Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 6

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dreamz3, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tammy, wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad vandaag, ik vind het wel heel vervelend dat je NK cellen zo hoog waren.... Hoop dat de Hemaglobine de oplossing voor je is.

Meleka, hoe is het met je? Met je suiker en je kies?

Elpie, nog nooit gehoord van een verband tussen eerst een zoon en dan meerdere miskramen, is dat een onderzoek geweest? Ben daar wel benieuwd naar.

Wat betreft de onderzoeken bij mij ook na de eerste 2, in Nederland verder weinig, steeds pech, met 2 geloof ik dat soms ook wel, hoe pijnlijk ook maar na 3 lijkt mij pech echt onwaarschijnlijk.

2. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Jullie gebruiken veel termen die voor mij een beetje Chinees zijn. Is er hier ergens op de site een info over die afkortingen zoals bv de nk cellen? Vind het spijtig dat ik niet weet wat dat allemaal wil zeggen.

3. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die weet ik: natural killer cellen.
    Maar ik ben verder niet thuis in die ingewikkelde materie :)

Puckje lief dat je ernaar vraagt. Suiker was vandaag heel goed, maar gister 1 vervelende uitschieter. Ik snap er niets van. Kies geeft door anti biotica geen klachten meer, dus mag blijven zitten. Morgen een tijdelijke vulling erin en dan na de bevalling weer terug. Ik heb wel weer wat nieuws: vandaag voor de tweede keer wiebelend zicht. Helder zicht, maar het wiebelt waardoor ik niet goed kan zien. Vaag. Morgen even bellen met het ziekenhuis, dit hoort niet.

4. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meleka, wat vervelend toch die nare kwaaltjes tegen het einde! En bezoeken aan de tandarts brrr. Succes met je suiker. Hopelijk is dat wiebelende zicht, geen symtoom van suiker? Ik hoop voor je dat het meevalt.

Bdotsie, ik ben begonnen met het lezen van de Freya site en dit topic na de tweede miskraam en vond algauw een topic op de Freya site waar mijn immuunprobleem 'behandeld' werd door andere dames. Doordat dit mijn probleem is, ben ik het gaan uitpluizen en ik moet helaas steeds weer een stapje verder. Ik loop nu al bijna een jaar in DD. Als je er wat over wilt weten, stuur me dan een PB. Wellicht heb je er wat aan, extra informatie is nooit weg, toch?

Puckje, dank je wel. Hoe gaat het met jou en de beeb?

5. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @Mie: Welkom hier (helaas).
    @bdotsie: De termen wennen snel genoeg, ik weet nog goed dat ik hier in het begin amper mee durfde te kletsen omdat ik me zo onwetend voelde, maar geef het een paar weken en je zit er helemaal in. En weet dat iedereen je altijd uitleg wil geven, en verder wil helpen.

@Tammy: wat fijn dat dr.P weer heeft meegedacht. Wel rot van die NK cellen! Hoop zo dat die hemaglobine nu de oplossing voor je gaat zijn!!

@ Meleka: fijn dat het beter met je gaat, nu alleen hopen dat dat met je zicht niets geks is.

6. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Zo hehe ongi eindelijk pleite hier, dus nu gaan we voor de eerste ronde, ik vind het zo spannend!

7. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dreamz, goh dan ben je wel een serieuze tijd ongesteld geweest! Grote schoonmaak binnen, alles lekker fris en lschud dat BMSV bedje maar vast op! Fijn dat je ervoor kunt gaan, heel veel succes!

8. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @Dreamz: fijn!! Is ook spannend zo'n 1e ronde! Hopelijk is het met je nieuwe vent op alle vlakken (dus ook qua fertiliteit) een "match made in heaven", en is het snel raak.

9. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Sorry dames, hier ben ik opnieuw. Het zullen de eerste emoties wel zijn zeker, had niet gedacht dat ik hier zou mogen komen kletsen. Hoe zit het bij jullie met het verwerken (je partner en jezelf). Wij gaan er op een totaal verschillende manier mee om. Mijn man wil liever een jaartje wachten, ik wil alles NU NU NU! Hoe ging dat bij jullie?

10. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Thanks meiden. Eerste kerstdag is het mn nod :)

11. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meleka, wat vervelend van je zicht, ik zou zeker even bellen. Laat je weten wat ze zeggen? Fijn dat je kies normaal is. Je staat onder goede controle dat is fijn, jammer van de uitschieter, maar elke week is er weer 1. Liefs

Tammy, wat klink je alweer strijdbaar, zo knap, knuffel

Hier alles goed, morgen boor het eerst naar de verloskundige, weet nog niet of ik in het ziekenhuis blijf of overstap naar een normale. Verder erg onzeker nog, word gek van wat je niet mag en raAk dan in de stress want ik let juist zo goed op. Jd mag nu nog minder dan 4 jaar terug, is niet erg maar zit nu in de stress vanwege kant en klare pannekoeken die ik veel heb gegeten en nu niet mag... Ben dus nog lekker aan het stressen... Maar verder voel ik me echt weer stukken lekkerder. Liefs

12. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Nieuwe dames, helaas welkom...

Dreamz, spannend!!

Tammy, fijn dat je medewerking krijgt. Hopelijk is dat het "ei van Columbus"!

