Ben nog steeds aan het wachten. ze willen persee een inwemdig onderzowk doen met eendenbek en uitstrijkj maar dat wil ik niet. heel gedoe van de gyn. Gaat nu eerst met collega overleggen. ik wil t niet, ga er alleen maar erger van bloeden en krijg er krampen van? Zouden jullie het wel laten doen?
Uitstrijkje lijkt me niet verkeerd. Als het niet van de zwangerschap komt dat je bleod verliest, waarvan dan? Wil ik ook op gaan aandringen. Nu al 14 wkn bruinverelies zonder aanwijziong op echo. Ik heb geschiedenis met Pap3b en daar kan bloedverlies ook van komen. Kunnen ze meteen op de GBS bacterie kweken
ik wilde een uitstrijkje en een urine test gisteren maar die krijg ik niet. Ga kijken of ik het via de huisarts kan regelen ze geloofd niet dat prednison gevolgen kan hebben
Uiteindelijk alleen een echo gehad. hartje klopt, kindje bewoog. alf ik had in okt 2012 pap2. Half jaar later weer normaal. ik kan die spanning van het wachten op de uitslag niet meer aan pfff. bruinverlies is echt minimaal. maar mocht ik t maandag nog hebben ga ik t miss wel vragen. word er bang van. maar heb begrepen dat een uitstrijkje tijdens de zwangerschap een verkeerde uitslag kan geven door de hormonen etc?
Er is niet gemeten bs. voel me nu echt weer kut door dat bruinverlies en het voorstel van t uitstrijkje. als ik ergens bang voor ben is t wel een alechte uistlag pffff
Had 2 weken voor ik posi teste ook een x n bloeding gehad. blijft nu echt in mn hoofd malen dat t miss wel s niet goed kan zijn aan mn bmm
Dat weet ik. Daarom zei ik het ook Ik zou in jouw situatie duidelijkheid willen. Er is vast niets aan de hand, maar je kunt het maar weten toch? Anders heb je nog een paar rot maanden voor de boeg meis.. Klopt dat Pap waarde tijdens en vlak na zwangerschap vertekend kan zijn. Pap2 is niets om je zorgen over te maken trouwens! vanaf 3a wordt het opletten.
Maar als je wat aan je bmm hebt dan heb je toch ook vooral bloedingen na gemeenschap? dat heb ik helemaal niet. bruinverlies van 2 wkn gleden kwam duidlijk uit fe baarmoeder. de gyn zag toen bloed in de bm zitten. gister had ik een vlekje bruin in de witte afscheiding tijdens het toiletbezoek. vanochtend weer een heel weinig bij het afvegen. verder op de dag niets. dat bruin/bloed.2 weken.voor de post test was ook eenmalig en daarna ook niets meer. ook niet na gemeenschap. miss moet ik t toch maar laten doen. sinds de ziekte en overlijden van mijn vader hb ik een angststoornis ontwikkeld voor ernstige ziektes. kan hier dus totaal niet tegen.
MoesCH, Ik herken het helemaal. Ik pb je later vandaag/vanavond even oke? Ik ben gediagnostiseerd hypochonder sinds ziekte (kanker) moeder en overlijden vader
Bs het was een gyn in opleiding.die met deze onderzoekjes kwam. natuurlijk ook interessant voor zijn opleiding om al dir onderzoeken te doen. later kwam de gyn erbij en hij vond t niet alarmerend. Als t erger werd moest ik terug voor inwendig onderzoek. aardig waren ze wel. maar heb altijd het idee dat ze me een lastige patient vinden.
Meiden, een dikke knuffel voor jullie... MoesCH, fijn dat de echo goed was. Vind je het niet prettig om met iemand te gaan praten hierover? Misschien dat je dan een manier leert om jezelf tot de orde te roepen als je te negatief gaat denken?
Mykelti, je bedoelt een psych hebben we gedaan. Tijdens de terminale fase van mijn vader heb ik dat gehad. Daarna ging het goed, alleen sneller in paniek als normaal. Maar nu met de bloedingen merk ik dat het weer wat erger is. Heb besloten voor nu geen uitstrijkje te laten doen omdat ik bij elke zwangerschap wel last gehad heb van bruinverlies. Ook bij de zwangerschappen die goed zijn gegaan. Meestal is t zo rond het 2e trimester over. Mocht het toch de gehele zwangerschap zo blijven. Dan ga ik na de bevalling naar de gyn en vraag ik of ze met zuur dan willen kijken op afwijkende plekjes op de bmm. Omdat ik de uitstrijkjesook niet echt vertrouw. Heb begrepen dat het vaak een verkeerde uitslag geeft. Sowieso tijdens en na een zwangerschap!
MoesCH fijn dat de echo mooi was! Oh enne er komt aan mijn lijf geen enkele arts assistent of arts in opleiding meer.....
Oei, ik kwam even kijken. Wat een onzekerheid, Moesch. Ik duim voor je en wat fijn dat er toch een goede echo was. BS ook voor jou draaien de duimen gewoon door! Aan mijn lijf komt niemand meer, als ik weer zwanger mag worden. Geen inwendige echo's, eendenbekken en ander martelwerktuig! 31 Maart de echo voor de follikelmeting. Door het klussen met Ikea materiaal gaat de tijd wat sneller. Alweer twee keer teruggeweest. Ik raad iedereen aan direct de pakketten te openen na betaling aan de kassa. Goed en fijn spul maar heel vaak beschadigingen. Morgen weer verder klussen. Ben erg trots op mijn vader!
@Moesch: wat fijn dat de echo goed was!! M.b.t. de angstklachten die je ervaart en die na therapie minder waren. Weet dat de hormonen in je lijf je ook psychisch wat instabieler kunnen maken, het kan dus heel goed zijn dat je angst klachten (en dan bedoel ik niet de zwangerschap gerelateerde, want dat vind ik heel normaal na alle mk's die je mee hebt gemaakt) na de zwangerschap weer minder zullen worden. Sterkte!
Y30, ja dat klopt ook. Ik ga t maandag maar even navragen bij mijn gyn wat zij er van vind. Vanochtend weer wat bruin bij het toilet gaan. Zo vreemd de rest van de dag is t gwn wit slijm. Alleen in de ochtend is het wat bruinig. Vnochtend zat er een zwart stukje bij. Miss dat ze maandag nog iets van een bloeding in de bm kan zien. Gister een echo via de buik gehad dus was niet goed te zien.
Moes dat is normaal meer in de ochtend. Ik had dat ook en ik vroeg aan mijn arts zei dat dat normaal is het hoopt op in de holte en bruin is niet erg. Gisteravond gespuugd. Zo apart in de ochtend eet ik wat in bed dan gaat t maar de avond is gewoon vreselijk echt vreselijk