Welkom sorry ik had het berichtje niet gelezen Vandaag hoor ik meer over de eitjes van mijn zus. Gisteren 10 en maandag de to zit nu in parijs voor werk. Helaas reageert dr pf niet op mijn vraag. Thuiszorg komt vrijdag voor intralipid ze houden de kosten laag zo fijn
Ha BS, mooi uitzicht! Daar ook zo koud? Spannend allemaal, zeg. Het komt nu wel heel dichtbij. Extra irritant dat dr. P niet reageert op het moment supreme. Kun je bellen?
Pfff, wat een ambtenarij. Zo ging het ook toen mijn vliezen braken, herinner ik me ineens. Ik vroeg om progesteron, om de baarmoeder rustig te houden. Kreeg ik niet. Weet je waarom niet? Omdat ik nog geen vroeggeboorte meegemaakt had. Als ik het kindje zou verliezen en daarna weer een dreigende vroeggeboorte zou krijgen, dan zou ik het wel krijgen. Maar nu viel ik buiten het protocol. Toen heb ik naar Gent geschreven en het gekregen. 6 weken geslikt dus. Ik zou er echt om vragen als ik jou was. Zeker omdat progesteron in steeds meer Nederlandse ziekenhuizen ook wordt voorgeschreven ter preventie van herhaalde miskramen. En onder dat ongeschreven protocol val je dan weer wel. Sorry hoor, maar na een paar jaar ziekenhuis in en uit kan ik echt niet meer tegen die regeltjes-fetisj waar men zo dol op is in Nederland. Soms moet je daar iemands specifieke omstandigheden kijken. Bedenken: Kan het kwaad? Nee. Zou het kunnen helpen? Ja. Zou het moeder enigszins geruststellen? Heel goed mogelijk. In plaats van alleen die ene vraag te stellen: Is het protocol?
Hihi moet even grinniken om jouw frustratie! Ik ga er idd naar vragen de 17e. Op zich staat mijn Gyn daar wel voor open denk ik. Ik heb ook al met 18 weken weeen remmers gekregen, zonder vragen. Dat was gewoon nodig, dus kreeg ik het. Lees dat ook wel eens anders hier. Ik ben daarbij wel een beetje een raar geval in alle opzichten. Doordat die infectie waarschijnlijk de aanleiding is geweest, maar ze dat natuurlijk niet 100% zeker weten. Krijg ook cervix metingen de volgende keer, ach dan kan progesteron er ook nog wel bij Nog een vraag aan jou specifiek Maria. Jij bent toen toch om dezelfde reden als bij ons eerder bevallen? Heb jij ook nog zo lang je belabberd gevoeld? Ben nog zo moe en m'n lijf is zo zwaar.
Ja, dat is waar. Met 18 weken weeën remmen is not done volgens het protocol. Dus dan is die progesteron een peulenschil. Eh goeie vraag Madelein. Ja, ik voelde me als door een vrachtwagen overreden, maar had ook zes weken plat gelegen. Echt plat. Dus geatrofieerde beentjes en zo slap als een vaatdoek. Ik denk dat dat dus daardoor kwam. Toen ik beviel, was de GBS onder controle, maar had ze het niet goed meer in mijn buik door het totale en constante verlies van vruchtwater. Maar ik zelf had toen geen infectie. Dus het is toch anders. Wellicht sluimert er nog wat. Ik zou het laten checken als je twijfelt. Maar je hebt ook iets gruwelijks meegemaakt, met een flinke fysieke nasleep. En je bent bevallen, hebt een hormonendip. Dat zal op z'n minst niet helpen bij het herstel. Maar wat ik zeg, bloedprikken is zo gebeurd en dan weet je het zeker.