Puckje, waarom zou je geen kant en klare pannekoeken mogen hebben? Die mogen echt wel hoor! Of is dat specifiek op jou van toepassing?

13. puckje2

puckje2 Bekend lid

12 mrt 2012
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Mykelti, deze staan op de lijst van risicovolle producten zoals Franse kazen van rauwe melk en paté en voorverpakte vleeswaren. Ivm listeriose. Pfffff lekker slim van mij hè? Maar dat bedoelde ik juist, ben ik zo super voorzichtig en dan nog.....

14. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    België Arendonk
    Hoi Mie, hier hebben al veel traantjes gerold omdat we er anders tegenover staan. Heb wel alles gezegd wat op mijn hart ligt en heb het gevoel iets beter begrepen te worden. alleen vind ik het jammer dat mijn man zijn gevoelens niet echt laat zien aan mij.
    Vorige week zei ik ook, ik wil niet te lang wachten want we worden er niet jonger op. Ben nog wel jong genoeg hoor (33) maar je bent snel een jaar verder. Nu heb ik besloten om toch eerst alles eens grondig te laten onderzoeken (na 3 mk dit jaar) en zolang toch zeker te wachten.
    Een jaar is natuurlijk heel lang, probeer een compromis te zoeken met je man.
    Ik ga nu iets regelmatiger wandelen met onze honden om soms eens mijn gedachte te verzetten en ben ook van plan om te gaan sporten om zo men frustraties te kunnen los laten.
    Heel veel sterkte in deze moeilijke dagen, het wordt uiteindelijk iets dragelijker. Vergeten zal je het nooit natuurlijk, het blijft voor altijd in je hart.

15. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    België Arendonk
    Hoi Meleka, hoe gaat het vandaag met jou en je zicht? Ik zou ook zeker eens bellen, ook al heb je er nu geen last van. Vraag het toch even na. Veel succes

16. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alles normaal hier, Bdotsie. Dank je :)
    Inderdaad, dadelijk even bellen.

Dreamz, heel veel succes!

Puckje, ik heb gekozen voor de vk ipv het ziekenhuis. Ik was het zo zat om patiënt te zijn, zoals de laatste jaren ziekenhuis in, ziekenhuis uit. En ik voelde me er veilig. Ik ben uiteindelijk toch wel doorgestuurd toen de vk twijfelde. Doen waar jij je goed bij voelt!

Mie, wij hebben soms, ondanks mijn leeftijd, wel pauze genomen. Soms omdat we moesten vanwege een behandeling en soms vrijwillig. Mijn man liet mij daarin beslissen. Ook hij had het zwaar, maar hij vond het moeilijk dat ik al het psychische én al het lichamelijke voor mijn rekening moest nemen. Toen het erg zwaar werd voor me, had hij het mede daardoor ook erg moeilijk. Hij heeft op een gegevent moment wel gezegd dat we hard moeten gaan denken over stoppen. Hij zag dat ik me beter voelde tijdens de pauzes, rust kreeg. We zaten echt dicht tegen stoppen aan.

17. Alf

Alf Niet meer actief

Puckje, als je ze koud eet mag het niet nee. Maar goed verhitten in magnetron en je kunt ze gewoon eten hoor! Zou me niet teveel zorgen maken.. lfs

18. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Mie bij mij ook alles nu nu nu.

Hier gesprek gehad over eiceldonatie. Ik wilde meer info

Het is dus een 4delig consultatie
    1. screening eicelreserve van donor in dit geval mijn zus (kan ook in Ned gedaan worden
    2. Psycholoog: mijn zwager, zus en wij 2
    3. Gesprek arts over praktische zaken
    4. medische genetica. gaan ze onze familie doorspitten of ziektes zoals kanker en andere aandoeningen. (bloedprikken kan in Nederland)

Totale kosten 7000. sommige onderzoeken kunnen in Nederland gedaan worden. Daarnaast is mijn zus bloeddonor en wij zijn vaak onderzocht omdat we eeneiige tweeling zijn. Ik hoop dat we de uitslagen daarvan mogen gebruiken.

Mijn man wil dit heel graag. Ik twijfel nog. Ik heb moeite om te bepalen of ik het als mijn eigen ga zien. Wat zeggen jullie?

19. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een flink traject met flinke kosten.
    Ik weet het niet, het is zo'n persoonlijke kwestie.
    Wij hebben er destijds even aan gedacht, maar kwamen niet in aanmerking dus toen werd de moeilijke keuze weggenomen. Wij hebben zitten denken over een bekende of onbekende donor. En inderdaad ook over willen we donatie überhaupt wel. Wij waren er toen niet uitgekomen, de weegschaal leek door te slaan naar niet doen. Maar nogmaals, het is zo anders als je er echt zelf serieus voorstaat en het is erg persoonlijk. Niemand kan je vertellen wat juist is. Ik kan jullie alleen maar heel veel succes bij de beslissing wensen.

(vond ik trouwens één van de moeilijkste aspecten voor ons soort patiënten, telkens weer dillema's waar je samen uit moet zien te komen en telkens weer nieuwe grenzen die een stukje opgeschoven moeten worden of juist niet).

20. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Meleka dat klopt vroeger zei ik nee tegen eiceldonatie nu overweeg ik het zelfs. Ik wil zo graag een kindje in me voelen... helaas heb ik een K*& lichaam

Deel Deze Pagina