Tammy, ik omegaven idd maar wordt niet betaald.Had wat onderzoeken gelezen dat visolie in het algemeen veel beter werkt tegen auto immuunziekte (in het hoge noorden waar ze veel vis eten komen nagenoeg geen auto immuunziektes voor) dus toen besloten die extra 40 EUR maar te investeren. Ik doe het nu overigens nog maar 1x per 2-3 wkn, heb ook studies gelezen dat het langer door werkt. Zelfde met intralipid in andere landen ook 1 keer per maand. Wat ik niet fijn vind aan intralipid is dat het soja is en teveel soja gooit je oestrogeen omhoog wat weer niet altijd helpt in je cyclus. Ik eet zelf ook nooit soja etc. PS deed het wel voor en na eisprong en 1e week na pos. test elke week daarna om de 2/3 wkn. Mbt je dieet ik heb ook zoveel geprobeerd en het allemaa opgegeven . We eten wel via bio super en gewoon gezond, eet geen vlees alleen vis en eet heus wel eens chocolade maar geen e-nummers daar ben ik wel strikt in, heb zo''n app waar je kan zien wat het e-nummer is dat is gewoon scary, zwanger willen worden of niet . Dus die probeer ik te vermijden maar het leven moet ook leuk blijven dus soms een frietje hoort erbij moet kunnen maar we eten dat denk 1 keer per 3 weken ofzo.
Haha ik ga ook goed op de pred, veel energie en geen slecht humeur denk ik. Vind het helemaal geen probleem ze te nemen, het is voor het goede doel Bengeltje wanneer ga jij afbouwen van de pred?
Meiden effe down baal van die nekplooimeeting ik weet t het is te vroeg en vrijdag weet echo dan ben ik 11.2 wk dan ook te vroeg ugh
Oz met week 12 ben ik naar 5 mg gegaan en daarna gestopt, ben toen echt wel flink sjaggie geweest! BS de nekplooi is bij mij op 11.3 gemeten, en ik neem aan dat meeting bij dezelfde arts is?
Mmm, dat vind ik dus raar. Als ik Pred slik dan ben ik de eerste paar dagen een superhuisvrouw. Maar na gebruik van een anderhalve week word ik wel erg moe, zweterig en dus chagarijnig. s'Morgens kan ik nog het een en ander en 's middags ging ik naar bed. Nou moet ik wel zeggen dat ik veel slikte 40mg of meer. OZ, tsja dan moet ik dus weer naar Langenfeld. En dan ben ik een hele dag onderweg. Ik ga proberen of ik het hier via een arts kan krijgen. Helaas heeft mijn apotheker besloten mij niet meer te helpen met IVI-G, Enbrel en ook de Omegaven wilde ze niet meer voor me bestellen. Ze verdient er niets op. Gelukkig heb ik nog IVI-G kunnen bestellen maar verder niet. Wellicht kan dr. H. straks wat voor me betekenen. Over een week zou ik de uitslag moeten krijgen. Soya is niet goed voor de schildklier toch?
Hey meiden, Weekje niet geweest, en wat een hoop leuk nieuws hier! @Bengeltje: Wat fijn dat de pret echo zo mooi was en jullie heerlijk van jullie meisje kunnen genieten door de dvd. @OZ: Wauw!! wat een wondertje die kleine van jou! Na de eerste twee echo's kon ik me wel voorstellen dat je er niet meer in durfde te geloven, wat geweldig dat het nu goed gaat! Op naar nog een goede echo!! @BB: het gaat nu dus echt beginnen, spannend!! @BS: Al weer 10 weken, super! De nekplooi meting hadden ze i.d.d. nog niet moeten doen, ik had 'm volgens mij bij 12 weken. Maar sowieso is het een lastig iets. Mijn jongste nichtje had destijds ook een verdikte nekplooi, na verder onderzoek bleken er geen afwijkingen qua DNA, maar hartproblemen vielen niet uit te sluiten. Nou veel stress later werd er een kern gezond meisje geboren. Hopelijk loopt het voor jullie ook met een sisser af. @Moesch: wat naar voor je zus!! Lijkt me heel dubbel als je zelf ook zwanger bent, proberen te genieten, terwijl het bij je zus mis is. Anderzijds zal ze het je vast erg gunnen, en net als jij blij zijn dat je echo weer goed was.
Hi, snap dat je niet elke keer naar langenfeld wil maar je zou het eenmalig kunnen kopen voor een heel aantal weken en hier toe laten dienen? Idd Soya is ook niet goed voor schildklier werking. Hier stukje gevonden, natuurlijk erg zwart wit en denk echt niet dat dat je dat nou meteen van intralipid krijgt maar toch De gevaren van soja Soja bevat een hoog gehalte aan fytinezuur, dat de opname van calcium, magnesium, koper, ijzer en zink belemmert. Hoewel de pro-soja lobby aanvoert dat deze mineralen veel in soja voorkomen, worden ze nauwelijks opgenomen in het lichaam als gevolg van het aanwezige fytinezuur.Het fytinezuur in soja wordt niet afgebroken door processen als weken, kiemen of langdurig koken. Voedsel met hoge hoeveelheden fytinezuur veroorzaakt groeiachterstanden bij kinderen. Plantaardige vrouwelijke hormonen (fytoestrogenen) in soja verstoren de functie van de endocriene (inwendige) klieren en veroorzaken waarschijnlijk onvruchtbaarheid en borstkanker. De fytoestrogenen in soja kunnen ook de schildklier in zijn werking belemmeren waardoor een groot gevaar bestaat voor een te trage schildklierwerking (hypothyreoïdie). Bij kinderen wordt een verband gelegd tussen het gebruik van soja en auto-immuun ziekten van de schildklier. De gevaren van soja | Advance natuurlijke geneeswijzen
Hier een tempdaling in mijn kaartje. Benieuwd wat mijn temp morgen is. Ook weer brakkig en verkouden. Ben ik meestal gevoelig voor als er bevruchting heeft plaatsgevonden...we wachten weer rustig af.
