Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 6

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dreamz3, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Maria, nee factor V was al getest stond toen op niet aangetroffen ofzo. Maar deze keer staat het er weer op Factor V 132 (moet tussen 75-125 zijn) dus weet niet wat dat nu weer is. APC resistentie was goed dus daarom zou het factor V niet zijn?

Factor VIII 165 (moet tussen 75-125 zijn) dus dat is wel verhoogd, heeft 1 van jullie dat ook? Is het veel te hoog? Kan het de oorzaak zijn? Dr. S dacht dat het bepalend was omdat ik eerst een HELLP met IUGR heb gehad bij de 1e en laatste miskraam ook na meerdere goede echo's vond ze dat logischer dan immuun. Maar nog de extra testen om het plaatje compleet te hebben. Was even tegenvaller. Denk dat wel vooruit gaan want heparine krijg ik hier ook en pred heb ik nog wat voorraad :) Time is ticking maar aan de andere kant denk ik ook misschien moet ik wachten tot advies van Gent.

Maar ik geloof niet in DNA probleem (dus bij man moeten ze nog karotypering doen - mijne was al negatief) en de anti sperma + reuma tja... weet niet wat dat nog voor invloed zal hebben. Hysteroscopie wilde ze ook nog perse das prima kan over paar weekjes. Phoe moeilijk allemaal. We willen door, dit stilstaan en wachten is gewoon killing....

o en TSH was perfect, 1,08 (was eerst 2,9 maar neem nu iodine druppels dat werkt blijkbaar :))

2. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ja, dat is waar. Als APC goed is, dan heb je geen Leiden. Ik had ook iets verhoogd VIII, maar niet zo sterk.

Tsja, als je hystero goed is, en je kunt hier heparine krijgen en pred heb je nog, dan kun je overwegen om in de tussentijd het weer te proberen. Zou ik wel doen denk ik.

De factor VIII is wel flink verhoogd, dus zou zomaar kunnen dat dat de oorzaak is. Was dat nog nooit getest dan?

Veel over te vinden in het Engels. Hier bijvoorbeeld.

Recurrent Miscarriage / Pregnancy Loss « Infertility Lab

Ik neem aan dat het dan een combinatie van aspirine en heparine wordt?

3. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Nee hier nog nooit getest, ze vonden al dat ze veel gedaan hadden :( maar die dus niet. Dus baal er wel van dat dat nu pas naar boven komt een jaar na het verlies van onze uk terwijl HELLP een klassiek probleem is van stolling. Ik geloofde dat ze hier alles getest hadden maar aldoende leert men (the hard way :(). Ik weet niet hoe hoog je het verhoogd kan hebben maaar de S wilde zo en zo heparine. Maar dat had ik al afgesproken hier ook (zonder deze uitslagen maar nu een extra stuk bewijs achter de deur). Ik denk dat we het ook zo doen, wel hysteroscopie + nu rest van bloed gedaan (reuma + anti sperma) en dan proberen we gewoon volgende ronde. het is maar 1 ronde denk ik tot 20 aug dus kan is toch niet zo groot maar je weet maar nooit :)

4. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    165 lijkt me echt wel flink verhoogd. Shocking dat dat eerder niet nagekeken was. Factor VIII is vrij standaard om te checken, zeker na zoveel miskramen.

5. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    ja helaas niet hier gecheckt :( ben ook echt niet happy dat het zo lang heeft moeten duren tot aan Gent aan toe om hier achter te komen. Wanneer gaan ze in NL eens serieus met mensen om... zou zo fijn zijn ipv zeggen blijf maar proberen het komt wel goed (nou niet dus als er echt iets is.... :()

6. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Nee, ik weet het. En begrijp je woede en frustratie maar al te goed. Net als de meesten hier. Ik hoop dat dit het is, en dat alles opgelost is met de bloedverdunners.

7. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Ps als iemand nog goed in de utro zit wil ik die wel overnemen, weet dus niet als we deze poging tussendoor toch willen doen waar ik het anders vandaan moet toveren :(

8. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Utro heb ik helaas niet. Je moet het wel online kunnen kopen, maar dat is vrij duur.

9. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    ja klopt had ik al eens eerder gedaan maar das echt prijzig. Kan je het in italie ofzo kopen? weet iemand dat?

10. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi OZ, in de landen rond de Middellandse zee kun je het zo over de toonbank van een apotheek kopen.

Online deed ik in het begin, was super duur en nu kan het niet meer.

Vorig jaar in Athene ben ik gewoon van apotheek naar apotheek gegaan. Overal hadden ze wel wat doosjes. Je betaalt daar een gewone apotheek prijs voor. Bij de douane nooit geen problemen gehad.

11. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Hi Tammy, weet je ook of het in italie kan? Daar heb ik wel een kennis zitten. voorlopig geen griekse vakantie gepland :(

12. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf geen ervaring met Italië. Maar ik zou haar zeker vragen! Ik heb een vriendin in Spanje en die is 3 apotheken af geweest en bij nr. 3 mocht het gewoon en kon ze ook meer bestellen. Dat duurde natuurlijk een paar dagen maar was geen enkel probleem.

Grappig detail, toen zij zwanger wilde worden, kocht ik hier voor haar ovulatietesten bij de apotheek en stuurde die op of nam ze mee. Zo hebben we echt wat voor elkaar kunnen betekenen.

13. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Even snel vanaf mijn vakantie adres..... OZZ ik heb nog 3 doosjes utro voor je liggen! Maar kan die pas zaterdag versturen!

Zei de S nog iets over je HCG? Dat het nog niet gezakt is?

14. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Bengel thanks! Langzame HCG niet eens kunnen bespreken, vond het best snel en rommelig gaan. Omdat ik testen in NL had laten doen en sommige al eerder gedaan waren (zaten wel in dossier) was dat wat verwarrend. Ze was ook erg "stug" zo van eerst al die andere testen dan praten we verder maar die factor VIII is al niet goed. Eh ok... was er beetje door verrast moet ik zeggen maar goed.

15. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    tammy thanks ik ga het proberen via italie (en met bengeltjes hulp :)). Van dr. P kreeg ik het ook maar ik ga niet meer naar hem toe, teveel onrust voor mij met die communicatie die elke keer niet goed loopt. Dus nu maar ff dit via Gent + eigen gyn.

16. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    OZZ je kunt Gent mailen om een recept voor utro hoor, en anders bij je eigen huisarts.

17. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Vervelend Oz, dat het zo ging. Ik herken het absoluut niet en vind het rot dat het zo liep. Het is allemaal al zwaar genoeg. Hopelijk maken de resultaten je bezoek waard.

18. Alf

Alf Niet meer actief

Oh ships Oz, snap zo dat je meer vaart en antwoorden wilt. Frustrerend!
    Maar het klinkt ook een beetje alsof Dr.S die factor VIII zó niét zag aankomen dat haar hele focus daarop valt en zeker is (?) van wat haar te doen staat?

Ik zou ofwel meegaan in haar plannen, ofwel duidelijk mailen wat jij wilt/voelt en bezorg over bent. Heb zelf geen ervaring met haar en met Gent, maar als ik het zo lees door de jaren heen kun je dat best bij haar maken.
    Alles voor jóuw gemoedsrust!
    Knuffel!

19. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Ozz vraag ook of je ascal mag slikken van de s
    Ik spuit nu fraxiparine en ik slik ascal

Utro kreeg ik van de huisarts en van Gent idd gewoon mailen

20. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Meiden thanks voor jullie reacties. Op zich was de meeting niet negatief maar het was rommelig omdat ik een deel van de onderzoeken al in NL had gedaan (sept '13 na 1e keer) maar die uitlsagen hadden ze niet meer in hun dossier dus daarom was ze erg aan het zoeken tijdens onze meeting wat het rommelig maakte. OOk de andere testen die dus nog miste had ik vooraf hier laten doen en waren naar hun opgestuurd, ik had nog gebeld of alles binnen was en dat was zo. Maar helaas waren dus 2 uitslagen er niet. Dus toen had Dr. S had toen zoiets van ik wil het plaatje compleet voor ik je advies geef en dat kan ik wel begrijpen. Vind het niet leuk dat ik moet wachten maar ik snap het wel van haar kant. Als ze nu weer kort door de bocht gaat met 1 advies en straks is het toch wat anders dan ben ik meer maanden weer kwijt dan nu ff wachten.

Maar goed ik snap dus echt haar positie maar het was voor mij wat verwarrend want ik dacht ze hebben alles binnen en ik krijg nu een advies en dat was dus een tegenvaller. Ik denk ook wel dat ik utrogestan krijg alleen zie ik haar pas 20 aug weer en mocht het nu eerder toch raak zijn dan wil ik graag mijn voorzorgs maatregelen genomen hebben :).

Denk dat ik zo en zo volgende week even bel of de rest van de bloedwaardes er al zijn. Dan weet ik dat al, de hysterescopie weet ik ook over paar weken dus dan moet alles er zijn. Ik kan pas 20 aug terecht ivm lange wachtlijst maar ga er toch wel vanuit dat mocht ik zwanger zijn ze zal helpen ook voor 20 aug.

Deel Deze Pagina