Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 6

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dreamz3, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    als je nu eerder voor de intake zou kunnen gaan ... dan zou je de afspraak bij de sutter in februari kunnen laten staan voor de nabespreking... Vrees dat je anders niet voor mei echt verdergeholpen gaat zijn

2. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    en Mar999, er is ook een speciaal Gent topic, daar kan je ook heel wat info terugvinden. Allemaal meiden die in Gent zijn geweest

3. Mar999

Mar999 Actief lid

28 jun 2010
    234
    0
    16
    Het eerste gesprek zal inderdaad redelijk standaard zijn. Maar voor 1 januari wilde ik nog niet terecht kunnen, omdat mijn huidige verzekering niets dekt en ik dus eerst van verzekering wil wisselen per 1 januari 2013. En zoals gezegd, die extra paar weken wachten kunnen er ook nog wel bij.

4. Mar999

Mar999 Actief lid

28 jun 2010
    234
    0
    16
    Hee, dat topic ken ik nog niet. Waar kan ik die vinden? Dank je wel!

5. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    typ bij zoeken eens gewoon Gent in, dan ga je het topic normaal wel gemakkelijk kunnen terugvinden

6. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mar999, waneer je eenmaal bij de S bent, heb je ook heel snel weer een vervolgafspraak, daar gaan volgens mij echt geen maanden overheen. Dus wanneer je in februari een afspraak hebt en in de week daarna een hystero dan hoef je echt geen maanden te wachten, de kans dat je binnen 2 weken terecht kan voor de nabespreking misschien wel sneller lijkt me eerder, althans ze verzekerde mij me daar absoluut geen zorgen over te maken en volgens mij kon Hoop ook steeds redelijk snel bij haar terecht. Succes alvast!

7. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Ik ben er nog niet over uit of we gaan testen. Heb echt een bloedhekel aan ziekenhuizen... waarschijnlijk ben ik niet de enige haha

En vooraf zeggen ze hier al dat er toch waarschijnlijk niets uit komt. Ik hoor hier af en toe Gent vallen. Ik zal zo ook eens even zoeken. Als we onderzoek gaan doen dan wil ik wel graag dat er ook goed gekeken wordt.
    Kan iemand zeggen of dat ook onder je verzekering valt? Of moet je dan toch in NL onderzoek laten doen?

8. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Vandaag is miskraam nummer twee bij mij begonnen. Ik weet dat twee mk nog niet wil betekenen dat er geen gezond kindje meer kan kmen. Ik heb ook al een zoontje (voor de miskramen) die helemaal gezond is. Maar mijn vraag naar jullie (die jammer genoeg al ervaring hebben) is als er na twee mk'n al onderzoeken worden gedaan? En mss nog wel belangrijker, waar blijven jullie moed halen? Ik weet dat ik nog niet mag klagen na twee mk'n, maar ik heb het gevoel er echt onder door te gaan... Ik word steeds snel zwanger (drie keer in de eerste ronde) maar zwanger blijven lijkt me maar niet te lukken... Mn vorige mk was een partiële mola zwangerschap. DAcht dat het deze keer gewoong oed zou zijn, wat is de kans ook dat het twee keer na elkaar mis gaat he... Stom van me om zo te denken dus. Sorry dat ik zo onsamenhangend typ maar ik voel me ook alsof er een storm in mn hoofd en lijf raast...

9. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Gatver mie wat een rotnieuws! Heel veel sterkte.

Ik dacht dat ze onderzoek doen na 3x een mk, ook afhankelijk van je leeftijd. Zwanger worden is bij mij ook geen probleem alleen wil het niet blijven zitten...

10. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Ik ben nog maar 22. Werd zwanger van mn zoontje toen ik 20 was. Je leest altijd dat je minder kans hebt op een mk als je iets jonger bent maar bij mij lijkt dat toch niet op te gaan...

11. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Blijkbaar kan je wel ook miskramen krijgen na een gezond eerste kindje, en vooral als dat eerste een zoontje is

Hier trouwens na 2 miskramen wel al onderzoeken gehad (stollingsonderzoeken) maar pas in Gent hebben ze de mogelijke oorzaak gevonden ...

12. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Hoi Mie, heel veel sterkte!

Ik heb al twee iets oudere kinderen, 2 dochters 11 en 8 jaar, van mijn eerste partner, dit allemaal zonder problemen. Nu met men nieuwe partner (al meer dan 5 jaar samen) willen we een kindje om ons gezinnetje te vervolledigen. Dit wil bij ons jammer genoeg ook niet lukken. Ook direct zwanger als we gaan proberen maar loopt steeds mis in week 8, dan hebben we ook al een mooi kloppend hartje gezien op voorhand.

Na de tweede mk chromosomen onderzoek, nu na de derde ga ik volledig onderzoek laten doen in Gent. Wil toch wat zekerheid voor mezelf voor ik nog een keer probeer. Ben wel van België en weet niet hoe het zit met jullie verzekering.

