Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 6

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dreamz3, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Het is niet 6 DPO het is 6 dagen voor NOD ;) Ik weet niet precies wanneer mijn eisprong was. Ik denk dat ik hem gevoeld heb en in dat geval is het nu 11 DPO. Maar als het volgens mijn app gegaan is dan is het pas 9 DPO nu.

Heb bij mijn vorige zwangerschap ook vroeg getest, dacht 4 dagen voor NOD, en toen nog negatief. En daarna kreeg ik dus bloedingen en dacht ik dat ik ongi was. Toen na die bloedingen pas weer getest, dik een week later, en toen was het positief. Nou is dit zwangerschap niet goed afgelopen, maar ik heb dus geen idee vanaf wanneer ik nou positief test. Bij mijn "goede" zwangerschap testte ik pas na NOD en ook bij mijn eerste zwangerschap testte ik pas heel laat omdat ik er niet in geloofde en toen mijn cyclus nog niet bijhield.

Ik denk dat ik nu gewoon wacht tot zaterdag. Mijn testen zijn toch op hihi en zodra ik wel dat bloedverlies krijg weet ik eigenlijk wel genoeg denk ik.

Heb gisteren nog wat babykleren opgeruimd op zolder en ben er best wel verdrietig van geworden. Dus het speelt best wel in mijn hoofd momenteel. Dat zal ook meespelen.

Ik ga vanavond even bloed prikken voor mijn B12 dan kan ik eindelijk met dat supplement gaan beginnen.

2. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nuage, dat bedoelde ik ook, sorry wel goed gelezen maar verkeerd over genomen, dat zijn vast de hormonen:D. Wachten dus, is het enige wat je kunt doen. Of, waarom laat je geen bloedtest doen? Je moet toch voor je B12 prikken. Dan kunnen ze het duidelijker zien. Er zijn ook wel adressen via internet van laboratoria die dat privé voor je kunnen verzorgen. Bij dr. P. kost zo'n test EUR 35. Ik weet niet wat het in Nederland kost. Maar wellicht is het een optie.

3. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nee joh ik wacht die dagen wel af. Zag net met afvegen toch alweer heel lichte verkleuring. Dus zal wel weer mislukt zijn deze maand ben ik bang. Lief dat je mee wilt denken :) xx

4. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @bumbaa:spannend!! Voorzichtig gefeliciteerd!

@tammy: ik heb geen ervaring met pregnyl, sorry.

@nuage: ik test zelf vanaf 10 DPO, maar dat is op advies van dr.p zodat ik op tijd ben met onderzoeken etc. Gewoon om de dag testen en hopen op het beste, sterkte!

5. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Tammy, ik heb ook geen advies maar wil je wel succes wensen! Hopelijk helpt het allemaal!

Nuage, het is nog vroeg, dus geef de hoop nog niet op ;) Misschien test je later nog wel positief.
    Hoe lang ben je nu al bezig dan? Vind het ook frustrerend en ook dat iedereen om me heen zwanger is. Mensen die ongeveer tegelijk begonnen als ons zijn nu al van de 2e zwanger.

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Sinds de geboorte van mijn dochter eigenlijk... Dat was oktober 2012. Toen in juni 2013 een vmk en in feb 2014 een mk en sindsdien niks meer.

Maar op onze dochter hebben we ook heel lang moeten wachten. Ben begin 2007 (!) gestopt met de pil en toen werd ik pas in 2011 zwanger, helaas mk, en daarna begin 2012 weer zwanger en dat is toen dus gelukkig goed gegaan :)

Maar goed, sinds de laatste mk is het dus 4/5 maanden. Op zich nog niks dus. Maar net wat iemand hier ook zegt, ik zat in een groep met meiden die allemaal rond sep/okt 2012 zijn bevallen en daar zitten meiden bij die alweer een tweede hebben. En wij dus weer zoveel moeite... ik ben gewoon zat. Al met al is het nu al 7,5 jaar dat we bezig zijn met zwanger worden en zijn.

7. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Jeetje dat is inderdaad wel een tijd zeg :(

8. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    @Tammy: ik duim voor je dat je over ongeveer een dag of 10 een mooie test in handen hebt.

