Bengeltje goede vraag, asperine moet ik zo en zo tot 36 weken gebruiken, prednison wil deze gyn zo snel mogelijk afbouwen na 12 weken maar ik twijfel (neem de pred ook niet via deze gyn maar Dr. P en generiek advies van gent) Zie wel dat het ook hoge bloeddruk kan veroorzaken en eventueel ook weer negatief op de placenta als je te lang door slikt (in bepaalde dosis) dus ook wel weer eng om heel lang te gebruiken. Ik zit wel hoger nu dan de dosis van Gent dus denk dat ik na 14 weken wel richting Gent dosis ga en dan rond 17 afbouwen? Welk advies krijg jij? De utrogestan zou na 12 weken goed moeten zijn dan werkt de placenta volledig maar ook dat weet ik niet zeker, dus als iemand tips heeft
Alf, ja wordt stress t/m 30 wkn, zal de 40 ook niet halen denk ik. Herhalingskans is 25%- 40% maar hopelijk wel later zodat dit keer onze uk wel een kans heeft. Het heeft allemaal met innesteling te maken dus op dat moment is de pred/utrogestan belangrijkst aangezien het niet te oppervlakkig in de baarmoeder mag hechten want dan gaat placenta zich niet goed ontwikkelen. Daarom elke 2 weken echo's straks om te kijken hoe de navelstreng bloed flow gaat en hoe placenta + groei gaan. Maar goed eerst die andere enge 12 weken nog maar eens door komen.... nog 1 weekje dan mag ik weer voor de 11 weken echo
Ik ben nu prednison aan t afbouwen. Ascal moest ik weer gaan slikken en dat moet ik tot 40 wk hetzelfde als fraxiparine ook tot t einde
Goedemorgen dames, OZ, ik kan je peterselie aanraden om een hoge bloeddruk te voorkomen of om te bestrijden. Dat stond in dat immuunartikel dat ik gelezen had. Ik doe het nu overal doorheen met ei is het heel lekker. Ook kun je er thee van trekken. En het is peterselie dus veel fout kan niet. Succes meid. Alf, dikke knuffel lieverd, ik hoop zo dat alles nu goed mag gaan, ook voor de andere dames natuurlijk en niet te vergeten ikzelf, zit nog steeds te wachten op mijn kans. Helaas is die echt wel verkeken deze ronde. Het vervelende gerommel, buikpijn en af en toe bruin is begonnen. Ik ga straks dus echt naar de sportschool. Ik heb toch maar afgewacht om ik ergens nog een 0,0001% sprankje hoop had. Beetje zeurderig gevoel in mijn buik en beetje misselijk. Nu weet ik waar dat vandaan komt. Ik heb dokter H nog een keer gemaild en hij wil me doorverwijzen naar het LUMC, hoe geweldig, wat een arts! BS, jij hebt daar toch een goede gyn, wil je me de gegevens doormailen? Dan kan ik een afspraak maken. Fijn dat mijn huisarts hier niet eens tussen hoeft te zitten. Herpakken is wel mijn motto geworden. Paleo eten gaat goed behalve op een baaldag die ik nu 1 keer heb gehad. Maar we gaan weer verder vol goede moed.
Ik heb in week 11 afgebouwd en ben na week 12 gestopt (op advies van Gent), en prednison ging niet lekker samen met mijn diabetes:x Ik ga de asperine tot week 24 gebruiken (omdat ik zowiezo wordt ingeleid) De extra progestoron blijf ik door gebruiken, het kan geen kwaad en het kan vroeggeboorte tegen gaan.
Pred Gent idd bij 12 wkn stoppen, had mijn gyn ook graag maar ik vind het eng om af te bouwen, stel dat.... Fraxipine krijg ik niet, geen aangetoonde stollingsafwijking, alleen asperine
Tammy je moet naar de herhalde miskramenpoli vragen Ik weet niet of Dr B.L.O.E.M.E.N.K.A.M.P beschikbaar is. Je kan altijd vragen. We wilde het gisteravond gaan gebruiken alleen mijn maag wilde niet sinds gisteravond heel beroerd vanmorgen ook de wc geknuffeld. Vanavond gaan we het proberen manlief is bang Sommige weten het nu en ik word overladen door kado's heel lief maar ik ja hoe zeg ik dat ik wil zo graag genieten.
