Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 6

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dreamz3, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Hoelang na het eten is dat gemeten dan? Ik moest altijd onder de 7,8 maar ik moest ook 1 uur na het eten al meten.

2. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik blijf het gek vinden dat daar niet 1 vaste richtlijn voor is.

Hoop dat het gauw beter gaat Bengeltje !

3. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dat is het ook, als het aankomt op zwangerschapsdiabetes is het beleid gewoon compleet anders per ziekenhuis daar ben ik ook achter gekomen tijdens mijn zwangerschap. Heel bizar! Niet alleen qua waardes maar ook met of je over tijd mag lopen enzo. Ik mocht dat bijvoorbeeld niet en heb de laatste 2 weken van mijn zwangerschap dagelijks hartfilmpjes moeten laten maken vanwege hoger risico. En een ander kreeg die filmpjes helemaal niet en mocht gewoon over tijd lopen.

Maar als Bengeltje al diabetes had dan zijn de regels volgens mij weer anders.

4. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik denk het wel ALF

5. Alf

Alf Niet meer actief

Jakkes :(
    Hou je haaks meis

6. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Gecondoleerd en veel kracht.

7. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Hoi meiden! Na zo'n 2 weken afwezigheid meld ik me weer. ;)
    Eerst even jullie berichten lezen en hierbij beantwoorden.

BS, wat een gedoe! Prettig dat je man helder bleef en de gyn heeft kunnen antwoorden. Die gasten daar weten echt niet wat ze doen en jullie zijn de dupe! Fijn dat het spugen minder wordt.
    Super dat de pretecho zo goed was. Dat manlief op oorlogspad is kan ik volkomen begrijpen.
    Gaaf om ook nog een goede nipt test te lezen. :D

Bengeltje, hoe is de kamer geworden???
    Kamertjes kijken is zoooo leuk. Moet er alleen een aanleiding zijn en daarop wachten duurt echt veel te veel jaren.

Tammy, hoe gaat het met het gebruiken van metformine?
    Ik lees dat jij al zo snel de uitslag heb gekregen! Mij is alleen verteld dat het goed was, maar geen waarde. Vind ik zo flauw, want nu heb ik geen zicht op hoe hoog ik zit.
    Waarom heb jij niet eerder die verwijzing gekregen? Succes met je mail.

Mykelti, wat vreselijk om je testen positief te zien oplopen en ineens... ongi! Voor mij ben je even zwanger geweest. ;)

OZ, fijn dat alles er goed uit zag.

Ik heb nog nooit een kleurenbeeld van mijn baarmoeder gehad.

Lizzy, wat verschrikkelijk voor je. Alweer.... Hoe gaat het nu met jou? Nu het lange wachten voordat je door kan. Dikke knuffel.

Ik zit Tammy's rammelen aan deuren te lezen. Jij heb droge ogen, etc, maar ook een verstopte neus.
    Denkend aan mijn eigen neus.... zit al maanden 's nachts deels dicht. Verder heb ik geen droge slijmvliezen. Ik heb het de mesoloog voorgelegd en hij acht het een kans van slagen. Zou ook top zijn ivm mijn baarmoederslijmvlies. ;)

Alf, wat een horrorverhaal over dat stel uit Schagen!!!!:$

Marjol, het is echt erg dat ze met nutteloze cijfers blijven gooien. Daar waar jullie en wij niet bij zitten. Makkelijk praten. Balen dat jullie afspraak is verlaat. Dat wachten... :(

Nijntje, nog een week wachten voordat je naar Gent. Spannend!

Bumbaa is weer aan de rol!! Onee, in het karretje.. :D

Alf, jij gaat lekker zo in je eigen tempo. Hou vol!

MoesCH, lastig. Je moet er alleen nu mee doen. Doorleven en doorademen. Je krijgt er immers iets heel moois voor terug. Dikke knuffel!!

Bengel! Jee, ik schrik even van jouw opname bericht. Ben wel blij dat alles goed is met je ukkie. Hopelijk ben je snel weer thuis.

