Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 6

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dreamz3, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guusj

guusj Lid

24 sep 2012
    71
    0
    6
    NULL
    NULL
    Waarschijnlijk krijg ik verwijzing na internist van de huisarts of anders via mijn gyn heb nog een bel afspraak staan over 2 weken. Ga morgen huisarts gelijk bellen en hopen dat ik morgen gelijk terecht kan.

2. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    #5442 Timon, 10 jun 2014
    Laatst bewerkt: 10 jun 2014
    Dat wachten.... :$

De gyn heeft mij al gezegd dat als het antifosfolipiden is dat ik naar een immunoloog wordt doorgestuurd en medicijnen als asperine en een bloedverdunner zal moeten gaan gebruiken.
    Omdat ik, net als jij, het al voor de zwangerschap moet hebben qua mogelijk blijven plakken van de emmy ben ik wel benieuwd welke rotzooi jij in 2012 heb gebruikt. Ik denk erover om na de bloedtest in juli de asperine alvast te gaan slikken.
    Waarom zou jij die rotzooi niet nog eens gebruiken als het jou je 2e kindje kan opleveren?

Vanuit de mesoloog heb ik niet vernomen dat ik B12 nodig heb. Maarja, ik kan altijd navragen. ;)

In de mmm verleg je je grenzen. Dat heb ik zelf ondervonden. Ik kan niet tegen injecties en zou niet verder dan IUI gaan... 3x ICSI (2 met hefitge pijn bij punctie), dus jezelf spuiten. :$Manlief heeft me hier erg bij geholpen. We zijn de 3e ICSI naar DD geweest. Maar na de dubbele vroege miskraam in 2012 zijn we met alles gestopt. We trokken het niet meer. Na 1,5 jaar had ik een spontane zwangerschap/ vroege miskraam en dat heeft alles weer opgerakeld. Daardoor zit in in dit traject. Maar er erg lang wil ik er niet in te zitten.

3. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Mijn gyn die bracht het een beetje alsof het verder geen enkele invloed op mijn leven zou hebben als ik antifosfolipidensyndroom zou hebben. Alleen zodra ik zwanger ben wat bloedverdunners, appeltje eitje. Maar goed, daar ben ik ondertussen wel aan gewend en ik laat me daar ook zeker niet mee wegsturen ;)

Ik ben bijna een beetje bang dat straks de tweede test negatief is, want dan zijn we weer terug bij af... als de homocysteïne goed is natuurlijk. Ik heb dan toch liever iets waar we iets aan kunnen doen, dan dat je het gewoon niet weer waar het aan ligt.

Ik heb 3x IUI gedaan en ben daarna gestopt met de MMM. Uiteindelijk na 2 jaar besloten we de IUI toch af te maken, we mochten toch nog 6 x. Ik moest bellen zodra ik ongesteld werd en dan kon ik weer met Clomid beginnen. Nou en toen werd ik dus niet ongesteld want ik was zwanger ;)

Maar de MMM doe ik echt niet meer. Echter dat heeft alles te maken met dat we al een kindje hebben mogen krijgen. Was dit niet zo geweest dan was ik zeker verder gegaan en ik begrijp precies hoe dat werkt met steeds je grens verleggen.

Ondertussen heb ik helaas zoveel gynaecologische ingrepen gehad (ik lijk ze te sparen) met alle ellende (heb de helft nog niet eens verteld) dat ik echt compleet wars ben geworden van alles waarbij ze "in" mijn lijf moeten zijn. Ik trek het niet meer na jarenlang zoveel gedoe. Ik doe het ook echt niet meer. Ga er psychisch aan onderdoor.

Wij waren ook al het traject pleegouders begonnen trouwens toen ik zwanger bleek te zijn. Dat zou iets zijn waar ik anders weer naar wil gaan kijken.

Ik stuur je even een pm ;)

4. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Eigenlijk deed mijn gyn ook best luchtig over de antifosfolipiden. Verder onderzoeken doen ze niet, want dat is niet bewezen te behandelen in Nederland. Bleh!!! :$

Als je toch de hoeveelheid IUI nog kan doen en het is nodig... echt wel gebruiken!!!

