Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 6

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dreamz3, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Tammywynet, succes vandaag in DD!

2. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    ik kom ook even snel buurten hier....

Ook ik heb meerdere missed abortion's achter de rug, en ben momenteel zwanger en gebruik naast de utro en asperine en 100 mg Euthyrox ook 10 mg prednison.
    Maaaaar ik wil iedereen adviseren laat je glucose waarde regelmatig controleren als je prednison gebruikt...mijn glucose waarden zijn enorm hoog en het KAN door de prednison komen.

(ik moet nu dus insuline spuiten)

3. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Dat heb ik zelf totaal niet gehad. Ook geen hoge bloeddruk, allemaal juist niet. Maar uiteraard moet je goed gecontroleerd worden met alle medicatie als je zwanger bent, dus ook prednison.

4. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    @Tammy Succes!! Hoop dat je een paar antwoorden krijgt waar je wat aan hebt.

Over de prednison: Eng verhaal over die glucose!!! :(
    Ik heb gelezen dat bij lage doseringen je geen reguliere controles nodig hebt. Ik vraag me dan alleen af waar de grens ligt tussen lage dosering en hoge dosering.
    Ik slik zelf 5 mg vanaf de eisprong en mocht ik positief testen dan ga ik gelijk naar 10 mg. Dat is toch wel lage dosis denk ik?
    Qua bijwerkingen heb ik trouwens alleen een dramatisch slechte huid die 2 weken dat ik aan die crap zit.

5. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ach mijn Nederlandse internist gooit het allemaal op de prednison (manlief en ik denken zelf dat mijn waarden VOOR deze zwangerschap al best hoog lagen, maar das lastig te achterhalen nu )

Heb wel wat last van wisselende kwaaltjes, van soms misselijk, hoofdpijn, moe, verstopping...en enorm grote en gevoelige borsten...maaar over het geheel genomen voor ik mij goed, en dat kan weer door de prednison komen :D

6. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Dat lijkt me aardig kort door de bocht ja, en ik heb er nog nooit van gehoord dat iemand hier na kort prednison-gebruik verhoogde suikerwaarden had. Betekent niet dat het niet kan, maar dit zegt het VU in een onderzoek dat gaat over de relatie tussen prednisongebruik en insulineresistentie:

Dit onderzoek concentreert zich met name op de insulineproductie, en hoe dat verandert tijdens gebruik van prednisolon. Prednisolon is een veelgebruikt geneesmiddel dat ontstekingsprocessen in het lichaam kan remmen. Het wordt bijvoorbeeld voorgeschreven aan mensen die last hebben van reuma of ontstekingsziekten van de darm. Langdurig gebruik (meerdere maanden) van prednisolon kan echter bijwerkingen met zich meebrengen. Een voorbeeld daarvan is ongunstige veranderingen in suiker-, vet- en eiwitstofwisseling. Deze kunnen, na enkele jaren gebruik, leiden tot suikerziekte. Een belangrijke oorzaak hiervan lijkt te zijn dat prednisolon het lichaam ongevoeliger maakt voor de werking van het hormoon insuline, dat door de alvleesklier wordt aangemaakt. Maar er zijn ook aanwijzingen dat door prednisolon de alvleesklier zelf minder insuline gaat aanmaken. Het precieze werkingsmechanisme hierachter is echter nog onduidelijk. Op basis van eerder onderzoek denken wij dat het diabetesmiddel sitagliptine deze verminderde werking van de alvleesklier (deels) kan herstellen.
    (bron: De effecten van het geneesmiddel prednisolon op de glucose stofwisseling - VUmc)

Ik had zelf geen enkele bijwerking van het spul, ik had wat dat betreft echt mazzel.

7. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Wanneer mag je eigenlijk als je zwanger bent stoppen met prednison?

8. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    "Men"zegt bij 12 weken, maar ik ken ze ook die tot 20 hebben doorgeslikt. (volgens mij Maria ook, klopt dat Maria??)
    Sterker nog; ik heb op freya gelezen van een meisje dat stopte bij 12 weken en bij 14 weken alsnog haar kindje verloor. de zwangerschap daarna heeft ze tot de bevalling doorgeslikt.

9. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Volgens Gent met 12 weken. Ik ben zelf met 14 weken gestopt.

10. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Ik heb zelf tot de bevalling doorgeslikt. Wel helemaal afgebouwd naar 5 mg p.d. de laatste 2 a 3 maanden. Durfde gewoon niet helemaal te stoppen i.v.m. wisselvallige waarden tot diep in tweede trimester.

11. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @tammy: hoe was het vandaag?

12. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Geen nieuws van tammy nog?

