Fijn BS!!! @Marjol: geen verstand van schildklierwaardes, sorry! @Stiertje: jaaaa, ook dat is weer herkenbaar. Ik WIL niet dat ze me zielig vinden en me gaan ontzien. Hartstikke lief bedoeld, maar daardoor voel ik me NOG meer een melaatse. Hier even een pre-behandelingvraagje aan de dames die weleens IVF gehad hebben: Ik heb vandaag mijn eisprong en ik ga het afgelopen uur weer redelijk dood. Mijn eisprong is echt altijd heel pijnlijk. (zonder pijnstillers red ik het vanavond niet zeg maar). Maar ga ik dan niet helemaal kapot straks als ze wel 10 of 20 eitjes gaan kweken met die hormonen?? Of is dat heel anders omdat dat geen natuurlijke eisprong is? Ik heb nog niet eens een datum of maand voor dat IVF-met de draagmoeder-traject, maar ik schijt nu al 7 kleuren!
BB, met de decapeptyl wordt de cyclus stil gelegd dus ik denk dat je er helemaal geen last van zal hebben. Ik voelde me trouwens tijdens het spuiten prima. Maarre als je nu al problemen hebt met de eisprong, mijn ervaring met twee maal IVF/ICSI en een dubbele cryo TP met medicatie was dat ik daarvoor een prachtige cyclus had, en na ICSI nummer 2 was de eisprong tijd een drama. Veel bloedverlies en heel erg veel pijn in mijn buik en rug en dat in het begin 3 weken en na 3 maanden nam dat wel weer af. Pas na 6 maanden kon ik weer verder met een dubbele cryo TP. Omdat ik progynova en decapeptyl gebruikte omdat we bang waren dat ik geen goede eisprong zou hebben, was de maand na de mislukte TP weer een drama met veel bloedverlies rond de eisprong. De geplande IUI in Gent kon toen niet doorgaan. Omdat ik heel snel met de progynova ben gestopt tijdens de TP heb ik erger kunnen voorkomen. Vraag hier goed naar bij je IVF arts! Mykelti, ik was in het begin heel open. Toen ik ging starten heb ik het dierbare vriendinnen direct verteld. Natuurlijk ook mijn directe familie. Maar een paar van die 'dierbare' vriendinnen deden na twee jaar heel kwetsend. Nu praat ik er alleen met twee heel dierbare vriendinnen over. Anderen vinden mijn weg te bizar en zelfs belachelijk. Ik vertel niets meer, ga trouwens ook nog maar sporadisch met hen om. Gelukkig heb ik fijne familie! BS, wat goed dat je behandelt gaat worden door die fijne arts. En heel veel succes volgende week! Nu weer naar je eilandje!
Ja vinden wij ook. Ben blij dat onze huisarts wel zo 'adequaat' is geweest om dit verwarrende stukje aan te geven bij de commissie die er over gaat... @Stiertje: Ja klopt. Maar dan komt er in ieder geval nog iets 'goeds' uit dit gebeuren. Bedankt voor het duimen, hopelijk helpt het! Inderdaad even rust kan geen kwaad denk ik. We zitten er nu ook niet erg op te wachten op de mmm... @BB: heb er geen ervaring mee, maar veel sterkte!
Jemig wat een nare reacties . Sterk van je dat je gewoon doorgaat, en je niet door de mening van die rare types laat leiden!
Sommige mensen zijn inderdaad diep triest, zeker als je een andere route bewandeld dan de standaard. Erg sneu, maar zo goed dat je volhoudt en dat je mensen hebt die je wel steunen Tammy! BS: fijn dat je psych je geholpen heeft om open te zijn. Kan me voorstellen dat opkroppen geen goed doet. Hier altijd heel open geweest tegen iedereen, omdat ik er niet van hou als mensen niet weten waarom ik bv verdrietig ben. Daarbij komt dat ik op mijn werk een geschiedenis had als sjaggo/raar reagerend door mijn B12 tekort, waarvan ik toen nog niet wist, en ik niet wilde dat mensen weer daarover gingen zeuren. Ook ik liep soms mensen tegen het lijf die niet zo heel aardig waren, maar over het algemeen was iedereen wel vrij begripvol. Overigens nu tegen niemand gezegd dat we bezig zijn en/of een vmk hebben gehad.
Vandaag wat bruinverlies.. gelukkig mocht.ik om 20.00u meteen langskomen bij de triage. maar ben dus nog steeds aan het wachten.....
pff eindelijk thuis. heel raar weer. de gyn zag niks in de baarmoeder of de eierstokken.. volgens begin laatste ongi zou ik nu 6 wkn moeten zijn. miss minder ver zwanger volgens de gyn. moet nu volgende week terug voor weer een echo. en ze vond t verstandiger als ik gwn daar onder controle bleef ipv bij een vk..
Maar je testte laat positief toch? Dan kun je ook best 5.3 of 5.4 zijn. Toen zagen ze bij mij ook totaal niks wat ook maar op een zwangerschap leek. En helderrood verloor ik toen. Best veel. Wanneer volgende echo?
ja klopt, ik testte laat positief en ook licht. volgens de gyn kan dat idd dan zijn dat ik minder ver ben. ik weet niet wat ik er van moet denken/voelen. durf er niet meer op te hopen eerlijk gezegd.. ik heb de 26e weer een echo. mocht ik in de tussentijd meer gaan bloeden of erge buikpijn krijgen dan moet ik meteen bellen.
MoesCH, kun je geen hcg laten prikken? Dat hebben ze bij mij toen wel gedaan. Twee dagen later wist ik dat ik een goede stijging had en kreeg ik een echo. En toen zat er wel wat! Ik snap dat je somber bent, maar een op het oog lege bm bij iets korter dan 6 weken komt echt waanzinnig vaak voor.
Oh Moesch wat een onzekerheid! Ik sluit me overigens helemaal aan bij het HCG-prikken. Dat geeft je misschien wat rust voor de volgende echo.
Moesch ik sluit me ook aan bij de meiden. Denk aan je meid. aan t einde van de ochtend word ik gebeld over mijn trombocyten en F4 waarde
Kan ik ze zomaar bellen voor een prikformulier? Durf t eigenlijk niet, ze vinden mij volgens mij echt een zeur...