Ja precies! Was destijds ook geen discussie over mogelijk hoor, gewoon erin die zetpillen . Dat platliggen heb ik gelukkig niet 6 weken hoeven doen. Maar ik was vanaf week 14 al niet meer actief. Werkte weinig en lag eigenlijk de hele dag op de bank. Mijn benen waren niet te dik, nu helemaal niet meer. Maar zal minder zijn als bij jou. 6 weken plat pfff... Vond dat ene weekend al zwaar... De gyn gaat de 17e nog een kweek uit mijn bm afnemen om te checken. Dan heb ik de 1e menstruatie gehad na de hysteroscopie en zou ik dus schoon moeten zijn. Inmiddels heb ik de huisarts gebeld en mag ik morgen bloed laten prikken.
Nee dat merk je dan wel, als je weken op de bank zit, bij wijze van spreken. Maar ik ben altijd wel voor ff bloed en zo controleren als je twijfelt. Tegenwoordig is er een hoop psychisch, totdat het toch ineens lichamelijk bleek te zijn. Dus goed bezig. Maken jullie ook plannen voor 'leuke dingen'? Dat vond ik na de miskramen altijd erg moeilijk, maar we deden het soms wel. Een nachtje Maastricht, of Groningen. Tegen de stroming in je zinnen verzetten. En daar knapte ik dan toch wat van op.
Ik ben bezig met plannen maken om de wedstrijden met m'n paard weer te hervatten. Daar heb ik okk wel weer zin in. Mijn paard, en met hem bezig zijn, sleept me er nu wel doorheen moet ik zeggen. Ik kom iedere dag buiten, ben dan ook lichamelijk bezig. Maar als ik dat gedaan heb ben ik weer klaar voor de rest van de dag. Verder proberen we af en toe eruit te gaan. 2 weken terug strand wandeling gemaakt, vorige week even de stad in. Komende zaterdag gaan we naar Amsterdam. De ring met was as van Sam erin op halen, en daarna even lekker uit eten. Nog geen vakantie plannen of zo. Weekend weg is nu een beetje lastig omdat we een kitten in huis hebben.
Dat klinkt goed. Ik vind het knap dat je zo actief bent. Ik stortte me altijd helemaal op m'n werk, dat hielp me. Maar dat werkt niet voor iedereen. Wat een mooi idee, van de ring. Ik kan me voorstellen dat zoiets fijn is om bij je te dragen.
Dat gaat bij mij niet, door de aard van mijn werk. Kan even niet de ellende van anderen erbij hebben nu. En mijn paardje is altijd mijn passie geweest. De beste therapeut die er is! Luistert altijd, verwacht niks van je, en je mag altijd even uithuilen in zijn nek . Ja ben zo benieuwd hoe die geworden is! Concept ontwerp staat tussen de fotos in Sam zijn album.
Nee, bij dat soort werk kan ik me voorstellen dat dat heel moeilijk is. Fijn dat je een andere afleiding hebt. Mooie foto's, Madelein.
Idd mooie foto's! Nu aan infuus donderdagavond weer daarna elke week tot 20 wk dan stop ik prednison ook afbouwen bij 20 wk ik hoop zo dat t lukt
Wauw Madelein, wat een prachtige ring! En sowieso schitterende foto's. Helemaal af was ie al he. Wat bijzonder dat je dat zo met ons wilt delen.
Ha BS, megaspannend. Gaat iemand je ontstekingswaarden monitoren terwijl je aan de pred bent? Dat doet Pfeiffer wel als je erom vraagt. Je kunt dan in NL bloed prikken en de uitslagen doorgeven, wellicht? Ik denk aan je!
Dank je! De ring is een concept. Morgen gaan we de uiteindelijke versie halen . Zin in! Ja hij was helemaal af. Perfect en op en top gezond. Zo onbegrijpelijk dat hij geen kans heeft gekregen in dit leven. Gelukkig leeft hij voort in ons. Hij maakt enorm deel uit van ons dagelijkse leven. Ik weet niet goed of dat bijzonder is. Ik ben onwijs trots op dit kleine mannetje. Iedereen mag hem zien!
Ik heb het gevraagd aan gent welke waardes moeten nagekeken worden? Ze wilde weten welke en ik krijg ook vitamines? Dat is nieuw voor mij Mijn collega heeft ook een mooie ring met as van haar dochter met 26 wk doodgeboren