Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 6

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dreamz3, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    BS, van mijn huisarts krijg ik niks noppes nada, die volgt de gyn hier. Hij doet niet eens bloedtesten etc dus totaal geen medewerking :(. Ascal heb ik al 3x al sinds eerste zwangerschapsverlies en heparine gaat hij nu ook geven dus zo en zo kan ik door hier en zeker nu ik weer factor VIII wat heparine rechtvaardigt. Maar prednsion kan dus niet en utrogestan weet niet of mijn gyn daar hier voor open staat wel eens gevraagd en toen had hij zoiets was niet bewezen dus doen we niet.

2. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Waar woon jij in de buurt

In het L.U.M.C willen ze het liever ook niet geven maar ze doen het toch bij herhaalde miskramen en ik geloof het amc nu ook

3. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Ik heb helaas geen voorraad meer

Nog wel 1 zak intralipid

4. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Intralipid ook nog ga ik niet meer doen dus als iemand wil 😉 woon in zuiden ook in leiden maar ook noppes komt goed heb nog wat en met beetje extra redt ik het net en anders vraag ik gent gewoon wie niet waagt die niet wint

5. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik nu Omegaven in plaats van intralipid. Daar is omega 3 de basis van. In de Intralipid zit een soya basis en dat is weer niet goed voor mijn schildklierprobleem volgens prof. H. Infuus loopt ook niet op de pomp en is binnen 12 minuten klaar. Heel fijn.

Ik haal dat in Langenfeld. Bij die geweldige apotheek, die echt alles voor me doen. Laatst hebben ze zelfs de Pred ampullen opgestuurd omdat het er nog niet was.

6. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Tammy had ik ook idd de omegaven denk echt dat dat beter is (en sneller :)) maar ook dat wil ik denk ik niet weer gaan doen. Eerst nog maar eens kijken wat er uit de andere bloed zaken nog komt. Mijn TSH trouwens perfect nu :) 1,08 (van 2,9 eerst) en neem alleen maar iodine druppels 3 per dag lijkt te werken. Hoe is het met jou?

7. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,
    Even een vraagje tussendoor... Waar gebruiken jullie omegaven en intralipid voor?

8. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Hi Nijn dat is ivm afstoting dus nog extra naast prednison om immuunsyteem koest te houden maar dat gaat via infusen in duitsland (mits je iemand hebt die hier infuus aan kan leggen) maar NL zkh ondersteunen dat ook niet. Ik heb omegaven gedaan en tammy nu ook, sommige ook intralipid. Verschil tussen beide Intralipid is in Nederland te verkrijgen op basis van soja en Omegaven is in duitsland te verkrijgen en op basis van omega 3 (wat ik denk dat beter/natuurlijker is). Soja kan ook je cyclus ontregelen aangezien het soort van invloed op hormomen heeft.

9. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Hier na 6,5 week nog steeds HCG... 70 vandaag en 10 dagen geleden 97 het daalt zo traag :( herkennen jullie dat? Er lijkt geen weefsel meer te zijn enzo maar waarom duurt het zo lang :( :(

10. Alf

Alf Niet meer actief

Misschien toch nog (hcg producerende) restweefsel? Wanneer staat Hysteroscopie gepland?
    Wat een tegenvaller weer zeg :(

11. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    OZ, jeetje wat langzaam zeg! Is er echt geen medicijn voor dat het wat versnelt?

Nijn, Ik gebruik de Omegaven thuis bij thuiszorgorganisatie. Op eigen kosten dat wel. Maar ik heb super geboft. Ze doen nu alles, Omegaven, IVI-G, B12 injectie en progesteron injectie. Is netjes goedgekeurd door de HA en nu schrijft Dr. P. het uitvoeringsverzoek.
    Qua kosten is dat evenveel als dat ik helemaal naar Langenfeld zou moeten reizen. Dat heb ik in het begin wel gedaan, maar was voor mij 5 uur heen en ook weer terug met het OV.

Hier, alles rustig en ben super positief, ik ga er met de dag meer in geloven (of zijn dat de bijwerkingen van de Progesteron?;)). Ik heb thuis alles aan kant, mijn moeder doet mijn boodschappen en ik heb geen stress deze keer door andere zaken aan mijn hoofd. Heel relaxed! Ik heb mezelf beloofd dat ik deze helemaal ga uitzitten.

