Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 6

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dreamz3, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    oz dat gebruik ik nu ook

2. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    hi BS, ja ik denk dat ik het in Gent ook wel krijg maar zo en zo fijn dat mijn eigen gyn nu er ook achter staat. Dat scheelt weer een stuk strijd en uitleg.

3. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Fijn he als artsen met je meedenken.

Hier vandaag naar de huisarts geweest voor de verwijzing naar Gent en ik kreeg deze direct. Ze heeft meteen mijn hele zwangerschaps geschiedenis dossier geprint en meegegeven dus kan direct goed beslagen ten ijs komen :)

Ik ga voor mijzelf nog steeds voor het jaar 2015..heb zo'n gevoel dat dat een topjaar wordt..ik hoop het.

4. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    OZ, ja raar maar ik slik de vitamine D (4000)maar gewoon door. Fijn dat het in ieder geval minder wordt met de HCG maar lastig dat het zo langzaam gaat. Snap je heel goed dat je door wilt en dit achter je wil laten.

Mykelti, ik had na een operatie een ernstig B12 tekort opgelopen wat niet behandeld werd. Later wel en nu is het onder controle. Elke twee weken krijg ik nu een injectie. Aangezien ik het daar goed op doe blijft dat zo. Tenzij ik zwanger raak dan veranderd het. Ben toen naar dr. Auwerda geweest in het Zuiderzee ziekenhuis. De expert in Nederland op het gebied van B12. Ik heb helaas wel blijvende schade opgelopen in mijn spieren doordat het in het begin niet herkend is en ik steeds verder afgleed. Gelukkig geen consequenties voor een zwangerschap.

Gisteren weer bij dr. P. in DD geweest. Waar ik wel met de vraag blijf zitten over mijn anti TPO in het schildklieronderzoek. Die is niet goed en dat wordt aangeduid als auto immuunziekte. Volgens dr. P. verandert de waarde van de anti TPO heel erg, ene keer hoog andere keer laag. Ik vind dat vreemd. Hoe kunnen ze nu onderzoeken hoe erg het is en hoeveel meds ik moet slikken. Ik zit nu aan de Thorax 25mg. Ik heb gelukkig Prof H. nog achter de hand.

Eindelijk heb ik dan de beroemde Omegaven in plaats van intralipid. Hele kleine infuusflesjes. En we hebben afgesproken dat ik nu de Prednisolon 32mg in de ader ga spuiten op de dag voor de ovulatie. Dit omdat ik altijd te laat begin met Predmed slikken doordat anders mijn cyclus in overdrive gaat. En dan mijn afweer niet laag genoeg is.

Ik ben zo benieuwd, gaat het nu goed komen? Dag 14 eerste echo. Zondag 1 juni waarschijnlijk de IUI.

5. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ah Tammy, ik wist niet meer of je nu wel of niet behandeld werd. Maar fijn dat je wel goed behandeld wordt. Hoe merk jij die schade aan je spieren dan? Ik heb nog steeds dode plekken in mijn gezicht en blijf verder wrakkig, maar of dat nou daaraan ligt of ook aan mijn brakke conditie. :cool:

Spannend dat nieuwe medicijn.

Marjol, ik duim voor je mee.

6. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb iets aangeboren met de spieren. Nooit veel last van gehad maar sinds die operatie zitten de spieren altijd in elkaar en doet rekken wat erg nodig is, heel veel pijn. Balen! Wrakkig ja dat ben ik ook wel. Ik ben nu weer fanatiek aan het sporten natuurlijk op mijn eigen niveau. En dat helpt wel. Ik stop even voor de ovulatie. Maar moet het echt doen voor de spieren (en mijn gewicht:()

Net weer twee units besteld, slik:(.

7. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ah ok, balen :(

8. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    #5108 OZ2014, 18 mei 2014
    Laatst bewerkt: 18 mei 2014
    Hi Marjol, fijn dat de huisarts zo pro-actief is. Hier keken ze me maar vreemd aan, heb het opgegeven en gewoon de afspraak gemaakt (verwijzing is niet nodig voor verzekering is alleen binnen nederlandse zkh) dus nu naar Gent voor laatste advies. Is bij jou nog nergens onderzoek naar gedaan (stolling etc?)

9. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen ,

Ik zie een hoop ingewikkelde termen/Namen voorbij komen. En wil iedereen een dikke knuffel geven ...dat dromen maar gauw uit mogen komen.

Ik was bij de huisarts geweest omdat ik eigenlijk graag weer even aan de pil wil. Moet dat weer via de gyn.

Vandaag wordt het prachtig weer...Hoop dat jullie er van kunnen genieten !

10. Alf

Alf Niet meer actief

Bumbaaa Pil via de gynaecoloog? Huh? Waarom nou weer zo moeilijk allemaal..

Hier Vanmorgen aan ctg gelegen. Al dagen hoofdpijn. Laatste twee dagen ook koorts. Dacht dat het door die vingers kwam maar die gaan prima. Meteen door de molen getrokken. Urine check (ook gbs) en uitgebreid bloedonderzoek want als klap op de vuurpijl heeft onze zoon waarschijnlijk de zesde, maar niet uit te sluiten de vijfde ziekte. Ik nu dus onderzocht op parvo. Morgen uitslagen. Móet van gyn 3000 PCM nemen om spiegel hoog te houden. Dat is minder belastend voor mij, maar ook voor baby. Nu is de adrenaline door de pijn en mijn hartslag te hoog. Dinsdag terug

Als ik niet per direct rust neem, nemen ze me op..

11. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alf, wat een ellende!! Ik weet niets van de vijfde of zesde ziekte maar het klinkt serieus genoeg! Pas goed op jezelf en je hotelgast! Moet je nu ook uit de buurt blijven van je zoon?

Heel veel sterkte hopelijk is een ziekenhuisopname niet nodig!

Dikke knuffel!!

12. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Oei Alf!!! :$:$:$ Dat is flink schrikken! Doe zeker rustig aan. Ik ben benieuwd naar de uitslagen.

13. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Alf: tjee..het gaat ook echt allemaal niet makkelijk. Ik hoop dat je antistoffen hebt voor de 5e ziekte. Sterkte de komende tijd.

@oz: tot dusver hebben ze bij ons alleen chromosoomonderzoek gedaan. Stolling en homosteine gaan ze begin juli nog checken en als daar niets uitkomt dan ben ik in NL uitbehandeld en is het advies ga maar door totdat het of lukt of tot je het geestelijk niet meer trekt.

14. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Wat een advies!!:x

Waarom gaan ze pas begin juli testen? Het is weer zoveel tijd verder voordat jij dan antwoord krijgt. Dus probeer het nu al te regelen.

Ik heb 29 april bloed geprikt en heb 9 mei alleen uitslag antistoffen gekregen. Op 6 juni krijg ik pas de uitslag homosteine.

15. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Alf meis sterkte! weet niets van 5e/6e maar klinkt niet goed allemaal.

16. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Ja ik moest ook 3 maanden wachten, mooi niet gedaan. Nadat ik mijn menstruatie weer had (na 7/8 wkn) heb ik het mooi meteen gedaan. Dit kan eventueel iets afwijkende waarde geven maar niet op factor leiden ofzo, dat is DNA dus dat maakt niet uit wanneer je het doet. Ik dacht als het tijdens zwangerschap hoger is dan wil ik het ook weten en niet die 12 weken wachttijd. Bij mij kwam bij die standaard dingen niks uit. Nu in Gent testen ze meer, ook factor 8 etc.

17. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Sterkte, Alf. Waardeloos. Hopelijk snel weer boven Jan. Xxx

18. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tjee Alf... sterkte ermee ! Lukt het wel om je rust te pakken ?

Marjol ...echt toch triest hè. .wat een beleid hier in dit land toch.

De huisarts wou de pil niet zonder toestemming voorschrijven. Wil niet in het vaarwater van de gyn komen. Morgen maar gelijk achteraan.

Is er eigenlijk een besloten club van dit topic ?

19. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Hoezo besloten club, Bumbaaa?

Zeker direct achteraan gaan. Des te eerder is het allemaal geregeld.

20. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Alf, dikke knuffel. Hopelijk heeft hij de 6e ziekte, dat is volgens mij niet schadelijk tijdens een zwangerschap.

Deel Deze Pagina