jullie nog gefeliciteerd met de geboortde van Julian! Geeft hoop dat het dus toch wel kan. Jammer alleen dat ze zo lang wachten met onderzoeken hahaha. Hebben ze bij jou nog verder gezocht naar de oorzaak van de positieve ANA? En bij welk ziekenhuis zit/zat je? En Intralipid heb ik inderdaad over gelezen. Dat wordt via een infuus toegedient toch? Ik las best wat bijwerkingen, hoe heb jij dat ervaren? En zijn er nadelen voor je kindje? Ik heb tijdens het eerste gesprek met mijn arts in LUMC al een balletje opgegooid over Intralipids. Hij stond er niet negatief tegenover maar ook niet juichend, hij wilde eerst de uitslagen afwachten, nu weten we van die ANA en hij belt woensdag over hoe en wat verder dus ga het zeker opnieuw aankaarten dat ik wil weten hoe en wat.
Jordan Helaas welkom. Ik loop ook in Gent en het gaat goedkomen met ons!!!! Ik heb alleen anti-spermalichamen maar ik neem ook prednison, vitamine B, tarwekiemolie, intralipid etc. Succes