Hier even een update van onze kant. Vandaag voor de 2e hysteroscopie geweest. Het stukje placenta is kleiner geworden maar nog niet weg. De arts heeft echter besloten om het te laten zitten.
    Het hele slijmvlies, ook bij het stukje placenta, ziet er heel mooi en rustig uit. Alles is weer glad en bloeding vrij. Heb ook sinds zondag niet meer gebloed en de buikpijn is minder. Daarom nu dus geen poging om het weg te halen. Volgens haar komt dit zeker mee met een volgende menstruatie.
    We hebben zelfs groen licht gekregen om voor een volgende zwangerschap te gaan!!

Goed nieuws dus!

Nu half februari nog terug voor de chromosomen en bloedonderzoek.

13. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Fijn, Madelein. Het is belangrijk dat je op een gegeven moment vooruit kunt. Om te beginnen fysiek. En dat lange bloedverlies, daar word je gek van.

14. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ja zeker. Bloedverlies was al weg. Afgelopen weekend nog heel lichtjes.
    Vind het alleen een beetje 'eng' dat het stukje er nog wel zit. Maar dat moet ik los zien te laten. Als het kwaad kon had de arts echt niet gezegd dat we er nu weer mogen gaan lijkt mij.

Had verwacht dat ik me opgelucht zou voelen, maar voel me al de hele dag ellendig. Kan alleen maar huilen en op de bank hangen. Heb zo naar vandaag toegeleefd. Had verwacht dat ik blij zou zijn dat we weer naar de toekomst kunnen kijken en dit deel af kunnen sluiten. Het gevoel komt dus toch ook ergens anders vandaan...

15. Lisa1976

Lisa1976 Actief lid

10 dec 2012
    209
    0
    16
    Dag lieve dames,

Ik breek even in met het volgende. Ik weet dat er hier dames zijn die bloedverdunners geprobeerd hebben, zonder resultaat, ik moet met name aan Lindra denken al heeft ze hier al lang niet meer geschreven... Nu is het zo dat ik ook bloedverdunners gebruik, aspirine 80 Mg en clexane. Nu we een aantal weken verder zijn is mijn dosering verdubbeld van 40 Mg per dag naar twee maal daags 40 Mg . Er is een aantal keer een anti xa bepaling gedaan. De anti-Xa test wordt gebruikt om de mate van antistolling door laag moleculair gewicht heparines (LMWH) te volgen. Elke keer bleek dat de waardes te laag waren, dus eigenlijk dat er te weinig clexane in mijn bloed zat en het dus weinig deed..... Althans geen 24 uur.... Bij de dosering van 40 Mg per dag bleek dat er na 12 uur geen clexane meer te vinden was in mijn bloed....De anti xa bepaling wordt eigenlijk ook nooit uitgevoerd omdat het zogezegd niet nodig zou zijn. Ik zou hier dus altijd om vragen mocht je bloedverdunners spuiten ... Verder merkte ik dat wondjes ook niet langer nabloedden dan normaal, ook erg vreemd als je bloedverdunnend gebruikt..... Ik wilde eigenlijk alleen maar dit even meedelen, misschien heeft iemand er iets aan.. Dikke knuffels en ik duim voor jullie dat jullie grootste wens snel mag uitkomen !

16. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ach arme jij, dat is ook heftig. Je sluit ook iets af wat je helemaal niet had willen afsluiten, wat helemaal niet had moeten worden afgesloten. Ik vind het zo afschuwelijk voor je. Sterkte. Xxx

17. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Dank voor de tip. Ik spoot Clexane 60 en ben daar nooit op gecontroleerd! Loop je bij een hematoloog?

18. Lisa1976

Lisa1976 Actief lid

10 dec 2012
    209
    0
    16
    Nee dit gaat via mijn gynaecoloog. Ik heb niet eens een diagnose maar twee onverklaarde doodgeboortes meegemaakt.

19. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ja dat las ik in het andere topic. Wat afschuwelijk om mee te maken.

20. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Thanks meis. Had gehoopt dat nu we naar de toekomst kunnen kijken ik me beter zou voelen. Misschien wil ik te snel en moet ik mezelf meer tijd gunnen.
    Voel me wel iets beter dan gister gelukkig, maar de tranen zitten nog erg hoog. Heb dit al een week of 2 niet meer gehad. Baal er enorm van dat ik nu weer zo'n stuk terug val ineens.

Ben ook nog niet helemaal gerust op het stukje placenta wat er nu nog zit. Merk dat mijn vertrouwen in de medische wereld een beetje weg is, al slaat dat nergens op want in het ziekenhuis hebben ze ons juist heel goed geholpen.
    Even ea laten bezinken denk ik, dan komt er vanzelf meer rust.

Deel Deze Pagina