Mykelti, bedankt voor het recept! Ik ga het zeker proberen maar zonder de paprika. Teveel vitamine C, da's te goed voor het immuunsysteem. Lindra, klinkt lekker. Ik eet nooit gehaktballen omdat ik niet weer hoe ze te maken. Ik merk nu wel dat ik meer dingen ga uitproberen. Alf, wat een opluchting dat het achter de rug is. Sterkte vanavond met de zaalarts en de antwoorden. Hopelijk gaat het nu beter met je moeder. Hier, ben ik dan weer terug. Wat een fantastische dokter, had ik al gezegd dat hij fantastisch is? Geen afscheiding gesignaleerd na de IUI. Zo super fijn. Hij nam alle tijd, is super rustig en geduldig en ik kreeg ook nog een hele lieve peptalk. Lekker met de auto heen en weer geweest. Ik denk echt dat het vele lopen en treinen niet bevorderlijk was voor de baarmoeder na een IUI. Hopelijk was dit de laatste keer. Vandaag eerste Predmed genomen (veel). Ik ben vol vertrouwen, ik heb nu echt een kans. Ik had 20 miljoen zwemmers besteld. Er werd al een opmerking gemaakt over de goede kwaliteit. Er gingen 18,8 mln naar binnen. Ben vergeten te vragen wat de bewegelijkheid was in % maar dat is vast prima. Nu maar broeden. Heel rustig aan en veel slapen dan gaan die slopende twee weken vast snel voorbij!
Tammy Ondersteunt deze arts ook de prednison etc? Mag uniek genoemd worden zo onderhand in NL! Kan me er best iets bij voorstellen dat rustig in een auto zitten wat fijner voor de baarmoeder is dan dat gereis! Superfijn dat het zo kan. Hier Moeder is beroerd uit narcose gekomen. Wenst pas morgen bezoek *zucht* Ik krijg die arts wel..
Fijn dat het voorbij is, maar dat van het beroerd wakker worden is natuurlijk helemaal niet fijn. Hopelijk hebben ze alles goed kunnen weghalen. Heel spannend.
Balen Alf, maar morgen voelt je moeder zich vast beter. Wij hebben een tijd geleden ook met een familielid in het ziekenhuis een consult aangevraagd met de betreffende arts, daarvoor werd tijd ingepland. Misschien een idee. Sterkte meid met je moeder! En nee, niemand weet ervan. Het is een kliniek dus verder dan echo's en de IUI zelf gaan ze toch niet. Alleen mijn HA, dr P. en Prof H. weten ervan. Ben ik over 2 weken zwanger dan wordt het een ander verhaal en ga ik op zoek naar een goede gyn met alle info. 23 Mei ga ik naar het UMC Utrecht op doorverwijzing van Prof H. en daar hoop ik toch nog wat antwoorden te krijgen of verder doorgestuurd te worden. Ik moet ook aan mijn eigen gezondheid gaan werken.
Hey meiden, ik ben o.a. door vakantie een tijdje niet geweest, veel te veel om bij te lezen dus ff beperkt tot laatste pagina's @ OZ:wat vreselijk naar dat het toch nog mis is gegaan! Top dat jullie toch genieten "down under". @alf,bengeltje en BS: super dat het bij jullie goed gaat met de ukjes. @alf: veel sterkte met je moeder, hopelijk kan die zaalarts je meer vertellen. @tammy: dat het dit keer maar GOED raak mag zijn. Broeden broeden broeden.
Ben benieuwd of streek eerlijk gaat zeggen wat dit inhoud. Vraag het me af.. Vandaag proberen iemand te spreken. (Als moeder niet kijkt, haha)
He dames, Ik ben weer terug van vakantie. ZP kon me gestolen worden in Spanje. Even helemaal geen zin in! Goed nieuws hier: WE HEBBEN EEN DRAAGMOEDER! We kregen een voorstel voor een match en zonder daar een goede reden voor te hebben vonden we haar helemaal niks. Zoiets doe je echt op gevoel en zij voelde niet goed. Dus haar afgewezen. Nou, 3 dagen later kregen we het profiel toegestuurd van de volgende en dat was liefde op het eerste gezicht. Haar foto's spraken me aan, haar verhaal sprak me aan. Afgelopen zondag hebben we een uur met haar man en haar geskyped en dat was nog beter dan gedacht. Sinds 2 dagen is alles officieel. Ze woont in Kansas, heeft 3 kindjes en ze heeft tussen de 2e en 3e een miskraam gehad. Dat vond ze zo vreselijk, dat ze toen besloten heeft om ooit iemand te gaan helpen die alleen maar verliezen heeft mogen ervaren. Nou, een betere match is er niet Ben zo blij. En bang. En blij. Het gaat allemaal zo snel nu. 1 juni stop ik met de pil, 7 juni start ik met de IVF-medicijnen en 11 juni vliegen we naar de USA. Groetjes en liefs voor jullie allemaal!