Eerst maar eens even kijken wat mijn temp de komende week doet en of ik nog meer symptomen krijg. Gisteravond in bed ook misselijk en dat strookt ook wel met mijn bevrucht zijn, zeg maar. Maar bij mij zegt het gewoon zo weinig. Het moet wel blijven plakken. 10 DPO zal ik gaan testen, mits ik het idee heb dat het nuttig is. Zeg ik heel dapper...meestal haal ik dat niet. Iedere dag fietsen deze week voor de doorbloeding.
Y30 hoe gaat het met jou? Mykel mijn duimen draaien voor je!! Ik heb afgelopen vrijdag weer controle gehad bij de internist, ze was super tevreden over mijn diabetes en schildklier, heb nog nagevraagd wat de ideale TSH waarde in de zwangerschap is en als je al hypothyreoïdie hebt dan dient de waarde rond de 1 te liggen. Bij mij was de waarde 0.30 maar deze vond ze voor mij perfect ( en ik hyper absoluut niet ) De gynaecoloog was ook zeer tevreden, bloeddruk was 120/80 urine was bacterie vrij en eiwitloos en weer even snel naar mijn meisje gekeken Verder hebben we besloten dat ik voorlopig 50% blijf werken want ze wil dat mijn bloeddruk goed blijft gaan. Heb er alleen een complicatie bij, door de bloeddruk verlagers blijf ik enorm veel vocht vasthouden en krig daardoor een dode hand wat waarschijnlijk heb begin is van carpaal tunnel syndroom, dus ik mag dinsdag naar de neuroloog Iemand een tip hoe ik wat vocht kwijt raak, eet bijna geen zout en drink al brandnetel thee.
Fijn dat het goed gaat Bengeltje! Qua vocht zou ik letten op je inname, max 1,5 liter is volgens mij ok voor de vochthuishouding. Zou wel even overleggen of dat kwaad kan. Bij carpaal (ik had De Quervain bovenop) heeft de acupuncturist erg geholpen tegen de pijn.
Bleekselderij. Is echt extreem vochtafdrijvend. Als ik daar een paar stengels van eet dan woon ik bijna op de plee. Sterker nog; nu schrijven over bleekselderij zorgt er al bijna voor dat ik moet plassen
BB,!!!!!!!!!!!! Mykelti, spannend weer! Duimen draaien hier ook voor je! OZ, bedankt voor het soya artikel. Ik gebruik het deze cyclus nog wel omdat ik nu niets anders heb, maar als het niet lukt ga ik over een paar weken naar dr. P. en dan toch maar naar Langenfeld. Gelukkig zit dr. P. nu vlakbij het station. Naar Langenfeld is toch zo'n uur extra heen en dan weer een uur extra terug. Bengeltje, ja ook mijn moeder gebruikte selderij. Vreselijk vies vind ik persoonlijk, maar als het helpt. En misschien is het te krijgen in thee of capsules? Succes meid! Hier heb ik dan de uitslagen van dr. H. binnen. Ik snap er niets van. Nu is er niets aan hand (meer?). TSH is 1,4 en moet zijn tussen de 0,35 en 4,94 mU/l Schildklier TPO as is 6.2* en moet zijn <6,0 IU ml Schildklier TG (thyrog) is 2,5 en moet zijn <25 IU/l TSH receptor as is 0,2 en moet zijn <0,6 U/l Alleen de Schildklier TPO wijkt nu af. Zou dat hetzelfde als de anti TPO zijn van dr. P.? De TSH is blijkbaar wel gedaald. Natuurlijk zijn de waardes hier anders dan bij dr. P. maar hier hebben ze het ook over ideaal rond de 1,0 Conclusie geen schildklierafwijkingen wel auto immuun issues die dr. H. niet kan interpreteren. Wat vinden jullie ervan? Ik slik nu elke dag (sinds eind jan) een tabletje van 25mg. Zoals gezegd ga ik over een paar weken een afspraak inplannen bij dr. P. *ZUCHT*
Ok meiden bedankt voor de tips! Morgen maar flink wat bleekselderij inslaan ( en ik vind het toch goor) Tammy helaas geen verstand van antistoffen, en je TSH is prima
Bengeltje, toch bedankt voor je reactie. Misschien kun je iets op die vieze stengels smeren wat de smaak een beetje verhuld? Pindakaas, appelstroop?
Ik kan je helaas ook niet helpen Tammy, maar wel frustrerend dat het allemaal net niet bekend wordt...
Ja, het is echt balen. En weet je die rode wangen en de warmte in mijn lichaam zijn heel echt. Misschien dat dr. P. nog wat weet. Morgen follikelmeting, net voor het eerst getest, niets natuurlijk want het wordt dag 18 dat is donderdag. Wel fijn dat ik morgen weet hoe groot het is en hoe dik het BMSV dan heb ik een richtlijn.