Wij hebben een fijne week in Griekenland gehad met 30 graden. Ik ben druk bezig met het fotoboek. Altijd weer leuk om te doen.
    Inmiddels een werkweek weer gehad en mijn ongi is bijna voorbij. *zucht*

8. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Hoi meiden mag ik hier ook meekletsen, ik heb helaas afgelopen weekend mijn derde miskraam gehad... Morgen naar de gyn ik hoop op onderzoeken... Heb gelukkig al wel 2 prachtige dochters en een stiefzoon waar ik ontzettend blij mee ben!! Ben 26 jaar... Mijn rijtje loopt als volgt... Mk-dochter-mk-dochter-mk.... Na de jongste trombose en longembolie gehad waardoor ik toch denk aan misschien een stollingsprobleem, maar ben ook in 5 maanden tijd onbedoeld 20 kilo afgevallen weeg nu 59 bij 172 niet helemaal de bedoeling dus... Maar schildklier zou dus ook kunnen...

We willen nu eerst onderzoeken voordat we verder gaan voor de 4e... Ook omdat de zwangerschappen niet van een leien dakje gaan, bi, zwangerschaps coleastase etc...

Morgen naar de gyn... Dus best spannend wat die gaat zeggen... Wat zijn jullie ervaringen met onderzoeken doen ze dat snel als je 3 miskramen hebt gehad en relatief jong bent of juist niet?

Het vervelende was dat ik donderdag bloedverlies kreeg bruin, vrijdag echo was alles perfect! Termijn perfect, kloppend hartje geen bloedingen te zien... En toen zaterdagochtend vruchtje verloren... Dat was wel even een klap... Eerst dachten we dat het mis was, toen weer hoop en toen toch mis helaas....

Het moeilijkste vind ik dat bij elke nieuwe zwangerschap mensen zeggen 2 dingen, je wordt toch gelijk weer zwanger (we hebben wel het grote geluk dat we heel vruchtbaar zijn, maar het gaat gemiddeld wel vaker fout...) en heb vertrouwen in jezelf en je kind.... Tot nu toe is mijn intuïtie overigens altijd goed geweest... Bij mijn dochters had ik een goed gevoel, bij de overige 3 niet...

Sorry het is een heel verhaal geworden, ik heb ook helemaal niet terug gelezen dus weet niet of ik me überhaupt nog kan aansluiten hier? Maar ik hoor het graag :)

9. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bengeltje , hoe gaat het vandaag met je ? Zijn je waardes goed ?

Timon..ahh dat klinkt goed. Vakantie in Griekenland. Bah..stomme ongi. Het kan maar achter de rug zijn hè. ..dat bloed en daarmee de confrontatie iedere keer is zo niet leuk.

Vogelhuisje , welkom hier. Wat vreselijk verdrietig...eerst goed nieuws en dan alsnog mis.... geen woorden voor.
    Mijn ervaring is dat de gyn vond dat ik me geen zorgen hoefde te maken omdat ik wel 3 goede zwangerschappen heb gehad.
    Maar dat verschil is nogal groot per ziekenhuis volgens mij.
    Heel veel sterkte met dit verlies en hoop voor je dat de gyn mee wil denken.

10. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Welkom helaas Vogelhuisje en sterkte.

Welkom terug Timon.

11. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Oh Timon heeeeelijk vakantie in Griekenland! Welkom terug!

Vogelhuisje, helaas welkom hier! vreselijk hè eerst hoop en dat dat dan van je wordt afgenomen.
    Zoveel afvallen is echt heel bijzonder, ben je daarvoor al eens bij de huisarts geweest?
    Ik hoop dat de gyn wil meewerken ( vaak doen ze moeilijk als je al kinderen hebt)
    Maar als de gyn moelijk doet kun je een doorverwijzing via je HA vragen voor een internist, om alles eens uit te laten zoeken.

12. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Nou ik spuit sinds 2 dagen weer gecontroleerd insuline ( minimale dosis) en de nuchtere waardes zijn net iets te hoog nu (6.6) dus vandaag maar weer het in overleg bijstellen.
    Elke ochtend ga ik aan de monitor voor een ctg van de baby, en dat irriteert haar enorm want ze is constant tegen de schijven op mijn buik aan het trappen en ik vind het stiekem heeel grappig, en de ctg's zijn perfect.
    En ik ben natuurlijk veel liever thuis, maar de verzorging is super hier, en ik heb een leuke kamergenoot.

13. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Bengeltje fijn dat je mooie meid het zo goed doet

Vogelhuisje, mijn vriendin heeft ook trombose gehad en ja hoor spuiten van fraxiparine heeft haar een gezond kind geleverd.

Ik loop in leiden waar ze nu onderzoeken doen naar herhaalde mk. Ben niet tevreden over de manier van werken.

Daarnaast ben ik naar UZGENT gegaan en zie mijn banner

14. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Timon, welkom terug!

Vogelhuisje welkom, wat verdrietig van je miskramen en vooral de meest recente. Ongelofelijk dat het de ene dag zo goed lijkt te gaan en de volgende dag de miskraam optreedt.

Blijf op je strepen staan, wat onderzoeken betreft. Mijn ervaring is dat dokters gewoon heel moeilijk doen over het krijgen van onderzoeken. Bij jullie is dat misschien omdat je jong en vruchtbaar bent en al twee kindjes hebt maar bij mij is dat weer mijn leeftijd. Ze hebben altijd wel een excuus om onderzoeken uit te stellen. Laat je niet zomaar weg sturen hoor. Veel sterkte met het verwerken van dit verlies.

15. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Timon, wat fijn dat je vakantie leuk was! Wat goed ook dat je al bezig bent met je fotoboek. Ik ben nu 1 week thuis en heb zo veel foto's dat echt nog niet kan kiezen welke in het boek komen ;)
    Ook bij mij is mijn ongi bijna voorbij. Hopelijk iets meer geluk de volgende ronde....

Vogelhuisje, sterkte met je miskraam!
    Helaas heb ik dat ook al 2 keer gehad, dat het zo snel na een kloppend hartje nog mis gaat. Is echt heel verdrietig.
    Hopelijk kan je een afspraak bij de gyn krijgen ivm stollingsprobleem. Voor 1 miskraam per zwangerschap zou je denk geen afspraak krijgen, maar door die trombose lijkt het me wel belangrijk voor een volgende zwangerschap.

16. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Bedankt voor het warme welkom :)

Vanmiddag om 2 uur naar de gyn en daarna mag ik direct door naar de seh ivm benauwdheid :s hoop dat het niks is, maar mijn lichaam is wat dat betreft niet meer te vertrouwen... De vorige keer leek ik ook alleen een beetje verkouden... Dus alleen met onderzoek scans enz uit te sluiten...

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Welkom vogelhuisje! Ik heb helaas ook 2x een mk gehad waarbij het hartje de ene dag nog klopte en de andere dag niet meer. En bij de eerste test hebben ze wel een stollingsafwijking gevonden. Maar pas als ik 12 weken later weer positief test heb ik het officieel.

Ik loop in het zmc en hier deden ze gelukkig niet moeilijk ondanks dat er een goede zwangerschap tussen mijn miskramen zat en ik ook nog een te zwaar ben. (Trouwens nu 12kg eraf woehoe!)

Met benauwdheid naar de seh ik wens je heel veel sterkte. Heb het recentelijk meegemaakt en vond het niet leuk. Maar ik ga je nu niet vertellen hoe of wat, hopelijk valt het allemaal mee!

18. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Hi Meiden, hier weer terug week china voor werk. Verder wachten en wachten, deze week HCG prikken ben benieuwd wat het nu is, nog steeds hele lichte streepje :(.

BS waarom was je in Gent? fijn dat alles goed gaat!

Bengel, sterkte hopelijk snel onder controle

19. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Nijn, deze week Gent... spannend!

20. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766