Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 6

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dreamz3, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Misssaxobeat heel veel sterkte ik loop in Gent. wil je info stuur maar een pb. Volgens het zkh raakte ik snel zwanger...na een jaar dat bleek een bbz te zijn. Daarna nog 1x zelf zwanger geraakt en alle andere zwangerschappen door IUI of IVF.

madelein wat hefitg meid. In Nederland kreeg ik een standaard onderzoek, daar kwam niets uit. In Belgie wel. Mijn schilklier werkt te traag en ik maak antistoffen aan. We zijn deze ronde gestart met eiceldonatie, Mijn zus is donor. Mijn eitjes zijn heel slecht dus een vierde poging word een eiceldonatie

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Wat naar dat jij zoveel problemen hebt :(. En wat spannend nu! Ik duim dat het raak mag zijn!

Hetgeen ons geruststelt dat er niet iets heel erg mis met ons kan zijn, is het feit dat we Sam* hebben. Ook al is hij vroeg geboren en daardoor overleden, dat lag niet aan het kindje of aan mij, maar aan een rottige infectie. Dat hadden we niet kunnen voorkomen.
    Het positieve aan dit verhaal is dat Sam* onwijs sterk en gezond was. Hij had de infectie ook, maar leefde nog volop. Zelfs na de bevalling heeft hij nog ruim een uur geleefd. Dus wij zijn zeker wel in staat sterke kindjes te maken.
    Hoop alleen dat duidelijk wordt waarom ik zo moeilijk zwanger wordt...

3. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Madelein, welkom hier en een hele dikke knuffel! Wat een heftig verhaal! Ik heb er tranen om gelaten. Ik gun ons allen dat geluk zo en soms is het zo frustrerend dat het maar niet lukt en dat we allemaal zulke verdrietige verhalen mee moeten maken. Ik weet dat is het leven maar toch stemt het me soms verdrietig!
    Voel je vrij hier mee te schrijven!

Hi Butterflystars, hoe is het met jou? Heb je dr. P. nog te pakken gekregen? Ik moet hem nog mailen. Heb een rekening betaald van een bloedonderzoek waar ik de uitslag nog van moet krijgen.

Hij is niet zo snel meer als voorheen. Hebben anderen dat ook gemerkt?

4. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @tammywynet: Dank voor je lieve woorden.
    Het leven is inderdaad hard en erg verdrietig. Hopelijk komt er voor ons allen nog wat moois in de toekomst.

5. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @madelein en mis saxobeat: Welkom!
    Ik heb naast NL onderzoek (waar niets uit kwam) onderzoek en behandeling in Dusseldorf gehad. Met mijn kleine man als resultaat.

Madelein: wat vreselijk wat jullie is overkomen met Sam*. Heel knap hoe je er het positieve uit haalt.

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @y30: wat fijn te lezen dat de behandelingen goed geholpen hebben!! Wat hebben ze uiteindelijk gevonden?

Moet zeggen dat ik door de komst van Sam* niet denk dat er iets structureels mis is. Het is bekend dat mijn hormoonwaardes wat schommelen. Zit tegen PCOS aan. Heb regelmatig cystes, en hormonen zijn net op de grens van normaal. Behandeling met clomid is ons aangeboden vorig jaar, maar dat wilde ik toen niet. Toen was ik zwanger van onze sterke kleine man.
    Maar onze kinderwens is nu alleen maar sterker. Misschien dat we over een poosje wel kiezen voor clomid in combi met IUI.

7. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Ik heb ook een staal ongesteldheidsbloed moeten inleveren bij serum, daaruit kwam een bacteriele infectie ik heb geloof ik 25 dg antibiotica geslikt

8. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Was dat hidden C of iets anders?

9. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Nee iets anders een veel voorkomend Ureaplasma infection.

Ik ben gisteren weer met vitamines begonnen pff wat een hoop he

Is t stom om aan de arts voor de zekerheid een antibiotica kuur te vragen?

10. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Butterflystars, nee dat is niet raar. Ik heb op eigen verzoek van dr. P. AB gekregen omdat we toch denken dat dat gunstig zou kunnen zijn.

Hier ben ik dan weer ongesteld. Vorige cyclus is de IUI afgeblazen omdat ik bloedverlies had vlak voor de eisprong. Ongetwijfeld een reactie nog van de Progynova en/of de Decapeptyl die ik in nov/dec heb gebruikt voor de cryo's terugplaatsing.

Ik heb nog 1 unit liggen in Gent en heb nu de beslissing genomen om die toch te gaan gebruiken. In stilte hoop ik dat ik daar toch zwanger van mag raken. IUI is voor mij met mijn immuunproblematiek toch beter dan IVF/ICSI.

Ik ga vanaf dag 10 LH testen thuis en dan bij (geen bloedverlies) en wel een positieve test naar Gent voor de IUI. Stressvrij deze keer dus. Ben ik wel aan toe!

Volgende week woensdag heb ik mijn intake in het Nij Barrahûs in Wolvega. Daar kan ik wellicht verder, ook na mijn 43ste. Zij bekijken dat per geval heb ik begrepen en ik zou graag nog een half jaar doorgaan. Zeker door alle gemiste kansen vanwege de IVF medicatie.

Nu verder met strak eten en veel sporten. Dat zou wel helpen de cyclus weer te normaliseren. 2014 wat klinkt dit jaar toch mooi, hopelijk geeft het me waar ik zo naar verlang!

11. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Ik had een verhoogde ANA waarde duidend op een imuunprobleem. Met intralipid en prednison ging het goed.

12. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hoi meiden,
    heb hier lang niet gereageerd maar weet ff niet wat te doen.
    afgelopen jaar weer 2 miskramen gehad. 1x tussentijda bloedverlies gehad.. daarna een sis echo gehad wat wr allemaal goed uitzag.
    daarna liep alles weer goed qua menstruaties.. alleen wel rare menstruaties. begint met wat bruinverlies zo'n 3 dagen en dan 2 dagen wat bloedverlies en weer 2 dagen bruin en dan klaar. zo ook weer deE maand. ik zit nu rond mn eisprong en heb ineens weer wat bloederige afsvheiding.. pff om gek van te worden.
    heeft iemand dat hier ook wel eens zo rondon de eiaprong? wordt er een beetje bang van.
    wat raden jullie mij aan? heb in totaal 6 miskramen gehad. heb 2 kindjes.. heb de nodige onderzoeken hier in nl gehad waar niks is uitgekomen. wat kunnen we nog doen?

13. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    MoesCH, ik stuur je een PB met mijn ervaringen en wat ik heb kunnen doen.

14. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @y30: wat fijn om te horen dat het uiteindelijk goed gegaan is!!

15. guusj

guusj Lid

24 sep 2012
    71
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik breek ook even in..
    Mijn problemen vallen in het niet als ik lees wat Madelein mee heeft gemaakt. Madelein wat een ontzettend veel verdriet heb jij de afgelopen weken mee gemaakt. Daar zijn geen woorden voor. Heel veel sterkte in de tijd die nog komen gaat.

Zelf heb nu in ruim een jaar 4 keer een miskraam gehad. Allemaal tussen de 5 en 7 weken.
    We hebben allebei onderzoek gehad en het zaad van mijn man is goed en ik heb elke maand een eisprong en verder is er niets op onze vruchtbaarheid aan te merken. Volgens de arts zijn de miskramen gewoon domme pech. Veel meer vrouwen maken dit mee en hebben dit lang niet altijd in de gaten omdat ze volgens hem niet zo vroeg testen. (ik teste altijd als ik een paar dagen over tijd was) Na mijn idee niet heel vroeg maar goed. Onderzoek wouden ze in de eerste instantie niet doen omdat we nog zo jong zijn en omdat we twee gezond ogende mensen zijn.