Geef het eerst allemaal te tijd om te verwerken, want ik versta heel goed dat je hoofd op ontploffen sta. Is bij mij ook zo, en het roept zoveel vragen op waarom. Wens je heel veel sterkte meid en geef je een dikke knuf.

13. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    België Arendonk
    Mijn ervaring is ook dat de gewone gyne geen uitgebreide testen doet, dat ze zeggen, dit is gewoon pech, waarschijnlijk vinden we toch niets uit de testen. is bij mij ook gebeurt maar neem geen genoegen met dat antwoord. Op mijn vruchtje gingen ze nu wel grondig onderzoek doen, daar ben ik wel heel blij om.

14. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    ik ben zelf van België en weet dat ze hier uitgebreider en sneller testen. Mijn ha ging het hele testgedoe nu alvast opstarten ism mijn gyn. Het vorige weefsel (na de curretage) is onderzocht en daar kwam een partiële mola uit. Kreeg alleen heel weinig uitleg, dit zou idd ook iets met chromosomen te maken hebben maar zou zich niet herhalen.

Jij hebt dus ook al gezonde kids bdotsie. Wat is het toch raar he dat het de tweede keer dan zo moeizaam gaat...

Moet wel zeggen dat ik teleurgesteld ben in mn gyn.
    Blijkbaar moest ik na de vorige mk en curretage druppels krijgen om mn bm samen te laten trekken. Die heeft ze mij nooit voorgeschreven, stond wel in mn dossier maar heb er nooit een voorschrift voor gehad, heb er nooit over gehoord...
    Na mn mk moest ik blijbkaar wekelijks bloed prikken om te kijken wnr het op nul kwam (ivm partiële mola) en dat is me ook nooit meegedeeld, nooit doorgegeven... Krijgen jullie van je gyn ook zo weinig informatie?

15. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mie sterkte meid.

Ik werd net als jij heel snel zwanger en dat terwijl ik al tegen de 40 liep en op een gegeven moment over de 40 was. Drie keer de eerste ronde en 2 keer de tweede ronde zwanger. Op mijn huidige zwangerschap moest ik 4 maanden "wachten". Na 5 miskramen ben ik nu dan toch 34 weken zwanger. Ook hier na de tweede miskramen summier bloedonderzoek gehad waar niets uitkwam. Toen was ik uitonderzocht in Nederland. Toen naar Gent gegaan voor verder onderzoek. Er werd een mogelijke oorzaak gevonden, maar helemaal zeker weten zullen we het nooit weten. Ook niet waarom deze zwangerschap wel doorging.

16. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag naar dr. P. geweest. Een goed en fijn gesprek gehad. Mijn CD4 en CD56 cellen waren gewoon en acceptabel tijdens de wachtweken. Maar mijn NK cellen waren echt veel en veel te hoog. Ik heb nu voor elkaar gekregen dat ik nu het Hemaglobine infuus voorgeschreven hebt gekregen. Nu nog een ziekenhuis die het wil toedienen. Morgen gesprek met mijn huisarts over een doorverwijzing. Ben benieuwd naar haar reactie. Iemand hier ervaring mee? Ik hoop dat ik gewoon in een ziekenhuis in Nl terecht kan anders vraag ik het aan het AZ Sint Lucas in Gent. Ben in ieder geval zo blij dat ik weer een stapje verder ben! Hoera!

17. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    België Arendonk
    Oei, dat laatste wist ik ook helemaal niet. Heb ook nooit iets gekregen en moet pas over een maand weer op controle. Onze gyne geeft inderdaad ook niet veel uitleg en soms heb ik het gevoel dat ze ons heel snel wilt afwimpelen. Vandaar dat we deze keer ook naar Gent gaan.

18. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mie,wat een verdrietig verhaal! Ik hoop dat je voor onderzoeken in aanmerking komt. Bij een academisch ziekenhuis zeiden ze tegen mij dat ik eerst 3 miskramen moest hebben voor ik in aanmerking kwam voor verdere onderzoeken. Belachelijk, na tussenkomst van een andere gynaecologe uit een ander ziekenhuis, werd er toch summier onderzoek gedaan. De standaard dingen waar niets uitkwam.
    Ik ben zelf uitgeweken naar Düsseldorf en via dr. S. die heel grondig onderzoek heeft gedaan en niets vond. Daarna ben ik bij een immunoloog terechtgekomen, die wel grote problemen vond. Ik heb een overactief immuunsysteem en die breekt dus een zwangerschap af. Daar word ik nu in Düsseldorf voor behandeld en heel goed begeleidt. Niet opgeven hoor en heel veel sterkte de komende tijd!

19. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    België Arendonk
    Hey Tammy: super voor jou. Ben blij dat je dat stapje verder bent. Hoop dat je ha morgen ook mee werkt en dat je snel een ziekenhuis vind die je die infuus wil geven.

20. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tammy wat vind ik dit ontzettend verdrietig voor je.
    Ik heb ontzettend veel bewondering voor je doorzettingsvermogen.
    Ik weet hoe het voelt om keer op keer teleurgesteld te worden.

Deel Deze Pagina