ps utro ga ik met 13 wk rustig afbouwen van gent mocht ik gister in 1 x stoppen. Lumc zei vanaf 13 of 15 weken doe maar 13. Volgende week 1 pil minder week erna ook zo ga ik afbouwen. Mocht ik med overhebben dan laat ik t jullie weten heb wel veel pred over
Ja gaan NIPT doen, maar pas bij 14 weken ivm vakantie. Kan daarom ook geen combitest doen, precies van 11 tot 14 weken weg. En wil NIPT niet volgende week al, eerst maar eens goede 11 weken echo. Voor na vakantie afspraak staan in Brussel, vorige keer ook geweest, binnen 10 dgn uitslag. Omdat het dan al verder in zwangerschap is wil ik het ook snel weten en Gent is 2 tot 3 weken maar dan zou ik in het ergste geval al ruim 17 wkn zijn....
Snap ik, en je kunt om een uitgebreide 11 weken echo vragen hoor, daar kunnen ze ook veel zien. En je gaat echt wel een goede uitslag krijgen, maar je weet dat je bij een afwijken uitslag altijd een punctie dient te doen (ik was me dat niet eens bewust ) En even iets heeel anders, wanneer is DE dag nou ook alweer
BS, ja, het is heel moeilijk om te genieten, maar daarom is de AS ook zo fijn. Dan heb je toch iedere dag even die boost. OZ, voor jou ook nog heel spannend dus tot aan het einde. Hopelijk nu geen narigheid en kun jij ook "rustig" uitzitten tot het einde. Tammy, hebben wij elkaar een handje gegeven deze maand? Hier ook rommelende buik, misselijk en wat bruinverlies. Maar oma, ho maar...Sport ze! BB, hoe is het advocatendrama afgelopen? Bengeltje, hoe is het met jou? Hier gaan we morgen lekker een lang weekend met onze hele vriendengroep naar Ameland. Zin in! Hugo heeft gisteren op mijn mans werk gespeeld met een meisje van 2,5 ofzo. Zo'n dikke lol samen, rennen, lachen. Toen we weggingen zei Hugo dag en zwaaide, maar hij wilde haar ook nog een kusje geven, zo schattig! Wat kun je dan verliefd zijn op je kindje. Ik hoop zo dat jullie dat ook allemaal in ieder geval 1x mogen meemaken!
BS, dank je wel voor de info. Ik ga straks direct bellen. OZ, graag gedaan, Wat verder goed is voor je immuunsysteem zijn: peterselie, oregano, basilicum, rozenmarijn, gember en curcumawortel (al moet je met de laatste heel erg oppassen. Ik heb galstenen en mag zeker geen curcuma gebruiken).
Hoi meiden! @Tammy; heb jij zo'n korte cyclus joh? Je had je ei na mij en ik moet nog een dag of 2. Wel ruk, dat het alweer over is Over het advocatendrama: gisteravond kwam er antwoord binnen via de mail van mijn man. Toen hij het wilde voorlezen riep ik "stop! ik wil het nu niet weten". Had net daarvoor 2 uur zitten grienen en stressen omdat de kliniek in Amerika precies 3 weken dicht is als ik daar naar toe wil. Althans, niet dicht, maar het laboratorium is met zomerreces. Moest mijn hele planning omgooien en daar raakte ik danig van slag van gister. Had mezelf net weer een beetje rustig op dat moment. Enfin, toen had ik dus vanmorgen moeten zeggen: "vertel nu maar" en toen ben ik het in alle haast gewoon vergeten. En nu heeft mijn man patiënten tot vanavond en neemt hij dus niet op. Lekker blond van me Ik ben trouwens vandaag de hele dag aan het babysitten op de 2 kleintjes van mijn zus. Echt, ik werk nog liever 16 uur aan 1 stuk door. Ik ben nu al gesloopt en het is nog geen 14.00 uur s middags! Wat een opgave!
ps. Nieuwe planning = nu 11 juni al naar de USA voor de IVF Aaaaahhhhhh! Ik besefte vanmorgen ineens hoe snel dat al is!
Hi gaan we ook vragen aan gyn met 11 weken echo hoop ik dat Gyn even wil kijken naar nekplooi ook. Ja met NIPT omdat het 99% is op down maar 97 en 96% ofzo op de andere moeten ze het met vruchtwaterpunctie uitsluiten.... maar down is volgens mij net zo zeker als uitslag als puntie beide 99%. Maar ik zag in Gent idd dat ze het alleen pre-diagnostisch gebruiken in Nederland ook maar komt goed. Ik ga eens goede hoop hebben en maar denken dat dat zeker goed gaat komen Bruiloft is 17 april ♥