Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 6

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dreamz3, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    hi girls,

Mijn collega heeft het ook gehad en ze kreeg hem aangewezen als arts en had elke 2 weken een uitgebreide echo

Moes jouw kindje loopt op scheme toch? Waar zit de voeding in de placenta? Haar eerste kindje liep 2 weken achter op groei dus een ander verhaal

2. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Tammy, mogelijk. Krijg je zo al een belletje heb de gyn net al aan de lijn gehad. Succes!!!

Homocysteine is in orde. Het UMCU voegt er geen nummers als waarden aan. Misschien zie ik ze in augustus alsnog als ik het op papier ontvang.
    Na 16 juli bloed prikken voor de check en in augustus spreek ik haar weer.
    Duidelijk is me geworden dat er 4 categorieën zijn voor de antistoffen: negatief, zwak positief, positief en sterk positief. Ik heb dus een zwak positief en positief. Samen kunnen ze antifosfolipiden syndroom veroorzaken.
    Bij zwangerschapswens dan kinderasperine gebruiken (bloedverdunning) en bij 7 weken een bloedverdunner als waarschijnlijk heparine.
    Meer onderzoeken als de waslijst van sommigen zijn nog niet verwezen te behandelen en dus hebben ze in Nederland afgesproken er niet op te testen.

Ik kan nu dus nog niets preventiefs doen (aspirine) vanwege de bloedtest.

3. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zucht! Ook hier kunnen ze niets voor me doen. Ik mag nog wel de homocysteine waardes laten prikken maar verder is alles goed. Helaas verwijst zij mij ook niet direct door naar de immunoloog. Dat moet dan weer via de huisarts.
    Over ruim een week ga ik naar mijn arts in het UZ Gent hopelijk kan zij mij wel doorverwijzen. Soms word ik er zo moedeloos van. En ja als ik straks 55 ben en iets mankeer dan komen ze er vast achter wat het is waardoor ik geen kindje heb mogen krijgen. En dat wil ik zo graag voor zijn.

4. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Tammy, wat balen dat je geen steek verder komt. Waarom kom je niet zomaar bij een immunoloog? Ik zucht met je mee. :(

5. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen idee eigenlijk waarom dat niet lukt maar ik wil graag een ander invalshoek en wat onderzoeken die vergoedt worden is ook weleens fijn. Gelukkig ga ik naar het UZ Gent. Wellicht lukt het daar.

6. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ha ladies!

Heb me even een maandje teruggetrokken. De mentale voorbereidingen voor het hele traject vergden al mijn energie.
    Wilde jullie even vertellen dat ik een topic geopend heb onder vruchtbaarheidsbehandelingen (daar hoor ik per slot van rekening vanaf morgen thuis ;))
    Als jullie willen weten hoe het me vergaat dan ben ik daar te vinden de komende tijd.
    Kom hier vast ook wel buurten en hoop dat het GOED gaat met jullie

Liefs BB

7. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel succes in je traject op weg naar een prachtig kindje! Ook voor BBman.

8. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Succes bb

Hier verdrietig... Kleine man doet t goed
    Maar de bovenbeentjes zijn waar tekort dus daar vergroot iets de kans op down

Moesten nadenken over wat nu vruchtwaterpunctie of niet
    We weten t echt niet

9. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ha BB, succes! Ik zal je volgen.

BS, wat een zorg. Was dat de enige marker? Want 1 marker zegt niet zoveel misschien? Is de nipt nog een optie, voor meer zekerheid? Jij bent ook niet groot hè.

Xxxxxx

10. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Qua punctie, ik heb makkelijk praten, dat besef ik maar al te goed, maar wij dachten: wat zouden we doen met zo'n uitslag? Dat is de belangrijkste vraag. Heel veel sterkte. Ik hoop dat dit een van de vele verhalen is waarbij er een hoop onrust voor niets was.

11. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Meis ik zit even te googelen, en het komt zo vaak voor dat met korte beentjes als enige softmarker er niets aan de hand bleek. Hoop ik ook voor jullie. Xxx

12. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ach BS toch! Dat is niet het nieuws wat je wilde horen, maar is het maar èèn marker? En wat is te klein? Misschien ben je zelf ook niet zo groot?
    Dikke knuffel x

13. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    De arts zei dat nipt niks zegt
    Mijn man wil nog een echo
    Het was lf 2,8 de arts deed 10% erbij toen was t prima
    Ik weet t niet of ik een vruchtwaterpunctie wil
    Ja alles was perfect alleen bovenbenen iets te kort
    Ik ben 157 en,mijn man 176

14. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik ben het echt volledig met Maria eens!!
    En jullie zijn dus ook klein, nou daar heb je het antwoord al!
    Inderdaad, nog een echo is zeker een goede optie!

15. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    BS, ik lees heel veel dat 1 zo'n softmarker (zoals als flink kortere benen) bij week 25 opgelost is. Of niet, en dat er een supergezond kereltje of grietje wordt geboren. Dat NIPT niks zegt is lulkoek. Die test is voor 99 procent zeker. Wellicht is vruchtwaterpunctie 100 procent, maar dan krijg je er gratis een percentage bij voor een miskraam van een kindje (dat ook zomaar kerngezond kan zijn). Zekerheid bestaat niet, helaas. Maar er is best reden om te mogen hopen dat alles oké is. Ik vind het klote voor je. Genieten mag echt niet hè, voor sommigen van ons. Potverdorie.

16. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    BS verdorie zeg dat wil je niet horen maar zoals Maria en Bengel zeggen 1 marker hoeft helemaal niks te betekenen en zoveel kleiner waren ze niet toch, met die 10% was het goed? Zat hij echt onder de curve van de 20 weken of nog net binnen de curve? Snap je zorgen wel vanwege de nekplooi in het begin? NIPT is net zo zeker (98%) voor down syndroom als vruchtwaterpunctie (97%). Heel veel sterkte meis.

17. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Net onder de curve
    Jullie hebben gelijk
    Hij is nu lekker aan t schoppen
    Ik hou al van mijn mannetje

18. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.544
    423
    83
    Zuid-Holland
    Butterfly stars, jeetje dat is schrikken je echo! Hopelijk betekent het helemaal niets en komt het helemaal goed! Vind het zo geweldig dat je na zoveel miskramen een goede zwangerschap hebt, het moet nu gewoon goed blijven gaan, dat heb je zo verdiend.
    Dat heeft dokter V. ook tegen mij gezegd over aspirine. Dokter B heb ik nog nooit gehad, alleen V. en D., misschien dat de volgende keer dokter B. maar eens moet vragen. Maar eerst even kijken wat ze in Gent zeggen natuurlijk. Aan dat onderzoek heb ik ook meegedaan vorig jaar toen het bij mij zo goed leek te gaan tot 11 weken.

19. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ja tuurlijk hou je van je knul. Snap het helemaal.

20. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @moesch: gefeliciteerd!! Super dat alles goed is, en jullie een lieve kleine meid verwachten.

Deel Deze Pagina