@Bengeltje: Je bent in ieder geval al in het 3e trimester. Fijn dat je zo'n druktemakertje hebt :), maar irritant dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend gaat.

@bumbaa: ik duim voor je! Ik hoop dat je de weken een beetje doorkomt. Verschrikkelijk dat afwachten en niet weten waar je aan toe bent.

@nuage:alles is heel herkenbaar. Ben nu ook de kleertjes van mijn zoontje aan het verkopen en het doet me pijn dat we het tot nog toe niet hebben kunnen hergebruiken. Ik verkoop ze omdat ze er niet mooier van worden en als het toch nog lukt is het zo weer nieuw gekocht.
    Ik heb vriendinnen die zolang wij al bezig zijn voor een tweede nu al een derde kindje hebben en dan hebben wij nog het 'geluk' dat we wel snel zwanger worden (iedere keer 1 á 2 rondes wachten). Hoewel er ook angst blijft bestaan dat het zwanger worden op een gegeven moment ook niet meer lukt.

@hier: nu 2e cyclus na laatste miskraam en deze heeft 39 dagen geduurd met tussentijds bloedverlies op dag 20 en 21 :(. Volgende week ga ik naar het ziekenhuis en dan gaan ze (eindelijk) stolling en homostecyine prikken. Dus denk dat we er vanaf deze ronde maar weer voor gaan. Tegen de tijd dat de test dan positief zou kunnen zijn, hebben we ook die uitslagen binnen. Hopelijk heb ik volgende maand dan een minder lange cyclus. Daarna afwachten tot oktober en dan naar Gent. Ga wel als de uitslagen binnen zijn, bellen met Gent om te kijken of we niet al eerder terecht kunnen.

9. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Hoi dames. Even een vraagje.. Bengltje jij hebt zwangerschapsdiabetes toch?
    Krijg net te horen dat ik het ook heb maar weinig info hoe nu verder. Miss heb jih wat tips voor me qua voeding enzo.. Wat kan wel wat kan niet etc etc.

10. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hi Moesch,

Het protocol is dat je naar een diëtist gaat en die gaat samen met jou een dieet afstemmen.
    Wat zowiezo is wees zuinig met koolhydraten.

11. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Mijn zus heeft het ook gehad en idd ze moet haar eten aanpassen. Beide kinderen waren mega groot. Natuurlijke bavalling ging niet. VOlgende week gaan ze me ook prikken omdat we tweeling zijn. Maar ik denk niet dat ik het heb al moet ik zeggen dat mijn buik nu goed aan het groeien is.
    Geen soep geen pasta etc

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    MoesCH ik heb het ook gehad en heb nog wel een boel tips voor je qua voeding. Uiteindelijk heb ik geen insuline hoeven spuiten en mijn dochter had een normaal gewicht. Zit nu op m'n telefoon maar zal later even typen goed?

Ik bewaar wel alle kleertjes. Heb echt enorm veel dozen vol. Stel dat we nooit meer een kindje krijgen of het zou een jongen zijn dan wil ik alles gaan weggeven.

Heb gisteren wel zitten twijfelen of ik mijn kinderwagen zou verkopen. Ben er nog niet uit.

Nou het bruinverlies is weer begonnen hoor. Dus mijn hoop is wel weg. En eigenlijk moet ik nu de gyn bellen (want dat bruinverlies moest weggaan) maar ik wacht wel tot begin aug als ik ook weer anticardiolipine heb geprikt. Dan moet ik sowieso een afspraak maken. Ga ik de maand juli eens even niet naar het ziekenhuis voor de verandering!

13. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Schildklier geloof ik wel, maar chromosomen niet omdat ik al 2 gezonde dochters heb... werd wel een beetje boos want ze zei letterlijk je hebt 2 gezonde kinderen en als ik naar jullie kijk zie ik 2 gezonde jonge mensen dus chromosomen en erfelijkheidsonderzoek hoeft niet... Hoe weet zij nou of ik gezond ben! Word er zo zat van dat mensen dat gewoon aannemen laatst bij iemand anders ook al... Zo gezond ben ik niet namelijk :S... Maar goed... de rest gebeurd in een ander ziekenhuis omdat we over 3 weken gaan verhuizen dus dan ga ik naar Harderwijk... Hoor er wel goede verhalen over trouwens...

