Heel belachelijk BS, hopelijk snel duidelijkheid, zodat je je daar geen zorgen meer over hoeft te maken. Je symptomen klinken heel normaal en "goed". Ik hoop dat de weken voorbij vliegen en dat alles goed gaat! @BB: wat verschrikkelijk zeg! Dan durf je idd nergens meer heen...
Wat een rare gang van zaken B.S? Zeker omdat je medisch bent. Bah altijd maar tegen obstakels aanlopen....zooooo vermoeiend!
Heb net gebeld en ze kon geen notitie vinden of ik wel deze afdeling had gebeld UHHH ik heb nummer herhaling gedaan:x ze gaat zo kijken bij de arts en word ik gebeld echt is toch niet normaal, ineens zo moeilijk allemaal
BS, jeetje ik moet zeggen dat ik dus bij de afdeling immunologie in het EMC tot twee keer toe geweigerd ben! Pas bij de derde doorverwijzing van de huisarts en geen melding meer van kinderwens en immunologische problemen mocht ik dan komen!!! Woensdag terug voor de uitslag, ben erg benieuwd! Volhouden BS!!! Trouwens de afdeling waar je naar toe belt in het EMC voor punctie etc. waren wel super klantvriendelijk. Succes! Heerlijk klinken die tussendoor vakanties. Ik bevind me in Ikea hel. Mijn arme oude vadertje moet een hele kast in elkaar knutselen. We zijn alweer terug geweest. Volgende keer laat ik alles monteren. Wel wordt de kast mooi! Voor in de keuken, zo'n hoge smalle apothekerskast. Erg blij mee. Verder wel kamperen met allerlei spullen overal, Hee ik ben toch op vakantie!
Hier nu op dag 7 nog steeds rode uitvloeiing. Dat is echt bijzonder, want meestal is het met 5 dagen toch wel gedaan en dan een paar dagen bruinig, zeg maar. Ws veel geweest om op te ruimen??? Hebben deze keer voor het eerst niet tegen mijn ouders verteld en dat valt me op zich best zwaar. Normaal wisten ze het gelijk en dat gaf mij wel steun, maar ze hebben genoeg aan zichzelf en gaan het nu dus niet zeggen. Best vreemd en moet af en toe op mijn tong bijten... Zijn jullie er heel open in tegen vrienden/familie of juist niet?
Ben gebeld en je raadt t al..........wordt morgen terug gebeld. Ze weten niet waar ik thuis hoor bij gyn of verloskunde. Dus mijn oude IVF arts gaat me bellen. Ik wil volgende week gewoon een echo en daarmee klaar Dan ben ik 6 wk. Ik spuit fraxiparine en ik heb een BBZ verleden UH denk na
Myk ik ben heel open. De reden is omdat mensen mij vaak verdriet doen met bepaalde opmerkingen. Ik hield het altijd voor me en op een gegeven moment was ik een bom die tot ontploffing kwam.......De psych heeft mij dat geadviseerd. Ik hield te veel rekening met andere en ik voelde me daardoor onbegrepen en alleen. Nu ben ik eerlijk
Bs vreemde gang van zaken zeg in dat ziekenhuis.. Mykelti, hier houden we het meestal voor ons en vertellen het niemand. Dit keer wel aan ouders verteld.
@BS: jemig wat een prutsers... Wil je echt perse naar dat ziekenhuis? Of zit je eraan vast? Als ze nu al zo doen zou ik niet weten of ik daar wel behandeld wil worden... Weet totaal niet of het kan in jouw situatie hoor, maar misschien wel het overwegen waard. @Mykelti; Heel herkenbaar wat je schrijft!! @Hier: vandaag afspraak bij de gyn gehad. Alles nog eens besproken, en de laatste vragen beantwoord gekregen. Moeten na gaan denken of we de onderzoeken willen laten doen ivm herhaalde mk. Daarbij hebben we gehoord dat het idd een fout van de huisarts is geweest. De richtlijn die zij hebben bij urineweginfecties en zwangeren ( en GBS..) blijkt dubbel interpreteerbaar. Die richtlijn wordt nu ook herschreven door dit gebeuren. Wij hebben er niks meer aan, maar anderen die in dezelfde situatie komen hopelijk dus wel... Ook IUI is besproken. De gyn heeft de prognostische index dat wij binnen een jaar spontaan zwanger zijn berekend, en die zit rond de 65%. Pas rond de 30 beginnen ze met IUI. Ook vond hij het nu niet heel verstandig om nu al zo snel na alles wat er gebeurd is met allerlei medische toestanden te beginnen. Daar heeft ie wel een goed punt denk ik. Eigenlijk zien we dat zelf ook nog niet zitten. Maar mochten we het wachten beu worden mogen we altijd bellen. Dan zijn ze bereid ons te helpen.