BB wat prachtig dat je een draagmoeder gevonden hebt en zo een match gevoel erbij. BS zwangerschapsbraken lijkt me heel erg...sterkte..heb je al je vitamine B6 spiegel laten bepalen. Als je google doet met zwangerschapsbraken en vitamine B kom je wat artikelen hierover tegen. Overleg anders met je gynaecoloog. Lindra je vraag over aspirine je moet ermee doorgaan tot vlak voor de bevalling. laat je trombocyten waarde bepalen en had je nou ook verhoogde factor VIII ? zo ja beiden laten checken, gefeliciteerd met je spontane zwangerschap duim heel hard voor je. ik ben zelf de afgelopen 2 maanden al 2x kort zwanger geweest en ik vermoed dat dit komt door de azitromycine vanwege hidden C (ik heb een herhalingskuur gedaan). gebruikte je dit keer wel of geen prednisolon? wel bizar dat bij jou de hormoon toediening juist tegen lijkt te werken toch? ben wel heel blij voor je! Tammy klinkt goed hou vol hoop dat het blijft zitten dit maal. Fijn dat het geen zeer deed. hebben ze bij jou ook weleens glucose en HbA1c onderzocht op moment van positieve test? bedankt voor je sms je mag ik je eens bellen? ik ga binnenkort naar Athene voor een cursus en toen dacht ik zal ik dan gelijk langs Serum en dr. Economou gaan. Zou graag nog eens met je van gedachten wisselen of dat zinvol is en of dat nou prijzig was voor je. Vraagt Serum veel voor zo een gesprekje ? en kun je daar dacht ik ook medicatie kopen toch? en nemen ze de tijd voor je? Alf sterkte met je moeder. lijkt me erg moeilijke periode. @ rest zwaai er gebeurd zoveel in dit topic dat ik het amper kan bijhouden @ ego heb alweer een vmk gehad, maar ik heb ook zoveel stress thuis vanwege een scheiding en een reorganisatie en nog wat zaken dat ik dat niet zo heel vreemd vind eigenlijk. ik blijf hoopvol ik merk alleen dat ik amper de NOD meer haal, dus ik test 3 tot 4 dagen voor NOD positief en dan ebt het alweer weg. Steeds vroeger. ik heb ook allemaal rare bijverschijnselen van ik denk de utro namelijk allemaal huiduitslag een soort van galbulten lijkt het wel en het jeukt echt verschrikkelijk. de dag dat ik stop met de utro dan heb ik de dag erna al die bulten niet meer....hmmmm...iemand een idee?
BB, gefeliciteerd met je match! Ik hoop zo dat het nu goedkomt en dat je mama (en papa) mag worden over een maand of 10/11. Wel een fantastisch vooruitzicht! MvH, wat een ellende toch weer, dat is niet bevordelijk voor het broedproces. Die galbulten heeft met je afweer te maken. Ik had toen ik op vakantie was bij een vriendin opeens vreselijke jeuk en 's avonds rare grote bulten op mijn voeten, enkels en onderbenen. Dat bleken bij thuiskomst galbulten te zijn ik heb er Tavegyl (1mg) voor gehad en toen was de jeuk na 3 dagen over en de bulten gingen later weg. Zij heeft katten en een hond en hoewel ik er nooit eerder last van had, gooide mijn HA het daarop. Bel me maar, geen probleem, ik zit toch hele dagen op mijn ei te broeden, dus ben thuis. Hier, vanochtend bruine rommel en een trekkerig gevoel onderin. Balen, raar was wel dat ik de utro als zetpil gebruik en het vanochtend besloot te gebruiken zoals iedereen, van voren. En toen kreeg ik een uur later dat trekkerige gevoel. Later bruine afscheiding en vanmiddag kwamen er stukken utro met slijm uit. Smerig verhaal. Mijn BMSV was gisteren op de echo 15,3mm en dat schijnt heel goed te zijn. Ik snap er niets van. Maar, vraag, gisterenochtend was de IUI om 10.00 uur. Het meeste zaad zal het toch wel gehaald hebben???? Ik zit aan de Predmed en houd me heel rustig maar ben er niet gerust op. Ik heb blijkbaar een supergevoelige baarmoeder??? Kan dat wel? Heb het infuus ook afgebeld voor morgen, wacht eerst maar even af. De utro gebruik ik weer als zetpil. Heeft iemand een idee?
BB Welkom terug!! En oehoe WAT spannend x Mamavanh, wat een ellende hè! Enne galbulten krijg ik alleen als ik ergens flink alergisch voor ben. Tammy, is pregnyl ipv de bolletjes geen oplossing? Ik gebruik zelf geen utrogestan omdat ik er niet tegen kan, ik gebruik crinone gel dit hoef je maar 1 keer per dag in te brengen, maar is vreselijk duur: 167,00 per 6 weken
Dank je Bengeltje, zeker iets om over na te denken. Ik heb nog Pregnyl in huis. Vraag me af of dat nog zin heeft voor deze keer. Volgens mij was Pfeiffer meer voor de bollen omdat dat plaatselijk werd ingebracht en een injectie het lichaam een stukje door moet en zo het immuunsysteem toch iets triggert. Vandaar dat ik de bollen als zetpil inbracht. En dat ging wel goed. Dat doe ik nu ook maar weer en de Pregnyl ga ik met dr. P. bespreken.
MvH: sterkte met al die narigheid. M.b.t. Steeds eerder mis gaan volgens dr.beer en dr.P is dat vaak het geval als het immuunproblemen betreft, je reactie wordt steeds heftiger na mate je meerdere mk's hebt gehad. @Tammy: denk aan je, en duim flink mee!