@Bumba spannend zeg!!!

14. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat zijn dit stressvolle dagen zeg. Iets wat je zo graag wil is zo dichtbij...maar ook zo'n grote kans om het weer te verliezen. Vind het best heel moeilijk.

Vogelhuisje. .Hier die reactie ook. Omdat we toch 3 gezonde kinderen hebben is er geen reden tot zorg of onderzoek.
    Vreselijk irritant.

Nuage. .bah niet leuk. Dikke knuffel voor jou !

Moesch, balen van je suiker. Hier helaas ook ervaring. Zou zeker naar een diëtiste gaan en voor jou alle loze suikers vast weglaten. Dus geen snoep koek enz.

Marjol , groot gelijk om te bellen of jullie eerder terecht kunnen. Spannend en eng weer allemaal hè .

Vandaag is mn nod denk ik. Heb al overleg gehad met het zkh. M'n suiker is al met ongeveer 2.0 gestegen.
    Vanavond wat meer insuline spuiten. Ik heb geen hele hoge waardes maar ivm de herhaalde miskramen willen ze de suikers iig goed hebben.

15. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    ja ik snap sommige opmerkingen echit niet.
    Bij mij ook zie je nou wel dat het gelukt is UHHHH niet dankzij jullie maar dankzij mijn lieve zus dus er is iets mis met mij ugh

16. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Mensen zeggen de achterlijkste dingen. Helemaal mee eens.

MoesCh (zit nu op m'n laptop) als het goed is ga je nu naar een diëtiste en naar een diabetesverpleegkundige. Ik heb zelf niks aan de diëtiste gehad overigens, stond binnen 10 min weer buiten en dat was dat. De diabetesverpleegkundige was echter wel echt een topper.

Je krijgt een apparaatje waarmee je zelf je glucose kunt meten thuis. Als het goed is krijg je een boekje waarin je moet noteren wat je eet en daarna hoe hoog je glucose was. Ik moest 7 keer per dag prikken in het begin zodat we een goed beeld kregen van wat mijn lichaam deed. Ik prikte altijd 1 uur na de maaltijd maar veel vrouwen moeten 2 uur na de maaltijd pas prikken. Het verschilt nogal.

Als je moeite hebt met prikken dan heb ik daar ook nog wel tips voor, maar dan hoor ik dan wel van je :)

Qua eten begin dan eens met alle suiker weglaten uit je eten in het begin. En dan dus de dagcurve prikken (7x per dag). Je kunt dan precies zien waar jouw lichaam op reageert. Zo had ik geluk en reageerde mijn lichaam alleen maar op suiker. Ik kon dus gewoon brood, patat, chips, pizza, etc (koolhydraten!) eten zonder probleem maar als ik 1x babi ketjap at (zit suiker in) dan prikte ik direct te hoog. Ik vond het zelf heel fijn om al vroeg te weten wat er nou precies het probleem was, want dan kon ik mijn dieet er heel specifiek op aanpassen. Het is in het begin, de eerste week zeg maar dan je prikt, dus echt aan te raden om nog wat dingen uit te proberen qua voedselkeuze. Sommige vrouwen moeten direct zowel suiker als koolhydraten verbannen, terwijl het dus niet altijd nodig is. Het ligt er ook aan "hoe erg" je het hebt.

Weet je wat voor waarde je nu hebt geprikt waardoor ze de diagnose hebben gesteld? En was dit na een suikerdrankje of een ontbijtcurve?

Er is een topic hier op ZP waar ik zelf ook in heb meegeschreven toen ik het had en hier heb ik heel erg veel aan gehad. Als je wilt zoek ik het op.

Zelf kon ik dus vrij normaal eten, zolang ik alle suiker weg liet en ik deed zuinig met koolhydraten. Als jouw lijf echter ook reageert op koolhydraten dan moet je dus uitkijken met brood, crackers, pasta, aardappelen en rijst. Als je het lust zou ik zeker roggebrood ook uitproberen want dit heeft de eigenschap je glucoseniveau juist stabiel te houden omdat het langzame koolhydraten zijn. Dit kan dus een goede vervanger zijn voor brood.