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nee is niet nodig. Ben er nog nooit zwanger van geworden, en spontaan wel 4 keer. Dus voor mij helemaal geen meerwaarde. En weer die hormonen, de echo's, dat gedoe... net echt ik doe het nooit meer.

Wat ik wel ben gaan doen is ovulatietesten. Daar ben ik toch 2x zwanger op geworden :) en alles bijhouden van mijn cyclus. Gewoon meer inzicht krijgen. Alleen temperaturen begin ik niet aan.

6. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Mijn IUI behandelingen waren geheel in eigen cyclus zonder enig medicijn.

7. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Het is vooral de echo's en ziekenhuisbezoeken die ik niet meer wil. Niet meer aan m'n lijf zitten eigenlijk. Kan het niet meer hebben.

8. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Lieve maria mijn zus heeft de arts gesproken hartje trekt vanzelf weg. Zien ze vaker bij de 20 wk echo
    Ga zo een echo vragen

9. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Tsjeeeemig zeg! BS, waar zijn ze mee bezig? Is de NIPT nu van de baan? Ik zit hier echt te stuiteren. Wat worden jullie ongelooflijk slecht behandeld.

10. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    BS: wat gaan ze slecht met jullie om. Laat ze ophouden met uitspraken doen als men nog niet helemaal zeker is.

11. Alf

Alf Niet meer actief

BS Goed dat je zus gebeld heeft! Hopelijk een beetje rustig kunnen slapen vannacht. Verder mee eens dat jullie schandalig behandeld worden. Echo lijkt me fijne volgende stap. Doe je NIPT evengoed nu?
    Sterkte vandaag lieve meis

12. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Bs verschrikkelijk hoe ze met jullie om gaan. Hopelijk krijg je vandaag gwn een mooie goede echo meid!

13. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes vandaag BS! Op naar prachtige plaatjes van een heel mooi kindje.

14. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Oh wat een fijn gesprek gehad met deze arts.
    ze gaf aan dat het milde afwijkingen zijn en ze maakte zich geen zorgen.
    De reden waarom LUMC geen NIPT doet is dankzij de overheid. Je mag tot eind december geen NIPT na je eerste trimester.
    Wel gaf ze aan ondanks mijn vanishing twin, Waarschijnlijk leeg vruchtzakje vanaf t begin je wel een combinatietest of NIPT mag doen. Dus ze ging Dr B bellen om dat te vertellen.

Daarnaast krijgen we de uitslag binnen 2 wk dus ruim optijd. er is een kans dat de vanishing twin misschien invloed kan hebben.

Nu een goed gevoel zo fijn. Volgende week gesprek LUMC

15. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Oke, dus even de feiten op een rijtje:

- Als je wel combi had gedaan, was de NIPT mogelijk gratis geweest. Maar in het LUMC zeiden ze dat dat niet kon omdat er eerst sprake was van een tweeling.

- Dus omdat zij je destijds verkeerd geïnformeerd hebben, kost het je nu 800 euro.

Daar zou ik niet bij laten zitten.

Wel fijn dat het een goed gesprek was. Hopelijk gewoon een goeie uitslag over twee weken. Goed om te horen dat deze arts zich geen zorgen maakt.

Hopelijk kunnen jullie het nu enigszins van je afzetten en een beetje tot rust komen. Dikke knuffel.

16. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Je hebt gelijk en mijn man is op oorlogspad

17. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Terecht. Jullie wordt de stuipen op het lijf gejaagd, en nog op kosten ook. Ik vind de hele gang van zaken op z'n minst erg onzorgvuldig.

18. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    BS, fijn dat je nu duidelijkheid heb bij deze prettige arts. Wat de anderen ook al schrijven... Belachelijke behandeling!!! Logisch dat jouw man op oorlogspad gaat. Gebruikt hij wel de juiste kleuren (strepen in gezicht ;) )? :p

19. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    hahaha, hij is ontzettend boos. Tuurlijk moet je het melden maar de manier hoe alles is verlopen vreselijk

Blijft wel spannend

20. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    BS, jeetje wat een verhaal. Superfijn dat alles meevalt en als je man nog een knuppel nodig heeft, ik heb er één, zeer effectief bij medici!

Deel Deze Pagina