Jeetje Alf. Wel fijn dat je extra controle krijgt. Wat is er dan met babybytes is altijd maar offline
Fijn ALF de extra controle. Ik heb pas weer vrijdag 18 april een echo, nou niet een echo..maar DE 20 weken echo, en ik merk dat 3 weken tussen de echo's wel heeeeeeel lang is En BB wat ik niet begrijp is dat deze zogenaamde advocaat zichzelf recht in de spiegel kan aankijken elke avond, ik zou mezelf kapot schamen!
Hi Alf, jeetje heftig inderdaad! Zeker nu weer een meisje maar dat is ook wel weer mooi idd zoals je zegt een 2e kans. Ik had dat in het begin ook omdat onze Seb ons al veel te vroeg afgenomen is wil je het "overdoen" ofzo. Dat kan helemaal niet maar ik herken wat je zegt, stress totdat hij/zij geboren is straks. Vind ook met de placenta zo eng, Seb was genetisch helemaal goed maar mijn placenta werkte niet goed dus erg spannend hoe dat nu gaat. En idd we hebben geen controle maar ik ben best control freak dus lastig om het los te laten maar zal wel moeten
same here.. Ik heb gelukkig mogen ervaren dat het ook goed kan gaan. Maar had er graag garantie op gehad.. Kunnen ze daar ook extra op controleren, op die placenta? En er zo nodig iets aan doen?
Wel controleren maar helaas niets aan doen, als de aanleg al fout is dan blijft de groei vd placenta achter en op een gegeven moment krijgt het kindje geen voeding meer en kreeg in HELLP syndroom (ernstige zwangerschapsvergiftiging) dus moest meteen ingeleid worden dat is de enige "oplossing". Omdat ik grote kans heb dat weer te krijgen (maar hopelijk wel later in zwangerschap) wordt ik in de gaten gehouden, nu ook asperine om bloed dun te houden. En ik hoop stiekem dat de prednison heeft geholpen bij de innesteling zodat de ontwikkeling van placenta in het begin beter is gegaan zodat we er dit keer geen last van hebben. Het is een soort van auto immuun reactie van het lijf waar placenta eigenlijk afgestoten wordt.
Net controle gehad, en alles goed. Co ass kon hartje niet 1-2-3 vinden. Gelukkig meteen Dr.E erbij met zijn magic fingers haha.. nu weer gerustgesteld. Mag volgende week nog even terug voor ctrl. Het was feest op de afdeling omdat ze de Freya Pluim voor een van de beste en meelevendste fertiliteitspoli's van NL zijn geworden.
Dit is een stukje van de hellpwebsite het wat er bij mij mis is gegaan vorige keer. Dus hoop nu met utrogestan en prednison en nu ook asperine dat het deze keer wel goed gegaan is in de aanleg.... [SIZE=-1]Vroeg in de zwangerschap, vinden er grote veranderingen plaats in het lichaam van de vrouw. Deze veranderingen hebben tot doel de omstandigheden voor innesteling van de vrucht en later groei en ontwikkeling van de baby zo goed mogelijk te laten verlopen. Als deze aanpassingen niet volgens schema verlopen, kan dat gevolgen hebben voor de gezondheid van moeder en de baby. [/SIZE] [SIZE=-1]Als eerste verslappen de bloedvaten waardoor ze wijder worden. Hierdoor dreigt de bloeddruk van de moeder te dalen. Maar dit wordt grotendeels voorkomen doordat het hart harder gaat pompen. De totale hoeveelheid vocht in de bloedvaten neemt toe. Om deze toename te laten plaatsvinden wordt o.a. extra zout en water vastgehouden. De hele bloedsomloop werkt daarna op een veel hoger niveau. De bloedvaten (en de bloedcellen) worden hierdoor veel zwaarder belast. Om de bloedvaten te beschermen tegen deze belasting treden allerlei beschermingsmechanismen in werking. Het is waarschijnlijk dat deze bij pre-eclampsie tekort zijn geschoten. [/SIZE] [SIZE=-1]Ook het afweersysteem gaat anders werken. De baby en de moederkoek zijn wat erfelijk materiaal betreft voor de helft afkomstig van moeder en voor helft van vader. Ze zijn dus deels lichaamsvreemd. Het afweersysteem in de zwangerschap werkt zodanig, dat de moederkoek en de baby niet direct als lichaamsvreemd worden herkend. Om die reden wordt de moederkoek en de baby niet door het lichaam van moeder afgestoten. [/SIZE][SIZE=-1]Het is op dit moment nog niet duidelijk, hoe deze veranderingen tot stand komen. Waarschijnlijk spelen de zwangerschapshormonen oestrogeen en progesteron naast andere, nog onbekende factoren en stoffen, daarbij een rol. Maar wel is duidelijk dat deze veranderingen er voor zorgen dat er voldoende bloed (en dus voedingsstoffen en zuurstof) via de moederkoek naar de baby worden gebracht en dat tegelijkertijd de bloedomloop van de moeder zodanig wordt aangepast dat deze zelf geen problemen ondervindt[/SIZE]
Interessant stuk OZZ, maar dien je dan de gehele zwangerschap utro te gebruiken? Ik gebruik het ook nog steeds trouwens.
Jeetje Alf, schrikken weer zo iemand die het hartje niet kan vinden. Gelukkig alles wel goed! Hier nog steeds geen oma...temp ook nog weer 2 dagen op 36,8. Zucht, gaan van het weekend naar Ameland en dan gaan we fietsen. Als ik iets vies vind, is het fietsen als er "bezoek" is, maar vooruit maar.
OZ, Jeetje mina.. dat gaat dus nog hartstikke spannend worden. Wel goed dat je aan de medicatie zit dit het positief kan beïnvloeden! Als ik dat zo lees dat word het me wederom duidelijk dat het zo NIET vanzelfsprekend is dat alles zomaar goed en makkelijk gaat. En dat ons allen hier zoveel naïviteit en zorgeloosheid is afgenomen, elk door onze eigen geschiedenis.. Mykelti, Nee bah, dat is inderdaad niet lekker.. hopelijk dan snel bezoek van 'the old lady' Of een verassing met temp en test..