Fijn dat ze met je meedenken, Madelein. Wat wordt het nieuwe protocol bij urineweginfecties bij zwangeren? Lijkt me goed dat er scherper op wordt gelet, want lees hier maar al te vaak dat het over het hoofd wordt gezien.
De 'vergissing' is gemaakt bij het punt dat een gekweekte GBS uit urine bij zwangeren niet behandeld hoeft te worden. De gyn had het erover dat er als noot bijstaat iets in de trant van 'tenzij er klachten zijn'. Die klachten had ik wel degelijk, dus had wel behandeld moeten worden. Volgens de huisarts staat dit niet duidelijk genoeg in de richtlijn. Dat stukje wordt dus herzien. Ik heb zelf de richtlijn niet gelezen, en wil het ook niet omdat ik bang ben dat het bij mij alleen maar voor onrust zorgt.
Hoi dames, Hier een meelezer van jullie topic, maar zoals in mijn onderschrift te zien net als jullie op zoek naar antwoorden. Ik heb mijn schildklierwaarden opgevraagd van 2 zwangerschappen. Wat vinden jullie van deze waarden? datum 01-10-2013: TSH 1,9 mcrU/ml vrij T4: 15 pmol/l Ong. 14 weken zwanger 09-10-2012: TSH 1,72 mcrU/ml vrij T4: 13 pmol/l Ong. 10 weken zwanger Hier wordt gezegd door de artsen dat het prima waarden zijn, maar jullie hebben al zoveel meer info en wie weet moeten we dit toch verder laten uitzoeken. Alvast bedankt.
Hi BB, hier hetzelfde, en iedereen vind het erg voor ons (wat heel lief is) maar dan loop ik helemaal op eieren mbt hoe ik op alles reeageer en alles staat al op scherp met alle hormomen die op en neer racen (zwanger/niet-zwanger/wanneer wel zwanger...) Hi BS, hopelijk morgen goed nieuws maar idd wat een rot behandeling, ik had het ook hier een keer toen belde ik voor 7 weken echo, zeiden ze waarom moet je zo vroeg, ik zei joh maak je niet druk na 1 vroeggeboorte en 1 miskraam zou ik ook niet zo vroeg willen, jij wel? Dit is met de arts afgesproken,. toen werd ze stil. En ik ook nog om het af te maken: waarschijnlijk moet ik toch weer afbellen dus maak je vooral niet druk (helaas moest ik ook afbellen omdat ik het weer niet gehaald had tot 7 wkn). Ze zijn zo onbeschoft soms alsof we voor de lol naar het ziekenhuis komen met deze historie...
Meiden de arts van herhaalde miskramen belde me mevrouw j ik zag dat je goed nieuws had je wil een echo ik zo ja waar zwanger geraakt welke medicijnen vond hij allemaal goed volgende week woensdag in zijn pauze een echo ik mag bij hem lopen morgen bbloedprikken voor schildklier en fraxiparine krijg strenge controle zo fijn was t ben positief fijn
Hi Marjol, de TSH ziet er best goed uit, moet onder 2 zijn. Mijne was vorige keer bij 4.5 weken (toen het ook misging) 2.9. Was allemaal nog normaal (kan tot 4) maar in zwangerschap zijn er toch echt andere protocollen iniedergeval in landen om ons heen om niet heel ver boven 2 uit te komen. De vrije waardes kun je ook referentie waarde op internet vinden, weet even niet wat ik had maar volgens mij zijn die wat hoger normaal. Nu ben ik toch wel benieuwd dus even gegoogled en idd hier staat ook TSH onder 2..... (en ook de andere waarde's) De schildklier Het grootste gedeelte van T4 en T3 is in het bloed gebonden aan eiwitten. De rest is het direct beschikbare oftewel vrije schildklierhormoon. Bij bloedonderzoek om te bepalen hoe de schildklier functioneert wordt meestal de TSH-spiegel bepaald, en daarbij ook vaak de spiegel van vrij T4, de hoeveelheid actief T4 in het bloed. De uitslag hiervan verschilt iets per laboratorium, vanwege verschillen in de gebruikte meetmethoden. Een normale TSH-waarde ligt tussen de 0,4 en 2,0 mU/l. Onder normaalwaarde verstaat men de waarde van de bepaling bij gezonde mensen. De normale waarde voor vrij T4 ligt in het UMCG tussen de 8,0 en 18,0 pmol/l. Overigens ligt deze normale waarde voor ieder individu anders. De één heeft een normale waarde van 12, en de ander bv. van 17 pmol/l. Het resultaat van de metingen kan als volgt zijn:
BS goed nieuws! Gelukkig nog fijne artsen! @Madelein, fijn dat het protocol aangepast worden maar helaas voor jullie te laat. Misschien wel een goed plan idd even geen medische mallen molen en even rust. Blijf duimen voor jullie!
Oké, dat lijkt me een terechte aanpassing. Daar is het bij mij dus ook misgegaan. En ik snap dat je het niet wil lezen.