Ook al het suiker ook dranken moet je vermijden. Dus geen frisdranken (wel light) en geen fruitsappen. Ook met yoghurt e.d. kies dan voor het product zonder suiker maar let ook zeker op de koolhydraten! De meiden uit het topic wat ik net noemde waren helemaal gek op Slimpie siroop door de yoghurt.

Fruit is ook iets waar je op moet letten. Ik at weleens een banaan maar dat was dan wel mijn hele maaltijd en dan moest ik echt weer even wachten voor ik weer iets kon eten. Groenten bevatten ook koolhydraten maar dit moet je vooral blijven eten. Enkel even opletten met bonen of groenten uit blik waar soms toch suiker in zit.

Nou, mijn bericht is al erg lang geworden. Als je nog vragen hebt stel ze vooral! Kan ook via PB anders.

17. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

25 mei 2012
    1.224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die dokters willen gewoon pas onderzoeken als het echt niet anders kan, je ze in de houdgreep hebt of bijna gezond bent!

Tegen mij zeggen ze bijna allemaal (Prof H. en dr. P. zijn toppers!) dat het aan mijn leeftijd ligt. Als ik alle symptomen en aanwijzingen voor immuunproblemen aangeef gaan ze raar kijken en negeren ze dat.

Nuage, wat ontzettend balen zeg!!! En zeker van dat bruinverlies. Daar word ik ook altijd gek van. Ik heb ook buik en rugpijn erbij, jij ook?

MoesCH, rot zeg dat je zwangerschapsdiabetes hebt, hopelijk valt het mee en heb je alvast veel aan Nuage haar tips.

Ik probeer in ieder geval rustig aan te doen met de koolhydraten en probeer alle geraffineerde suikers weg te laten. Ik eet wel fruit in smoothies (heerlijk).

Hier voel ik me rustig en vredig, het 'is zeker gelukt' gevoel. De fijne bijwerking van Pregnyl. Verder is alles rustig in mijn lichaam. Dat moet toch? Alleen de (.)(.) zijn opgezet ook van de Pregnyl.

18. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb dat bruinverlies pas sinds ik die ingreep heb gehad in Oktober. Heb er geen pijn bij verder. Ze hebben toen een stukje van mijn baarmoedermond afgebrand en ik denk dat het daar echt mee te maken heeft. Volgens mij is het daar nu dikker geworden door littekenweefsel en blijft er daardoor bloed staan na menstruatie. Dit is dat bruinverlies wat er dan alsnog uitkomt vlak voor de nieuwe menstruatie begint. Lijkt me niet heel erg goed als oud bloed zolang in mijn baarmoeder blijft zitten.

De gynaecoloog vond het ook niet normaal dat ik na zoveel maanden nog steeds deze klachten heb, dus moest ik het nog 3 maanden aankijken en anders bellen. Dat is nu dus. Maar heb er geen zin in nu. Volgende maand wel weer ;)

Hoe oud ben je dan Tammy? Wat bizar toch dat zoveel vrouwen niet serieus genomen worden!

19. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Dank voor de tips. Nuage heb heel wat aan je info!
    Ik baal wel ontzettend, vooral nu net voor nze vakantie. We gaan 4 wkn weg en eten veel buiten. Dat betekent dat ik nu overal op mn voeding moet lette
    En geen cola meer en ijsjes met de hitte :( :(

Ik zou terug gebeld worden over een afspraak met de dietiste en iabetesverpleegkundige. Maar heb nog niks gehoord.
    Als je medicatie ervoor krijgt moet je dan ook zo erg op je voeding letten?

20. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Het ligt er maar net aan hoe erg je het hebt, maar ja, op je voedsel letten zal een groot onderdeel worden :(

Bij mij is het niet met een dieet alleen te regelen, dus ik kan nog wel eens iets extra's nemen ( en dus extra spuiten) maar ik kan het niet mooier maken dan het is, het blijft lastig zeker omdat ik nog steeds ( in mijn geval) 8 keer per dag mijn glucose waarde moet controleren :(

Verder zou ik niet TE veel light producten gaan gebruiken want ervaring leert is dat je daar nog meer honger van krijgt.

Deel Deze Pagina