12. Lizzy85

Lizzy85 Lid

26 jan 2013
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag ik jullie iets vragen; ik gebruik deze 8e zwangerschap clexane, utrogestan en prednison. De prednison is nieuw, ik heb hier al m'n hoop op ingezet. Ik ben nu 5,5 week ver, het termijn waarop het altijd misgaat, ook al is het iedere keer een MA. Nu heb ik veel last van vermoeidheid en duizeligheid, maar misselijkheid gaat niet verder dan weinig eetlust hebben. Kan de prednison de misselijkheid remmen? Ik ben er van overtuigd dat erge misselijkheid het bewijs is van een goede zwangerschap.
    Ik weet dat mensen hier baat hebben gehad bij prednison. Welke ervaringen hadden jullie er bij qua bijwerkingen en kwaaltjes?

13. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Lizzy, bij mij is misselijkheid geen goed teken voor zwangerschap. Dan gaat het bij mij fout. Misselijk, duizelig, overgeven, migraine.

Het lijkt dus dat de Prednisolon je wel goed doet. Krijg je bloedcontroles tussendoor, zodat ze dat in de gaten kunnen houden?

Succes met je zwangerschap in ieder geval.

14. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Bedankt voor de info!

Tammy, heb jij een immuunprobleem voor zover bekend?
    Wat is IVI-G? Sorry voor mijn vele vragen ;)

15. Lizzy85

Lizzy85 Lid

26 jan 2013
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat het bij jou dan weer een slecht teken is, apart dan hè! Ik heb 2 keer hartactie gehad, had toen ook geen last van misselijkheid. Maar hoor van zoveel dat dat het teken was dat het goed was. Ik zal gewoon moeten wachten tot de echo van volgende week. Alleen de vermoeidheid is nieuw, dat heb ik nog nooit zo gehad. Al vraag ik me dan weer af of dat niet door de prednison zal komen.
    Bedoel je met bloedcontroles hcg bepalingen? Die laat ik nooit doen, geen zin om iedere week 250 km daarvoor te rijden. De echo met 6,5 week, daar krijgen we iedere keer weer duidelijkheid.

16. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Kom even zwaaien.
    OZ: jammer dat Gent niet bracht wat je er van gehoopt had. Maar hopelijk komt dat binnenkort alsnog.

Tammy: fijn dat je je goed voelt, spannend!

BS: hoe was de echo?

17. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nijn, ja heel veel vage immuunproblemen. We zijn nog steeds bezig alles in kaart te brengen. In ieder geval TH1-TH2 disbalans (TH1 blijven dominant over TH2). Mijn anti TPO van de schildklier is niet goed en ook met bloed is het een en ander mis. Homozygoot MTHFR, en een afwijking PAI I.

IVI-G is een infuus met bloedplasma van 500 tot 1000 donoren zodat je immuunsysteem ontvankelijker wordt voor lichaamsvreemd materiaal.

Lizzy die vermoeidheid kan door de Prednisolon komen. Als ik het lange tijd gebruik (bij mij vanaf 40mg) dan word ik er erg moe van. Vooral in de ochtend. Naar mate de dag vordert en ik weer nieuwe Prednisolon heb genomen gaat het dan weer beter. Maar ik heb zeker tijden gehad dat ik 's middags even naar bed moest. Of dat bij jou zo is weet ik natuurlijk niet. Maar zo was het bij mij.

Grappig genoeg voel ik me nu op dag 5 (met Prednisolon) na de IUI heel erg prima en heb nergens last van en dat baart mij dan weer zorgen. Maar het kan zijn dat mijn ei een dag later gesprongen is. De IUI is uitgevoerd voor de echte eisprong. Dus eigenlijk is het dag 4. Slopend deze twee weken!
    Succes meid met geduldig wachten, zoooo moeilijk!

18. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heee Y30, zwaai, zwaai terug!!!!!

19. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    *breekt even in* vandaag 20wkn echo gehad, alles ziet er goed uit en we krijgen waarschijnlijk een meisje!!

Bs. Jij mag ook bijna"! Spannend!

Tammy klinkt goed allemaal. Hoop op roze ;)

Oz balen dat het hcg zo langzaam daalt, hopelijl geen restweefsel!!

*breekt weer uit*

20. Alf

Alf Niet meer actief

Gefeliciteerd MoesCH!

Hang in there Tammy. Duim me suf voor je!

Deel Deze Pagina