Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 6

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dreamz3, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Hoi Jordan,

Ik begrijp nu wat je bedoelde met wat bij mij de oorzaak is. Dr.P gaf destijds aan dat het vaak Lupus of artrose/reuma is, maar ik heb het niet laten onderzoeken omdat ik geen klachten heb. Hou de ANA in mijn achterhoofd als ik in de toekomst iets geks krijg dan weet ik waar naar te vragen.

Wat me nog wel opviel aan je berichtje is de voorgestelde behandellijn.
    Zowel Utro als Heparine hebben volgens mij weinig met de verhoogde ANA te maken. Je moet iets hebben om je auto-immuun reactie lam te leggen.
    En ik vindt het wel heel makkelijk van de Arts om eerst nog 2 mogelijke miskramen af te wachten, is nogal niet wat.
    Ik wil je niet onnodig allarmeren maar ik geloof echt dat je lichaam zal blijven afstoten tot je je immuun systeem plat legt. Ik had destijds naast de medicatie en supplementen een vitamine C en sport verbod;) alles om mijn immuun systeem maar te deactiveren.
    Ik heb veel gehad aan het boek van dr. beer waar ik eerder ook al naar refereerde.

2. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Jeetje Tammy, van Barcelona naar Londen, jij hebt er zo veel voor over en het duurt nu al zo'n tijd. Zie ons nog zo zitten in de wachtkamer van dr.P en inmiddels heb je al weer zo veel stappen gezet op de weg naar jouw wondertje. Ik gun het je zo!!!

3. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    He wat balen!! Maar anderzijds wel fijn dat ze zo waakzaam zijn, als je dan straks verder mag, is het hopelijk ook all systems go ;)

4. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @Ziezo: Welkom hier! Wat een lange ellendige weg heb je al achter de rug. Wel fijn dat je een goed gevoel hebt bij de behandeling. Ik hoop voor je dat dit de sleutel zal zijn tot een broertje of zusje voor je kleine. Snel op naar de volgende ronde!

5. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    hoi allemaal, weinig tijd om te schrijven door prive gedoe maar lees wel mee. maar wilde toch even inhaken op ANA verhoging.
    Zelf heb ik ook ANA verhoogd maar geen lupus wel enorm hoge anti TPO antistoffen en anti Tg.
    dus volgens mij kan het dus ook duiden op schildkier auto immuniteit. In mijn geval de ziekte van Hashimoto. (bij verhoogde anti TSH receptor (soms ook anti TSI genoemd) is het Graves). dit kun je alleen uitsluiten door anti TPO, anti Tg en anti TSH receptor antistoffen te laten testen. Het hoeft dus niet altijd lupus of SLE of iets te zijn. Als ANA verhoogd is horen ze wel standaard een ENA panel te doen en een opgave van de titer (getal) van de ANA (zodat je weet hoe erg het is) en waartegen het gericht is bij mij is dat niet tegen histonen maar "nucleolair". Staat idd in het boek van Beer waartegen het dan gericht is.
    Toen ik 2 weken pred gebruikte was de ANA een maand later negatief. Dus dat werkt in principe wel goed. Maar nu gebruik ik niets ervoor en is de ANA nog steeds negatief maar wel positieve titers voor de auto immune schildklier gedoe. Ik denk dat het glutenvrij worden wel helpt bij mij.

Sinds augustus dit jaar geheel glutenvrij en aan het teffbrood, ik merk een enorm verschil. Ook ik ben aan de Thorne en nog een hele gereedschapskist vol met supplementen.

succes voor degene die binnenkort belangrijke stappen ondergaan. En Tammy wat fijn dat je bloed is aangekomen.

groetjes,

6. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    klopt, verhoogde ANA komt (voor zover mij is verteld) voor bij alle auto-immuun ziekten. De reden waarom er vaak wordt gedacht aan Lupus is volgens dr. P omdat dit in een hoog percentage van de gevallen de reden van de verhoogde ANA is. Maar ik weet zelf dus alleen dat het destijds 1:160 en tegen de histonen was.

7. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    dat klopt Y30 mijn internist dacht bij destijds ook direct aan SLE lupus. gelukkig niet, hoewel hij er wel steeds bij mij op terug komt (vanwege mijn rode blossen). ik mag van hem niet (te veel) in de zon :(. Maar ANA zegt wel iets over de mate van auto immuniteit. Ik had 320+ voor ANA en bij die meting was de anti TPO 25000 (!). Ik voelde me zwaar beroerd :(. Nu is ANA negatief maar nog steeds positieve anti TPO (slechts rond de 300). Wel goed van dr. Pf dat hij daar naar gekeken heeft, dat doet hij toch niet standaard?

8. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag bij de huisarts geweest met mijn vage klachten en weer een doorverwijzing gevraagd voor de immunoloog in Nederland. Tsja andere mensen krijgen ook wel mijn klachten dus of ze me dan wel willen zien? Dat was de reply van mijn arts. Niet erg behulpzaam dus. Ze gaat een doorverwijzing schrijven maar ik verwacht er wederom maar niets van.

Wel ga ik of deze week of volgende week naar dr. P. Ik ga in december weer beginnen met de cryo terugplaatsing. Dan maar met medicijnen, Decapeptyl en Progynova tabletten. Of ik moet (hopen, hopen) deze cyclus geen bloedverlies meer hebben en ongesteldheidspijn ver voor mijn ongesteldheid intreedt. Dan kan het zonder en dat wil ik graag! Ook heb ik gehoord dat mijn unit die ze in Gent stuk hadden gemaakt weer is aangekomen in het ziekenhuis dus ik kan nog een IUI plannen maar dat gaat vast niet met deze rare cyclus.

Of kan een IUI ook gedaan worden met medicijnen voor een goede eisprong? Dat weet ik eigenlijk niet? Weet een van jullie dat?

9. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Okee, vrijdag naar DD. Ben benieuwd!

10. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    *breekt even in*

Tammy, je kunt idd UI doen in een cyclus waarbij je eisprong stimulerende meds gebruikt.

Butterfly, goed dat ze het hebben opgepikt en begrijp ik dat jullie groen licht hebben voor de donatie!? Super!

11. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mykelti, dank je wel. Dat stelt gerust. Maar grappig genoeg heb ik vanmorgen positief getest en ovuleer dus ergens vandaag. Opgelucht, nu maar hopen dat de bloedinkjes ( dagen na de eisprong) ook tot het verleden behoren. Ik kan me voorstellen dat dat met extra progesteron ook verholpen kan worden. Ik heb de injecties uit Athene.

Maar als het goed is dus geen medicatie nodig, daar ben ik superblij mee!

12. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik duim mee, ondanks het feit dat ik hier niet zo vaak meer kom.

En sluit me bij de anderen aan dat ik het bewonderenswaardig vind hoeveel je doet om een kindje te mogen krijgen. :)

13. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Klopt hoort inderdaad niet bij zijn standaard panel, daar kwam bij mij weinig uit. Ik heb op eigen initiatief nog wat onderzoeken uit het boek van dr. Beer bij hem laten doen. O.a. de ANA. Vond ik altijd heel fijn bij dr.P dat hij open stond voor eigen inbreng.

14. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Tammy: succes in DD vrijdag! uh morgen al dus ;)

Butterfly: wat vervelend dat je schildklier niet oke was. maar liever nu weten dan straks, was je TSH te hoog?

Ziezo89: wat een heftige historie zeg. goed dat je weet dat je antifosfolipiden syndroom hebt en nu aan de bloedverdunning bent.

15. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Vraagje: ik heb na zeg maar de 3e week van mijn cyclus veel buikpijn, een soort erge menstruatiepijn. Die is erger als we meer gevreeën hebben. Aan het begin van de 4e week verdwijnen alle pijntjes en de laatste 2 dagen komen ze weer terug en wordt ik ongesteld. Maar die net na de eisprong zijn echt niet fijn.

Dmv acupunctuur kan ik dat redelijk onder controle houden, maar herkent iemand dit? Vooral de combi veel vrijen en meer pijn doet mij wantrouwen. :cool: Voor mijn gevoel probeert mijn lichaam uit alle macht de boel "weg te werken".

16. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mykelti, ja ik herken het gedeelte van pijn in de buik rond/na de eisprong. Bij mij is gezegd door dokter E uit Hoofddorp dat mijn eisprong waarschijnlijk niet lekker loopt of lukt en dat mijn lichaam dan een paar dagen later het weg probeert te werken. Dat resulteert in licht bloedverlies en veel buik en rugpijn. Heel irritant.
    Ik heb in Barcelona dat ook aangegeven en daar zei de arts dat ze dan een minicurretage kan uitvoeren en dat het daarna weer over is. Zij doen dat daar vaker.

17. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hmmm, daar zit je dan ook niet echt op te wachten, die minicurrettages. Brrr.

Heb geen bloedverlies hier, maar ik vind de combi met veel vrijen zo raar. Net of het ligt aan het sperma ofzo. Maar weet niet of bv een allergie ofzo voor sperma ook die symptomen kan geven.

18. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    mamavanh mijn tsh was 3.6. Volgens de gyn is dit wel oke, maar niet volgens de sutter;)

19. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    b .

20. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @tammy: Hoe was het in DD?

@Mykelti: ken het niet, heb geen idee. Lijkt me wel rottig, want zal de "zin" nou niet bepaald verhogen;).

Deel Deze Pagina