Doordat we weinig aansluiting krijgen van de arts ben ik zelf gaan googlelen naar oorzaken van miskramen. Naar mijn idee is er wat mis met mij. ik vind het gewoon raar dat ik 4 miskramen heb gehad en noem dit nu niet meer domme pech.
    Verder heb ik erg veel last van eczeem en kreeg van meerdere mensen te horen dat miskramen veroorzaakt kunnen worden door eczeem. Dat is natuurlijk niet waar. Omdat eczeem natuurlijk niet de oorzaak is van een miskraam. Maar een gevolg van iets net zoals een miskraam.
    Nou las ik iets over immunologische oorzaken. Dit houdt in dat je immuunsysteem een fout maakt en een gezond vruchtje afstoot. Alan E. Beer heeft hier een boek over geschreven. En nu lees ik ook dat eczeem/astma een gevolg kan zijn van een slecht werkend immuun systeem. Daar weer verder op gegoogled en nu las ik op meerdere buitenlandse websites dat miskramen en eczeem beiden gevolgen van een verkeerd werken immuunsysteem zijn.
    Ik ben zelf er bang voor dat dit de oorzaak is van mijn miskramen.
    Maar nu lees ik op internet dat er in Nederland heel weinig getest wordt hierop.

Is dit nu nog zo? of kijken ze nu wel in Nederland naar immunologische oorzaken? Wie heeft hier ervaring mee of kan me hier meer over vertellen?

Alvast bedankt!!!

16. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ha Guusje, ik vrees dat je in NL niet ver komt, maar daar kunnen de anderen je vast meer over vertellen. Ik wil je wijzen op de site herhaaldemiskramen.nl en dan met name het kopje 'Praktische Zaken'. Wie weet helpt dat je op weg.

Met de theorieën van Beer hoef je in Nederland niet aan te komen, helaas. In Gent geloven ze er ook niet per se in, maar ze doen wel meer op het individu gericht onderzoek (op baarmoederontsteking, stolling, schildklier et cetera) en zijn soms ook wel bereid prednison voor te schrijven.

In Duitsland is een immunoloog, dr. Pfeiffer, die wel veel meer afweet van immunologie en miskramen en ook al heel wat vrouwen met veel miskramen op dit forum heeft geholpen. Maar de anderen weten daar veel meer van.

Ik ben zelf na 5 miskramen zwanger gebleven dankzij medicatie die ik in Gent kreeg. De zwangerschap was erg spannend, maar we hebben nu een kindje van 2. Ik heb lang gedacht dat dat er voor ons niet inzat.

Ik hoop dat je de juiste hulp voor jou kan vinden, veel sterkte met het zoeken. Het is soms best een eenzame weg.

17. guusj

guusj Lid

24 sep 2012
    71
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hey Maria,

Bedankt voor je snelle reactie
    Weet jij (of iemand anders) hoe je in contact kan komen met dr. pfeiffer?

Thnx alvast

18. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @guusj: bedankt meis. Maar jij hebt het ook voor je kiezen gehad lees ik :(
    Ik hoop dat je met behulp van de tips van de meiden hier wat wijzer wordt! Sterkte, knuf!

19. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Even voor je gegoogeld: Open Forum Lees bericht

20. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Guusj, Ik heb astma en een immuumprobleem. Mijn longarts is nauw betrokken bij mijn pogingen omdat ik niet zonder medicijnen kan en de medicijnen die ik moet noemen als ik zwanger wilt raken niet sterk genoeg zijn. Zij vertelde me ook dat Astma een immuumprobleem is en dat ze er nooit verder bij nagedacht heeft, maar door mijn probleem wel

Heb je een pb gestuurd.

Ik email met de arts in Duitsland en ik ben onder behandeling in Gent

Bij deze poging krijg ik na de tp Fraxiparine, ascal, prednison, utrogestan en intralipid.

Intralipid en predsnison om mijn immuumsysteem te onderdrukken.

In een zkh in Leiden zijn nu pas bezig met het immuumsysteem te onderzoeken dat is ook nog op tv geweest

Deel Deze Pagina